webservice

Weet iemand of er 'ergens' een webservice beschikbaar is waarmee stripdata kan opgehaald worden ?

Voor wie niet vertrouwd is met de term webservice : Een webservice maakt het mogelijk om op afstand (meestal over het Internet) vanaf een client (een (web)applicatie of component) een dienst op te vragen aan een server. (zie wikipedia)

bv : je (uw applicatie) contacteert de server met een isbn nr, de server stuurt alle relevante info terug.

gr

Danny
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
denDanny
Geplaatst op 22/08/2012
Stripinfo.be... je geeft de ISBN code in het 'search field' rechtisbovenaan en de site replied met het album dat daar aangekoppeld is.
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/08/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Maar wat ik denk dat hij bedoelt is dat je de website niet gebruikt, maar vanuit een programma (of een andere website) een call naar een interface kan doen en de data terug krijgt (in XML ofzo)
Ik heb al bedacht dat dat een goede feature zou zijn, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/08/2012
Dank je voor de reactie, maar zoals je zelf aangeeft : dat is een 'site' en geen 'webservice'

ik zoek een webservice voor computer-to-computer communicatie
(geen webpagina met een search functionaliteit)

gr

Danny
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
denDanny
Geplaatst op 22/08/2012
Als je een partner in crime zoekt ..........
(mijn expertise domain is Java)

gr

Danny
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
denDanny
Geplaatst op 22/08/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Ik zou een PHP scriptje moeten maken dat die searches kan doen en dan een XML weergeven. Op zich niet zo ontzettend veel werk natuurlijk, maar ik moet er aan toekomen. Hoe jij je calls dan uitvoert, moet je zelf maar uitpluizen :D
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/08/2012
Ik ken niets van PHP ........ op dat punt kan ik niet helpen.

Als ik mag suggeren : inplementeer ook direct een set...() om data in de database te pushen

En is het mogelijk SOAP te gebruiken (de webservice standaard) ?
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
denDanny
Geplaatst op 22/08/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Set ga ik voorlopig nog niet doen, da's nogal tricky, omdat ik dan ook met authenticatie moet werken en zo. Voor gewone requests kan ik het heel basic houden.

SOAP is een mogelijkheid, maar ik beslis dat wel nog finaal op 't moment dat ik het ga implementeren. Rest of zelfs XML-RPC zijn ook mogelijkheden
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/08/2012
Origineel geplaatst door denDanny

En is het mogelijk SOAP te gebruiken (de webservice standaard) ?


de gegevens zullen dan toch proper weergegeven worden...
Geplaatst op 22/08/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/08/2012
Is hier al is uit de bus gekomen?
Want ik zou dit een heel handige tool vinden !
Ik heb een eigen standalone collectie site (prive), en dit zou me een hoop tikwerk besparen als ik deze gegevens gewoon on the fly zou kunnen ophalen als ik de details wil zien van een strip.

Ik heb het over de publieke gegevens die iedereen anoniem kan opvragen, dus zonder security.

Xml en json zijn enorm handig als response.
Geplaatst op 27/07/2013 Citeren
Avatar
Tunek van Heule
Geplaatst op 27/07/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Ik heb er echt nog geen tijd voor gehad, sorry
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/07/2013
In de info paginas van een strip de speciale velden (auteur, tekenaar, kaft, prijs, ....) in een span met een specifieke id steken kan ook al een grote hulp zijn omdat de html dan beter te parsen is.

Dus ipv tekenaarpipo met z'n stylo
tekenaarpipo met z'n stylo
Of
tekenaarpipo met z'n stylo
Zou al een hele stap vooruit zijn!

(In ben eenplugin aant maken voor in een open media database systeem, vandaar)
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
Tunek van Heule
Geplaatst op 28/07/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Dat zou geen ID maar een class worden, bij tekenaar ;) En die span is helemaal overbodig, ik kan die ID of class ook aan de TD toekennen ;)
Geplaatst op 28/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/07/2013
Een id mag je maar 1 keer toekennen op een pagina, dus das dan handiger om die op te halen als je de html parsed.
Een class kan ook lukken, maar die kan in principe meerdere keren op een pagina voorkomen. (Hmmm, meerdere tekenaars bij 1 stripnummer, kan dat eigenlijk?)

Id op de td of op een aparte span, werkt allebei! Css-gewijs zijn er wel wat verschillen, maar das hier niet aan de orde.

Idealer is xml of json natuurlijk, maar ik ga niet zagen ;-)
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Avatar
Tunek van Heule
Geplaatst op 29/07/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Man, da's echt latijn voor mij. Hoe geraken jullie hier aan uit?


Hoedje af!!!
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 29/07/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Tunek van Heule
Een id mag je maar 1 keer toekennen op een pagina, dus das dan handiger om die op te halen als je de html parsed.
Een class kan ook lukken, maar die kan in principe meerdere keren op een pagina voorkomen. (Hmmm, meerdere tekenaars bij 1 stripnummer, kan dat eigenlijk?)

Oh, we hebben best veel strips waar meer dan één scenarist of tekenaar aan werkten

En zoals de site nu is, hebben we wel vaker meer dan één strip uitgave op een pagina, vandaar dat het dus een class zou moeten zijn

Maar ik probeer te zorgen dat je JSON of XML ofzo voorgeschoteld krijgt. Ik kan alleen niet zeggen wanneer.
Geplaatst op 29/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/07/2013