Help stripkenners!

Avatar Baker
3
Hallo iedereen,

ik ben hier via een bevriende stripfanaat terechtgekomen, een beetje ten einde raad in mijn zoektocht naar een strip uit mijn jeugd. Het lastige aan het verhaal is dat ik slechts 1 strip gelezen had, maar me tot op de dag van vandaag nog altijd is bijgebleven.. Zelfs geen idee of dit een stripREEKS is. Ik zal mijn best doen om de weinige flarden zo gedetaileerd mogelijk weer te geven.

Het verhaal draaide zich in grote lijnen rond hele kleine mensjes, die in oorlog waren met elkaar. Het grappige eraan is dat ze allemaal kleine voertuigen uit de 2e WO ter beschikking hadden. Kleine tanks, bommenwerpers enzo verder. Ik herinner mij ook 2 personages uit de verschillende facties die een race hielden met elkaar in hun kleine oorlogsvliegtuigen (een Spitfire en Messerschmitt voor de kenners) en dit door de grote mensenstad-wereld. Ze hielden er blijkbaar van om uit te maken wie de beste piloot was, of beste machine had. De voertuigjes waren bijzonder gedetaileerd weergegeven voor zo een luchtige strip.

Ik herinner mij dat alles omdat ik als kind bezeten was van vliegtuigen, en kende ze allemaal bij naam en type. :) Daarom dat deze strip mij ook tot op vandaag is bijgebleven. Komt dit bij iemand bekend voor? Ik zou niet weten waar ik dit anders nog kan vragen. Alvast bedankt!!
Geplaatst op 17/10/2013 Citeren
Avatar
Baker
Geplaatst op 17/10/2013
is't soms den dezen?
Geplaatst op 17/10/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/10/2013
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
is't soms den dezen?

Dacht ik ook aan. Het kan eventueel ook deze zijn.
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 18/10/2013
Avatar Baker
3
Ongelofelijk, in 4 minuten vinden jullie wat ik al veel te lang zoek! :D
Het is inderdaad de eerste, niet gedacht dat deze danig bekend was.

Al besteld zie, hartelijk bedankt gasten!!
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
Baker
Geplaatst op 18/10/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Bekend? Tja, hier zitten vooral veel kenners :)
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/10/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Wie de mini-mensjes niet kent, beste Surya is maximum 15 jaar. :D
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 18/10/2013
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door fluiten
Wie de mini-mensjes niet kent, beste Surya is maximum 15 jaar. :D

... en heeft geen ouders die in de jaren '70-'80 zijn opgegroeid met strips ;)
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 18/10/2013
Avatar Baker
3
Damn, now you make me feel bad...

Weet er iemand of dergelijke strips op F.A.C.T.S beurs dit weekend te scoren valt? Of is dat voornamelijk comics.
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
Baker
Geplaatst op 18/10/2013
Op de FACTS ga je alleen comics vinden hoor.
Geplaatst op 18/10/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/10/2013
Crew
Avatar Fumetti
3673
Minimensjes vind je in de meeste "betere" striphandels nog wel hoor. En soldaten uit het verleden is ook voor mij het album geweest dat meest bijgebleven is. Die Italiaanse "spion" met zn leuk accent die zich verbergt in een ideeënbus om foto's te maken... Zalig gewoon!
Geplaatst op 13/12/2013 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/12/2013