From Hell - Welke versie aan te schaffen?

Avatar mi-jah
1739
Er staan nogal wat verschillende TPB's in de lijst, ook met verschil in het aantal bladzijden...
En ik zag dat er ook de NL versie in 3 delen is nu.
Wat is de beste uitgave?
Wat zijn de verschillen?
Zelf ben ik nogal geneigd om de Engelse versie te willen kopen, aangezien het in die taal is bedacht en ik er geen moeite mee heb.
Kan er iemand meer info geven over de verschillende uitgaves, zodat ik een keuze kan maken?
Alvast dank. :)
Geplaatst op 24/06/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 24/06/2011
Avatar spock
3030
Als je geen moeite hebt met engels, dan koop je toch de engelstalige GN, opnieuw uitgegeven bij Top Shelf Productions. Het is een must. And that's final.

Hopla, probleem opgelost.
punt.
Geplaatst op 24/06/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/06/2011
Ik heb de Engelse losse deeltjes. De Nederlandse vertaling heb ik ook gelezen, en ik moet zeggen dat die heel goed is. De vertaler heeft geprobeerd de verschillende taalregisters (hogere en lagere bevolkingsklassen) over te nemen, zoals ook de oorspronkelijke uitgave die had. Hij is daar in geslaagd. Enig minpunt voor de Vlaming is dan weer dat het een soort 'Hollands dialect is en bijgevolg misschien minder goed te verstaan is. Maar die keuze is begrijpelijk. Nederland is een groter afzetgebied en bij ons heb je zo veel dialecten...

Hoewel ik comics ook liever in de taal van Shakespeare lees, moet ik zeggen dat het voor dit verhaal me eender was. En Moore gebruikt in deze comic vrij moeilijk Engels.

Wat wel een verschil was, was de keuze van het papier. De Engelse losse delen zijn op glossy papier, wat het zwart veel betere naar voren doet komen. Voor de TPB weet ik het echter niet.

Laatste verschil: de prijs. Voor een apart NL-deel betaal je 20 euro, in totaal dus 60 euro. De Engelse TPB is dus een stuk goedkoper.
Geplaatst op 24/06/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/06/2011
Avatar mi-jah
1739
Ik denk dat t één van deze twee gaat worden:
http://www.bookdepository.com/From-Hell-Alan-Moore/9780861661411
of
http://www.bookdepository.com/From-Hell-Alan-Moore/9780958578349

De eerste heeft 16 pagina's meer, iemand n idee wat dat dan is...?
Geplaatst op 29/06/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 29/06/2011
Avatar spock
3030
Een typfout ?
Ik weet het niet.

De eerste is ook 2 euro duurder. ;)
En het is de oudere versie.

De tweede is de nieuwe versie van Top Shelf,
die volgens deze site ook 576 blz heeft.
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=67329
Geplaatst op 29/06/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/06/2011
Crew
Avatar Veter
7839
Misschien wat andere opmaak, een extra wit blad hier en daar tussen de hoofdstukken en dergelijke... ?
Maar ik weet ook niet of bij die grote volumes de paginatelling wel altijd zo accuraat is. En dat aantal pagina's wordt dan snel door iedereen overgenomen zonder dat na te tellen.
Ik heb de Knockabout heruitgave, de pagina's zijn genummerd per hoofdstuk en niet in zijn geheel. Ik geloof niet dat ik dat herteld heb om te zien of dat wel degelijk 576 pagina's zijn. :)
Geplaatst op 29/06/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 29/06/2011