inhoud encyclopedie verlaagd

Crew
Avatar woelfie
4125
Sinds enige tijd is in het deel encyclopedie het inhoudelijk gedeelte (de rechterkant van de pagina) verlaagd t.o.v. het menugedeelte (de linkerkolom). Daardoor is er een heel deel wit te zien en begint de inhoud pas onder het menu.
Een beetje slordig en lastig als je wil het menu aflopen.
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, sorry. Kan je een screenshotje maken en ergens uploaden?
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/08/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
Het ziet er dus als volgt uit:
http://i140.photobucket.com/albums/r37/woelfie/stripinfostart.jpg

Merkwaardig (merkte ik net), dit is enkel op mijn Laptop (Intel Core 2 Duo - IE 6.0)
Op mijn vaste computer thuis gaat alles blijkbaar perfect.
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Ik weet al wat het is. Man, wat is IE 6 een afschuwelijk slechte browser!

Ik heb dat dus zelf niet meer, dus testen is niet mogelijk, maar ik weet wel wat ik moet aanpassen.
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/08/2009
ik draai met IE 8 en heb geen enkel probleem. Ook met IE 7 geen problemen.
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/08/2009
Avatar the pope
1906
heb em eens opengedaan in ie6 en inderdaad hetzelfde probleem als woelfie
gelukkig snel weer gesloten ook
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/08/2009
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 02/08/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
't is stom, hé, maar dat is de computer van het werk, en daar mag ik - uiteraard niet aan prutsen. :(
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/08/2009
gauw naar de afdeling IT waar ze dat wel mogen, of mag je met dat ding eigenlijk niet privee werken?
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/08/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door simonstrip
gauw naar de afdeling IT waar ze dat wel mogen, of mag je met dat ding eigenlijk niet privee werken?

Privé gebruik wordt oogluieknd toegestaan.
En onze IT afdeling zit in Zwitserland. Nogal moelijk om even langs te gaan.:D
Geplaatst op 02/08/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/08/2009
een mailtje sturen dat je met zwaar verouderde programma's werkt, misschien helpt dat.
Geplaatst op 03/08/2009 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 03/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Ik snap ook niet waarom zoveel bedrijven weigeren te upgraden of Firefox te installeren voor hun medewerkers. Waar ik werk, werkt iedereen met Firefox :)
Geplaatst op 03/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/08/2009
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Ik snap ook niet waarom zoveel bedrijven weigeren te upgraden of Firefox te installeren voor hun medewerkers. Waar ik werk, werkt iedereen met Firefox :)

Waar ik werk ook! Ze moesten van mij enkele (een heel aantal) jaren terug! Kwestie van vervelende pop-ups te vermijden op dat moment...
Geplaatst op 03/08/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/08/2009
Bij ons op de universiteit werken ze nog met IE. Daar zouden ze toch wat origineler mogen zijn...
Geplaatst op 03/08/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/08/2009
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door belgianbingo
Bij ons op de universiteit werken ze nog met IE. Daar zouden ze toch wat origineler mogen zijn...

Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...
Geplaatst op 04/08/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 04/08/2009
Avatar Joeki
14
Origineel geplaatst door Iyo74
[quote]Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...

Als ik de nieuwe minister binnenkort voor een interview te strikken krijg zal ik hem deze vraag eens voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.
Geplaatst op 05/08/2009 Citeren
Avatar
Joeki
Geplaatst op 05/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Joeki
Origineel geplaatst door Iyo74
[quote]Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...

Als ik de nieuwe minister binnenkort voor een interview te strikken krijg zal ik hem deze vraag eens voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.

As are we all :)
Geplaatst op 05/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/08/2009
Origineel geplaatst door Joeki
Origineel geplaatst door Iyo74
[quote]Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...

Als ik de nieuwe minister binnenkort voor een interview te strikken krijg zal ik hem deze vraag eens voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.


Volgens mij is het niet alleen in het onderwijs hier, maar in alle overheidsadministratie bijna overal.
Geplaatst op 05/08/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 05/08/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Joeki
Origineel geplaatst door Iyo74
[quote]Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...

Als ik de nieuwe minister binnenkort voor een interview te strikken krijg zal ik hem deze vraag eens voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.


Volgens mij is het niet alleen in het onderwijs hier, maar in alle overheidsadministratie bijna overal.


Idd overal, en niet alleen in de administratie :rolleyes:
Geplaatst op 05/08/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
In Frankrijk zijn er verschillende overheidsdiensten die helemaal op 100% open source zijn overgeschakeld
Geplaatst op 05/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/08/2009
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Joeki
Origineel geplaatst door Iyo74
[quote]Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...

Als ik de nieuwe minister binnenkort voor een interview te strikken krijg zal ik hem deze vraag eens voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.

Ik ben héél benieuwd! Hoewel ik vrees dat het wel weer een ontwijkend antwoord zal zijn in de trent van 'De onderwijsinstellingen moeten zelf de keuze maken en beslissen wat het belangrijkste is voor de studenten.'
Geplaatst op 06/08/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 06/08/2009
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
In Frankrijk zijn er verschillende overheidsdiensten die helemaal op 100% open source zijn overgeschakeld

En in België hebben ze er al héél veel over gepraat! :rolleyes:
Geplaatst op 06/08/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 06/08/2009
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Surya
In Frankrijk zijn er verschillende overheidsdiensten die helemaal op 100% open source zijn overgeschakeld

En in België hebben ze er al héél veel over gepraat! :rolleyes:

Wil iemand zijn Nederlandse ervaringen delen?
Geplaatst op 07/08/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 07/08/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door belgianbingo
Wil iemand zijn Nederlandse ervaringen delen?

Ik zou dat best willen, mocht ik er iets van weten...
Heb laatst een cursus gehad in Rotterdam op een college, maar daar werd ook IE nog gebruikt... Misschien dat dat indicatief is...?
Geplaatst op 07/08/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 07/08/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
Weten ze hier in Nederland wel dat er naast IE ook nog iets anders is?
Geplaatst op 07/08/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/08/2009
Avatar the pope
1906
to be fair: de nieuwe ie8 is zeker niet slecht
Geplaatst op 07/08/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 07/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door the pope
to be fair: de nieuwe ie8 is zeker niet slecht

Inderdaad, ik vind 'm ongeveer even goed als Firefox 1, waar ik heel graag mee gewerkt heb. Maar ze lopen toch opvallend achter hoor!
Geplaatst op 08/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/08/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Inderdaad, ik vind 'm ongeveer even goed als Firefox 1

Wink, wink. Nudge, nudge. Say no more, say no more! :D
Geplaatst op 08/08/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 08/08/2009
Avatar kvos148
25
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Surya
In Frankrijk zijn er verschillende overheidsdiensten die helemaal op 100% open source zijn overgeschakeld

En in België hebben ze er al héél veel over gepraat! :rolleyes:

Wil iemand zijn Nederlandse ervaringen delen?


Op mijn werk gebruiken ze ook nog steeds IE6. En inderdaad het genoemde probleem. Thuis op mijn laptop met IE8 geen problemen. Alles keurig naast elkaar. Dus wel zo makkelijk.
Geplaatst op 16/08/2009 Citeren
Avatar
kvos148
Geplaatst op 16/08/2009
Crew
Avatar Surya
13272
IE6 zal echt niet lang meer een optie zijn. Sites als Digg, Youtube, Facebook... stoppen stilaan allemaal met deze browser te ondersteunen, ik heb eerlijk gezegd ook geen zin dat nog langer te doen. Dit wil doen kost me uren en uren extra werk, gewoon voor die paar bezoekers die weigeren te upgraden, of een IT afdeling hebben die dat doet.

Dit probleem dat hier beschreven wordt, zal ik wel oplossen, omdat ik toch de code die er de oorzaak van is moet aanpassen.
Geplaatst op 16/08/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/08/2009
Origineel geplaatst door Surya
IE6 zal echt niet lang meer een optie zijn. Sites als Digg, Youtube, Facebook... stoppen stilaan allemaal met deze browser te ondersteunen, ik heb eerlijk gezegd ook geen zin dat nog langer te doen. Dit wil doen kost me uren en uren extra werk, gewoon voor die paar bezoekers die weigeren te upgraden, of een IT afdeling hebben die dat doet.

Dit probleem dat hier beschreven wordt, zal ik wel oplossen, omdat ik toch de code die er de oorzaak van is moet aanpassen.


En gelijk heb je, ben, nu dat ik aan het schrijven ben, een RTM van W7 aan het testen voor werk in een thuis omgeving. Chrome crasht hier constant, firefox heeft een probleem met de adobe plugin... en wonderlijk maar waar IE8 draait zeer stabiel.

IK ben niet echt een linux fan omdat ik een shitload aan originele software heb gekocht voor mijn thuishobbies . Maar als MS zo verder gaat ga ik nog eens overstappen. Het enige dat me eigentlijk tegenhoud is dat ik ook nog een pcgamer ben in mijn weinige vrije uurtjes en foto's bewerk waar ik een adobe CS3 voor heb gekocht.

Ik heb langs de andere kant ook al eens test pc geinstalleerd met enkel open source programma's (open office, the gimp, enz... .) en dat viel in het begin nogal tegen, de leercurves voor programma anders dan open office zijn regelmatig redelijk stijl als je al jaren gewoon bent software te gebruiken die van hetzelfde huis komt. Ben dan ook weer overgestapt omdat heel wat dingen die ik gewoon was niet goed functioneerden of totaal anders moesten gedaan worden. Daardoor kan ik ook begrijpen dat veel IT afdelingen niet zo vlug overstag gaan om nieuwe software te installeren of te updaten.
Onlangs zijn we op het werk overgegaan op Office 2007... tjonge elke dag hoor je nog: "waar zit dit en hoe doe je dat...."

Maar er zijn waarschijnlijk hierover 1000 en 1 meningen.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/09/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
Van browser veranderen is één ding, van OS veranderen is nog een stap verder.
Mar het minste dat je toch kan verwachten is dat ze de programma's (en ik hou het bewust algemeen) up-to-date houden. IE6 vervangen door IE8 kan niet echt een groot probleem zijn.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/09/2009
Avatar the pope
1906
voor bedrijven die nog in een NT of 2000-omgeving werken is dat alvast onmogelijk.
IE7 was daarvoor al niet beschikbaar.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/09/2009
Avatar ignoramus
602
Origineel geplaatst door woelfie
Van browser veranderen is één ding, van OS veranderen is nog een stap verder.
Mar het minste dat je toch kan verwachten is dat ze de programma's (en ik hou het bewust algemeen) up-to-date houden. IE6 vervangen door IE8 kan niet echt een groot probleem zijn.


Je werkt duidelijk niet in een IT afdeling voor een groot bedrijf. In een bedrijf met enkele duizenden werknemers is een upgrade van basis software zoals een browser een project dat in manjaren wordt berekend voor de IT afdeling, en waar nog eens zoveel wordt bijgerekend aan productiviteitsverlies voor de gewone gebruikers en dan nog eens zoveel voor helpdesk kosten.
Geplaatst op 03/09/2009 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 03/09/2009
Avatar Joeki
14
Origineel geplaatst door Joeki
Origineel geplaatst door Iyo74
[quote]Jammer genoeg merk ik dat de onderwijswereld (dus ook middelbaar en hoger/universitair) nog steeds kiest voor het op kosten jagen van de studenten (en hun ouders) in plaats van resoluut te kiezen voor gratis alternatieven zoals bv. Openoffice.org! En dan promoot onze regering het 'kosteloos onderwijs' in het basisonderwijs. Begrijpe wie kan...

Als ik de nieuwe minister binnenkort voor een interview te strikken krijg zal ik hem deze vraag eens voorleggen, ben wel benieuwd naar zijn antwoord.
Op 16 september weet ik het antwoord :P
Geplaatst op 03/09/2009 Citeren
Avatar
Joeki
Geplaatst op 03/09/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door the pope
voor bedrijven die nog in een NT of 2000-omgeving werken is dat alvast onmogelijk.
IE7 was daarvoor al niet beschikbaar.

Maar Firefox werkt dan wel weer op 2000 :P
Geplaatst op 03/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/09/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door ignoramus
Origineel geplaatst door woelfie
Van browser veranderen is één ding, van OS veranderen is nog een stap verder.
Mar het minste dat je toch kan verwachten is dat ze de programma's (en ik hou het bewust algemeen) up-to-date houden. IE6 vervangen door IE8 kan niet echt een groot probleem zijn.


Je werkt duidelijk niet in een IT afdeling voor een groot bedrijf. In een bedrijf met enkele duizenden werknemers is een upgrade van basis software zoals een browser een project dat in manjaren wordt berekend voor de IT afdeling, en waar nog eens zoveel wordt bijgerekend aan productiviteitsverlies voor de gewone gebruikers en dan nog eens zoveel voor helpdesk kosten.


IE8 kan gemanaged geinstalleerd worden met WSUS, wat vele IT managers wel zullen gebruiken. De overstap van IE6 naar 7 naar 8 zal vlotter verlopen dan nog veel langer wachten en dan ineens 5 versies moeten overslaan. Dan gaan de gebruikers pas flippen. Eeuwig IE6 blijven gebruiken zal nog minder een optie zijn.

Ik denk dat de meeste gebruikers zelf thuis een nieuwere browser hebben thuis, dus naar de helpdesk gaan die niet bellen omdat ze op 't werk ineens de zelfde browser krijgen als thuis. En productieverlies? Moderne browsers laten door hun betere inferface net toe om efficienter te werken, zelfs IE8, met zijn shitty interface is vele malen beter dan IE6 qua gebruiksgemak!

Het enige waar moet voor gezorgd worden, is dat de interne applicaties op IE7 en 8 werken. Normaalgezien, als ze zich bij de ontwikkeling aan best practises hadden gehouden, zou dat geen probleem mogen zijn. In tegendeel, het zou beter moeten werken.

Ik denk dat de onwil van vele IT afdelingen meer met luiheid dan wat dan ook te maken heeft. "Het werkt zo goed, waarom er iets aan doen?". Wel, mijn antwoord daar op is: ooit zal je moeten upgraden, en dat kan je beter vroeg dan laat doen, anders is de stap misschien te groot!
Geplaatst op 03/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/09/2009
Origineel geplaatst door Surya
[quote]Origineel geplaatst door ignoramus
[quote]Origineel geplaatst door woelfie
Ik denk dat de onwil van vele IT afdelingen meer met luiheid dan wat dan ook te maken heeft. "Het werkt zo goed, waarom er iets aan doen?". Wel, mijn antwoord daar op is: ooit zal je moeten upgraden, en dat kan je beter vroeg dan laat doen, anders is de stap misschien te groot!


Nou, er zijn veel bedrijven die een groot deel eigen ontwikkelde software hebben lopen die je niet zo vlug ff kan omzetten omdat het bedrijfspecifiek is. Waar ik je wel wil volgen is browser software. Als dat voldoet aan de standaarden dan mag geen enkele webbrowser er problemen mee hebben. Maar is het niet vlugger en goedkoper om een applicatie te bouwen voor een type browser kijk maar naar al die IE6 only compliant meuk omdat er ten tijde van IE6 niet zo veel waardige alternatieven waren?? Daar moet ook rekening mee gehouden worden IE6 heeft een marktaandeel gehad van +95% in de webbrowsers. Het is maar vanaf dat firefox naar versie 1.5 gegaan is dat men dit als een serieus alternatief gaan is beschouwen. Opera heeft nooit zelfs een bedreiging geweest.

Niet alleen lui zijn maar ook door veel CEO's hun gekende "pinnigheid" voor het cutbacken van het IT budget helpt bij het fout lopen van veel van de IT zaken binnen bedrijven. Als de CEO en CFO's eens echt vooruitziend waren en de CIO beter zouden bijstaan in hun eigen doelen wat volgens mij op IT gebied velen niet zijn, of nog niet zijn, zouden er in een toekomstig leven niet zo veel compatibiliteits problemen zijn.
Geplaatst op 03/09/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/09/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Ik heb de code die het omzeep hielp weggehaald, wegens andere code aangepast, dus 't zou weer beter moeten zijn!
Geplaatst op 08/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/09/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
Het werkt idd wel goed nu.
En naar ik weet is er aan onze browser niets veranderd (spijtig genoeg)
Geplaatst op 10/09/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/09/2009