Usagi Yojimbo nummering

Crew
Avatar woelfie
4110
De huidige stand van zaken:
* de Nederlandstalige versie is genummerd 1,2,3,... zoals normaal
* De Franstalige versie is genummerd Fr1, Fr2, ... OK

De Engelstalige versie wordt genummerd En1, En2, enz. en de bundels En TPB1, En TPB2, ...
Hier stelt zich een probleem door de specifieke situatie:
De comics zijn genummerd 1-38 bij uitgever Fantagraphics. Dit is de uitgave die nu al op de site staat.
Daarna is er een reeks 1-16 bij uitgever Mirage Studios
Nog daarna begint de (op dit moment nog lopende) reeks 1-121 bij Dark Horse.
De TPB zijn gewoon verder genummerd: Book 1-Book 7 bij Fantagraphics en 8-23 bij Dark Horse.
De Mirage comics zijn gebundeld in Book 7 (Fantagraphics) en 8-10 (Dark Horse; 10 bevat ook Dar Horse comics).

Voor de TPB stelt zich naar mijn inziens geen probleem, omdat die effectief verder genummerd worden.
Maar wat is het voorvoegsel bij de losse comics ?
Ik had de eerste reeks ingevoerd als "En A" (Fantagraphics) om dan naar "En B" (Mirage) en "En C" (Dark Horse) te gaan, maar "En A" is hernoemd als "En".
Hoe gaat dit dan verder ?
Geplaatst op 09/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/06/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Wel,

Eerst heb je geen voorvoegsel ... (wordt per jaar geklasseerd) dus zonder voorvoegsel: Fantagraphics 1987
Je begint toch nooit met A ?( eerst gewoon nummeren dan pas met voorvoegsel beginnen. ;)

Dan voorvoegsel En A (Mirage 1993 )

enz en zoverder :D (En B, En C ... )

Ik heb ondertussen de TPB verandert naar INT zodat deze automatisch onder zijn desbetreffende reeks gaat staan

Dus als reeks "En A" is ingegeven zullen de TPBs die daar bij horen "INT En A" genoemd worden zodat ze bij hun reeks gaan staan zie een gelijknamig voorbeeld onder She hulk...

Daar staat ook de bundel telkens bij de juiste reeks waar hij bij hoort ...

Maar aangezien de INT hun nummer blijven behouden... zou ik ze gewoon "INT En" 1,2,3,4... nummeren en gaan ze mooi bij elkaar blijven. wel vermelden welke Issues gebundeld zijn (Reprint: )

Hier stelt zich een probleem door de specifieke situatie: De comics zijn genummerd 1-38 bij uitgever Fantagraphics. Dit is de uitgave die nu al op de site staat.


Voorlopig toch al tien :D
Geplaatst op 09/06/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 09/06/2009
Crew
Avatar woelfie
4110
Origineel geplaatst door T.I.A
Je begint toch nooit met A ?(

Wel, mijn alfabet begint toch altijd bij A ;)
Maar nu wordt het eindelijk wat duidelijker...

Origineel geplaatst door T.I.A
Ik heb ondertussen de TPB verandert naar INT zodat deze automatisch onder zijn desbetreffende reeks gaat staan

Dus als reeks "En A" is ingegeven zullen de TPBs die daar bij horen "INT En A" genoemd worden zodat ze bij hun reeks gaan staan zie een gelijknamig voorbeeld onder She hulk...

Daar staat ook de bundel telkens bij de juiste reeks waar hij bij hoort ...

...EN NOG DUIDELIJKER... :))
Dus "INT En" komt tussen "En" en "Fr", terwijl "TPB" pas bij de T zou komen.
Nog een laatste vraag hierbij: moet je daarvoor dan het vakje "Integraal/Bundel" aanvinken, of gewoon "INT" bij voorvoegsel schrijven ?

Origineel geplaatst door T.I.A
Maar aangezien de INT hun nummer blijven behouden... zou ik ze gewoon "INT En" 1,2,3,4... nummeren en gaan ze mooi bij elkaar blijven. wel vermelden welke Issues gebundeld zijn (Reprint: )

Yessir

Origineel geplaatst door T.I.A
Hier stelt zich een probleem door de specifieke situatie: De comics zijn genummerd 1-38 bij uitgever Fantagraphics. Dit is de uitgave die nu al op de site staat.


Voorlopig toch al tien :D

Je moet ergens beginnen, dus 'k heb er nog een 200tal te gaan 8)
Geplaatst op 10/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/06/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Dus "INT En" komt tussen "En" en "Fr", terwijl "TPB" pas bij de T zou komen. Nog een laatste vraag hierbij: moet je daarvoor dan het vakje "Integraal/Bundel" aanvinken, of gewoon "INT" bij voorvoegsel schrijven ?


Je snapt het :))

Yep, telkens je het INT vakje aankruist komt deze onder zijn reeks bv: 1,2,3,4,5,6 dan gaat daar onder INT 1, INT 2 staan :))

Dus als er een INT Fr is gaat die onder de Fr uitgaves komen te staan en niet bij de andere INT s , dat is het nut van het INT vakje...

e moet ergens beginnen, dus 'k heb er nog een 200tal te gaan


Al bijna 10.000 :] + het Modschap...
Grr veel te veel met m n PC bezig :rolleyes:
Tja, gelukkig ben ik niet de enige 8)

;)
Geplaatst op 10/06/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 10/06/2009