cover/slipcase

Crew
Avatar woelfie
4106
De integrales van de wachters van Maser worden in het Frans uitgebracht met een slipcase.
Trilogie 1 is de cover van het album zelf, de slipcase ziet er zo uit.
Voor trilogie 2 is het net omgekeerd: De cover op de site is de afbeelding van de slipcase, terwijl het album er als volgt uitziet.
Welke cover wordt bij voorkeur op de site gezet? De slipcase of het album?
Geplaatst op 02/05/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/05/2013
Crew
Avatar sennim
409
Ik geef toe dat deze een lastige is. Tot dusver speelde het voornamelijk bij verzamelingen in boxen, wat redelijk makkelijk was, de losse delen onder hun respectievelijke delen, de slipcase als aparte integrale. In dit geval, 1 deel in afwijkende slipcover lijkt op dit moment de consensus te zijn: de cover van het album; was al het geval hier. Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn om ze allebij op te nemen als varianten, maar daar zouden de anderen zich ook over moeten uitspreken.
Geplaatst op 02/05/2013 Citeren
Avatar
sennim
Geplaatst op 02/05/2013
Crew
Avatar Surya
13261
Een alternatieve uitgave om gewoon een tweede cover te tonen is niet de bedoeling, het betreft immers een ander element van de zelfde uitgave. Ik zal eens kijken wat er mogelijk is, maar mijn voorkeur gaat uit naar de afbeelding van de slip cover, omdat dat diegene is die je ziet in de winkel en als je het album uit je kast haalt.
Geplaatst op 02/05/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/05/2013
Crew
Avatar Veter
7841
Helemaal mee eens.
Geplaatst op 02/05/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/05/2013
Crew
Avatar woelfie
4106
Ik ga hiermee volledig akkoord... voor deze uitgave :-)
(de covers van de albums zullen trouwens ook getoond worden in de "weetjes" rubriek, aangezien ze samen één beeld vormen, maar da's voor later).

Ik stel me wel de vraag wat te doen als de cover een afbeelding is, maar de slipcase gewoon een egale kleur (bv linnen zwart). Dan zie je in de winkel idd de zwarte doos, maar de cover is m.i. toch iets representatiever.

Kwestie van eens moelijk te doen, hé :D
Geplaatst op 02/05/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/05/2013
Crew
Avatar Veter
7841
Bah, moeilijk...
Ik vind dat eigenlijk geen verschil hoe die slipcase er uit ziet. Dat blijft wat je ziet, ook als is het een egale afbeelding...
Geplaatst op 02/05/2013 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/05/2013