Dave Gibbons Eregast in Gent

Op 23&24 Oktober neemt het F.A.C.T.S. stripfestival in Gent plaats.

Dave Gibbons, onder andere gekend van Martha Washington en een arsenaal aan Super Hero's, zal de Eregast zijn op dit gekende stripevent.

Uitgeverij De vliegende Hollander lanceert op dit moment ook het geprezen Martha Washington. Wat volgens auteur Frank Miller ook zijn meest Heroïsche Figuur was ooit beschreven.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 21/10/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Op 23&24 Oktober neemt het F.A.C.T.S. stripfestival in Gent plaats.

Dave Gibbons, onder andere gekend van Martha Washington, Preacher en een arsenaal aan Super Hero's, zal de Eregast zijn op dit gekende stripevent.

Uitgeverij De vliegende Hollander lanceert op dit moment ook het geprezen Martha Washington. Wat volgens Frank Miller ook zijn meest Heroïsche Figuur was ooit beschreven.


Ik kan mis zijn, maar Gibbons heeft volgens mij niks met Preacher te maken. Hij is natuurlijk wel wereldberoemd als de tekenaar van WATCHMEN, Martha Washington, en vele andere reeksen.

Frank Cho is er ook, en nog een hele resem artiesten en acteurs (Face en Murdock bijvoorbeeld, voor wie The A-Team mist, of de originele BSG, of Star Trek TNG en VOY).

zie de site : http://www.facts.be/fa_index.html

ps : FACTS is natuurlijk GEEN stripbeurs, maar een sci-fi/fantasy beurs waar ook comics en manga te krijgen zijn, maar jammer genoeg niet zoveel, in verhouding.

Ik zal er niet zijn. Ik zoek niks meer. En ik ben geen artiest. Of acteur. Of iets in die strekking. :D ;)
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/10/2010
Origineel geplaatst door spock


Ik kan mis zijn, maar Gibbons heeft volgens mij niks met Preacher te maken. Hij is natuurlijk wel wereldberoemd als de tekenaar van WATCHMEN, Martha Washington, en vele andere reeksen.



indeed, covers altijd Glen Fabry, tekenaar altijd Steve Dillon.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 21/10/2010
Ik heb het bericht aangepast

maar had volgende opmerking

Als ik in de database op Gibbons zoek dan kom je dit tegen

http://zb5joa.bay.livefilestore.com/y1pFKiPOa18aE3E17VHTiww6Cn5xRxLJVPAcpqq6_BuuLkzwIVS3fRDhZSnZWPZd1ioiS9BC3iSKmNnTlAr6nGEFyJF7goH3gcM/2.PNG

En in die lijst staat duidelijk Preacher. Heeft hij dan een van de alternative covers getekend en staat die verkeerd gelinkt?
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 21/10/2010
Avatar spock
3030
Ik weet ook niet hoe het zit. Bij zijn naam staat er Preacher, bij de reeks Preacher staat zijn naam niet. ;)

Er staan wel meer fouten in zo'n grote database, zeker ? (overlaatst heb ik nog enkele kemels zien staan bij Stray Bullets).

Maar soms vraag ik me af waarom iemand bij een reeks als auteur vermeld staat, terwijl hij ocharme één pin-up getekend heeft. Dat is volgens mij teveel eer. (of waarom staat de ene vermeld onder zijn echte naam, terwijl hij die niet gebruikt, en de andere staat vermeld onder zijn pseudoniem. daar heb ik ook al eens over gerant.) :D

Als ik nu zaterdag aan Gibbons vraag om mij een Jommeke te tekenen, dan is hij ook auteur van Jommeke ? (heh ;) :P 8) )

Maar ik weet echt niks dat hij voor Preacher zou kunnen gedaan hebben, en het Internet ook niet precies, behalve die ene afbeelding van een commission van Jesse en Cas.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/10/2010
Blijkbaar is die ene tekening dan misschien wel weer voldoende voor onze D'base beheerders.

Dank alvast voor de opmerking. Het debat ga ik als D'base leek niet aangaan.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 21/10/2010
Crew
Avatar cuppenh
1519
Preacher 66

Een aantal short stories/chapters waarvan één door onze Dave.. :))
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 21/10/2010
Crew
Avatar Veter
7847
Tiens, 2 newbies? :D ;)

Als je een auteur selecteert, kan je in de sorteeropties ook kiezen voor "Strips'. Dan krijg je alle aparte strips te zien waar die auteur een functie heeft (volgens onze database dan).
Daar kon ik dan zien dat Dave Gibbons vermeld wordt bij nr.66 'A Hell of a Vision', samen met nog een aantal andere tekenaars.
Ik heb dat intussen even nagekeken, en het moet inderdaad om gasttekeningen gaan. Ik zal die overtollige auteurs verwijderen.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/10/2010
Crew
Avatar Veter
7847
Of laten staan?
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/10/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door cuppenh
Preacher 66

Een aantal short stories/chapters waarvan één door onze Dave.. :))


Preacher 66 was helemaal geen aantal short stories maar wel degelijk het laatste deel van de reeks, VOLLEDIG door Dillon getekend.

Me zware Preacher fan !

Misschien stonden er wel pin-ups in. Maar om die dan auteurs te noemen... ;)

edit : was dit aan't posten tijdens Veters (euh) posts. ;)
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/10/2010
Crew
Avatar Veter
7847
Ik heb een digitale versie kunnen inkijken, maar die is blijkbaar wat opgekuist. Geen gasttekeningen of pinups te vinden. En de credits vermelden enkel Steve Dillon als tekenaar... ?

Beter verwijderen dan maar, zeker?
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/10/2010
Crew
Avatar cuppenh
1519
Nog eens nagekeken. Schijnt inderdaad om pinup-pages of schetsjes te gaan. Ik zou zeggen: verwijderen en alleen Steve Dillon laten staan.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 21/10/2010
Avatar spock
3030
Gibbons heeft in #66 een pin-up getekend, net als enkele andere tekenaars.

Hier vind je de tekening http://www.comicartfans.com/galleryroom.asp?gsub=3576 onderaan de blz. (en nog enkele andere)
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/10/2010
En nummer 66 ontbreekt natuurlijk net in mijn collectie...

Don't ask why.
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 21/10/2010
Kunnen we het niet oplossen door dit sorrt tekeningen als "Gastillustratie" op te nemen, want dat is ook een mogelijkheid voor functie bij auteur.

En om het on-topic te houden: hoera, Dave Gibbons komt naar F.A.C.T.S !!!
Geplaatst op 21/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 21/10/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
En nummer 66 ontbreekt natuurlijk net in mijn collectie...

Don't ask why.


8o

Dan heb je het einde toch gelezen in de tpb ?
Of niet ?

8o 8o ?( ?(


;)



On topic : joepie, euh, Jewel Staite en Kristianna Loken komen naar Facts !! :] ;)... :P
:rolleyes:

O en natuurlijk Robert Picardo en Billy Dee Williams. En Face. En Murdock. Maar die twee zag ik gisteren al in de Laatste Show (express gekeken, en niet verder gelezen).

En Frank Cho !
e.v.a.
Geplaatst op 22/10/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door belgianbingo
Kunnen we het niet oplossen door dit sorrt tekeningen als "Gastillustratie" op te nemen, want dat is ook een mogelijkheid voor functie bij auteur.

Lijkt mij het beste idee! (y)
Geplaatst op 22/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 22/10/2010
Avatar voske44
364
gaat er eigenlijk iemand naar facts? ik ga morgen om mijn watchmen en spawns te laten signeren ( greg Capulo is namelijk ook) en aangezien er mij verteld wordt dat er niet zo veel aan strips te zien is zal ik wrrs ook om een schets vragen
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
voske44
Geplaatst op 23/10/2010
Ik ga vandaag, niet in volle overtuiging, maar wel om eens te zien of er ook wat aan strip is. En helaas ben ik nerd genoeg om me ook wel te amuseren met de mannen van het A-team :)

En intussen de signeersessie van Simon SPruyt missen in Het Besloten Land, doeme toch!
Geplaatst op 23/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 23/10/2010
Gisteren voor de eerste keer geweest, en ik ben toch dik vier uur zoet geweest. Een handtekening van Dave Gibbons in mijn Watchmen en Martha Washington. Voor een tekening vroeg hij 50€, en dat zou ik ook vragen, moest ik de tekenaar van Watchmen zijn.

Voor de rest: drie comics gekocht en wat naar de verkleedpartijtjes gekeken.
Geplaatst op 24/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 24/10/2010