pixels in SOS S1ngle

Een kleine bekentenis: ik lees graag de meidenreeks S1ngle, ondermeer voor de zwierende tekenstijl van Kolk en De Wit. In het laatste album SOS S1ngle valt dat toch ietsje tegen, want op sommige pagina's kan je zeer duidelijk de pixels van de tekening zien: opgestapelde blokjes ipv lijnen.

Ligt dat aan mijn exemplaar of hebben jullie dat ook gemerkt?
Geplaatst op 13/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 13/05/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door belgianbingo
Een kleine bekentenis: ik lees graag de meidenreeks S1ngle, ondermeer voor de zwierende tekenstijl van Kolk en De Wit. In het laatste album SOS S1ngle valt dat toch ietsje tegen, want op sommige pagina's kan je zeer duidelijk de pixels van de tekening zien: opgestapelde blokjes ipv lijnen.

Ligt dat aan mijn exemplaar of hebben jullie dat ook gemerkt?

Dat zal hoogst waarschijnlijk aan de uitgave liggen. Ik heb het ook gemerkt bij Largo Winch II - Het filmtweeluik (lees recensie). Ik vermoed dat de problemen ontstaan bij het doorsturen van de albums in digitale vorm. Héél spijtige zaak die volgens mij eenvoudig moet te voorkomen zijn mits een beetje kwaliteitscontrole...
Geplaatst op 13/05/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/05/2011
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door belgianbingo
Een kleine bekentenis: ik lees graag de meidenreeks S1ngle, ondermeer voor de zwierende tekenstijl van Kolk en De Wit. In het laatste album SOS S1ngle valt dat toch ietsje tegen, want op sommige pagina's kan je zeer duidelijk de pixels van de tekening zien: opgestapelde blokjes ipv lijnen.

Ligt dat aan mijn exemplaar of hebben jullie dat ook gemerkt?

Dat zal hoogst waarschijnlijk aan de uitgave liggen. Ik heb het ook gemerkt bij Largo Winch II - Het filmtweeluik (lees recensie). Ik vermoed dat de problemen ontstaan bij het doorsturen van de albums in digitale vorm. Héél spijtige zaak die volgens mij eenvoudig moet te voorkomen zijn mits een beetje kwaliteitscontrole...


Dus ik moet me dat voorstellen als volgt? De tekenaar stuur een ingescande pdf naar de drukker en de drukker zet dat om naar een GIF-formaatje :)
Geplaatst op 14/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 14/05/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door belgianbingo
Dus ik moet me dat voorstellen als volgt? De tekenaar stuur een ingescande pdf naar de drukker en de drukker zet dat om naar een GIF-formaatje :)

Zoiets, ja. ;)
't Blijft hoe dan ook een jammere en niet te begrijpen zaak.
Geplaatst op 15/05/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/05/2011
zeker met de huidige technieken die er voorhanden zijn.

Ik ben onlangs ook zo nog iets tegengekomen en was totaal verrast. Dat dit nog mogelijk is wijst gewoonweg op de kosten die een uitgever wil maken en hoe ze het willen brengen naar hun publiek of...

Misschien is het gewoon een zet fout van de lage resolutie prent die doorgaans wel eens gecreëerd wordt om te previewen, dat zou ook nog een logische uitleg zijn.
Geplaatst op 15/05/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 15/05/2011
Crew
Avatar beus
1554
ik heb dus ook een verkeerde s1ngle, heb de uitgeverij gecontracteerd en blijkbaar is er iets misgelopen bij het scannen en drukken, normaal gezien komt er een betere versie binnen enkele weken, misschien mogen we dan onze slechte single omruilen?
Geplaatst op 15/05/2011 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 15/05/2011
Origineel geplaatst door beus
misschien mogen we dan onze slechte single omruilen?


Dat zou mooi zijn.
Geplaatst op 15/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 15/05/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Arboris en Talent hebben dit probleem ook al een paar keer gehad, zelfs op covers. Altijd spijtige bedoening!
Geplaatst op 18/05/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/05/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Surya
Arboris en Talent hebben dit probleem ook al een paar keer gehad, zelfs op covers. Altijd spijtige bedoening!

Zelfs op covers?! 8o Is er dan niemand die een proefdruk te zien krijgt?! Onvoorstelbaar...
Geplaatst op 18/05/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/05/2011
Crew
Avatar beus
1554
heb goed nieuws gekregen van uitgeverij harmonie:

Beste S1ngle-fan,

Zoals we reeds hebben laten weten zijn er van het album SOS S1ngle exemplaren in omloop geweest met een te lage resolutie.

Wanneer u een album heeft aangekocht waarbij dit het geval was, kunt u bij uw (strip)boekhandel uw exemplaar omruilen voor een goed exemplaar. Daarvoor is geen aankoopbewijs nodig.

Ook kunt u uw album opsturen naar onderstaand postbusadres. Wij zullen u dan een nieuw exemplaar toezenden.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 25/05/2011
Origineel geplaatst door beus
heb goed nieuws gekregen van uitgeverij harmonie:

Beste S1ngle-fan,

Zoals we reeds hebben laten weten zijn er van het album SOS S1ngle exemplaren in omloop geweest met een te lage resolutie.

Wanneer u een album heeft aangekocht waarbij dit het geval was, kunt u bij uw (strip)boekhandel uw exemplaar omruilen voor een goed exemplaar. Daarvoor is geen aankoopbewijs nodig.

Ook kunt u uw album opsturen naar onderstaand postbusadres. Wij zullen u dan een nieuw exemplaar toezenden.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,


Excellente service!
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 25/05/2011