Filmscores

Crew
Avatar Surya
13264
Zijn hier mensen die soms naar filmmuziek luisteren

Ik zit nu met de muziek van Solaris door Cliff Martinez te werken, en man, wat is dat een schitterende score.

Daar net voor zat ik te luisteren naar de muziek van The Insider (zowat mijn favoriete film trouwens) door Lisa Gerrard en Pieter Brouke. Ook uitstekend werk!

Verder ben ik nog groot fan van de score van Monsters door Jon Hopkins (die ik zowiezo goed vind, ook als hij niet voor films schrijft)
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/09/2011
Avatar spock
3030
Ik heb nog de muziek gehad van enkele Tarantino films (wie niet ? ) en de muziek van The Mission (Morricone). Prachtige muziek, in The Mission.

Tien jaar geleden, toen ik nog in BXL werkte, speelde een collega van me constant de muziek van Amélie Poulain. Ben ik zeer van gaan houden.

Er zitten echter geen scores meer in mijn cd collectie.

Edit : toen ik nog heel jong was :rolleyes:, had ik ook nog dinges dinges Seagull van Neil Diamond. Maar nu weet ik niet of dat eerst een film was, of eerst een LP. :D
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 06/09/2011
Crew
Avatar Surya
13264
Oh ja, Massive Attack liefhebber zijnde, kan ik uiteraard ook erg genieten van de Danny the Dog en Bullet Boy soundtracks ;)
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/09/2011
Crew
Avatar woelfie
4109
The thing !!!
Ook van Morricone, maar totaal verschillend van The Mission of zijn spaghetti-weternwerk.
De ideale soudtrack in de wagen, in het putteke van de nacht, geen kat op de baan, cruisin' tegen 120 km/uur. Sneller hoeft niet, dan kan ik langer genieten van de muziek.
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/09/2011
oh dat zijn er wel een paar:

Soundtracks (geen score) van:

Donny Darko
The Matrix
Batman de '89 versie en enkele tracks van Underworld/smashing pumpkins uit de 97 film Batman en Robin.
Blade
Spawn - die trouwens ook mag opgenomen worden onder de film sectie zeker.
Pulp Fiction
The Saint


En der zullen der nog wel zijn maar dat zijn diegenen die ik nu herinner
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 06/09/2011
Crew
Avatar pepzaza
902
Alles van Danny Elfman!
Geplaatst op 07/09/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 07/09/2011