De Plastieken Puntenslijper - De Grootse Finale

Crew
Avatar Iyo74
6896
En de winnaar is bekend! Dikke proficiat aan de welverdiende winnaar! Maar ook voor de waardige verliezer natuurlijk!

edit: blijkbaar loopt mijn klok meer dan 5 minuten voor op die van het forum. Maar 't zou me verwonderen indien er alsnog een andere winnaar uit de bus zou komen...
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar mi-jah
1739
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar mi-jah
1739
Loisel, de verdiende winnaar! Gefeliciteerd medeleden! :)
Ik ben er trots op dat hier nu eens NIET de gedoodverfde favoriet heeft gewonnen! http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar the pope
1906
soit, complimenten aan de winnaar, hij wint een bak duvel en mag die ten huize pope komen ophalen (/-drinken).
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door qwerty
9 - 11

http://www.stripinfo.be/images/reeks/4988_i.jpg


Nog even voor de eerlijkheid: Technisch gezien telt deze stem niet, deze tekening is van Vincent Mallié...

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_32074.jpg

Maar een eindstand van 13 - 15 is ook mooi! ;)
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar the pope
1906
ja dat wordt herspelen eh 8) :D
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar mi-jah
1739
Ik ga ervan uit dat het een eerlijke vergissing is geweest, en dat dit dus geen aanleiding kan geven tot enige onduidelijkheid omtrent de uitslag...
Van misleiding of andere frauduleuze praktijken is in deze op generlei manier sprake! :O
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar mi-jah
1739
Nog even de statistieken van deze uitputtende veldslag:

Het Franquin-team:
Fluiten (3x gescoord)
Pope (3x gescoord)
Waldorf (2x gescoord)
Sid606 (doelpunt afgekeurd)
Herbert (3x gescoord)
Woelfie (1x gescoord)
Royale De Luxe (1x gescoord)

Het Loisel-team:
Iyo74 (3x gescoord)
Surya (2x gescoord)
Veter (3x gescoord)
mi-jah (3x gescoord)
qwerty (2x gescoord, 1x op de lijn gestopt)
T.I.A. (1x gescoord)
allp (1x gescoord)

Met teams van dezelfde afmeting, mogen wij dus concluderen dat het Loisel-team ietwat fanatieker was en meer doorzettingsvermogen toonde... :P
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/10/2009
Crew
Avatar Iyo74
6896
:D
Of méér overtuigd van de kwaliteiten van Loisel hé!
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 31/10/2009
Geplaatst op 31/10/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 31/10/2009
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door mi-jah
Met teams van dezelfde afmeting, mogen wij dus concluderen dat het Loisel-team ietwat fanatieker was en meer doorzettingsvermogen toonde... :P



http://members.lycos.nl/lambikus/pruimpit.gif
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar mi-jah
1739
:D
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar mi-jah
1739
Aangezien er meerdere malen geopperd is dat ook Guarnido in staat zou zijn om meester Franquin te verslaan, lijkt het mij leuk om deze vriendschappelijke wedstrijd ook te gaan spelen, en liefst op dezelfde voorwaarden als de finale...

Interesse?
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar allp
206
Origineel geplaatst door mi-jah
Aangezien er meerdere malen geopperd is dat ook Guarnido in staat zou zijn om meester Franquin te verslaan, lijkt het mij leuk om deze vriendschappelijke wedstrijd ook te gaan spelen, en liefst op dezelfde voorwaarden als de finale...

Interesse?


Interesse, jazeker!
Van mij mag zelfs Loisel-Guarnido opnieuw gespeeld worden.. :D
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar the pope
1906
niets houdt u tegen natuurlijk, maar ik vind dat we in eerste instantie de uitslag maar moeten respecteren (ookal is het zeker niet de uitslag die ik in gedachten had).

heb wel een beetje spijt dat ik de finale geen week heb laten duren, was leutiger geweest.
(soit, dat weten we dan voor een volgend tornooi, thema's genoeg te bedenken)
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 01/11/2009
Origineel geplaatst door mi-jah
Aangezien er meerdere malen geopperd is dat ook Guarnido in staat zou zijn om meester Franquin te verslaan, lijkt het mij leuk om deze vriendschappelijke wedstrijd ook te gaan spelen, en liefst op dezelfde voorwaarden als de finale...

Interesse?


Zeker interesse, maar laat de kampioenen nu maar eventjes terug op adem komen.
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar the pope
1906
we kunnen er op termijn een soort bokssysteem van maken natuurlijk, waar iedereen de regerende kampioen kan uitdagen ;)
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door the pope
we kunnen er op termijn een soort bokssysteem van maken natuurlijk, waar iedereen de regerende kampioen kan uitdagen ;)

Goed idee! :)
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 01/11/2009
Avatar the pope
1906
ik zal eens nadenken over een procedure :)
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 01/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door the pope
niets houdt u tegen natuurlijk, maar ik vind dat we in eerste instantie de uitslag maar moeten respecteren (ookal is het zeker niet de uitslag die ik in gedachten had).

heb wel een beetje spijt dat ik de finale geen week heb laten duren, was leutiger geweest.
(soit, dat weten we dan voor een volgend tornooi, thema's genoeg te bedenken)



Een leuk Thema... mmmm
Misschien geen slecht gedacht een TOP Album selecteren van willekeurige reeksen en die dan tegen elkaar laten opnemen. Zoiets kan je dan noemen "Best gelezen Klepper allertijden"
Wel maar één album selecteren van elke reeks hé.
Geplaatst op 01/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/11/2009
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door T.I.A
Misschien geen slecht gedacht een TOP Album selecteren van willekeurige reeksen en die dan tegen elkaar laten opnemen.

Nadeel hierbij is wel dat je de 2 albums in bezit moet hebben of dat je anders een stem uitbrengt die niet gefundeerd is...
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/11/2009
Avatar the pope
1906
wat al door mijn hoofd gevlogen was: mooiste stripbabe 8)

of nog verder gezochte dingen, zoals coolste vervoermiddel in stripverhalen, beste huisdier...

de opties zijn schier eindeloos :)
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/11/2009
Avatar ignoramus
602
Origineel geplaatst door the pope


heb wel een beetje spijt dat ik de finale geen week heb laten duren, was leutiger geweest.
(soit, dat weten we dan voor een volgend tornooi, thema's genoeg te bedenken)


Zeker doen, geeft ook de wat minder dagelijkse deelnemers een kansje om ook eens te scoren.
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 02/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door T.I.A
Misschien geen slecht gedacht een TOP Album selecteren van willekeurige reeksen en die dan tegen elkaar laten opnemen.

Nadeel hierbij is wel dat je de 2 albums in bezit moet hebben of dat je anders een stem uitbrengt die niet gefundeerd is...


Ik zou eerder opteren dat je één album van die reeks bezit. Dat geeft je dan het recht te scoren.
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 02/11/2009
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door the pope
ik zal eens nadenken over een procedure :)


En zo geschiedde!

Vanaf heden kan de kampioen uitgedaagd worden. de procedure om de kampioenengordel te bemachtigen, wordt als volgt vastgelegd: u mag een tekenaar naar uw keuze (bekend of onbekend) aandragen als kandidaat-uitdager.

Een gevecht met de wereldkampioen, dat regel je echter niet zomaar, en zodus zal uw kandidaat het eerst moeten opnemen tegen een (andere) tekenaar uit de top-16, die door het lot bepaald zal worden.
De winnaar van die kamp mag dan tegen loisel strijden om de titel.

Concreet zal de eerste kamp er één zijn over vier rondes van 24 u, telkens lopende van 20u 's avonds tot 20u de volgende avond. Iedereen kan binnen een ronde één keer scoren voor de kandidaat naar zijn keuze, middels het plaatsen van een plaatje van de man in kwestie.

De winnaar van deze kamp over 4 rondes, mag het dan opnemen tegen de regerende wereldkampioen, in een kamp over 7 rondes (7 dagen aldus), volgens hetzelfde systeem. Na afloop daarvan weten we of we een nieuwe kampioen hebben, of de oude stand kan houden.


Ter herinnering de 15 heren waartegen u het in een eerste rodne zou kunnen opnemen: Franquin (Guust, Zwartkijken) , Guarnido (Blacksad) , Miller (Sin City, 300) , Schuiten (De Duistere Steden) , Frank (Zoo) , Bilal (Nikopol, De Slaap van het Monster) , Lax (De Teenloze Adelaar) , Pont (Over de Grenzen van de Tijd) , Hermann (De Torens van Schemerwoude, Comanche) , Blain (Isaac De Piraat, Gus) , Franz (Jugurtha) , Manara (Borgia) , Uderzo (Asterix) , Gazzotti (Soda, Alleen) , Kolk (Meccano, Gilles de Geus)

De eerste promotor die zich geroepen voelt, mag dus een kandidaat voorstellen. Microsoft excel zal dan de loting van de eerste tegenstander op zich nemen, en vervolgens kan er een topic voor die kamp geopend worden.
bloed wil ik zien.
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar mi-jah
1739
Nice! (y)

Maareh...

Origineel geplaatst door the pope
...middels het plaatsen van een plaatje van de man in kwestie.

Ik ga ervan uit dat het hier een TEKENING betreft, geen afbeelding van de tekenaar zelf... ;) :P
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar Deecee1
1350
Euch ... ik zie Delaby van Murena daar niet tussen staan ?( . Mag die dan de uitdaging aangaan ?
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door Deecee1
Euch ... ik zie Delaby van Murena daar niet tussen staan ?( . Mag die dan de uitdaging aangaan ?


lijkt me een erg geschikte kandidaat (y)
is er indertijd in de eerste ronde uitgegaan tegen rosinsky, wie weet kan hij nu stunten..

als je het ziet zitten om daar de topic voor te openen en een geschikte alliteratie met kantoorartikelen te vinden ( :D ), zal ik straks een eerste tegenstander voor hem loten
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar mi-jah
1739
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door the pope
Een gevecht met de wereldkampioen, dat regel je echter niet zomaar, en zodus zal uw kandidaat het eerst moeten opnemen tegen een (andere) tekenaar uit de top-16, die door het lot bepaald zal worden.
De winnaar van die kamp mag dan tegen Loisel strijden om de titel.


Dus ... de uitdager mag zélf niet uit de Top 16 (minus Loisel) komen, maar moet eerst een uitdager verslaan om het dan zelf tegen Loisel te kunnen opnemen ?
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door the pope
Origineel geplaatst door Deecee1
Euch ... ik zie Delaby van Murena daar niet tussen staan ?( . Mag die dan de uitdaging aangaan ?


lijkt me een erg geschikte kandidaat (y)
is er indertijd in de eerste ronde uitgegaan tegen rosinsky, wie weet kan hij nu stunten..

als je het ziet zitten om daar de topic voor te openen en een geschikte alliteratie met kantoorartikelen te vinden ( :D ), zal ik straks een eerste tegenstander voor hem loten


Euch ... kan even niet volgen ?(.
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Herbert
Origineel geplaatst door the pope
Een gevecht met de wereldkampioen, dat regel je echter niet zomaar, en zodus zal uw kandidaat het eerst moeten opnemen tegen een (andere) tekenaar uit de top-16, die door het lot bepaald zal worden.
De winnaar van die kamp mag dan tegen Loisel strijden om de titel.

Dus ... de uitdager mag zélf niet uit de Top 16 (minus Loisel) komen, maar moet eerst een uitdager verslaan om het dan zelf tegen Loisel te kunnen opnemen ?

Het antwoord stond er al... ;)
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Deecee1
Origineel geplaatst door the pope
als je het ziet zitten om daar de topic voor te openen en een geschikte alliteratie met kantoorartikelen te vinden ( :D ), zal ik straks een eerste tegenstander voor hem loten

Euch ... kan even niet volgen ?(.

Zie de rest van de (voor)rondes, met Suske en Wiske-achtige alliteratietitels (Loden Liniaal, Plastieken Puntenslijper, enz...). :)
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door Herbert
Origineel geplaatst door the pope
Een gevecht met de wereldkampioen, dat regel je echter niet zomaar, en zodus zal uw kandidaat het eerst moeten opnemen tegen een (andere) tekenaar uit de top-16, die door het lot bepaald zal worden.
De winnaar van die kamp mag dan tegen Loisel strijden om de titel.


Dus ... de uitdager mag zélf niet uit de Top 16 (minus Loisel) komen, maar moet eerst een uitdager verslaan om het dan zelf tegen Loisel te kunnen opnemen ?


voor de duidelijkheid: de uitdager màg (moet niet) zelf wel uit de top-16 komen, maar moet het sowieso eerst tegen een top-16 speler opnemen (uiteraard niet tegen zichzelf, vandaar de andere tussen haakjes). Die tegenstander wordt bepaald door loting
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door Deecee1
Origineel geplaatst door the pope
als je het ziet zitten om daar de topic voor te openen en een geschikte alliteratie met kantoorartikelen te vinden ( :D ), zal ik straks een eerste tegenstander voor hem loten

Euch ... kan even niet volgen ?(.

Zie de rest van de (voor)rondes, met Suske en Wiske-achtige alliteratietitels (Loden Liniaal, Plastieken Puntenslijper, enz...). :)

Aha ... zoiets als " De Geile Gom" ... :)
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar the pope
1906
hopla! ge geeft het 5 minuten uit handen en het gaat al direct over seks...

tsssss
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door the pope
hopla! ge geeft het 5 minuten uit handen en het gaat al direct over seks...

tsssss


Hoe kom je daar nu bij ?
"De geile gom" is natuurlijk (Waas) dialect voor "De gele gom" ... :D
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 14/12/2009
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door the pope
Voor de duidelijkheid: de uitdager màg (moet niet) zelf wel uit de top-16 komen, maar moet het sowieso eerst tegen een top-16 speler opnemen (uiteraard niet tegen zichzelf, vandaar de andere tussen haakjes). Die tegenstander wordt bepaald door loting


Nice, dan ik dus Franquin lanceren, als ik dat zou willen - ter ergernis van de Loisel-fans :D


http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Toppers/DeWereldRondFranquin/Prenten/SteveVanBael_prent2.jpg
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 14/12/2009
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door the pope
hopla! ge geeft het 5 minuten uit handen en het gaat al direct over seks...

tsssss


:D
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Had liever eens een andere wedstrijd gezien :(
Geplaatst op 14/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 14/12/2009
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door T.I.A
Had liever eens een andere wedstrijd gezien :(


Iets met comics of zo? ;)
Geplaatst op 15/12/2009 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 15/12/2009