Hallo T.I.A.

Avatar mi-jah
1739
Wat ik gister toch in de tweedehandsbak vond:
http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_20701.jpg

Kon m niet laten liggen! :D
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 12/03/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door mi-jah
Wat ik gister toch in de tweedehandsbak vond:
http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_20701.jpg

Kon m niet laten liggen! :D


Je zal er geen spijt van hebben, ik heb de gehele reeks... lachen verzekert ! :)
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 12/03/2009
Avatar spock
3030
Wat is dat eigenlijk, dat T.I.A. gebouw ? (las ergens op het net dat het een gebouw was.)
't Is toch daarnaar dat uwe nick verwijst ?
Of ben ik mis ?
:D
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 12/03/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door T.I.A
Je zal er geen spijt van hebben, ik heb de gehele reeks... lachen verzekert ! :)


Ik ben benieuwd of ik m óók met n 9 zal waarderen... ;)
Heb al meerdere in de serie, maar deze moest ik hebben, al was t alleen al vanwege hint naar uw nickname!

Origineel geplaatst door spock
(las ergens op het net dat het een gebouw was.)


Misschien dat het verhaal me dat gaat verklaren... :P
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 13/03/2009
Avatar spock
3030
Laat ons iets weten.
Ik ben nieuwsgierig. :D ;)


Edit : yay ! ik ben Viking. 8) :D :P




:rolleyes:
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 13/03/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
T.I.A is de naam van de Britse Geheime dienst, waarvan Paling en Ko twee agenten zijn en de persoon in het midden van mijn avatar is hun baas de "superintendent" kortweg de "super" ;)
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 13/03/2009
Avatar qwerty
315
Origineel geplaatst door T.I.A
T.I.A is de naam van de Britse Geheime dienst, waarvan Paling en Ko twee agenten zijn en de persoon in het midden van mijn avatar is hun baas de "superintendent" kortweg de "super" ;)


De T.I.A. is helaas GEEN Britse maar een Spaanse geheime dienst.
Ik heb ergens gelezen dat de betekenis is: Totale Inlichtingen Agentschap.
Zeker weet ik het niet.

De schrijver van Paling en Ko heet Fransisco Ibañez. Hij komt uit Spanje en is geboren in 1936.
Ibañez begon in 1958 met de Paling-en-Ko-serie die in het Spaans overigens Mortadelo y Filemón heet.
De twee namen zijn in de titels verwisseld: Paling heet in het Spaans Filemón en Ko heet Mortadelo.
Fransisco Ibañez heeft behalve Paling en Ko ook nog andere strips getekend, onder andere Bos & Bolle, Dolgedraaid, Het Edele Drietal en Tom Tiger. De Paling-en-Ko-reeks is echter zijn grootste succes.

Omdat hij uit Spanje komt, hebben al zijn strips min of meer een Spaanse sfeer.
Toch wordt het geprobeerd een meer universele uiterlijk van te maken, want het wordt in vele landen gepubliceerd.
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
Avatar
qwerty
Geplaatst op 13/03/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door qwerty
Origineel geplaatst door T.I.A
T.I.A is de naam van de Britse Geheime dienst, waarvan Paling en Ko twee agenten zijn en de persoon in het midden van mijn avatar is hun baas de "superintendent" kortweg de "super" ;)


De T.I.A. is helaas GEEN Britse maar een Spaanse geheime dienst.
Ik heb ergens gelezen dat de betekenis is: Totale Inlichtingen Agentschap.
Zeker weet ik het niet.

De schrijver van Paling en Ko heet Fransisco Ibañez. Hij komt uit Spanje en is geboren in 1936.
Ibañez begon in 1958 met de Paling-en-Ko-serie die in het Spaans overigens Mortadelo y Filemón heet.
De twee namen zijn in de titels verwisseld: Paling heet in het Spaans Filemón en Ko heet Mortadelo.
Fransisco Ibañez heeft behalve Paling en Ko ook nog andere strips getekend, onder andere Bos & Bolle, Dolgedraaid, Het Edele Drietal en Tom Tiger. De Paling-en-Ko-reeks is echter zijn grootste succes.

Omdat hij uit Spanje komt, hebben al zijn strips min of meer een Spaanse sfeer.
Toch wordt het geprobeerd een meer universele uiterlijk van te maken, want het wordt in vele landen gepubliceerd.



In de Pockets staat nochtans vermeld dat het Britse Geheime agenten zijn ! Maar ik vermoed ook dat het spaanse zijn aangezien Ibanez Spanjaard is...


Fransisco Ibañez heeft behalve Paling en Ko ook nog andere strips getekend, onder andere Bos & Bolle, Dolgedraaid, Het Edele Drietal en Tom Tiger. De Paling-en-Ko-reeks is echter zijn grootste succes.



Het Edele drietal bezit ik ook, Hilarisch gewoon... 8)
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 13/03/2009
Avatar qwerty
315
Je zal er geen spijt van hebben, ik heb de gehele reeks... lachen verzekert ! :)


Ik bezit ook de gehele reeks en ook serie Tom Tiger en Ko

Hoe vaak je de serie`s ook leest, het blijft geweldig.
Geplaatst op 13/03/2009 Citeren
Avatar
qwerty
Geplaatst op 13/03/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door qwerty
Je zal er geen spijt van hebben, ik heb de gehele reeks... lachen verzekert ! :)


Ik bezit ook de gehele reeks en ook serie Tom Tiger en Ko

Hoe vaak je de serie`s ook leest, het blijft geweldig.



Heb je de Pockets ook volledig ? (Strip-paperback=16 Super-paperback=4) en het edele drietal, gewoon om je te leggen... spijtig dat daar niet meer van uit gekomen zijn.

Ik heb juist moeite gehad om nr 42 en WK voetbal '78 te bemachtigen aan democratische prijs ... de Ole reeks (zes stuks) heb ik ook, jij ook ?

Ik vrees ervoor dat die INT Bundel niet meer zal uitkomen ook de nieuwe reeks zal wellicht stoppen... :(
Geplaatst op 07/04/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/04/2009
Avatar qwerty
315
Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door qwerty
Je zal er geen spijt van hebben, ik heb de gehele reeks... lachen verzekert ! :)


Ik bezit ook de gehele reeks en ook serie Tom Tiger en Ko

Hoe vaak je de serie`s ook leest, het blijft geweldig.



Heb je de Pockets ook volledig ? (Strip-paperback=16 Super-paperback=4) en het edele drietal, gewoon om je te leggen... spijtig dat daar niet meer van uit gekomen zijn.

Ik heb juist moeite gehad om nr 42 en WK voetbal '78 te bemachtigen aan democratische prijs ... de Ole reeks (zes stuks) heb ik ook, jij ook ?

Ik vrees ervoor dat die INT Bundel niet meer zal uitkomen ook de nieuwe reeks zal wellicht stoppen... :(


De pockets heb ik helaas niet compleet maar ga deze in de toekomst zeker aanvullen.
De Ole-reeks heb ik daartegen wel compleet en dat was wel behoorlijk zoeken.
Ik ben ook bang dat de nieuwe reeks zal stoppen ;( ,maar ik blijf tegen beter weten in wel enige hoop houden. of misschien spaans leren. Daar hebben ze een eigen website met een fanclub :]
Geplaatst op 08/04/2009 Citeren
Avatar
qwerty
Geplaatst op 08/04/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Toch leuk dat er nog één iemand de Humor weet te appreciëren van Paling en Ko,
Hilarisch gewoon, met geschifte tekeningen die al op de lachspieren werkt zonder de tekst te lezen...
Geplaatst op 08/04/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 08/04/2009