aanvullingen

Crew
Avatar woelfie
4107
Covertekst:

35 waarachtige histories uit de Geschiedenis der Belgen van 1830 tot heden.

verteld door Minou Alexandre, Paul Ide, Gaston Laverne, Georges Renoy, Stéphane Steeman, Pierre Stéphany, Johan Struye en Alain Viray

En tot strip verwerkt door Alidor, Bédu, Benn, Cullifort, Dany, Deliège, De Moor, Dupa, Ernst, Franquin, Franz, Gal, Godi, Honorez, Horn, Jannin, Jidéhem, Kox, Lambil, Lucas, Macherot, Mittéi, Morris, Peyo, Roba, Seron, Sleen, Tibet, Turk en De Groot, Vandersteen, Walthéry, Wasterlain en Will.

Bovenstaande auteurs mogen dan ook allemaal toegevoegd worden aan dit album als auteur.

Voor de duidelijkheid nog:
- Lucas is Jean Lucas (staat nog niet op de site)
- De Moor is Bob De Moor (niet Johan)
- Desberg mag ook vermeld worden voor het scenario, getekend door Godi
- Gal zijn echte naam is Gerard Alsteens
- Cullifort (op de cover met t geschreven) is Thierry Culliford
- Horn kon ik niet verder identificeren, deze staat nog niet op de site
- Alidor heet met zijn echte naam Paul Jamin (nog niet op de site)
Geplaatst op 27/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/06/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Kan je specificeren wie in stond voor scenario en wie voor de tekeningen ?
Geplaatst op 28/06/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 28/06/2009
Crew
Avatar woelfie
4107
Ik geef toe dat mijn uitleg niet echt duidelijk was.:(

De heren Minou Alexandre, Paul Ide, Gaston Laverne, Georges Renoy, Stéphane Steeman, Pierre Stéphany, Johan Struye en Alain Viray schreven stukjes tekst, telkens gedrukt op de linkerpagina van het album. Zij hebben strictu senso dus niets met de stripverhalen te maken (origineel idee of origineel verhaal of hoe zeg je dat).

Deze verhalen werden dan tot strip verwerkt door de heren Alidor, Bédu, Benn, enz. (al is dit niet in deze volgorde) en ook door dezelfde auteur getekend.
De lijst van Alidor tot Will staat dus in voor zowel scenario als tekeningen, behalve dan Godi, die enkel de tekeningen maakte op een scenario van Desberg.

Klinkt dat wat duidelijker?
Indien gewenst kan ik nog per verhaal specifieren wie wat gedaan heeft, maar dat lijkt mij nogal ver gaan.
Geplaatst op 29/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/06/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ja hoor, maar ik heb geen tijd... er zal wel een ander zich geroepen voelen :]
Geplaatst op 29/06/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 29/06/2009