Tellen van collectie

Als ik mijn collectie bekijk (en vergelijk met mijn excel lijst)

strips in je collectie: 2403
maar als je de covers bekijkt zie ik er maar 2402

En volgens excel heb ik er 2404
Er is 1 album waarbij ik het aantal veranderd heb: Minik
Omdat ik deze 2 keer heb (met en zonder de 4 vergeten pagina's)
Maar als ik het aantal terug op 1 zet veranderd het aantal strips in mijn collectie niet.

strips in je bezit: 2341
Hier klopt het aantal covers wel: 2341

en volgens excel heb ik er 2343

Strips in je verlanglijst: 62
Het aantal covers: 61
volgens excel: 61

goed: nu optellen

Collectie: 2341 + 62 = 2403 (dit klopt volgens collectie)
Covers: 2341 + 61 = 2402
excel: 2343 + 61 = 2404

Alles staat op 1 exemplaar, waar zit de fout? Ik heb excel vergeleken met de collectie en daar zit inderdaad een verschil op van 1 album.
Ik krijg er een punthoofd van.
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Sniffer JP
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar Surya
13272
Ik zal hier vanavond eens naar kijken!
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar cuppenh
1519
Dat had ik ook al eens gemeld, maar dat zal wel begrijpelijk een heel lage prioriteit hebben gekregen.
Als je het ook wilt controleren met een grote verzameling:
Mijn info zegt:
- Strips in collectie/bezit: 22807
- Cover lijst heeft 228 blz (100 items/blz) waarvan de laatste telt: 22701-22791
Dat is een verschil van 16
(Indien de 'in bezit' = 2 bij dubbele albums worden meegeteld bij de een en niet bij de ander: ik heb toch nog iets meer dan 16 albums dubbel, dacht ik)
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 08/03/2011
Avatar scifiwim
118
Allez, ik speel ook mee voor vijf frank:

Mijn verlanglijst telt stelselmatig 3 strips meer dan er daadwerkelijk in staan. Misschien is dit allemaal hetzelfde probleem.

(Zoniet, voor mij alleen moet je hier geen tijd in steken hoor, ik lig er niet echt van wakker)
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 08/03/2011
Het aantal dat je aangeeft speelt geen rol bij de telling van je collectie. Als je 1 album 5000 keer hebt, telt je collectie 1 album.

Tiens, ik merk net dat ik 2 strips meer in mijn collectie zitten heb dan er covers zijn. Hetzelfde geldt bij de strips in bezit en de ongelezen strips.


ander geval dat verschillen in cijfers kan opleveren:
Wat eventueel een rol kan spelen bij een verschil, is een strip eerst aanvinken als in bezit, maar daarna die weer uitvinken. Die blijft in je collectie zitten, maar niet in je bezit. De strip verdwijnt pas als je die uit je collectie verwijderd hebt (in je collectie aanvinken + beneden op Aanpassingen opslaan klikken). Het zou handiger zijn als die automatisch uit je collectie verdwijnt als er geen enkel vakje (bezit, gelezen, verlanglijst,...) aangevinkt zou zijn.
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Het zou handiger zijn als die automatisch uit je collectie verdwijnt als er geen enkel vakje (bezit, gelezen, verlanglijst,...) aangevinkt zou zijn.

Daar heb ik al over gedacht, maar ik vermoed dat sommige mensen misschien enkel een opmerking bij strips willen kunnen zetten. Of een score.
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
ander geval dat verschillen in cijfers kan opleveren:
Wat eventueel een rol kan spelen bij een verschil, is een strip eerst aanvinken als in bezit, maar daarna die weer uitvinken. Die blijft in je collectie zitten, maar niet in je bezit.

Ik zou dan verwachten dat hij nog in de coverlijst staat, maar niet meer meetelt als in bezit zijn en/of niet meer in je collectie meetelt.
In alle gevallen hier beschreven (en ook bij mij) telt het aantal covers minder albums dan de collectie zelf.
?(
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Het zou handiger zijn als die automatisch uit je collectie verdwijnt als er geen enkel vakje (bezit, gelezen, verlanglijst,...) aangevinkt zou zijn.

Daar heb ik al over gedacht, maar ik vermoed dat sommige mensen misschien enkel een opmerking bij strips willen kunnen zetten. Of een score.

Een score geven zonder "gelezen" aan te vinken. Foei ! :D
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 08/03/2011
Oei, ben weer aan een discussie begonnen :D
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Sniffer JP
Geplaatst op 08/03/2011
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
ander geval dat verschillen in cijfers kan opleveren:
Wat eventueel een rol kan spelen bij een verschil, is een strip eerst aanvinken als in bezit, maar daarna die weer uitvinken. Die blijft in je collectie zitten, maar niet in je bezit.

Ik zou dan verwachten dat hij nog in de coverlijst staat, maar niet meer meetelt als in bezit zijn en/of niet meer in je collectie meetelt.
?(


Blijft wel meetellen in de collecte, maar niet in bezit.
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door woelfie
Een score geven zonder "gelezen" aan te vinken. Foei ! :D

Tja, de meeste websites waar je scores kan geven (IMDb, Board Game Geek...) doen daar ook geen check op. En soms moet je een album niet lezen om te weten dat het slecht is :P
Geplaatst op 08/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/03/2011
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Sniffer JP
Als ik mijn collectie bekijk (en vergelijk met mijn excel lijst)

strips in je collectie: 2403
maar als je de covers bekijkt zie ik er maar 2402

En volgens excel heb ik er 2404
Er is 1 album waarbij ik het aantal veranderd heb: Minik
Omdat ik deze 2 keer heb (met en zonder de 4 vergeten pagina's)
Maar als ik het aantal terug op 1 zet veranderd het aantal strips in mijn collectie niet.

strips in je bezit: 2341
Hier klopt het aantal covers wel: 2341

en volgens excel heb ik er 2343

Strips in je verlanglijst: 62
Het aantal covers: 61
volgens excel: 61

goed: nu optellen

Collectie: 2341 + 62 = 2403 (dit klopt volgens collectie)
Covers: 2341 + 61 = 2402
excel: 2343 + 61 = 2404

Alles staat op 1 exemplaar, waar zit de fout? Ik heb excel vergeleken met de collectie en daar zit inderdaad een verschil op van 1 album.
Ik krijg er een punthoofd van.

Er zitten effectief 2404 records voor jou in de databank, en 5 daarvan hebben als aantal 2. Er is dus inderdaad iets mis :(
Geplaatst op 09/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/03/2011
Origineel geplaatst door Surya

Er zitten effectief 2404 records voor jou in de databank, en 5 daarvan hebben als aantal 2. Er is dus inderdaad iets mis :(


Thx, nu is mijn autistisch trekje ook bevredigd, voor de aantallen kijk ik naar mijn excel bestand, voor alle andere info naar hier :D
Geplaatst op 09/03/2011 Citeren
Avatar
Sniffer JP
Geplaatst op 09/03/2011
Ik heb ook dergelijk "probleempje".

Bij "strips in mijn collectie" zit mijn aantal 5 strips hoger dan bij "strips in mijn bezit".

Ms kan iemand van de website de foutjes opsporen, zitten er per ongeluk dubbeltjes tussen?

Ook moet ik 1 strip per ongeluk een score gegeven hebben, want dit getal staat op eentje minder dan het getal bij strips in mijn collectie.

Ik probeerde dit ene album op te sporen, zonder succes echter.
Geplaatst op 26/06/2011 Citeren
Avatar
Stripverzamelaar26
Geplaatst op 26/06/2011
Origineel geplaatst door Stripverzamelaar26
Ik heb ook dergelijk "probleempje".

Bij "strips in mijn collectie" zit mijn aantal 5 strips hoger dan bij "strips in mijn bezit".

Ms kan iemand van de website de foutjes opsporen, zitten er per ongeluk dubbeltjes tussen?

Ook moet ik 1 strip per ongeluk een score gegeven hebben, want dit getal staat op eentje minder dan het getal bij strips in mijn collectie.

Ik probeerde dit ene album op te sporen, zonder succes echter.


Sorry, da's tot nader order alleen Surya, en die zit nog steeds op het tropisch eiland genaamd Groot-Brittannië...
Even geduld dus
Geplaatst op 26/06/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/06/2011
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Stripverzamelaar26
Ik heb ook dergelijk "probleempje".

Bij "strips in mijn collectie" zit mijn aantal 5 strips hoger dan bij "strips in mijn bezit".

Ms kan iemand van de website de foutjes opsporen, zitten er per ongeluk dubbeltjes tussen?

Ook moet ik 1 strip per ongeluk een score gegeven hebben, want dit getal staat op eentje minder dan het getal bij strips in mijn collectie.

Ik probeerde dit ene album op te sporen, zonder succes echter.


Sorry, da's tot nader order alleen Surya, en die zit nog steeds op het tropisch eiland genaamd Groot-Brittannië...
Even geduld dus


Geen probleem hoor, het is zeker niet dringend. Gwn mr een vraagje ;)
Geplaatst op 27/06/2011 Citeren
Avatar
Stripverzamelaar26
Geplaatst op 27/06/2011
Heb het kunnen oplossen, beide getallen zijn gelijk.
Geplaatst op 28/06/2011 Citeren
Avatar
Stripverzamelaar26
Geplaatst op 28/06/2011
Crew
Avatar Veter
7845
Geplaatst op 28/06/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/06/2011
Avatar scifiwim
118
Origineel geplaatst door Stripverzamelaar26
Heb het kunnen oplossen, beide getallen zijn gelijk.


Hoe heb je dat opgelost? Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleempje: mijn verlanglijst telt 3 strips meer dan er daadwerkelijk inzitten.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 30/06/2011
Crew
Avatar Surya
13272
Ik heb een bugje uit de teller gehaald, ik had er zogezegd 33, maar er waren er maar 24. Bedankt voor het melden.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2011
Nu we toch over het tellen van de collectie bezig zijn nog eens de vraag of ergens een vakje of een blok bij kan komen waarin permanent (altijd) het aantal strips staat dat in de collectie aanwezig is. Nu moet ik als ik dat wil weten naar "mijn collectie" gaan en dat duurt toch altijd weer even voor de computer dat geladen heeft.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/06/2011
Origineel geplaatst door simonstrip
Nu we toch over het tellen van de collectie bezig zijn nog eens de vraag of ergens een vakje of een blok bij kan komen waarin permanent (altijd) het aantal strips staat dat in de collectie aanwezig is. Nu moet ik als ik dat wil weten naar "mijn collectie" gaan en dat duurt toch altijd weer even voor de computer dat geladen heeft.


Duurt dat zo lang? Bij mij maar 5 seconden. En dan moest ik eerst nog naar de homepage.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/06/2011
bij mij duurt dat meerdere minuten, ligt misschien aan mijn computer en aan de hoeveelheid te laden strips
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/06/2011
Crew
Avatar Veter
7845
Dat zijn inderdaad factoren die kunnen meespelen.
Ook het aantal strips per pagina dat getoond wordt. Ik denk dat dit standaard op 25 staat in je controlepaneel, maar misschien heb jij dat op een ander aantal, Simon? Als ik dit op een hoger aantal zet (250), wordt het bij mij ook trager.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/06/2011
Hij laadt gewoon de eerste pagina van je collectie normaal gezien.

Je kan het aantal strips daar instellen. Bij zijn er dat 100 per pagina.

Anders moet je eens kijken hoeveel dat aantal bij jou bedraagt. Als het heel veel is, kan je het altijd verminderen.
(Home > controlepaneel>deel optie collectiebeheer)
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/06/2011
Bij de weg, ik ben zo vrij geweest om je collectie eens op te roepen. De pagina was op minder dan een seconde geladen.


Verschijnen de andere pagina's bij jou op een normale snelheid?
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/06/2011
bij mij staat het aantal strips per pagina op 200, zou het helpen als ik dat op 20 of 25 zet?
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/06/2011
ja, als ik hem op 20 zet gaat het met een "noodgang" , alleen moet ik dan een heleboel bladzijden omslaan.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/06/2011
Crew
Avatar Veter
7845
Je kan eens proberen of het verschil maakt.
Het is wat meer bladeren, maar als het sneller laadt, kan het misschien toch nuttiger zijn. Merk je niet echt verschil, dan kan je dat snel weer verzetten.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/06/2011
ja, ook het doorbladeren naar een volgende ladzijde gaat dan een stuk vlugger, natuurlijk moet hij dan een stuk minder covers ophalen.
En met die letter bovenin kan ik toch redelijk vlug naar een bepaalde strip.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ga weer verder op zoek naar ontbrekende gegevens en covers.
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/06/2011
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door simonstrip
Ik ga weer verder op zoek naar ontbrekende gegevens en covers.

Super :)

Ik ga eens denken over hoe ik toch aan je verzoek kan voldoen
Geplaatst op 30/06/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2011