Covers en hoe nu??

Avatar kagebe
198
Ik heb een vraagje over het toevoegen van covers en wel in het speciaal het toevoegen terwijl je een serie aan het inbengen bent.

Bijvoorbeeld vandaag heb ik 2 reeksen ingevoerd en heb daarbij de eigen scans toegevoegd.( Bloody Mary en The Black Lamb )
Nu zie ik dat alletwee de reeksen er in staan maar verschillende van de delen met en andere zonder cover.
Een ding is zeker ,mijn covers als ze doorkomen zijn de goede daar ik ze hier zelf zit te scannen .
Komen de covers die ik toevoeg niet door of is er iets anders verkeerd mee.Laat het me weten dan kan ik besluiten om in het vervolg maar geen covers toe te voegen of het op die wijze te doen dat er geen problemen meer zijn.
Geplaatst op 17/09/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 17/09/2009
Crew
Avatar Veter
7842
Ik heb in elk geval geen covers verwijderd. En ik ben er zelf geen gaan zoeken omdat ik zo'n vermoeden had dat je ze wel degelijk probeert toe te voegen. Ze komen dus niet door.

Zou het kunnen dat je die covers ingescand hebt in hoge resolutie? Hoge resolutie betekent grote bestanden. Als het uploaden dan iets te lang duurt heeft het script de tijd niet om de afbeelding te 'resizen' en weg te schrijven.
Als je de covers enkel scant voor de site, heeft het geen zin om dat te doen in hoge resolutie. Enkel de verkleinde afbeelding wordt weggeschreven.
Afbeeldingen tussen de 500-1000 pixels hoog zijn dan ruim voldoende.
Geplaatst op 17/09/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 17/09/2009
Avatar kagebe
198
Ik scan ze in op 200 DPI maar kan dat natuurlijk ook wel iets minder doen als dat beter is.
Geplaatst op 17/09/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 17/09/2009
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door kagebe
Ik scan ze in op 200 DPI maar kan dat natuurlijk ook wel iets minder doen als dat beter is.


als het enkel voor weergave op scherm is, is 72 dpi normaal genoeg.
ik betwijfel trouwens of de cover in de eerste plaats zelfs gedrukt is op 200dpi, scannen in een resolutie groter dan die waarin gedrukt is, is redelijk zinloos)

(ps, als een hele hoop covers tegelijk wil verkleinen, kan dat heel vlotjes met bvb het gratische mini-progje irfanview, met de Batch edit functie)
Geplaatst op 17/09/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 17/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Ik heb in elk geval geen covers verwijderd. En ik ben er zelf geen gaan zoeken omdat ik zo'n vermoeden had dat je ze wel degelijk probeert toe te voegen. Ze komen dus niet door.

Zou het kunnen dat je die covers ingescand hebt in hoge resolutie? Hoge resolutie betekent grote bestanden. Als het uploaden dan iets te lang duurt heeft het script de tijd niet om de afbeelding te 'resizen' en weg te schrijven.
Als je de covers enkel scant voor de site, heeft het geen zin om dat te doen in hoge resolutie. Enkel de verkleinde afbeelding wordt weggeschreven.
Afbeeldingen tussen de 500-1000 pixels hoog zijn dan ruim voldoende.


Wel zijn die normale scans handig om een Logo en Afbeelding te maken voor de reeks ... Hint, hint :D
Geplaatst op 17/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 17/09/2009
Crew
Avatar Surya
13265
Origineel geplaatst door the pope
ik betwijfel trouwens of de cover in de eerste plaats zelfs gedrukt is op 200dpi

Met moderne kleurdruktechnieken vragen ze altijd om 300dpi bestanden tegenwoordig.

Origineel geplaatst door the pope
scannen in een resolutie groter dan die waarin gedrukt is, is redelijk zinloos)

Toch niet helemaal. Een cover scannen op 300dpi (ook al is ie niet zo scherp gedrukt) is zeker nuttig. Ik krijg het beste resultaat op 300dpi, als ik daarna 2x de blur in photoshop toevoeg. Dit zorgt ervoor dat de puntjes van de zeefdruk wat meer geëgaliseerd worden. Als je daarna resized, heb je minder last van Moire patronen en dus een betere qualiteit.
Geplaatst op 18/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/09/2009
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Voila, zo moet je dat nu doen.
Geplaatst op 18/09/2009 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 18/09/2009
Crew
Avatar woelfie
4110
Dit vereist uiteraard het bezit ende gebruik van photoshop...
Voor wat ik nodig heb zijn er dan toch minder performante edoch eenvoudigere programma's
Geplaatst op 19/09/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/09/2009
Crew
Avatar Surya
13265
Die zullen ook wel een blur functie hebben hoor, zo lang het geen Paint is :)
Geplaatst op 19/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/09/2009
Crew
Avatar woelfie
4110
Paint Shop Pro
Heeft inderdaad een blur, een motion blur, een Guassian Blur en een soften functie.
Nu weet ik dus eindelijk waavoor dat dient. :D
Geplaatst op 19/09/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/09/2009