Striptekenen poging

Avatar P@@
4
Hallo , Na tijdje cartoon te hebben gemaakt ben ik nu een stripverhaal beginnen tekenen.Alle kriteik welkom (liefst ook wat positieve aub :] )Groeten ,P@@
http://stripcapriolen.skynetblogs.be/
Geplaatst op 21/01/2012 Citeren
Avatar
P@@
Geplaatst op 21/01/2012
Crew
Avatar Surya
13264
't Is niet mijn genre, maar ik wil toch 't volgende zeggen
- De karakters zijn steeds herkenbaar en zien er steeds het zelfde uit. Veel beginnende tekenaars missen vormvastheid, en daar heb jij geen last van. Ik vermoed wel dat je veel copy paste doet in Photoshop :)
- De inkleuring is vrij goed, niet te vaak te flashy computerkleurtjes. Veel beginners gebruiken te veel fluo kleurtjes in een poging mooi kleurrijk te zijn
- Ik mis wel wat dynamiek in je mis-en-scene. Je gebruikt steeds de zelfde camera standpunten. Nooit eens een ander aanzicht van de situatie, alle personages worden steeds op exact de zelfde grootte weergegeven, nooit eens een close up of zo. Ik hou wel van wat meer variatie ;)
Geplaatst op 22/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/01/2012
Avatar P@@
4
Bedankt Surya.Ik zal er zeker aandacht aan schenken om wat meer close up en variatie te gebruiken.100% gelijk heb je !Groeten,P@@
Geplaatst op 22/01/2012 Citeren
Avatar
P@@
Geplaatst op 22/01/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Beste P@@,
je hebt een eigen stijl, dat vind ik al een heel belangrijk punt. Natekenen is een belangrijke oefening, maar een eigen stijl vinden is nog belangrijker.
Denk ook goed na over je scenario. Tekenen vraagt veel werk, maar het is weggegooid werk als het niet ondersteund wordt door een goed script waarover nagedacht is. Probeer zeker in elke pagina de lezer te betrekken: door hem te laten (glim)lachen, nadenken of zelfs ergeren.
Maar doe vooral verder!
Denk aan Steven Dupré (of eigenlijk aan eender welke striptekenaar): ze moeten keihard werken om het waar te maken.
Geplaatst op 23/01/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 23/01/2012
Avatar scifiwim
118
Beste Patat,

Je hebt mijn lachspieren al een paar keer goed in gang gekregen. Zeker doorgaan zou ik zeggen!

In de eerste plaat moet je de tapkast wat laten zakken (tot op de grond).

Succes!
Geplaatst op 23/01/2012 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 23/01/2012
Avatar P@@
4
Pepzaza,scifiwim.Bedankt voor de reacties .Ik moet zeker nog groeien .Voorheen maakte ik cartoons maar ik zou toch liever verderdoen in de stripwereld.We zien wel.Alle goede raad is welkom!!Groeten,P@@
Geplaatst op 23/01/2012 Citeren
Avatar
P@@
Geplaatst op 23/01/2012
Je strips zien eruit (en lezen) enorm als webcomics. Als het inderdaad je bedoeling is om een webcomic te maken, zou ik zelf vooral wat tijd besteden aan het toegankelijker maken van je site.

Nu moest ik behoorlijk rondbladeren op je site eer ik de eerste strip vond, wat niet echt aangewezen is. Ook is de leesrichting een beetje raar (zeker als je vanaf de eerste strip aan het lezen bent).

Er zijn zeker voorbeelden genoeg van goede webcomics die je kan kopiëren om de navigatie van je site aan te passen, zoals deze, of zoals deze.

Veel succes!
Geplaatst op 27/01/2012 Citeren
Avatar
Black Rock
Geplaatst op 27/01/2012
Avatar P@@
4
@Black Rock .Geen slecht idee .Ik zal opzoeken wat de mogelijkheden zijn voor m'n blog .Bedankt voor de goede raad.Groeten
Geplaatst op 27/01/2012 Citeren
Avatar
P@@
Geplaatst op 27/01/2012