Mijn ervaring

Dag boekliefhebbers,

Voor het vak Nederlands moest ik een graphic novel lezen. Ik heb het boek 'De vliegeraar' gekozen. Dit boek werd me aangeraden door een vrouw die werkt in de bibliotheek. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zag zitten, omdat ik niet bekend ben met dit soort boeken.

Na het lezen van het boek, was mijn gedacht volledig veranderd. Het was zeer leuk om te lezen, omdat het snel leest. Het is eigenlijk te vergelijken met een strip, maar dan veel dikker. Het verhaal zelf vond ik zeer mooi.

Het boek gaat over de vriendschap tussen 2 jongens in Afghanistan. Ze zijn totaal verschillend. De ene jongen is de zoon van een rijke man. De andere jongen is de zoon van een arme man. De arme vader en zoon werken bij de rijke vader en zoon. Het vliegeren is het middelpunt van de vriendschap tussen de twee jongens. Naarmate ze ouder worden, groeien ze uit elkaar en leiden elk hun eigen leventje. In die tijd gebeurt er veel, zowel goede als slechte dingen.

Naarmate je het boek leest, wordt het interessanter. Ik kon niet meer stoppen met lezen. Dit heb ik niet vaak bij een boek. Als je zin hebt om een graphic novel over vriendschap en oorlog te lezen, dan moet je zeker 'De vliegeraar' lezen!
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
nellietje
Geplaatst op 25/04/2013
Crew
Avatar T.I.A
3656
Meningen verschillen blijkbaar :D

Een "tussenslag" zoals ze bij ons zeggen :)
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 25/04/2013
Dit wil gewoon zeggen dat er nog zoveel BETER is dat Nellietje moet ontdekken!

Check alvast onze top 100 en ga naar de bib achter enkele van deze zeer straffe werkjes.

Welkom in stripland!
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 25/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Ik heb net zelf het nieuwe Angelus gelezen. Aanrader!
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/04/2013
Leuk trouwens dat ze graphic novels laten lezen in de les Nederlands in plaats van 'echte' boeken (die zonder beeldekens).

Heb ik nooit mogen doen...
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Daarvoor ben jij te oud jong :)
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/04/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Een echte aanrader en een klassieker onder de Graphic Novels is 'Een deken van sneeuw'. Een dikke klepper maar je kan niet stoppen met lezen!
Geplaatst op 25/04/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Inderdaad, die in waanzinnig de moeite, zeker voor iemand van jouw leeftijd, 't is een coming of age verhaal :)
Geplaatst op 26/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/04/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Inderdaad, die in waanzinnig de moeite, zeker voor iemand van jouw leeftijd, 't is een coming of age verhaal :)

:D

Maar idd een absolute aanrader. Net als de boeken van Bastien Vivès bijvoorbeeld.
Geplaatst op 29/04/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 29/04/2013
Crew
Avatar Surya
13273
Inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat zijn tekenstijl sommige mensen afschrikt. Ten onrechte!
Geplaatst op 29/04/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/04/2013
Crew
Avatar Fumetti
3673
Strips worden helaas nog veel te vaak geassocieerd met "kinderlijk" door zogezegd "serieuze" mensen... Maar als je met iemand erover praat die er niets van kent en een open geest heeft gaat er vaak een wereld voor hen open!

Hoorde ooit een klant in de FNAC aan een verkoper vragen of hij een strip wist voor een goede kennis. De verkoper noemde de klassieke verkoophits, ipv te informeren of het M/V was, welk genre boeken graag gelezen werden, welk genre film, type persoonlijkheid... Had een "you've got mail" gevoel wanneer Meg Ryan in de Fox-shop de verkoper een lesje leert.
Geplaatst op 13/12/2013 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/12/2013
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Fumetti
Strips worden helaas nog veel te vaak geassocieerd met "kinderlijk" door zogezegd "serieuze" mensen... Maar als je met iemand erover praat die er niets van kent en een open geest heeft gaat er vaak een wereld voor hen open!

Hoorde ooit een klant in de FNAC aan een verkoper vragen of hij een strip wist voor een goede kennis. De verkoper noemde de klassieke verkoophits, ipv te informeren of het M/V was, welk genre boeken graag gelezen werden, welk genre film, type persoonlijkheid... Had een "you've got mail" gevoel wanneer Meg Ryan in de Fox-shop de verkoper een lesje leert.


Ik moet bij Meg Ryan toch altijd aan een andere scene denken...
Geplaatst op 13/12/2013 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 13/12/2013
Crew
Avatar Fumetti
3673
I don't wanna know! :-)
Geplaatst op 13/12/2013 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/12/2013
Origineel geplaatst door Rutger

Ik moet bij Meg Ryan toch altijd aan een andere scene denken...


aaaah, Sally.
Geplaatst op 13/12/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/12/2013
Crew
Avatar Fumetti
3673
ok yes I know again!
was vergeten dat ze daar ook in meespeelde :-)
Geplaatst op 13/12/2013 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/12/2013
Avatar Bakkie
6
Dit wordt nog altijd niet veel gedaan denk ik. Ik denk dat dit door sommige leerkrachten ten onrechte als minderwaardig ervaren wordt.
Geplaatst op 19/01/2014 Citeren
Avatar
Bakkie
Geplaatst op 19/01/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
sommige leerkrachten gebruiken wel strips in hun taallessen. Asterix et les Picts, par exemple. Is me toch wijsgemaakt... Ben al langer dat stadium voorbij
Geplaatst op 24/01/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 24/01/2014