Titels verwijderen uit je collectie

Ik had al een strips van Suske en Wiske aangeklikt voor in mijn collectie.
Nu zou ik die willen verwijderen omdat de datum en isbn nummer niet kloppen.
Ik wil de juiste gevens inbrengen. Daar ik veel van mijn strips niet onder juiste jaartal kan vinden, zou ik die als nieuwe gegevens willen inbrengen, wat natuurlijk zeer werk is.
Bij alles nieuw inbrengen is het nodig dat ik de foto inbreng.
Ik vraag mij af waarom in de gegevens niet alle nummer te vinden zijn.
zoals de isbn nummer, de D nummer bv. D/1971/0034/260 bij een Suske en Wiske 67 De Poenschepper.
En dan nog een nummer in een kadertje met datum van uitgifte of druk.
Dit zou toch allemaal een gemakkelijk opzoeking worden voor iedereen?
Geplaatst op 22/12/2009 Citeren
Avatar
jefritcup
Geplaatst op 22/12/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Die uitgavenummers kan ik eventueel wel voorzien, ik weet niet of een vakje "druk" aagewezen is, omdat in vele gevallen niet te achterhalen is de hoeveelste druk een album is.
Geplaatst op 22/12/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/12/2009
Crew
Avatar Veter
7845
Gewone heruitgaven worden niet opgenomen.
Enkel als er verschil is in uitgavevorm (SC/HC/Luxe), verschil in cover, uitgeverij, taal, ... worden de albums geplaatst.
Sus & Wis wordt eindeloos heruitgegeven, het heeft dus geen zin andere uitgavejaren toe te voegen als er voor de rest geen verschil is met de reeds aanwezige.
Je kan het album wel in je collectie opslaan met een nota over jouw uitgavejaar in het vakje "Druk" of "Opmerking".

Er is enkel plaats voorzien voor het ISBN-nummer (en nog niet zolang, vandaar dat er nog heel wat ontbreken). Voor het wettelijk depotnummer is niets voorzien.
Het jaartal in het kadertje is bij de S&W het uitgavejaar, alle andere jaartallen die je mogelijks vindt zijn dan niet relevant.
S&W uitgavejaren:

http://img14.imageshack.us/img14/1905/standaardkader.jpg http://img14.imageshack.us/img14/4314/standaarddatum.jpg



Om een album uit je collectie te verwijderen:
Ga eerst naar je Collectie, navigeer daar naar het betreffende album, en vink dan ter hoogte van "Opmerking" het vakje aan. Ga nu naar beneden op de pagina en klik daar op "Aanpassingen opslaan", het album zal nu uit je collectie verdwenen zijn.


(En voor je nieuwe reeksen en albums toevoegt kan je best eerst even de zoekfunctie gebruiken (het tekstvakje bovenaan rechts, met het vergrootglas naast). Probeer een relevant trefwoord te gebruiken, de reeks of albums zitten er misschien niet helemaal hetzelfde in als jij zou verwachten of schrijven.
Dit om te zeggen dat In de ban van W.Vandersteen met alle albums er reeds inzit. ;) )
Geplaatst op 22/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/12/2009
Veter, bedankt voor al die inlichtingen. Ik heb gans mijn suske en wiske verzameloing in gevoerd en zeer veel ISDN nummers ingevoerd
Bedankt Jefritcup
Geplaatst op 24/12/2009 Citeren
Avatar
jefritcup
Geplaatst op 24/12/2009
Crew
Avatar Veter
7845
Jij bent bedankt voor het aanvullen van de gegevens!
Geplaatst op 24/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/12/2009