2 keer Liquid!

Avatar kagebe
198
Bij het checken of alle auteurs van een in te voeren serie in de database staan kom ik twee keer Liquid! tegen met daarbij vermeld de namen van Christian Lichtner en Aron Lusen.Nu zijn die namen niet zo vreemd omdat deze twee heren een samenwerkingsverband zijn gestart onder de naam Liquid!
Wat er nu bij staat is echter dat Liquid! een pseudoniem is ,en dat klopt dus eigenlijk niet.
Het lijkt mij dat er 1 keer Liquid! in moet komen te staan wat voor hun samen staat en de rest op de eigen naam komt.Bij de comics zie je eigenlijk ook altijd dat verschil want als er maar 1 van de heren credits krijgt hebben ze het bv over " Liquid's Aron Lusen "
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 30/01/2010
Crew
Avatar Veter
7841
Liquid is het pseudoniem voor het samenwerkingsverbond (en geen studio waar meerdere mensen werken).
Bij de albums komen geen pseudoniemen, maar de echte namen. Als je 1 van beide nodig hebt vul je 1 van beide in. Is het als samenwerking dan vul je beide namen in.
En zo klopt het altijd. :)
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/01/2010
Crew
Avatar Surya
13263
Ik zou niet willen dat er een apparte database entry is voor het samenwerkings verband, want dan zie je in de overzichten van de auteurs in kwestie niet dat ze ook aan die albums hebben gewerkt.
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/01/2010