Problemen met collectie-aantallen

Avatar Rutger
763
Wellicht dat het al een keer eeder ter discussie is gekomen maar in kon daar zo snel niets over terugvinden op het forum.

Met betrekking tot de aantallen strips in mijn collectie kom ik er niet helemaal uit. Ik heb 165 strips in 'mijn verlanglijst' staan en een 1572 'in bezit'. Geen idee of het de bedoeling is dat deze twee getallen bij elkaar opgeteld de 'strips in collectie' moeten opleveren. Daar heb ik als getal 1854 staan.... dus dat zou dan niet kloppen aangezien ik er dan nog een dikke 100 naast zit.

Anyway... waarschijnlijk zie ik iets heel voor-de-hand-liggends over het hoofd maar zou mooi zijn als iemand het toch even voor mij kan ophelderen?
Geplaatst op 24/02/2009 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 24/02/2009
Avatar Rutger
763
Probleem opgelost door even verder te zoeken in oude thread. Blijkt in mijn geval dat alle strips die ik ooit uit mijn verlanglijst heb weggehaald nog wel blijven staan onder 'strips in collectie'.

Lijkt mij op zich logisch als je deze strips uit je verlanglijst haalt, dat je die ook niet meer bij 'strips in collectie' terugziet. Je hebt ze niets voor niets in uit je verlanglijst gehaald toch?
Geplaatst op 24/02/2009 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 24/02/2009
Crew
Avatar fluiten
7764
Wat ons naadloos naar hier(vanaf fluiten, dus) brengt
Geplaatst op 24/02/2009 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 24/02/2009
Avatar Rutger
763
Haha....ok dan. Da's ook weer duidelijk. Dankjewel!

Als ik niet zo'n gruwlijke hekel aan emoticons had gehad was dit op zich wel een mooi momentje geweest om ze te gebruiken.
Geplaatst op 24/02/2009 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 24/02/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Nog even vlug opsommen: ik wil geen strips automatisch verwijderen als alles uitgevinkt is. Stel dat je per ongeluk het laatste vinkje weg haalt. Nu kan je die strip dus "recupereren" door het gewoon weer aan te vinken. Misschien zijn er trouwens mensen die bepaalde strips in hun collectie willen steken met gewoon wat opmerkingen bij, zonder iets aangevinkt te hebben.
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2009
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door SuryaMisschien zijn er trouwens mensen die bepaalde strips in hun collectie willen steken met gewoon wat opmerkingen bij, zonder iets aangevinkt te hebben.


Als die dan gewoon "gelezen" aanvinken is het probleem toch opgelost?
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/02/2009
Avatar Rutger
763
Ben het wel met de opmerking van Fluiten eens. Door het op die wijze aan te vinken plaats je het op een overzichtelijke wijze in je collectie.

Nu heb je het idee (zeker als je wat minder ervaring met de werking van deze website hebt), dat er iets niet klopt met de aantallen in je collectie.

Ik heb zomaar het idee dat het in de huidige vorm bij veel gebruikers vaker verwarring oplevert dan dat het iets toevoegt.

Maar wie ben ik....? Als er een duidelijke behoefte bestaat om er niets aan te doen zou ik het lekker zo laten.
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 25/02/2009
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Rutger
Ben het wel met de opmerking van Fluiten eens.


Yahoo, ik krijg eens gelijk.


Tournée Générale voor heel Stripinfo.

Rutger, you're my man!!!!!!

:P
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/02/2009
Crew
Avatar Iyo74
6897
Eerlijk gezegd zou ik het ook niet slecht vinden om, eens ALLE vakken leeg zijn, het album op dat moment uit de collectie te laten verdwijnen. Immers:
A) je moet nog steeds op "opslaan" klikken om de wijzigingen door te voeren
B) op het moment dat iemand (net te laat) ziet dat alles weg is, dat eenvoudig kan rechtgezet worden; en dit valt volgens mij véééééél minder voor dan het feit dat albums uitgevinkt worden om ze uit de collectie te verwijderen

Maar da's mijn bescheiden mening natuurlijk...
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/02/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Wel, ik zal in het "geavanceerde" collectiebeheer, zoals ik dat voor ogen heb, die functie inbouwen zie :D
Geplaatst op 25/02/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2009