Waardebepaling

Avatar ethan1
2
beste stripverzamelaars,


Dit is mijn eerste keer op dit forum dus aangename kennismaking in eerste instantie.
Mss is dit een onderwerp dat al lang bestaat maar ik kon dit niet meteen terugvinden vandaar dit onderwerp.

Mijn vraag :

Ik heb via internet een boek gekocht maar helaas heb ik deze nooit mogen ontvangen. Dat terzijde.
In de beschrijving staat dat het boek in zeer goede staat is, nu zegt de persoon die het zou verzonden hebben dat het boek te herkennen is door een naam die 2x vermeld staat in het boek.
Dit heeft hij echter nooit vermeld in de advertentie, ik neem aan dat het boek in kwestie sowieso dus een pak minder waard was door de namen in het boek?! Hoeveel verliest een boek gemiddeld van waarde?

Ik ben dus niet alleen beetgenomen door het niet te ontvangen maar ook door een valse omschrijving blijkt. :(

Hopend op een snel antwoord en alvast bedankt!

mvg
Geplaatst op 05/11/2013 Citeren
Avatar
ethan1
Geplaatst op 05/11/2013
Crew
Avatar witam
5316
Het hangt af van welke strip het is. Sommige strips zijn al 'laag' in tweedehands waarde dat dit er eigenlijk niet toe doet. Andere gaan hier inderdaad wel een impact door kennen en dan is de grootte van de impact afhankelijk van de plaatsing, grootte,... van de namen. Als ze nu handtekeningen zijn van schrijver of tekenaar kan het positief zijn, als het er zijn van de vorige eigenaar dan een beetje minder.

Dit zegt niet zo veel maar om beter te kunnen inschatten, hebben we hier iets meer info nodig.
Geplaatst op 05/11/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 05/11/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Voor verzamelaars zijn boeken met namen in geen barst meer waard of het moet de handgeschreven naam van de scenarist of de tekenaar zijn.
Zo simpel durf ik het te stellen.






Jammer genoeg. :(
Geplaatst op 05/11/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 05/11/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ik raad je sterk aan om, indien mogeliik, al deze droeve zaken zeker te melden op de website waar je het boek hebt gekocht. Op die manier zullen toekomstige kopers misschien toch 2x nadenken als ze bij die bepaalde verkoper aankloppen...
Geplaatst op 05/11/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 05/11/2013
Origineel geplaatst door Iyo74
Ik raad je sterk aan om, indien mogeliik, al deze droeve zaken zeker te melden op de website waar je het boek hebt gekocht. Op die manier zullen toekomstige kopers misschien toch 2x nadenken als ze bij die bepaalde verkoper aankloppen...


Inderdaad.
Volgens mij kan je daar zelfs klacht tegen neerleggen. Als dat vals beschreven is, heeft die verkoper de werkelijke staat moedwillig beter voorgesteld.

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/klachten/welke_klachten_terecht_ADCB/Aankopen/Aankopen_internet/


En als je die met de kredietkaart gekocht hebt: op sommigen is er een internetverzekering.
Geplaatst op 05/11/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/11/2013
Avatar ethan1
2
Beste mensen,


Hartelijk dank voor jullie moeite om mij te woord te staan.
Het is duidelijk dat deze persoon niet juist heeft gehandeld en ik zal dit niet toestaan.
1 heb ik de strip niet eens gekregen en 2) heeft hij ook een foute omschrijving gegevens aan de hand van de details die hij na de aankoop heeft vrijgegeven.

Ik ga dit melden zodat stripverzamelaars hier in de toekomst geen problemen meer mee hebben. De aankoop was trouwens via Catawiki, ik had hier toch iets meer van verwacht!

groeten!
Geplaatst op 07/11/2013 Citeren
Avatar
ethan1
Geplaatst op 07/11/2013
Crew
Avatar witam
5316
Veel succes!
Geplaatst op 07/11/2013 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 07/11/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door ethan1
De aankoop was trouwens via Catawiki, ik had hier toch iets meer van verwacht!

Als die site zichzelf een beetje respecteert, zouden ook zij zeker moeten ingrijpen. Anders zijn ze niet goed bezig!
Geplaatst op 07/11/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 07/11/2013