Cover EN pagina's

Ik heb het hele forum nog niet gelezen maar wou dit toch even naar voor schuiven.

Als ik op zoek ga naar strips, dan is de cover natuurlijk het eerste dat mijn attentie grijpt, titel en auteur zijn even belangrijk maar het doorslaggevende duwtje die ik zoek, is even een paar platen te kunnen zien. Net zoals bij games en films zijn trailers en affiches niet de meest vertrouwbare dingen om op voort te gaan.

Is het mogelijk om ook per strip een pagina of twee van hoe die er binnen uit ziet in de database te bewaren? Of zitten we hier met een probleem van auteursrechten? Covers zijn sowieso ook beschermd en aangezien dat wel kan...
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Belgatom
Geplaatst op 12/03/2010
Crew
Avatar Surya
13270
Dat staat op de planning, maar eerst moeten we verhuizen (en dat kan misschien al vlug zijn)
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/03/2010
Crew
Avatar woelfie
4111
Dit is m.i. vooral ook handig voor comics waar de cover vaak door een andere tekenaar gemaakt is dan de inhoud.
(en dan nog een verschillende auteur voor tekeningen en inkting)
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 12/03/2010
Avatar the pope
1906
ben toch bang dat je op gevaarlijke paden wat betreft auteursrecht gaat belanden.

een cover voor een catalogus valt te verdedigen (de kleintjes zoals nu zeker, grotere wsl ook), maar zonder toelating hele bladzijden inhoud posten??
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 12/03/2010
'k heb dat wel al geregeld gezien op bédéthèque en op enkele comic book databases geloof ik. Maar misschien hebben die wel een akkoord met bepaalde uitgeverijen.

Als je een akkoord nodig hebt, zal het wel nogal wat werk vergen om van alle uitgeverijen toestemming te krijgen vrees ik, gezien de brede scope van de talen Frans, Engels , Nederlands, Zweeds, ... Tot Indonesisch toe geloof ik.

Ik treed The Pope bij in deze: de laatste tijd wordt er niet meer gelachen met de bescherming van auteursrechten.
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/03/2010
Avatar mi-jah
1739
Check hier, en ga dan bv naar de reeks Box...
Ik sta er wel achter dat er ook pagina's bij komen te staan, want zolang het niet het hele verhaal is, zal het toch vooral zo uitpakken dat mensen hiermee over de streep getrokken kunnen worden om de strip te gaan kopen, denk ik.
Ik zou het zelfs niet raar vinden als uitgeverijen ermee akkoord gaan om pagina's hiervoor ter beschikking te stellen...
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 12/03/2010
Crew
Avatar Surya
13270
Ik stel voor het dan in eerste instantie enkel na goedkeuring van de uitgevers toe te staan. Enkel moderators zouden ze initieel dus kunnen plaatsen. Ik bekijk met de mods of er mensen zich geroepen voelen dat te regelen.
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/03/2010
Origineel geplaatst door Surya
Dat staat op de planning, maar eerst moeten we verhuizen (en dat kan misschien al vlug zijn)


Ah? Heb je al een beslissing genomen?
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/03/2010
Ik wil wel eens polsen via mijn 'connecties' of we dit mogen doen of niet voor de uitgevers waar we vandaag mee werken :D

Ik heb er trouwens ook geen probleem mee om met Amerikaanse en andere uitgevers daarvoor te communiceren en zien wat mag en niet.

Laat maar weten of ik wat moet ondernemen.
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 12/03/2010
Sommige uitgeverijen bieden ook wel pagina's aan van nieuwe strips om te bekijken. Hier is een voorbeeld van "Les gardiens du sang"

Klik eens op Planches en dan in het geopende scherm rechts onderaan, je kan tot pagina 12 inlijken.

of hiet, Gantz 9 bij Dark horse

Uitgeverijen die dergelijke initiatieven nemen, zullen wellicht geneigd zijn om in te stemmen.

Weet iemand hoe het juridisch daarmee zit? Ik geloof dat je voor een recensie wel uittreksels uit een boek of een strip mag plaatsen.
Geplaatst op 12/03/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/03/2010
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Sommige uitgeverijen bieden ook wel pagina's aan van nieuwe strips om te bekijken. Hier is een voorbeeld van "Les gardiens du sang"

Klik eens op Planches en dan in het geopende scherm rechts onderaan, je kan tot pagina 12 inlijken.

of hiet, Gantz 9 bij Dark horse

Uitgeverijen die dergelijke initiatieven nemen, zullen wellicht geneigd zijn om in te stemmen.

Weet iemand hoe het juridisch daarmee zit? Ik geloof dat je voor een recensie wel uittreksels uit een boek of een strip mag plaatsen.


mjmh, citaatrecht zit niet heel vanzelfsprekend in elkaar, volgens mij (en verschilt van land tot land)
maar het is inderdaad goed mogelijk dat nogal wat uitgevers dat wel zien zitten voor nieuwe uitgaves, zeker als je er nog een linkje bijgooit..
de winning streak van rodwell in gedachte houdende, zou ik dat bij k-to-the-uifje bijvoorbeeld niet testen :D
Geplaatst op 13/03/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 13/03/2010
Origineel geplaatst door Surya
Ik stel voor het dan in eerste instantie enkel na goedkeuring van de uitgevers toe te staan. Enkel moderators zouden ze initieel dus kunnen plaatsen. Ik bekijk met de mods of er mensen zich geroepen voelen dat te regelen.


Count me in too. (y)
Geplaatst op 13/03/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 13/03/2010
Avatar voske44
364
ik weet niet hoe het zit met europese strips maar in de comic wereld geven ze bij somige uitgekomen delen 5-6 pagina's preview
Geplaatst op 03/04/2010 Citeren
Avatar
voske44
Geplaatst op 03/04/2010
Afhankelijk van de uitgever, kan je veelal online wel previews vinden.
Geplaatst op 03/04/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/04/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door voske44
ik weet niet hoe het zit met europese strips maar in de comic wereld geven ze bij somige uitgekomen delen 5-6 pagina's preview


Om dit te verwezenlijken... dat is een hele klus! Tenzij je er iets op vindt dat eens je de previews ingegeven hebt ze nadien in de database zitten zonder dat je ze nog eens moet toevoegen/aanpassen aan de reeks. Anders is het dubbel werk en dit voor elke week rond de vijftig comics...
Is me iets teveel ;)
Geplaatst op 04/04/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/04/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Ik stel voor het dan in eerste instantie enkel na goedkeuring van de uitgevers toe te staan. Enkel moderators zouden ze initieel dus kunnen plaatsen. Ik bekijk met de mods of er mensen zich geroepen voelen dat te regelen.

Zijn we op dit gebied al wat verder/wijzer?
Ik zou het nog steeds geweldig vinden als er previews te bekijken komen! :)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 26/07/2011
Crew
Avatar Surya
13270
Nope, daar heb ik nog niet aan verder gewerkt, sorry!
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/07/2011
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Nope, daar heb ik nog niet aan verder gewerkt, sorry!

Wel op t lijstje geplaatst? ;)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 26/07/2011
Crew
Avatar Surya
13270
Al lang :)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/07/2011
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Al lang :)

Nice. ;)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 26/07/2011