Ik stop er mee...

Crew
Avatar cuppenh
1519
Nou jongens en meisjes, na bijna vijftig jaar strips verzameld te hebben is het tijd geworden om er afscheid van te nemen. Mijn verzameling zal in de komende maanden geveild gaan worden. De veilingen worden geregeld door stripwinkel Profbarabas en hoe en wanneer een en ander gaat gebeuren zal nog nader bekeken gaan worden.
De mogelijkheid om je in bezit te brengen van een aantal leiuke dingen komt eraan, nader nieuws volgt.
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 17/04/2013
Avatar Rutger
763
Dat lijkt me geen gemakkelijke beslissing om te hebben genomen...

sterkte!
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 17/04/2013
Allez cuppenh,

voor een 1-aprilgrap ben je te laat hoor...

Hoe komt het?
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/04/2013
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ben benieuwd wat je voor je comics gaat krijgen, zou wel graag de Nederlandstalige Classics willen hebben van Spinneman enzo maar ik vrees dat ik daar het geld niet voor heb.
Indien er een lot komt van deze items wil je me op de hoogte houden? Kan ik er eens watertandend naar kijken.
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 17/04/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Onze wandelende stripencyclopedie stopt ermee? catastrofaal maar ik heb er alle begrip voor, wat je reden ook moge wezen. Jouw beslissing en die respecteer ik.

Ik hoop dat je strips goed terecht komen en dat ze met evenveel passie zullen gekoesterd worden.

En zo nu en dan zal ik eens stiekem naar de veilingen van ssz profbarabas gaan om dan met een droevig hart de browser te sluiten.
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 17/04/2013
Avatar lagaffe
351
aley zeg,ook al kent ge aleen maar de mensen van hun schrijven op dit forum(ale voor mij toch) das toch altijd verschieten als ge zoiets leest 8o
wat een spijtige zaak zeg.
misschien een beetje melodrama maar elke keer ik van iemand hoor of lees dat hij/zij ermee stopt,das toch altijd triest gevoel dat bij me opkomt..
en zeker de "oude" rakkers van welleer,want op hun kennis kon je altijd terugvallen.
hopelijk blijf je toch nog hier op het forum hangen cuppenh
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 17/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Man, dit is wel even de verassing van het jaar. Ik hoop alleen dat deze beslissing je niet door vervelende omstandigheden is opgedrongen.
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/04/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Dit is inderdaad een ferme verrassing!
Hopelijk neem je niet definitief afscheid van het medium 'strip'.

Tip: kan je in de veilingvoorschriften niet zetten dat de koper(s) actieve leden op dit forum dienen te worden? ;)
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 17/04/2013
Crew
Avatar woelfie
4127
Merkwaardig dat ik geraakt ben door een bericht van iemand die ik nog nooit gezien heb :(
Ik had graag eens de collectie in zijn geheel gezien, gewoon al omdat ik geintrigeerd ben door dat percentage dat lciht omhoog gaat terwijl de collectie blijft aangroeien... 't zal er niet meer van komen vrees ik

Ook ik blijf met de vraag zitten of we nu definitief afscheid moeten nemen van jou. Spijtig spijtig spijtig.
Geplaatst op 17/04/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 17/04/2013
Crew
Avatar cuppenh
1519
Als werkloze zonder uitkering moet je toch je spaarcenten aanspreken. Nu heb ik wel een redelijke reserve maar die gaat ook geen twintig jaar meer mee. Nu ik 60 geworden ben kon ik kiezen uit het bewaren van de verzameling tot het laatste moment (en dan maar zien wanneer dat gebeurd en wat er gebeurd) of het nu van de hand doen en er nog wat geld voor te vangen dat ik zelf op kan maken. Gezien het feit dat ik niet wil gaan rommelen met losse bestellingen, pakjes klaarmaken en versturen, de administratie doen daarvoor etc. heb ik besloten dat door een meer ervaren persoon te laten veilen. Zo min mogelijk gerommel vind ik best.

Ik blijf natuurlijk nog een tijd deze site volgen en mijn mening spuiten mocht het nodig zijn, maar de teller van mijn verzameling zal niet meer hoger worden en ook het incidenteel "even iets uit de kast rukken om een vraagstelling op te lossen" zal ook tot het verleden behoren.
Verder zal ik gewoon moeten putten uit de diepten van mijn geheugen.
Kan ik me nu ook eens concentreren op mijn verzameling boeken of mijn bordspellen of mijn filmcollectie...
Geplaatst op 18/04/2013 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 18/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Ah, ik wist niet dat jij ook bordspellen speelde?
Geplaatst op 18/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/04/2013
Crew
Avatar cuppenh
1519
Amai. dat is wel 30-40 jaar geleden dat ik ze voor het laatst gespeeld heb.
Zo'n dingen zoals Cluedo, Hinderlaag, Het beursspel, Speed Circuit, Twixt in het Nederlands.
Voor Amerikaans vermaak de conflict simulation games van SPI en AH, zoals Waterloo, Magic Realm, DungeonQuest, Sorcerer, After the Holocaust, Wacht am Rhein, Wooden Ships & Iron Men etc.
En natuurlijk veel Dungeons & Dragons gespeeld in die onbezonnen jeugdjaren :D
Geplaatst op 18/04/2013 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 18/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
I see. Niet mee met de huidige trends dus :)
Geplaatst op 18/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/04/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Wat je verkocht hebt, ga je dat ook één voor één uitvinken in je verzameling?

Dan ben je weer een paar weken zoet.

:D
Geplaatst op 19/04/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 19/04/2013
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door cuppenh
Voor Amerikaans vermaak de conflict simulation games van SPI en AH, zoals Waterloo, Magic Realm, DungeonQuest, Sorcerer, After the Holocaust, Wacht am Rhein, Wooden Ships & Iron Men etc.


Ook een grote AH fan Cuppenh...

Heb je wel eens Machiavelli van ze gespeeld? Fantastisch spel...
Geplaatst op 19/04/2013 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 19/04/2013
Crew
Avatar Veter
7845
Wow, wat een nieuws!
Ben ik eventjes stil van...
Geplaatst op 22/04/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/04/2013