ISBN nummers

Toen ik mijn Lucky luke albums in mijn collectie wou invoeren viel het me op dat de ISBN nummers anders zijn. wat is de reden? moet ik ze als andere versie invoeren?
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
Pietpienter
Geplaatst op 03/08/2011
Crew
Avatar Surya
13272
We proberen zo volledig mogelijk te zijn, maar we hebben inderdaad nog niet elke versie van elke strip op de site.
Als je ziet dat jij een andere ISBN hebt dan op de site staat, kijk dan eerst of er een uitgave van die strip is die nog geen ISBN staan heeft, en of dat de jouwe kan zijn. Als dat niet het geval is, voeg dan een alternatieve uitgave toe, en voeg voor de zekerheid een opmerking in het vak "Opmerking voor de Administrator" in.
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/08/2011
Crew
Avatar fluiten
7764
De kans is groot dat jij een andere uitgave bezit van een ander jaar. Als er aan de frontcover niets veranderd dan nemen we slechts één cover op in plaats van dertig gelijkaardige covers onder elkaar te hebben.

Als je natuurlijk zeker bent dat je de identieke strip in je handen hebt als die op de site, dan kan het ook zijn dat er een foutje in de database staat en dan kan jij, als je zo goed wilt zijn, deze alsnog aan passen door de knop "aanpassen" aan te klikken en dan de volgens jou juiste ISBN in te vullen. Dan kijken wij wel na wat er van aan is.

Bedankt voor je opmerking en veel plezier met het gebruik van deze site.

edit: ok, Surya is me voor. :D

Edit 2: Ik zie dat je net een strip hebt ingevoerd van Urbanus, maar die staat er al in, hoor. ;)
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 03/08/2011
mijn versie is in kleur, is 1 van vorige eventueel verkeerdelijk in z/w aangeduid?
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
Pietpienter
Geplaatst op 03/08/2011
Crew
Avatar Veter
7845
Je had jouw uitgave ook als z/w aangeduid en met zelfde uitgavejaar als de 1e druk, en zelfde ISBN, geen verschil dus met de aanwezige. Normaal gezien dus geen reden om het album op te nemen.
Er blijkt echter een gekleurde herdruk te bestaan uit 1987, met dezelfde cover als de 1e druk, ik vermoed dus dat je die wou invoeren en heb hem met die wijzigingen goedgekeurd.

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=162503
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/08/2011
heb je tips om de drukdata te achterhalen? ik zie achteraan wel iets staan dat op 1985 zou kunnen slaan
WD 1985/3952/8

sorry voor de verwarring
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
Pietpienter
Geplaatst op 03/08/2011
Crew
Avatar Veter
7845
Het Wettelijk Depot nummer kan een aanduiding zijn, maar dikwijls is de strip recenter dan het WD, niet echt op voort te gaan dus.
Een ander aanknopingspunt kan de titellijst zijn. Als de opsomming in de titellijst al heel wat verder is dan het nummer van jouw album, is het allicht een heruitgave, en kan je aan de hand van de laatste titel uit de lijst nagaan van wanneer de herdruk is.
Bij die Urbanus (nr 6) staat in de 1e druk de titellijst tot nummer 6, met nummer 7 aangekondigd. Bij de gekleurde herdruk zal waarschijnlijk nummer 17 aangekondigd staan in de lijst?
Geplaatst op 03/08/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/08/2011
Crew
Avatar Veter
7845
En Pietpienter, kan je dit berichtje eens doorlezen: FAQ's en tips bij het toevoegen van albums

Je lijkt regelmatig het ISBN te verwarren met het 13-delig artikelnummer. :)

(en bekijk ook even je persoonlijke berichten :) )
Geplaatst op 11/08/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 11/08/2011