Deel van de Magician serie

Avatar Rutger
763
Ik heb net de info voor de integrale versie van Riftwar toegevoegd en zag dat deze al snel (ook nog met de losse delen) is toegevoegd aan de database. Dank daarvoor!

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=9506

Ik zie echter wel dat deze integraal als aparte reeks is toegevoegd. Dit klopt niet. Op de cover van de integraal staat ook nog dat dit het derde deel is van de Magician serie (in deze database ondergebracht als Magier).

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=5163

Dit deel zou dan ook onder deze reeks moeten vallen. Nu lijkt het net alsof het een nevenreeks is of een lostaande oneshot wat echter niet het geval is. Zou dit aangepast kunnen worden?
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 12/04/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Riftwar staat er al lang als aparte reeks en wordt ook als aparte reeks beschouwd. Ik heb gewoon de bundeling die jij toegevoegd hebt verplaatst naar de juiste reeks.
Misschien wordt dit in de covertekst wel beschouwd als een derde deel in de "Magician saga", maar het is volgens mij toch wel duidelijk een nevenreeks of nieuwe reeks.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 12/04/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Ik heb de aparte boekjes van Riftwar even bekeken. Daar staat nergens als titel "Magician: Apprentice" of "Magician: Riftwar", enkel "Riftwar".
Er is wel een inleiding met "The story so far as begun in Magician apprentice".
Je moet het dus wel degelijk als een aparte reeks (een vervolgreeks) beschouwen en niet als een derde deel. Ik heb in elk geval kruisverwijzingen toegevoegd zodat het verband duidelijker is. :)
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 12/04/2010
Avatar Rutger
763
Dank voor de aanvulling Veter. Ik verbaas mij dan wel over de opmerking welke Marvel zelf op de cover zet dat dit het derde deel in de serie 'Magician Apprentice' betreft.

Ik heb Riftwar gisteren gelezen en het gaat trouwens gewoon verder waar deel twee is opgehouden.

Anyway... 't zal wel kloppen maar blijft een beetje vreemd.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 12/04/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Tja, in de Marvel chaos verbaast mij niet veel meer.

Ik heb intussen trouwens gemerkt dat bij de originele romans gesproken wordt van de "Raftwar saga" als overkoepelende titel. Waarbij "Magician: Apprentice" dan een van de (vele) delen is.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 12/04/2010
Avatar Rutger
763
Heb (op de laatste paar delen na) al het werk van Feist gelezen. Voor een beetje liefhebber van de betere fantasy bijna verplicht werk. Fantastische meeslepende verhalen waarbij de comic, hoe aardig het verhaal ook wordt weergegeven, slechts bij benadering hetzelfde plezier als de originele boeken oplevert.

Haha... heb nog nooit van Raftwar Saga gehoord (typo I presume). Klopt.. zit zo in elkaar:

Riftwar Saga bestaat uit:

1 Magician (Apprentice en Master)
2 Silverthorn
3 A Darkness at Sethanon

Nogmaals een dikke aanrader waarbij de comics een leuke en geslaagde visuele weergave is van de boeken maar niet veel meer dan dat! De tekeningen zijn wel bijzonder geslaagd naar mijn mening.

Trouwens voor iedereen die deel 1 in Nederlandse vertaling heeft gekocht en het wel aansprak hierbij toch het advies om over te stappen naar de Engelse uitgaven. Bij Mynx kan je wachten tot je een ons weegt voordat die weer eens een deel uitbrengen (laatste is 2007).
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 12/04/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Rutger
Heb (op de laatste paar delen na) al het werk van Feist gelezen. Voor een beetje liefhebber van de betere fantasy bijna verplicht werk.

Mijn vriendin heeft er ook veel van gelezen in 't begin, maar is er mee gestopt. Ze vindt ze, in vergelijking met sommige andere boeken in 't genre, niet zo goed geschreven (net als Lord of the Rings)
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/04/2010
Heb ooit wel eens ruftwar gespeeld, maar als iemand te veel chili con carne gegeten heeft, is dat gewoon dodelijk.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/04/2010
Overigens: de drie boeken die je opnoemt, heb ik ook graag gelezen.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/04/2010
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Overigens: de drie boeken die je opnoemt, heb ik ook graag gelezen.


Als je die boeken goed kon waarderen Chris heb ik nog wel een aanrader voor je. Dat zijn de volgende drie delen in de serie die precies na riftwar saga spelen: The Empire Trilogy. Ze gaan over Pug als hij op Kelewan is beland. Hierbij moet je een soort feodaal Japan voorstellen waar clans de dienst uit maken en een mans eer het hoogste goed is.

Dit zijn drie delen die hij in samenwerking met Janny Wurts heeft geschreven en in één woord om te versmaden zijn. Bereidt je voor op een gebrek aan slaap en vragen op je werk waarom je er toch weer zo moe uit ziet want je leeslamp gaat er niet van uit. 1000+ pagina's puur leesplezier!

Trouwens ook in 't Nederlands te verkrijgen als dat je voorkeur geniet.

http://www.writerswrite.com/journal/mar00/daughter_empire.gif

http://rgr-static1.tangentlabs.co.uk/images/ar/97805532/9780553292459/100/0/plain/servant-of-the-empire.jpg

http://images.amazon.com/images/P/0553561189.01._SX140_SY225_SCLZZZZZZZ_.jpg
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 13/04/2010