scanjet hp 4470c

Crew
Avatar pepzaza
902
ik heb hier nog een paar strips liggen die nog niet op stripinfo staan (ja, die bestaan :D)
maar mijn scanner werkt niet meer onder vista

iemand daar een oplossing voor?

ik heb de toepassing alle rechten gegeven
en onder Xp compatibility gezet

maar hij begint te scannen maar blijft dan hangen
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Afhankelijk van welke versie van Vista je hebt, mag je gratis XP modus installeren (google dat eens) en dan kan je je scanner daar in installeren. Ik heb dat ook moeten doen voor mijn scanner. Schande dat ze daar geen nieuwe drivers meer voor maken, ook al werken die scanners nog perfect :(
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Surya
Afhankelijk van welke versie van Vista je hebt, mag je gratis XP modus installeren (google dat eens) en dan kan je je scanner daar in installeren. Ik heb dat ook moeten doen voor mijn scanner. Schande dat ze daar geen nieuwe drivers meer voor maken, ook al werken die scanners nog perfect :(


ah, is dat ook voor Vista, ik dacht enkel voor windows7
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Mogeljks. In dat geval kan je gratis VMware Player downloaden, en daar een oude XP in installeren. Same thing, maar geen oplossing van Microsoft, en je moet zelf een XP kunnen installeren.
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Schande dat ze daar geen nieuwe drivers meer voor maken, ook al werken die scanners nog perfect :(

Volledig mee eens. 'k Vind het trouwens ook niet kunnen dat oudere software vaak ook niet draait onder Win7. Gelukkig heb ik wel een professional zodat ik die programma's kan doen draaien. Maar veel mensen die er minder van kennen worden nog maar eens op onnodige kosten gejaagd. X(
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Ik heb al een paar zeer boze mails gestuurd naar Atari omdat Rollercoaster Tycoon 2 - nu nog steeds in de winkels te vinden! - niet werkt in Windows 7. Als je iets wil blijven verkopen, maak dan patches om het werkende te houden he zeg!
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
pff, het is uiteindelijk gelukt
moest dan nog uitzoeken hoe ik data kon overzetten

maar nu gaat het

bedankt Surya voor de tip

en voor HP, ik zal lang nadenken voordat ik jullie producten nog eens koop
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 04/03/2012
tja ik heb voor zo een problemen een 2de harddisk met XP op.
Veel makkelijker dan die Virtuele omgevingen. Niet alle USB devices zijn ondersteund en games spelen is meestal een bummer op zoeen installatie...
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door pepzaza
en voor HP, ik zal lang nadenken voordat ik jullie producten nog eens koop

'k Vrees dat je met andere merken 't zelfde zal tegenkomen. Een 'betere' oplossing is bij je zelfde besturingssysteem blijven.
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door Royale de luxe
tja ik heb voor zo een problemen een 2de harddisk met XP op.
Veel makkelijker dan die Virtuele omgevingen. Niet alle USB devices zijn ondersteund en games spelen is meestal een bummer op zoeen installatie...

Juist, maar met games heb ik nog geen problemen gehad (niet dat ik zo'n super pc heb nogthans) en ik herstart mijn PC niet graag om even een scannetje te maken.

Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door pepzaza
en voor HP, ik zal lang nadenken voordat ik jullie producten nog eens koop

'k Vrees dat je met andere merken 't zelfde zal tegenkomen. Een 'betere' oplossing is bij je zelfde besturingssysteem blijven.

Inderdaad, en ik ben tot nu toe wel tevreden over de kwaliteit van hun producten. Mijn printers doe ik altijd lang mee (ook al kost de inkt veel te veel) en mijn HP LP2475W is echt een subliem goed scherm!
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/03/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door pepzaza
en voor HP, ik zal lang nadenken voordat ik jullie producten nog eens koop

'k Vrees dat je met andere merken 't zelfde zal tegenkomen. Een 'betere' oplossing is bij je zelfde besturingssysteem blijven.


tja, misschien moet ik er over nadenken om nog wel microsoft te gebruiken :))
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 04/03/2012
tja je kan naar Apple gaan maar veel succes dan met je drivers... Voor HP Consumer modellen die al wat leeftijd hebben is dat het zelfde probleem. Meestal bestaan die maar wel voor oudere OS versie van OS X of nog vroeger, maar vooral de nieuwer is het al even slecht als de support voor MS.

Het ligt totaal aan HP en hun verwachte support. Zij hoeven maximaal 3 jaar support te leveren (volgens europese guidelines), alles wat langer is is een 'geste' van hun kant uit.
Geplaatst op 04/03/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/03/2012