Auteurs Hellboy Volume 7

Avatar allp
206
Bij het invoegen van de 7de TPB van Hellboy (The Troll Witch and Others) heb ik per ongeluk de auteurs van volume 8 toegevoegd. Mijn excuses. :(
De correcte auteurs van volume 7:

scenario: Mike Mignola
tekeningen: Mike Mignola, P. Craig Russel, Richard Corben
Kleuren: Dave Steward, Lovern Kindzierski,
Lettering: Clem Robins, Galen Showman

Volume 8 voeg ik zometeen toe, met de juiste auteurs! :)
Geplaatst op 03/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 03/12/2009
Crew
Avatar Veter
7842
Het zal vlotter gaan als je hem even opnieuw ingeeft. Ik verwijder die met de foute auteurs.
Bedankt.
Geplaatst op 03/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/12/2009
Avatar allp
206
Zal ik zometeen doen.
Is er een reden dat volume 8 (Darkness Calls) nog niet is toegevoegd, heb ik weer iets fout gedaan? ?(

Nog een opmerking/bemerking die ik had over de nummering:
Volgens mij zou het overzichtelijker zijn als de TPB's van Hellboy gewoon allemaal INT als voorvoegsel krijgen. Net zoals de franse TPB's INTfr krijgen, en de nederlandse INT NL.
Nu staan ze gedeeltelijk onder de mini-series die ze bundelen (vb:
INT MSA1: Hellboy Volume 1: Seed of Destruction)
alsook als INT TPB (wanneer ze verschillende mini series of one shots bundelen) (vb:
INT TPBA1 Hellboy Volume 3: The Chained Coffin and Others
INT TPBB1 Hellboy Volume 4: The Right Hand of Doom).

Momenteel worden ze niet onder elkaar weergegeven in het reeksoverzicht en in de collectie, wat wel het geval zou zijn als de TPB's allemaal hetzelfde voorvoegsel krijgen (cf. Scalped, 100 bullets, DMZ,..). Duss:

INT 1: Hellboy Volume 1: Seed of Destruction
INT 2: Hellboy Volume 3: The Chained Coffin and Others
INT 3: Hellboy Volume 4: The Right Hand of Doom
...
Geplaatst op 04/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 04/12/2009
Crew
Avatar Veter
7842
Ik heb een paar dagen minder tijd gehad en er is zeer veel toegevoegd, er staat dus nog een en ander in de wachtrij.

De nummering is niet mijn werk, en ik had gezegd dat ik er ging afblijven, misschien dat een collega mod je voorstel eens kan bekijken. :)
Geplaatst op 04/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
De reden dat ik ze zo genummerd heb is dat bij de mini series de Integraal dan telkens bij zijn reeksje staat anders wordt het een nog grotere soep dan dat het nu is. :)
Geplaatst op 04/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/12/2009
Avatar allp
206
Dat snap ik, maar niet elke integraal verzamelt een reeks mini-series, bvb volume 7 verzamelt enkele mini-series, one shots en andere verhaaltjes van weetikveel welke uitgaves allemaal. Die kan dus niet onder een bijbehorende miniserie staan, en wordt nu genummerd met INT TPBA1, INT TPBB1 enz.. Bijgevolg hebben de integrale TPB's 2 verschillende voorvoegsels (INT MS (voor diegene die een miniserie bundelen) en INT TPB (voor de rest)).
Het is toch veel duidelijker dat alle losse comics bij elkaar staan (met voorvoegsel MSA, OS, enz, zoals nu het geval is) en de integralen apart, met voorvoegsel INT (zoals al het geval is met de franse TPB's)?
Dat is ook het geval bij preacher, 100 bullets, scalped, dmz,..noem maar op.
Volgens mij gaat de soep er net minder op worden.. :)
Geplaatst op 04/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 04/12/2009
Avatar allp
206
Origineel geplaatst door Veter
Ik heb een paar dagen minder tijd gehad en er is zeer veel toegevoegd, er staat dus nog een en ander in de wachtrij.

De nummering is niet mijn werk, en ik had gezegd dat ik er ging afblijven, misschien dat een collega mod je voorstel eens kan bekijken. :)


Geen probleem hoot..ik vroeg me enkel af of ik misschien iets mis had gedaan. :))
Geplaatst op 04/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 04/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Het is toch veel duidelijker dat alle losse comics bij elkaar staan (met voorvoegsel MSA, OS, enz, zoals nu het geval is) en de integralen apart, met voorvoegsel INT (zoals al het geval is met de franse TPB's)?



Vindt ik persoonlijk niet... Elk Integraal of bundel moet bij zijn reeksje aansluiten onderaan het desbetreffende reeksje.
Als je kijkt naar andere reeksen staan de Integralen telkens bij hun desbetreffende voorvoegsel INT A staat bij het A voorvoegsel enz

Kijk maar eens bij Punisher en Iron Man... Mocht ik ze telkens gewoon INT noemen zat ik in de puree, Bij Amazing Spider-Man werken we zelfs met INT HC en INT SC omdat er zoveel Integralen zijn dat we anders niet alles in één reeks krijgen en ook doordat de TPB's tegenwoordig niet meer genummerd worden maar een bundeling is van verhaallijnen.

Ook om geen gaten te hebben in de nummering doordat andere TPB's als Miniserie worden ingedeeld hanteren we dit. Anders heb je INT2, INT4 ...
En zou je zoeken naar INT3
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/12/2009
Avatar allp
206
Origineel geplaatst door T.I.A
Het is toch veel duidelijker dat alle losse comics bij elkaar staan (met voorvoegsel MSA, OS, enz, zoals nu het geval is) en de integralen apart, met voorvoegsel INT (zoals al het geval is met de franse TPB's)?


Ook om geen gaten te hebben in de nummering doordat andere TPB's als Miniserie worden ingedeeld hanteren we dit. Anders heb je INT2, INT4 ...
En zou je zoeken naar INT3


Dat is nu toch het geval? De voorvoegsels van de TPB's zijn nu:

INT MSA1 Seed of Destruction (volume 1)
INT MSB1 Wake the Devil (volume 2)
INT MSE1 Conquerer Worm (volume 5)
INT TPBA1 The chained Coffin and Others (volume 3)
INT TPBB1 The right Hand of Doom (volume 4)
INT TPBC1 Volume 6: Strange Places (volume 6)
INT TPBD1 Volume 7: The Troll Witch and Others (volume 7)
INT TPBE1 Volume 8: Darkness Calls (volume 8)

De nummer vh volume staat tussen haakjes.
En bvb volume 7 heeft als voorvoegsel INT TPBD, maar deze heeft niets te maken met de mini series D..
En volume 8 bvb, bundelt de mini serie 'Darkness Calls', maar deze steekt nog niet in de database, dus het is onmogelijk deze te nummeren met INT en dan de letter van de mini serie.. vandaar INT TPBE, net zoals de andere TPB's waarvan de mini series nog niet in de database staan of gewoon meerdere mini series bundelen.. Ik zou beide nummeringen goed vinden, als ze maar consequent dezelfde zijn, en dat is niet erg het geval nu..
Bovendien zouden de franse en nederlandse TPB's dan ook veranderd moeten worden, want de nederlandse vertaling van deel 1 (de kiem van het kwaad) bundelt ook gewoon de mini serie van Seed of Destruction.

Maar daarin verschillen we van mening heb ik de indruk..:)
Ik kan ermee leven dat het zo blijft hoor, ik zal volume 7 nog toevoegen, en dan laten we het voorlopig zo..
Dan kan je je voorlopig toeleggen op het ordenen van je boekenkast. :P
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 05/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Democratisch zoals ik ben sta ik open voor suggesties indien er gepleit wordt voor aanpassingen mag dit/kan dit als er iemand dat ziet zitten om de gehele boel te veranderen, ik zie het niet zitten eerlijk gezegd ook geen extra tijd daarvoor :(
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/12/2009
Avatar allp
206
Origineel geplaatst door T.I.A
Democratisch zoals ik ben sta ik open voor suggesties indien er gepleit wordt voor aanpassingen mag dit/kan dit als er iemand dat ziet zitten om de gehele boel te veranderen, ik zie het niet zitten eerlijk gezegd ook geen extra tijd daarvoor :(


I understand very well. :) Maar ik doe dat graag hoor..dat kan toch via gegevens aanpassen he? Uiteraard moet het dan nog wel goedgekeurd worden, ik weet niet of dat veel werk is..?
Anders laat ik het wel even, uiteindelijk zitten de uitgaves wel in de database en gaat het enkel over de (minder belangrijke) nummering..
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 05/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
van mij mag je het doen hoor, goedkeuren is zoveel werk niet maar ik weet niet of alles gaat "verschijnen" er durft soms een foutje optreden tss gelinkte items waardoor sommige uitgaves "spoken" wil ik mee zeggen dat ze niet meer getoond worden in de reeks.

Surya ging eens kijken naar een door mij opgegeven vb van zo een "spookalbum" ik denk dat hij daar nog mee bezig is.

Vb: INT HCa1 X-Men: God Loves, Man Kills

zichtbaar

niet zichtbaar
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/12/2009
Avatar allp
206
Ik vind dat album terug in de reeks hoor.. wel als GN1 God Loves, Man Kills, maar dat is (vermoed ik?) omdat de HC als alternatieve uitgave is toegevoegd, of is dat net wat je bedoelt?
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 05/12/2009
Avatar allp
206
Ah, ik had het niet begrepen denk ik.. In principe: ander voorvoegsel = apart zichtbaar in de reeks? Dat is inderdaad niet het geval bij die HC van God Loves, Man Kills..
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 05/12/2009
Crew
Avatar Veter
7842
Inderdaad, met een ander voorvoegsel moet die in principe apart zichtbaar zijn in het overzicht.
Af en toe zit er zo eentje tussen die niet apart wil verschijnen. Voorlopig is de reden ons niet duidelijk. :( ?(



Ik heb intussen je wijzigingen goedgekeurd. Ik weet alleen niet of het je bedoeling is 2 x INT toe te voegen. Als je aanvinkt dat het een bundel/integraal is, krijg je een automatisch voorvoegsel INT, maar dat niet meegesorteerd wordt en onder de reeks zonder voorvoegsel terechtkomt. Als je integraal aanvinkt, en een voorvoegsel toevoegt wordt er gesorteerd op het voorvoegsel.
Jij hebt daar integraal aangevinkt (of laten aangevinkt staan) en er het voorvoegsel INT bijgezet. Er wordt nu alfabetisch gesorteerd op INT als voorvoegsel.
Als je me nog helemaal kan volgen...

Sortering dus volgens nummer en in deze volgorde:
- zonder voorvoegsel
- integraal aangevinkt
- voorvoegsel alfabetisch
- voorvoegsel alfabetisch, integraal aangevinkt
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 05/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
INT INT ik denk niet dat dit de bedoeling is :)
Geplaatst op 05/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/12/2009
Avatar allp
206
Dat was inderdaad niet mijn bedoeling. :)
Ik wist niet dat als je integraal aanvinkt automatisch voorvoegsel INT wordt toegevoegd, ik zal het even opnieuw doen.
Geplaatst op 06/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 06/12/2009
Avatar allp
206
Ik heb het aangepast, en ik zag dat het ook al meteen was goedgekeurd..thanks!
Ik heb ook nog even een andere afbeelding toegevoegd, want de huidige was niet getekend door Mignola..
Ik vind de kleine reorganisatie best overzichtelijk, jij tevreden TIA, of verkies je toch de vorige nummering? :)
Geplaatst op 06/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 06/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door allp
Ik heb het aangepast, en ik zag dat het ook al meteen was goedgekeurd..thanks!
Ik heb ook nog even een andere afbeelding toegevoegd, want de huidige was niet getekend door Mignola..
Ik vind de kleine reorganisatie best overzichtelijk, jij tevreden TIA, of verkies je toch de vorige nummering? :)



ik zag dat het ook al meteen was goedgekeurd..thanks!


Was in de buurt :D

Als jij tevreden bent, ben ik dat ook :))
Neen, als een nieuwe reeks ingegeven wordt is het in het begin aftasten hoe we Items invoeren... en worden Issue's toegevoegd zoals we het op het moment ervaren.
Met die nieuwe functie dat jullie zelf kunnen herindelen is het handig om eventuele aanpassingen toe te passen mits vraag en pleidooi via het forum zoals jij deed :)

;)
Geplaatst op 06/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 06/12/2009
Avatar allp
206
Origineel geplaatst door T.I.A
Was in de buurt :D


Merk op dat het woordje 'toevallig' ontbreekt.:D

Die 'gegevens aanpassen' functie vind ik met voorsprong één van de beste 'nieuwe' functies! Heel eenvoudig en snelle manier om meerdere uitgaves aan te passen na elkaar, met dat pop-up systeem.. web tweepuntnul op z'n best!

En uiteraard bedankt voor het gegoedgekeur! :)
Geplaatst op 06/12/2009 Citeren
Avatar
allp
Geplaatst op 06/12/2009