Impressie(s) nu in HC

Crew
Avatar Surya
13261
Nieuwe reeksen in de collectie Impressie(s) van Dupuis zullen enkel in HC verschijnen vanaf nu. Ik vind dat wat jammer, want ik probeer mijn aankopen in HC te beperken. De prijs is echter zeer mooi: €13. Er zijn SCs die zoveel kosten tegenwoordig!
Geplaatst op 10/02/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2007
Crew
Avatar Veter
7840
Ik ben ook ontgoocheld!
Toch een aantal mooie uitgaven gezien tot nu toe, waardoor ik geneigd was ook andere uitgaven uit de Collectie te gaan aankopen. Maar prijzen in HC schrikken me toch flink af met mijn beperkte budget. Zelfs aan €13 is dat toch nog bijna dubbele van de €7,50 van de SC's uit die Collectie. :(
Geplaatst op 10/02/2007 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 10/02/2007
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ik verkies ook de SC's en vraag me af wat een uitgeverij ertoe aanzet om albums enkel in HC uit te geven. Meer kopers van deze albums? Of hogere winstmarges op HC? Volgens mij zorgt het er wel voor dat minder mensen (zeker beginnende en (jonge) lezers die een beperkt budget hebben) met deze reeksen beginnen... Jammer!
Geplaatst op 10/02/2007 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/02/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Het sluit zeker en vast mensen uit, en dat is jammer.

De marges zijn zeker hoger, want een HC kost nog geen euro meer om te produceren dan een SC
Geplaatst op 10/02/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2007
Avatar Snook
20
Joehoe !!!

Impressies enkel in HC ! Prachtig nieuws !
Geplaatst op 25/02/2007 Citeren
Avatar
Snook
Geplaatst op 25/02/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Er zijn altijd mensen die niets liever hebben natuurlijk :)
Geplaatst op 25/02/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2007
Crew
Avatar Veter
7840
Vreemde reactie toch!? ?(
Ik kan best volgen dat sommige mensen liever HC kopen. Maar waarom zou je graag hebben dat ze énkel in HC te koop zijn, ipv de keuze te laten...?
Geplaatst op 25/02/2007 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 25/02/2007
Het is een doodzonde van de strip om deze enkel in HC uit te brengen.

Maar heb hier met de oud aankoper van Casterman over gehad. Als je winstmarge gewijs gaat kijken ligt deze zeker hoger, maar hij vertelde dat de strips in deze reeks allemaal van hoge kwaliteit zullen zijn en dat door ze enkel in HC uit te brengen ze voor verzamelaars later veel meer waard zullen zijn.
Geplaatst op 25/08/2007 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 25/08/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Meer waard? Daar twijfel ik voor veel van die reeksen sterk aan. Er zullen een paar reeksen zijn die heel gevraagd zouden kunnen worden, maar of ze die dan niet gaan herdrukken (eventueel zelfs in SC) als ze uitverkocht zijn, om van de populariteit te genieten, is nog maar de vraag. Voor mij is het klinkklare onzin dat een HC album per definitie meer zal waard zijn in de toekomst.

Hoeveel zijn oude Talent HC's waard? Er zijn enkele heel zeldzame stukken, maar over het algemeen kan je ze voor een paar Eurotjes overal vinden!
Geplaatst op 26/08/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/08/2007
Dat je talent ea voor een paar € kan vinden ligt ook aan de manier waarop ze verkocht zijn. Eerst de volle pot vragen en als de reeks niet meer loopt, dumpen aan meer dan de helft minder?

Dan is het maar logisch dat de HC van Talent en sommige anderen niet meer veel waard zijn.
Geplaatst op 27/08/2007 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 27/08/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Uiteraard, maar ik ben zeker dat verschillende van die Impressies albums ook op genoeg exemplaren verschenen zijn om nooit wat waard te zijn, dus dat argument van de uitgever is uit de lucht gegrepen.
Geplaatst op 28/08/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2007
Avatar kaeten
356
Het lijkt erop dat bepaalde mensen strips koppen omdat deze later meer waard zijn. Ik koop strips als "liefhebber". Als je wilt investeren ga dan in de beleggingen!
Leve de ECHTE stripliefhebbers !
Geplaatst op 28/08/2007 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 28/08/2007
Avatar kaeten
356
"koppen" is "kopen". Sorry!
Geplaatst op 28/08/2007 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 28/08/2007
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door kaeten
Het lijkt erop dat bepaalde mensen strips kopen omdat deze later meer waard zijn. Ik koop strips als "liefhebber". Als je wilt investeren ga dan in de beleggingen!
Leve de ECHTE stripliefhebbers !


Helemaal mee eens !! :P
Geplaatst op 28/08/2007 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 28/08/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Ik ook :) Ik verkoop zelfs regelmatig strips ipv te wachten tot ze iets waard zijn :P
Geplaatst op 28/08/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2007
Origineel geplaatst door Surya
Ik ook :) Ik verkoop zelfs regelmatig strips ipv te wachten tot ze iets waard zijn :P


Je verkoopt ze misschien omdat ze het niet waard te wachten tot ze veel geld waard zijn. :P

Heb de ervaring dat strips die je weg doet meestal geen hoge ogen trekken bij de rest en dat je er nogal wat moet insteken...

Verder koop ik strips om ze te lezen, lezen en nog eens lezen. Zoals ieder van ons hier toch?
Geplaatst op 30/08/2007 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 30/08/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door Surya
Ik ook :) Ik verkoop zelfs regelmatig strips ipv te wachten tot ze iets waard zijn :P


Je verkoopt ze misschien omdat ze het niet waard te wachten tot ze veel geld waard zijn. :P


Best mogelijk. Geen interesse om winst te maken op mijn strips, ik ben al blij als ik plaats bespaar :D

Origineel geplaatst door Royale de luxe
Zoals ieder van ons hier toch?

Dat beweert iedereen toch, maar op eBay zijn er toch altijd die het tegendeel bewijzen :)
Geplaatst op 30/08/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2007
Crew
Avatar $tripofiel
3313
?(

Ik koop enkel SC omwille van de plaats die ze innemen en de prijs!!!
Een beginnende stripliefhebber heeft niet altijd evenveel plaats en eurotjes om te "investeren"...

Toch is het spijtig dat ze dat hebben beslist, hopelijk komen ze erop terug voor het te laat is?

;(
Geplaatst op 23/09/2007 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 23/09/2007
Crew
Avatar Surya
13261
Daar zou ik niet op rekenen. Reeds enkele maanden verschijnen alle nieuwe reeksen enkel in HC. De reeds bestaande reeksen verschijnen gelukkig gewoon in SC verder
Geplaatst op 23/09/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/09/2007