dubbele invoer

Crew
Avatar woelfie
4109
Even melden dat Ya-Seong Ko een duplicaat is van Yasung Ko.
De transcriptie van 고야성 is Ya Sung Ko of Ya Seong Ko, voor het gemak soms geschreven als Ya-Sung of Ya-Seong Ko (Ko is dus de familienaam) omdat we hier in het westen altijd een streepje willen zetten tussen de voornaam
Gelukkig geeft deze auteur geeft op zijn eigen site zelf aan hoe hij het wil.
Geplaatst op 02/07/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/07/2011
Crew
Avatar Veter
7841
Je had bij Redrum 327 overal Ya-Seong Ko toegevoegd, terwijl op de cover eigenlijk ook Yasung Ko staat.
Wordt die Ya-Seong Ko soms gebruikt als 'andere naam' of is dat gewoon fout en moet die weg?
Geplaatst op 03/07/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/07/2011
In het verlengde hiervan: is Shuho Sato = Syuho Sato?
Geplaatst op 03/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/07/2011
Crew
Avatar woelfie
4109
Origineel geplaatst door Veter
Je had bij Redrum 327 overal Ya-Seong Ko toegevoegd, terwijl op de cover eigenlijk ook Yasung Ko staat.

Dat was idd een grove fout van mij.

Origineel geplaatst door Veter
Wordt die Ya-Seong Ko soms gebruikt als 'andere naam' of is dat gewoon fout en moet die weg?

Bijvoorbeeld bij Under the glass moon (staat nog op mijn lijst van in te voeren) wordt zijn naam als Ya-Seong geschreven. Beide namen zijn dus juist. Dat heb je natuurlijk met transcripties.
Geplaatst op 03/07/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 03/07/2011
Crew
Avatar woelfie
4109
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
In het verlengde hiervan: is Shuho Sato = Syuho Sato?

Dit is nog wat listiger: ShkhM SatM is de auteur van Say Hello to Black Jack én van Umizaru, l'ange des mers. Bij Glénat schrijven ze Syoho, bij Kana Shuho.
Echter, ik vindt het zeer merkwaardig dat deze manga-autuer ook de inkleurder zou zijn van Scott Zombi.
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 04/07/2011
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
In het verlengde hiervan: is Shuho Sato = Syuho Sato?

Dit is nog wat listiger: ShkhM SatM is de auteur van Say Hello to Black Jack én van Umizaru, l'ange des mers. Bij Glénat schrijven ze Syoho, bij Kana Shuho.
Echter, ik vindt het zeer merkwaardig dat deze manga-autuer ook de inkleurder zou zijn van Scott Zombi.


Daar kan ik je zeker in volgen. Het wordt nog eigenaardiger: volgens De zilveren Dolfijn is het de schrijver van de serie Motor boys, en die ziet er me nu écht wel geen manga uit.
Ik begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat er 2 Syuho Sato's zijn.

edit: aha: motor boys bij ons

Dat zal dan ook wel de inkleurder van Scott Zombi zijn zeker?

edit 2: oei, het wordt nog ambetanter: bédéthèque
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/07/2011
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door woelfie
Dat was idd een grove fout van mij.

'Grove fout', kom zeg... :rolleyes:


Origineel geplaatst door woelfie
Bijvoorbeeld bij Under the glass moon (staat nog op mijn lijst van in te voeren) wordt zijn naam als Ya-Seong geschreven. Beide namen zijn dus juist. Dat heb je natuurlijk met transcripties.


Ik koppel de beide schrijfwijzen dan, met Yasung Ko als hoofdnaam.
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/07/2011
Crew
Avatar Veter
7841
Ik vermoed ook heel sterk dat bij Scott Zombi de Sato's door elkaar gehaald worden voor de inkleuring. Ik heb ook bij BDT al genoeg fouten gezien om hen niet blindelings te vertrouwen. Ik heb daarom de inkleurder bij Scott Zombi verwijderd totdat iemand met zekerheid kan zeggen over welke Sato het precies gaat.
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/07/2011
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
In het verlengde hiervan: is Shuho Sato = Syuho Sato?

Dit is nog wat listiger: ShkhM SatM is de auteur van Say Hello to Black Jack én van Umizaru, l'ange des mers. Bij Glénat schrijven ze Syoho, bij Kana Shuho.
Echter, ik vindt het zeer merkwaardig dat deze manga-autuer ook de inkleurder zou zijn van Scott Zombi.


Daar kan ik je zeker in volgen. Het wordt nog eigenaardiger: volgens De zilveren Dolfijn is het de schrijver van de serie Motor boys, en die ziet er me nu écht wel geen manga uit.
Ik begin zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat er 2 Syuho Sato's zijn.

edit: aha: motor boys bij ons

Dat zal dan ook wel de inkleurder van Scott Zombi zijn zeker?

edit 2: oei, het wordt nog ambetanter: bédéthèque


http://en.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%ABh%C5%8D_Sat%C5%8D

en die motorboys is gewoon gemaakt door Sato = Dominique Ledoux

Bij de zilveren is er zeker iets niet in orde...
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/07/2011
Crew
Avatar Veter
7841
Dat hadden we juist hoor, daar zit het probleem niet. :)

http://www.stripinfo.be/lijst.php?auteur=4816

Bij ons stond Shuho/Syuho Sato (een manga auteur) als inkleurder bij Scott Zombi, bij BDT staat er Fumiya Sato als inkleurder (ook een manga auteur), en waarschijnlijk is het dus een andere Sato...
Geplaatst op 04/07/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/07/2011