Marvel NOW! X-Men: Legacy

Crew
Avatar Project_Z
1156
Surya, ze big boss, said
Comics, wat een zootje! (op organisatorisch vlak he :P )

inderdaad ! ;)

In november herstart Marvel, onder de noemer Marvel NOW!, een boel reeksen vanaf nummer 1.
Hieronder ook de reeks X-Men: Legacy.
Deze reeks is oorspronkelijk de zoveelste incarnatie van tweede X-Men-reeks die startte in 1991.
Ten gevolge van de gebeurtenissen in de verhaallijn "Messiah CompleX", wordt de reekstitel vanaf nummer 208 veranderd in "X-Men: Legacy". De nummering bleef gewoon verder lopen.
In november wordt dus begonnen met X-Men: Legacy #1.
Deze kunnen we moeilijk nog in de reeks X-Men (Marvel) steken, aangezien er in 2010 al met een derde reeks "X-Men" is gestart (bij ons genummerd met voorvoegsel A)

Mijn voorstel/suggestie :
• Van "X-Men: Legacy" een zelfstandige reeks maken
• Vanaf herstart nummeren met voorvoegsel A
• X-Men (Marvel) 208-275 (=X-Men: Legacy) ook onderbrengen in de zelfstandige reeks en in X-Men (Marvel) 207 bij opmerkingen een link zetten naar X-Men: Legacy 208
• Natuurlijk dienen de TPB's van X-Men: Legacy dan ook overgezet te worden (nu zijn deze genummerd INT L...)

Ik weet dat dit veel werk is, maar 't zou 't zootje wat overzichtelijker kunnen maken.

http://www.brainfreeze.be/wp-content/uploads/2012/08/marvelnowxmenlegacy-256x390.jpg

Dit zou bijvoorbeeld ook gedaan kunnen worden voor de New X-Men-run van Grant Morrison, zijnde X-Men (Marvel) 114 tot en met 156 (de laatste twee zijn wel niet van Morrison, maar nog wel New X-Men). Als "New X-Men" afgesplitst zou worden, zouden eindelijk de TPB's, Ultimate Collections, pockets en omnibus overzichtelijk kunnen toegevoegd worden.
Geplaatst op 11/08/2012 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 11/08/2012
Crew
Avatar Veter
7841
Ik denk dat dit inderdaad een goed idee is.
Ik heb al heel wat onoverzichtelijke reeksen zitten herwerken, maar er kruipt, zoals je zegt, nogal wat tijd in.
Geplaatst op 11/08/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 11/08/2012
Crew
Avatar Veter
7841
Kon het niet laten om er al aan te beginnen:

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=19936
Geplaatst op 11/08/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 11/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Beginnen noem jij dat :)
Geplaatst op 11/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/08/2012
Crew
Avatar Veter
7841
Ja, ik had er nog wat aan voortgedaan. Maar er moet eigenlijk nog een afsplitsing komen, dat zal voor een andere keer zijn.
Geplaatst op 12/08/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 12/08/2012