RIP Wildstorm

Avatar spock
3030
Zie Newsarama en alle andere comic sites.

Ik vind het wel jammer dat deze imprint verdwijnt. Er zaten goeie titels bij Wildstorm, titels die bij DC of Vertigo niet op hun plaats geweest zouden zijn. Vooral dan eind de jaren '90.

Stormwatch, Authority, Wildcats, en later Sleeper, Planetary, stuk voor stuk zeer goeie en vernieuwende titels in het superhero genre. Ik heb er heel veel plezier aan beleefd. Vooral Warren Ellis heeft aan de wieg gestaan van de revolutie die Wildstorm halfweg de jaren 90 heeft ontketend in het genre, maar ook Alan Moore, James Robinson, Mark Millar, Brubaker en vele andere.

Ok, de dag van vandaag zijn bijna alle superhero comics net zo hard en realistisch als Wildstorm toen was, maar dat is nog niet direct een reden om de imprint dan maar meteen af te schaffen. 't Is crisis voor iedereen, zeker ? De comic verkoop is al lang niet meer wat-ie ooit was.

De heroes zullen hun plaats vinden binnen DCU, maar nog niet direct, andere franchises zullen ook bij DC uitkomen, en andere dan waarschijnlijk weer bij Vertigo, die sinds kort ook meer (euhm) Wildstorm achtige ;) reeksen is beginnen uitgeven. Want niet alles bij Wildstorm was superhero, er zaten ook creator owned reeksen onder de imprint.

Soit : RIP Wildstorm (en ZUDA) dus.

http://goodcomics.comicbookresources.com/wp-content/uploads/2008/04/ellis3.jpg

Zie http://www.newsarama.com/comics/dc-publisher-wildstorm-zuda-100921.html en vele andere sites.
Geplaatst op 22/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/09/2010
Inderdaad spijtig. Planetary was een van de eerste reeksen met een goeie digitale inkleuring (én uiteraard een goed scenario).

Zat ABC comics daar ook niet bij?

Welke reeksen waren creator-owned trouwens?
Geplaatst op 22/09/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/09/2010
Avatar spock
3030
ABC was inderdaad ook een imprint van de imprint Wildstorm.

Net als Cliffhanger, Homage Comics, Eye of the Storm, Wildstorm Signature Series... (? ).

Ik denk dat de meeste creator owned reeksen bij de Signature Series zaten, zoals Ex Machina bijvoorbeeld. Maar ik weet dat natuurlijk niet zeker. Op iedere site is er sprake van creator owned reeksen, maar er staan nooit voorbeelden bij.

Google anders maar eens wildstorm titles list wiki.


Vanaf 010111 zouden er geen singles meer uitkomen met het merk Wildstorm op, maar er zouden wel nog tpb's verschijnen. Alleen is me niet duidelijk of die trades nog onder Wildstorm zullen uitkomen, of reeds onder DC.

Ik moet zeker nog kopen, de komende maanden :

- Wildcats version 3.0 Year One (220910) (Wildcats !! eindelijk bundels van 3.0 !!)
- Victorian Undead vol. 1 (201010) de eerste nrs. van vol. II zijn ook al aangekondigd (Edgington)
- Ex Machina vol. 10 : Term Limits (101110) (laatste deel !!)
- Two-Step (171110) (long lost mini van Ellis !!)
- Planetary vol. 4 : Spacetime Archaeology (011210) (eindelijk !! (Ellis))
- Sparta U.S.A. (120111) (David Lapham)
- Fringe : Tales from the Fringe (190111) (just for fun)

- Wildcats version 3.0 Year Two (maart 2011 ? )
- X-Files/30 Days of Night tpb (? )

8)
Geplaatst op 22/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/09/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Oei DV8 loopt toch verder he? 8o
Geplaatst op 22/09/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/09/2010
Crew
Avatar Project_Z
1156
De DV8 van Brian Wood is een mini-serie van 8 delen, geen doorlopende reeks...
Geplaatst op 23/09/2010 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 23/09/2010
Avatar spock
3030
De meeste reeksen stoppen in december,
maar enkele mini-reeksen blijven verder uitkomen in 2011, tot ze volledige zijn,
maar dan onder DC, blijkbaar.

Zie de artikels op Newsarama en ComicBookResources. :D
Geplaatst op 23/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/09/2010
Avatar spock
3030
Geplaatst op 24/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/09/2010
Avatar spock
3030
De twintig beste reeksen van WS volgens CBR.

WILDSTORM: REMEMBERING THE TWENTY BEST
http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=28539

Ik zou de nr. 1 op nr. 7 zetten, en dan is de top 6 er één waarmee ik kan leven. Missch zou ik nog een reeks of twee van plaats verwisselen, maar soit. 8)

Het was natuurlijk wel te verwachten dat er een reeks van hem op de eerste plaats zou staan... :rolleyes:

http://www.bbc.co.uk/bbcfour/gallery/comicsbritannia/images/35.jpg
Geplaatst op 29/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/09/2010