Nieuwe PC

Crew
Avatar $tripofiel
3314
Verwijderen ze dan ook de besmette bestanden? ?(
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 07/05/2010
Avatar Herbert
1105
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 07/05/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Verwijderen ze dan ook de besmette bestanden? ?(


Dat kon je kiezen, verwijderen of in quarantaine.
Heb wel enkel eset.com gebruikt.
Moest ik de volgende dagen nog iets raar tegenkomen, dan check ik de andere ook eens.
Geplaatst op 07/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 07/05/2010
Een tijdje geleden waren de hotmail accounts van mijn vriendin en mezelf besmet met phising, nu hebben we dat toen kunnen oplossen door wat Royale de luxe ons aanbevool, nl. de Eset online scanner, maar het probleem momenteel is dat die net als avg 9.0 niets vinden. Toch blijven onze mails kennelijk besmet met phising.
Mijn telenet mail gelukkig niet, maar mijn vriendin gebruikt haar hotmail wel vaak.
Wat kunnen we hier nu nog tegen proberen ?? Ik wil die phising bedreiging echt van die rotcomputer swieren.

Alvast hartelijk bedankt voor de mogelijke oplossingen.
Geplaatst op 11/06/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 11/06/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Met avg niks, gescand met eset & die heeft ook niks gevonden, maar de panda heeft 4 besmette items gevonden! :(

Het enige probleem is dat hij ze er niet afsmijt, maar hij geeft wel de directory aan ... :rolleyes:

Oeps ja, jouw vraagje weet ik ook geen oplossing voor? ?(
Geplaatst op 11/06/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 11/06/2010
Panda ook maar eens gebruikt, heeft 5 bestanden gevonden, 3 die ik zelf kan wissen, 2 niet.
Wel erg dat avg en eset deze niet vonden. Ok, ze zijn wel gratis, maar toch.

Niemand die nog een goede weet die gratis te downloaden is die deze wel kan verwijderen ??
Geplaatst op 12/06/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 12/06/2010
Als je opstart in Safe mode kan je ze waarschijnlijk wel wegdoen, MAAR, als dit systeem bestanden zijn heb je nadien het probleem dat je pc niet opstart. Eerst eens op google kijken welke het zijn en of je ze kan verwijderen.
Geplaatst op 12/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 12/06/2010
Crew
Avatar Surya
13263
Ik gebruik Avast www.avast.com Je moet ff zoeken om de gratische te vinden, maar hij bestaat hoor :)
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/06/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Is die beter dan avg volgens jou?
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 13/06/2010
Crew
Avatar Surya
13263
Dunno, niet veel ervaring met AVG, maar Avast heeft me tot nu toe nog niet teleur gesteld! Op 't werk hebben we trouwens de betalende versie overal draaien, en die houdt echt wel veel tegen.
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/06/2010
wil je grafisch sterk uit de hoek komen , ga dan gewoon voor apple macbook pro , iets beter vind je niet en geen oeverloos geleuter en geknoei met die totaal overbodige windows !!!!
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
dimitri.d
Geplaatst op 13/06/2010
Alsof een MAC heilig is... die dingen kosten 2x de prijs en het design is zo afgestoft oud aan het worden dat het niet meer vernieuwend is... oh nu trap ik waarschijnlijk op een hele reeksem zere tenen. Ik zie niet in waarom iemand zo maar zou moeten veranderen naar een nog duurder platform.

Als je dan al iets aanraadt doe het dan goed. Of je blijft op een Win pc draaien en je gaat voor linux. Dan ben je tenminste geen meeloper.

/rant mode off

Sorry mannen maar ik krijg het van zulke onzin antwoorden, alsof iedereen ff een paar duizend € liggen heeft om gewoon alles om te gooien.
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 13/06/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Die Linux heb ik al veel gehoord, maar kan dat zomaar?
Ik bedoel mijn windows eraf en Linux erop ... ?(
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 13/06/2010
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door $tripofiel
Die Linux heb ik al veel gehoord, maar kan dat zomaar?
Ik bedoel mijn windows eraf en Linux erop ... ?(

Ja, dat kan! Even c formatteren, linux-cd'tje erin en klaar is kees. Iets anders is het gesteld met je windows-software. Het is niet waarschijnlijk dat je die allemaal aan de praat krijgt, zelfs met een windows-emulator zoals Wine.
Ik heb Linux al uitgeprobeerd, maar ben toch teruggekeerd naar (gebleven bij) Windows wegens intensief gebruik van CorelDraw dat niet deftig draait onder Linux. Ook een gemakkelijke videobewerker vond ik in die tijd niet echt.
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/06/2010
Crew
Avatar Surya
13263
Je kan ook een Linux op de zelfde PC zetten als Windows, en dus beiden hebben. Ubuntu lijkt momenteel de beste keuze te zijn.

Jammer dan Reason en Photoshop niet onder Linux werken, anders had ik geen enkele reden om bij Windows te blijven.
Geplaatst op 13/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/06/2010
Avatar scifiwim
118
Origineel geplaatst door Surya
Je kan ook een Linux op de zelfde PC zetten als Windows, en dus beiden hebben. Ubuntu lijkt momenteel de beste keuze te zijn.

Jammer dan Reason en Photoshop niet onder Linux werken, anders had ik geen enkele reden om bij Windows te blijven.


Bij mij staan ze er ook alletwee op, elk heeft een eigen harde schijf partitie. Eerlijk gezegd werk ik toch meer met windows, hoewel ik dat niet het beste systeem vind. Het is alleen gemakkelijker om iets los te installeren, bij Linux moet je dat via die zogenaamde 'repositories' doen, wat nogal omslachtig is.

Ik gebruik GIMP in plaats van Photoshop, OPen source software die zich op basisniveau gemakkelijk kan meten met PS. (En zowel voor Linux als Windows beschikbaar).
Geplaatst op 14/06/2010 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 14/06/2010
Crew
Avatar Surya
13263
Origineel geplaatst door scifiwim
Ik gebruik GIMP in plaats van Photoshop, OPen source software die zich op basisniveau gemakkelijk kan meten met PS. (En zowel voor Linux als Windows beschikbaar).

Klopt, maar helaas enkel basisniveau, en de drempel om over te stappen is vrij hoog omdat alles op een andere manier moet :(
Geplaatst op 14/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/06/2010
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Alsof een MAC heilig is... die dingen kosten 2x de prijs en het design is zo afgestoft oud aan het worden dat het niet meer vernieuwend is... oh nu trap ik waarschijnlijk op een hele reeksem zere tenen. Ik zie niet in waarom iemand zo maar zou moeten veranderen naar een nog duurder platform.

Als je dan al iets aanraadt doe het dan goed. Of je blijft op een Win pc draaien en je gaat voor linux. Dan ben je tenminste geen meeloper.

/rant mode off

Sorry mannen maar ik krijg het van zulke onzin antwoorden, alsof iedereen ff een paar duizend € liggen heeft om gewoon alles om te gooien.


Kan je hier volledig in volgen en bijtreden.
Een mac is zeker niet heilig, wel duur.
Je moet maar eens op een mac-forum gaan zoeken, zo goed zitten ze ook niet allemaal in elkaar.
Problemen kan je met alles hebben.
Geplaatst op 14/06/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 14/06/2010
Avatar scifiwim
118
Tja, in de jaren 80 was de Mac echt wel een gigantische stap vooruit in de computerwereld. Maar dat niveauverschil is intussen door de vooruitgang grotendeels ingelopen. Toch vind ik het nog steeds erg degelijke machines!
Geplaatst op 15/06/2010 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 15/06/2010
Crew
Avatar Surya
13263
Ik dacht er de laatste keer ook aan een Mac te kopen, maar ik kon voor de helft van de prijs zelf een PC bouwen met betere specs. En ik kon zelf een scherm kiezen. Bij Mac hang je vast aan het scherm dat je computer vormt. En ik ben heel picky als 't op schermen aan komt!
Geplaatst op 15/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/06/2010
Origineel geplaatst door scifiwim
Tja, in de jaren 80 was de Mac echt wel een gigantische stap vooruit in de computerwereld. Maar dat niveauverschil is intussen door de vooruitgang grotendeels ingelopen. Toch vind ik het nog steeds erg degelijke machines!


Dat hoor je me niet zeggen. Maar het is zoals Surya verteld, voor de helft van het geld heb je een specs gewijs betere PC. Je koopt vandaag apple omdat je denkt dat je dan anders bent, modebewust en daarvoor betaal je.

Maar of dat een betere computing ervaring is is nog maar de vraag.
Geplaatst op 15/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 15/06/2010
Avatar scifiwim
118
Dat zal ik als antikapitalist zeker niet tegenspreken! :D
Geplaatst op 15/06/2010 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 15/06/2010