Strange...

Avatar spock
3030
Aha ! Iemand heeft al de Gravel reeks ingegeven.
Ik wacht vol ongeduld op de TPB. 8)

Maar eigenllijk is Gravel gewoon het volgende deel uit een reeks TPB's die al over Gravel (het hoofdpersonage) handelen. Die reeks kwam uit als afzonderlijke GN's, maar die verkochten zodanig goed (ellis' naam staat erop, en ze zijn ook goed),
dat men er dan maar een ongoing van heeft gemaakt : de reeks GRAVEL.
Die zes GN's hadden allemaal een naam die met Strange begint, en ik geloof dat de laatste drie zelfs een reeksnaam hebben. Of de laatste vier. 8)

Hoe ga je die andere GN's ingeven ?
En ga je die linken aan de reeks Gravel ?
Uiteindelijk gaan die ook allemaal over hem, en zijn horror-avonturen. :D
Waarom makkelijk als moeilijk ook kan ? :D

De zes GN's staan op deze pagina : http://www.avatarpress.com/titles/warren-ellis-gravel/strange-stranger
Geplaatst op 19/02/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/02/2009
Crew
Avatar Veter
7842
Ha, dan weer een voorbeeld hoe smaken verschillen.
Warren Ellis wordt nogal opgehemeld, en met zijn naam op de cover heb ik dus enkele delen gelezen. Ik denk dat het Strange Killings: The Body Orchard en Strange Killings: Necromancer was. En dat is me zwaar tegengevallen. Super-superheld, weliswaar niet in een dwaas pakje deze keer, flutverhaal, extreem gewelddadig, ... Ik ben er niet in geslaagd bij beide verhalen alle delen uit te lezen. Strange Killings: voor mij een dikke buis...
Gravel heb ik even vluchtig in gebladerd, en lijkt me meer van hetzelfde, ga ik zelfs niet aan beginnen.

http://www.planetsmilies.com/smilies/confused/confused0036.gif
Geplaatst op 19/02/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/02/2009
Avatar spock
3030
Gravel is een magiër en een SAS soldaat, maar verre van een super-held.
Hij is eerder een anti-held. :D

En het is horror, dus doortimmerde verhalen zoals we dat elders van Ellis gewend zijn, moet je hier niet zoeken.

Het is gewoon fun.

De eerste keer dat ik ze las, een jaar of 7 geleden, ben ik ook afgeknapt op het geweld, omdat ik dezelfde reactie had als jij.
Maar vorig jaar heb ik ze herlezen, met een totaal andere ingesteldheid, en toen vond ik ze plots wel goed.
Ge moet er niet teveel achter zoeken, omdat ellis' naam erop staat.
Hij schrijft veel verschillende genres.
Geplaatst op 19/02/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/02/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik heb daar ook eens zitten in bladeren (Gravel) maar het is ook voor mij niet bestemd...
Black Hole van Burns vond ik ook maar zus en zo...
Ik denk dat ik het bij Jeff Lemire en Brian Wood ga houden voorlopig. Deze twee hebben me nog niet teleurgesteld, ik heb zelf het gevoel dat ze me niet gaan teleurstellen... nooit.
Ik heb nog Northlanders, pounded, new york four, DMZ 6, The Couriers 1,2,3 voor de boeg om te lezen en ook een deken van sneeuw, Ronin dus leesvoer nog genoeg !

:)
Geplaatst op 19/02/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 19/02/2009