Comics and Graphic Novels

Crew
Avatar T.I.A
3656
sterft Cap niet ?...

Leuke reeks om eens te lezen is 'what if '

zo kan je eens zien hoe het zou zijn als bv vision de wereld veroverd of magneto baas word van alle mutanten of de hulk een god word enz...
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 27/06/2008
Avatar spock
3030
Cap wordt vermoord, hee. En daarmee is de Civil War echt voorbij en heeft het pro-registratie kamp gewonnen.
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 27/06/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door spock
Cap wordt vermoord, hee. En daarmee is de Civil War echt voorbij en heeft het pro-registratie kamp gewonnen.



heb je de nieuwe hulk al gezien? ... hij is rood ! tip: het is een goede vriend van Banner...
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 27/06/2008
Avatar spock
3030
The Hulk volg ik (nog ? ) niet.
Er is veel te veel.
Ik kan niet alles lezen (om nog maar niet over kopen te beginnen).
:D ;)
Geplaatst op 27/06/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 27/06/2008
Avatar spock
3030
Civil War : Wolverine is een goed boekje. Het is dan ook eerder een Wolverine-strip dan een Civil War strip (euh... ? ). En een zeer goeie Wolverine at that.

Wolvie is the best at what he does, and what he does best is... wel ja, revenge, killing, being angry...

En in dit boek gaat hij dus wraak nemen, en hij doet dat goed. 8)

Humberto Ramos echter, de tekenaar, daar ben ik nooit echt fan van geweest. (Ik kan er niks aan doen.)

Scenario : Marc Guggenheim, gekend van tv en meer en meer ook van Marvel comics.
Geplaatst op 30/06/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 30/06/2008
Avatar spock
3030
Gisteren The Death of Captain America vol. 1 Death of the Dream gelezen.

8o

Ongelofelijk goed ! blij als een kind was ik toen ik dit las, en dat met een Captain America boek, godbetert...
Dat had ik nooit gedacht, enkele maanden geleden.
En nu moet ik verdorie wachten op vol. 2...
Lang geleden dat wachten op een strip ZO lastig was. ;)

Brubaker heeft niet voor niks de Eisner Award voor beste schrijver gewonnen.
Geplaatst op 02/07/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 02/07/2008
Avatar spock
3030
Astonishing X-man 1-4 gelezen (Josh Whedon - John Cassaday).

Mijn eerste X-men trades.

Heel goed !
En ok, ze zijn veel over continuity bezig, waar ik niks vanaf weet, maar soit, ik maak daar geen probleem van.
Het hoofdverhaal, en dan vooral de ontknoping daarvan, is zeer goed.
Smaakt naar meer X-men boekskes. 8)

De tekeningen van John Cassaday zijn prachtig !
Cassaday, van Planetary (met Ellis) en nu dus ook Astonishing X-men.
Google hem eens. :D
Geplaatst op 03/07/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/07/2008
Avatar spock
3030
CONAN vol. 0 BORN ON THE BATTLEFIELD

Writer Kurt Busiek and artist Greg Ruth

8o

WAT EEN STRIP !!
Woorden schieten te kort.
Instant klassieker.
...
Echt, ik weet niet wat ik hier moet over vertellen. Lezen die handel.
Ik zat niet naar een film te kijken, ik zat er midden in.
DIT, mensen, DIT is hoe fantasy (s&s) MOET zijn.
Eat this, Arleston.
;)

Ohja : prachtige tekeningen ook nog eens.
Perfecte strip dus bijna.
9,9/10

http://images.darkhorse.com/covers/15/15023.jpg


http://www.balloontales.com/articles/thoughts/conan15p2.jpg
Geplaatst op 04/07/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 04/07/2008
Avatar Icarus
113
Kan dit alleen maar beamen. dit volume verzamelt blijkbaar alle flashbacks die doorheen de nieuwe conan serie komen over het jonge leven van de barbaar. Deze zijn prachtig getekend, echt Conan op zijn best.
Geplaatst op 04/07/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 04/07/2008
Avatar spock
3030
Inderdaad Conan op zijn best.
Van zijn jonge jaren was niet zoveel gekend, Howard heeft hier en daar iets laten vallen daarover in een verhaal, of in een brief.
Busiek heeft hier echt een meesterwerkje van samengesteld en geschreven,
en alles prachtig getekend door Greg Ruth.
Geplaatst op 11/07/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 11/07/2008
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door spock
Astonishing X-man 1-4 gelezen (Josh Whedon - John Cassaday).

Mijn eerste X-men trades.

Heel goed !
En ok, ze zijn veel over continuity bezig, waar ik niks vanaf weet, maar soit, ik maak daar geen probleem van.
Het hoofdverhaal, en dan vooral de ontknoping daarvan, is zeer goed.
Smaakt naar meer X-men boekskes. 8)

De tekeningen van John Cassaday zijn prachtig !
Cassaday, van Planetary (met Ellis) en nu dus ook Astonishing X-men.
Google hem eens. :D



Nu ook dus New X-men ultimate collection 1 gelezen (Morrison - Quitely e.a.).

Ook zeer goed. En de continuity uit Astonishing is nu al heel wat duidelijker, want Genosha en Cassandra Nova, dat zit allemaal in deze eerste ultimate collection. En nog veel meer ook natuurlijk. Allemaal Morrison style geschreven, voor groot publiek, dus hij houdt zich wat in, maar zijn ideeënstroom is toch weer aanwezig.
Veel comics in deze trade zijn getekend door Frank Quitely (WE3 !). Daardoor (en door Morrs crazy ideas) dacht ik op een bepaald moment dat ik een nieuwe Vertigo titel van beide heren aan het lezen was, nl. toen ik het hoofdstuk zonder conversaties las (Marvel had indertijd op hetzelfde moment in iedere titel een conversatieloos deeltje, de reden daarvoor ontsnapt me).
Dat de ultimate collection vol. 2 (van 3) maar niet te lang op zich laat wachten.
Ondertussen kan ik nog wel enkele X-men titels kopen, er zijn er nog meer dan genoeg.

http://www.emeraldcitycomics.com/uploaded_images/newxmen-744637.jpg
Geplaatst op 28/07/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/07/2008
Avatar spock
3030
NYC Mech (Image * Brandon & Gunter - McDonald)

1) Let's Electrify
2) beta LOVE

New York. 8 million robots walk the streets looking for love, sex, drugs or spare change to get through the day...

In deel 1 twee verhalen over losers, drugs, geweld, sex en hustlers, verhalen uit New Yorks onderlaag dus, maar met connecties naar de bovenlaag. De twist : alle figuren en dieren in deze reeks zijn robots. En ik vind dat dat goed werkt. De robots eten hetzelfde als wij, doen hetzelfde, kijken naar dezelfde films, hebben dezelfde idolen, enz... maar het zijn dus robots. Deel 1 voelt niet aan als scifi, omdat, behalve dus de robots, er verder geen scifi aan te pas komt.

Deel 2 is één story-arc, een liefdesverhaal en een misdaadverhaal, en hoe kan het anders als er ook misdaad in het spel is, het liefdesverhaal loopt slecht af. Daar verklap ik niks mee, dus nee, geen spoiler.
Hier al wat meer scifi elementen in het verhaal (naast dus de robots, ahum).

Ja, ik vind deze boekjes zeer goed.
En de tekeningen zijn prachtig.

http://www.graphicnovelreview.com/scans/2006/08/nycmech.jpg

http://farm1.static.flickr.com/28/54167625_5fd0163976.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1182/1281358053_3a0e1287aa.jpg

http://static.flickr.com/31/54017483_2fdb909ec4_o.jpg

http://static.flickr.com/27/53516338_4bc9da4a5e_o.jpg
Geplaatst op 28/07/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/07/2008
Avatar spock
3030
Dit weekend heb ik X-men
- Deadly Genesis (Ed Brubaker - div.); en
- Supernovas (Mike Carey - div.)
gekocht.

The X-men, nog zo'n reeks waarvan ik 10 jaar geleden dacht dat ik daar nooit een strip van zou lezen.

En potverdorie, maar Deadly Genesis (van 't weekend gelezen) is ook weeral goed ! Net zoals de bundels die ik hierboven al besprak. Comics ... :rolleyes: ;)
De X-men krijgen in deze bundel af te rekenen met een helemaal nieuwe vijand, een lijk dat uit Prof X's kast valt (figuurlijk dus ;) ).
Ghostdog (een vriend van me) heeft me gezegd dat hierna "The Rise and Fall of the Shi'ar Empire" komt, en dan "Emperor Vulcan". Die koop ik misschien ook ooit nog wel eens... Deadly Genesis is min of meer afgerond, dus nodig zijn ze niet...

Ik heb voorlopig beslist dat de reeks X-men bij mij begint bij New X-men Ultimate Collection vol. 1 (bundelt comics uit 2001 of 2002, zoiets) van Morrison. Morrison begint dat boek trouwens met een gebeurtenis die de status quo van de reeks (voor zover ik daar zicht op heb natuurlijk) helemaal overhoop smijt. Een soort nieuw begin dus eigenlijk.

Daarnaast ga ik de bundels lezen van mensen als Brubaker, Whedon, Ellis en nog enkele. Een volgorde, daar zit ik niet over in, ik lees alles wel door elkaar 8) . Iedere bundel heeft toch altijd een afgerond verhaal, ook al zijn er verhaallijnen die doorlopen, en wordt er soms over continuity gesproken waar ik niks van afweet.

En later, zal ik dan wel eens nu en dan een 'klassieker' boek van X-men kopen, van Claremont The Dark Phoenix Saga bijvoorbeeld, zulke dingen.

Tsk. Ben ik weer een tijdje bezig.
But I love it !! :]
Comics, wie had dat gedacht. ;) :rolleyes:

________________________________________

Gisteren heb ik Supernovas gelezen, en dat is de minste X-men die ik tot nu toe las. Beetje rommelig, van het ene gevecht naar het andere zonder veel achtergrondinformatie, weinig gewone salon- of cafémomenten waar de personages gewoon met elkaar aan het spreken zijn over vanalles en nog wat... Ik had beter verwacht van Carey. Het is een geestig boek, maar de minste van alle X-men boeken die ik al las.
De personages die hier de hoofdrollen spelen, ken ik ook nog niet zo goed, Rogue, Mystique, Iceman, de Franse tweeling, Cable... Ik ken die allemaal enkel van naam, dus missch is het mijn schuld dat het boek rommelig overkomt, maar ik denk het niet ;) .
Dus voor de personages, en de back info over M-day, is het een interessant boek, maar ik las al betere X'en (dat zei ik al een keer of twee zeker ? ) ;) .
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 05/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Jaja de Comicmicrobe...

:D :) ;)

Rogue een oeroud lid van de x-men

en iceman ex verdedigers en X factor zalige gast
Geplaatst op 05/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/08/2008
Avatar spock
3030
Gisteren nog de drie laatste comicjes uit Supernovas gelezen, en nee... ik vind dit niet zo goed, zeker niet als je weet hoe goed Mike Carey (meestal) is. Ik ga die ruilen tegen iets anders, en me voor de rest beperken tot de X-men boeken met het Wolvie/Ice Queen/Cyclops/enz. team.
Geplaatst op 06/08/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 06/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door spock
Gisteren nog de drie laatste comicjes uit Supernovas gelezen, en nee... ik vind dit niet zo goed, zeker niet als je weet hoe goed Mike Carey (meestal) is. Ik ga die ruilen tegen iets anders, en me voor de rest beperken tot de X-men boeken met het Wolvie/Ice Queen/Cyclops/enz. team.


Kan alleen maar zeggen TOP keuze het zal je niet beklagen ! ;)
Geplaatst op 06/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 06/08/2008
Avatar spock
3030
snelreview (ik ben in verlof, tja...) :

X-men Phoenix Endsong : ZEER goed ! Prachtige tekeningen.

X-men Phoenix Warsong : goed.

Zombee : samurai, ninja, krazy zen mazter en zombees. Geestig boekske.

DMZ 5 The Hidden War : 6 kortverhaaltjes, van goed tot beter. Maar ik hou meer van de lange story arcs, in deze reeks bedoel ik dan.

ST-The Next Generation : Intelligence Gathering : goed.

The Am. Spider-man : One More Day HC... Kijk ik vind de retcon ook zever (maar ik begrijp wel waarom ze het deden), en de gemaakte keuzes vind ik jammer, maar los daarvan vind ik dit een goeie strip.

et voilà.
Geplaatst op 16/08/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 16/08/2008
Avatar spock
3030
snelreview bis (nog steeds in verlof) :

Testament vol. 4 : Exodus. Goed. Laatste deel van deze lichtjes geflipte Vertigo reeks, waar verhaallijnen uit het Oude Testament (geschiedenis/fantasy), de nabije toekomst (sci-fi) en de godenwereld (fantasy) mooi in elkaar verweven zitten.

Wolverine : Get Mystique (Jason Aaron). Goed. Mystique heeft de X-men behoorlijk kwaad gemaakt, en Wolverine wordt dringend verzocht haar euh... op te sporen. Je maakt Wolvie best niet kwaad...

Wildcats/X-men : zeer goeie crossover. Deze tpb bundelt 4 PF's, twee geschreven door Lobdell, één door James Robinson (Starman) en één door Warren Ellis. De tekeningen zijn zeer goed. Vooral die van Charest en die van Hughes !

New X-men ult. coll. vol. 2 : prachtig ! In de eerste bundel (13 comics + 1 annual) zaten nog enkele mindere hoofdstukken, maar deze 2de bundel (15 comics) is van de eerste tot de laatste blz zeer goed. Deze reeks is voor iemand die met de X-men begint (zoals ik) de perfecte opstap. Ok, soms wordt al eens verwezen naar continuity (er gaan al 40 jaar X-men strips aan vooraf), maar dat is nergens een probleem, en de reeks is zeer leesbaar. En zoals meestal bij superhero comics, gaat dit over zoveel meer dan alleen maar een gevechtje tussen de 'goeien' en de 'slechten'. In heel deze bundel (15 comics dus) zit ook maar één zo'n gevecht. Voor de rest : telepatisch overspel, drugs, een moord, prille liefde tussen leerlingen, een 'schoolriot'... ZEER goed ! Aanrader zou ik bijna zeggen...

Travis Charest :

http://www.geocities.com/area51/cavern/8747/wolverine1.jpg

http://www.geocities.com/area51/cavern/8747/wolverine2.jpg

Google de man eens.
Geplaatst op 19/08/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Moet niet googlen, mij moet je niet overtuigen Wolvie is the... end :D :D :D
Geplaatst op 19/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 19/08/2008
Avatar spock
3030
snelreview nr. 3 (verlof nog niet gedaan) :

Wolverine : Logan HC (BKV - Eduardo Risso) : goed. Scenario BKV en met tekeningen van Risso (100B) ? Dat zegt genoeg zeker ?

The Sandman Presents : The Dead Boy Detectives (Brubaker - div.) : geestig boekske, in het Sandman Universum.

House of M (Bendis - ...) : ik wou wel eens weten hoe het komt dat er maar 198 mutants meer over waren, nu ik volop X-men aan het lezen ben, en M-day wordt hier dus in verteld. Niet slecht.
Geplaatst op 28/08/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/08/2008
Avatar GoldWes
54
"Supernova's" was toch helemaal zo slecht niet?
Oke het verhaal krijgt wat bijverhalen erbij die er helemaal niks mee te maken hebben (die hecatomb leek best een stereotyp wereldvernietigaar) Maar de tekeningen van Bachalo maken zoveel goed! (alleen dit vind ik al de moeite om te kopen) (Condition Critical: kritiek toestand was eerste comic die ik gekocht had en ondertusse spaar ik vnaf Xmen 300 tot ... zegt ook al wat natuurlijk)

Nu mss ben ik gewoon nog niks gewoon van Marvel's Xmen, maar ik heb Supernova's engelstalig gekocht (30€ is best duur voor n student trouwens :p) en bestempeld als mn favo in de collectie (ik heb zelfs 2tal nederlandstalige xmen met hetzelfde verhaal)

Het kan ook zijn dat ik mij te zeer op de tekeninge dan het verhaal leg (maar kom het ziet er fantastisch uit)
Ik kijk trouwens ook hard uit naar NL xmen 311 (komend week hopelijk binnen bij de comicboer en anders koop ik em in de delhaize daar hadde ze'm ook al :p)



Die "Rise&Fall of the Shi'ar empire" vond ik trouwens ook de moeite, ondanks dat er niet veel favorietjes in voorkwamen (als beginnende lezer draait het daar natuurlijk om eh :p). Het heeft een hele aparte sfeer (vooral omdat het in de ruimte en shi'ar rijk afspeelt, maar daar moet ge wel een beetje voorstander van zijn. Mij heeft het wel weten te bekoren in ieder geval (en zo blijft ge n beetje up-to-date wat er met de shi'ar gebeurt natuurlijk :p)
Ik geloof dat die reeks een jaar lang gelopen heeft in de states en had het helemaal niet slecht gedaan.

volgende engelstalige tpb's op mijn lijstje: "Wolverine evolution", "Deadpool vs Marvel Universe", "Spawn omnibus 6" (duurr :( ) en Xmen NL natuurlijk (sparend vanaf 300 aka "deadly genisis")


hier wat van Bachalo (uit "Supernova's" voor degenen die het niet kennen)
http://bp1.blogger.com/_5VgL6ZXwkaw/RghPy3_4rgI/AAAAAAAAB4c/D1JEzejYSOg/s320/X-Men+197-1.JPG
http://bp3.blogger.com/_5VgL6ZXwkaw/RghP0X_4rjI/AAAAAAAAB40/-Kj_EwTE5g8/s320/X-Men+197-4.JPG
http://bp1.blogger.com/_5VgL6ZXwkaw/RghPz3_4riI/AAAAAAAAB4s/AnbvGHNcwmI/s320/X-Men+197-3.JPG


EDIT: Besef mij juist dat ge het mss alleen over de delen "supernova's 1-6 had en niet de Engelstalige tpb :D = Supernova's + primary infection + condition cirital
Geplaatst op 29/08/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 29/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
X men 311 is al uit hoor heb hem vandaag gekocht :D

nou gewoon qua vergelijking tekeningen tss x men 311 - spiderman 150

De tekeningen van spidey zijn toch véél mooier ? geloof dat de x men de tekenaar van spidey vroeger geerfd heeft ! zo n kinderlijke tekeningen, rare hoofden het postuur in totaal pfffff maar ja daar is wel het verhaal beter denk ik(nog niet gelezen zit nog maar aan x mannen 21 :D) en als het beter is zouden ze beter wisselen van serie dat toch tenminste 1 serie top is op gebied van verhaal en tekeningen :D

Wel Goldwess het heeft me nog geen minuut gespeten dat ik de gehele reeks gekocht heb van de x men

zou ik je ook aanraden ;)
Geplaatst op 29/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 29/08/2008
Avatar GoldWes
54
De hele reeks is n beetje teveel voor mij :D zou ik nooit tijd genoeg voor hebben met school en alles momenteel. Ik begin gewoon vanaf NL xmen300 en vandaaruit verder (ik weet trouwes dat 311 al uit is, alleen had de comicboer em nog niet)

Ik denk wel dat ik de "Judge Dredd complete case files" ga verzamelen.
Iemand enig idee hoeveel er in totaal van uitkomen? en welke deze verzamelen?

Zijn niet zo lang geleden ook "Judge Dredd audiobooks" uitgekomen. vandaag es eentje geluisterd, is wel de moeite waard. http://www.2000adcollectables.com/audio%20books.htm
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door GoldWes
De hele reeks is n beetje teveel voor mij :D zou ik nooit tijd genoeg voor hebben met school en alles momenteel. Ik begin gewoon vanaf NL xmen300 en vandaaruit verder (ik weet trouwes dat 311 al uit is, alleen had de comicboer em nog niet)

Ik denk wel dat ik de "Judge Dredd complete case files" ga verzamelen.
Iemand enig idee hoeveel er in totaal van uitkomen? en welke deze verzamelen?

Zijn niet zo lang geleden ook "Judge Dredd audiobooks" uitgekomen. vandaag es eentje geluisterd, is wel de moeite waard. http://www.2000adcollectables.com/audio%20books.htm
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door GoldWes
De hele reeks is n beetje teveel voor mij :D zou ik nooit tijd genoeg voor hebben met school en alles momenteel. Ik begin gewoon vanaf NL xmen300 en vandaaruit verder (ik weet trouwes dat 311 al uit is, alleen had de comicboer em nog niet)

Ik denk wel dat ik de "Judge Dredd complete case files" ga verzamelen.
Iemand enig idee hoeveel er in totaal van uitkomen? en welke deze verzamelen?

Zijn niet zo lang geleden ook "Judge Dredd audiobooks" uitgekomen. vandaag es eentje geluisterd, is wel de moeite waard. http://www.2000adcollectables.com/audio%20books.htm



http://media.comicvine.com/uploads/1/11307/251166-19995-119444-1-judge-dredd-the-com_medium.jpghttp://media.comicvine.com/uploads/1/11307/251477-19995-119518-1-judge-dredd-the-com_medium.jpg

Is deze als ik me niet vergis ze zijn van 2006 dus...

Zijn tot nu toe 9 in totaal de laatste is van november 2007

dit is de recentste die ik kon vinden
http://images.comiccollectorlive.com/67CE486F-0B3B-4CC0-9A9B-DEF5C165747E/BA6D6518-471F-4DC7-9799-57A2456C01BB/90C59465-CD63-4278-8C06-2363EAC55B9E_tn.jpg

nummer 9 dus

Je moet maar eens hier eens kijken heb ze juist toegevoegd

tegen morgen staan ze er wel op ;) ;)
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/08/2008
Avatar GoldWes
54
Ah mooi merci!
maar met al die 9 boeken (400+afleveringen) hebben ze nog geen kwart van al die strips herdrukt :s
en zo'n 15-19€ het stuk zie ik juist
het zal wel n poosje duren :]

Maar der zijn een hoop reeksen van judge dredd als ik mij niet vergis ?
naast die "2000AD"-reeks. nml "judge dredd" "megazine" etc?
iemand soms enig idee waar ik hier meer (duidelijke) info over kan vinden

ik ben deze verschillende soorten nog tegengekomen
- Hier en Hier (zijn er hier meer van? vind niks)
- Hier en Hier
of is het gwoon dezelfde reeks met andere lay-out
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 31/08/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Geplaatst op 31/08/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 31/08/2008
Avatar spock
3030
Fear Agent vol. 4 Hatchet Job (Remender - Opena) is weer een zeer geestig boekje geworden. Er worden enkele verhaallijnen afgesloten (nogal bruusk, als je het mij vraagt) maar daar komen enkele veel belovende nieuwe gegevens voor in de plaats.
Die zijn dan voor de volgende story arc : I against I (getekend door Tony Moore).
Ik blijf dit heel leuke moderne '50 pulp sci-fi vinden.

http://images.darkhorse.com/covers/400/14/14540.jpg


edit :
@Goldwes : ik heb het altijd over de engelstalige TPB's, ik koop nl. alleen maar engelstalige comics.
Dus Supernovas, daar zaten 12 of 13 comics in, en nee, ik vond die niet zo goed (ver van zelfs) als New X-men of Deadly Genesis of Astonishing X-men.
Supernovas, dat was precies van het ene gevecht naar het andere, zonder meer. En van Carey verwachtte ik veel meer, VEEL meer. 8)
Geplaatst op 02/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 02/09/2008
Avatar spock
3030
Terry Moores Echo Tp Vol 01 Moon Lake

Julie Martin is in the wrong place at the wrong time when she finds herself under a strange explosion in the desert sky. The resulting fallout covers her in a mysterious silver metal that brings more trouble into Julie's life than she could ever imagine. This first trade paperback collects issues #1-5 of Terry Moore's new hit series.

Veel meer heb ik daar niet aan toe te voegen.
Het is een goed boek, Moore toont nog maar eens dat hij een goed verteller is.
Het is nog maar het eerste deel, dus veel is er nog niet over te zeggen, behalve dan dat het een goeie aanzet is tot wat weer een prachtreeks kan worden.

Het genre houdt zo'n beetje het midden tussen science hero, government conspiracy, spionage en de gekende Moore soap (die van de personages echt levende personen maakt), met iets minder humor dan in SiP.

Minpunten zijn er amper, behalve dan misschien dat Moore's tekeningen van F16's, helicopters, auto's ... niet zo denderend zijn (hij moet meer oefenen op die dingen, in SiP had hij al die technologie niet nodig in het verhaal), en dat de druk van sommige bladzijden me wat tegen valt. Maar hey, als je alles zelf doet, samen met je vrouw, chapeau hoor !

Goeie en leuke nieuwe reeks, dus.

http://www.echocomic.com/images/issues/echo_issue01.jpg
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 05/09/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Ik had interesse omdat het Moore is, maar omdat het weer met speciale gaves of krachten ofzo te maken heeft, laar maar zo.
Geplaatst op 05/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/09/2008
Avatar spock
3030
Hellblazer, The laughing Magician, de tweede geschreven door Andy Diggle (The Losers) is weeral wreed goed (met nadruk op wreed). Diggle rocks !

En ook The Immortal Iron Fist vol. 2 The seven capital cities of Heaven (Brubaker & Fraction / Aja e.a.) was weer goed.
Kung Fu, mystiek (zowel oosterse als die van Marvel :D ), Hydra, slechterikken die een hele stad willen verwoesten, Heroes for Hire, het zit er allemaal weer in. En ook nog eens prachtige tekeningen.
Geplaatst op 12/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 12/09/2008
Avatar Voske
248
Origineel geplaatst door Surya
Ik had interesse omdat het Moore is, maar omdat het weer met speciale gaves of krachten ofzo te maken heeft, laar maar zo.


Surya, jij inmiddels al een goede comicreeks gevonden zonder dat helden/speciale gaven gebeuren?
Geplaatst op 12/09/2008 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 12/09/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Wel, sommige mensen noemen het eerder graphic novels, maar ik lees Y the last man en DMZ. Beiden zeer goed!
Geplaatst op 13/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/09/2008
Avatar spock
3030
Deathblow : And then you live (Azzarello - D'Anca) Wildstorm Universe.
Een verklarend (en verantwoordend) nawoord, het vele geweld en een beetje zwarte humor maken van Deathblow nog geen goeie strip.
Het begon helemaal niet slecht, de eerste 3-4 hoofdstukken waren goed, maar toen er pratende honden verschenen (of toen ik doorkreeg dat Deathblow helemaal niet gek is, maar dat die honden inderdaad praten) ging het heel vlug de slechte kant uit met het boek. Gemiste kans. Weg ermee !

Bad Boy HC (Frank Miller - Simon Bisley) Dynamite.
Heel goed boekje, en ook wel heel mysterieus boekje. Een jongen probeert ergens aan te ontsnappen en hij komt ergens anders terecht, maar heel duidelijk is het allemaal niet (maar dat hoeft ook niet !).
Milleresque-situaties, -werelden en -conversaties. Maar wel heel goed. En prachtig getekend en een heel mooie HC uitvoering van Dynamite. Je betaalt er wel veel meer voor dan de Oni SC uitvoering van enkele jaren geleden, maar ik had het ervoor over (ik heb de Oni uitvoering gewoon laten liggen en gewacht op deze).
Geplaatst op 15/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 15/09/2008
Avatar spock
3030
Een maand of twee/drie geleden schreef ik over Mr. Punch :

Mr. Punch (Vertigo / Gaiman-McKean) : ZEER GOED.
Een man vertelt over zijn kindertijd, en de plaats die het poppenspel Mr. Punch daarin gehad heeft (ik heb die poppen hier ook al gezien, maar weet de naam niet meer), de magie van de kindertijd, zeg maar, en het verlies van die magie.
Heel literair (maar niet elitair of hoogdraverig) geschreven en mysterieus verteld, 't is Gaiman,
en prachtig in beeld gebracht (het is meer dan getekend) door McKean.
Heel literair (maar niet elitair of hoogdraverig) geschreven en mysterieus verteld, 't is Gaiman,
en prachtig in beeld gebracht (het is meer dan getekend) door McKean. En ja, vijf jaar geleden, zou dit niks voor mij geweest zijn (dacht ik), en kijk, nu vind ik het prachtig.


Ik hoef dit voor Violent Cases maar over te nemen, met enkele aanpassingen :

Violent Cases (Titan Books/ Gaiman-McKean) : ZEER GOED.
Een man, die verdacht veel op Gaiman lijkt, vertelt over zijn kindertijd, en over een ontmoeting met een osteopaat, die Al Capone nog zou gekend hebben.
Net zoals in Mr. Punch beginnen werkelijkheid en herinneringen door elkaar te vloeien, naarmate het boek vordert, zodanig dat er op het einde zelfs een nachtmerrie-achtige Al Capone ontknoping bij komt kijken. HEEL STERK !
Heel literair (maar niet elitair of hoogdraverig) geschreven en mysterieus verteld, 't is Gaiman, en prachtig getekend door McKean.
En ja, vijf jaar geleden, zou dit niks voor mij geweest zijn (dacht ik), en kijk, nu vind ik het prachtig. ;)
Ps : en dan zijn er mensen die vinden dat ze in Engeland geen goeie strips hebben. Ze hebben er verdorie van de beste ! ;) 8) (dit is een opmerking voor iemand op een ander forum, maar ik laat het toch maar even staan).

http://www.fantasticfiction.co.uk/images/h0/h1901.jpg

Jammer genoeg vind ik geen afbeeldingen van de tekeningen, die zijn prachtig (en deze keer geen foto's, collages enz. (niks mis mee), nee gewoon goeie tekeningen).
Geplaatst op 17/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 17/09/2008
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Voske
Origineel geplaatst door Surya
Ik had interesse omdat het Moore is, maar omdat het weer met speciale gaves of krachten ofzo te maken heeft, laar maar zo.


Surya, jij inmiddels al een goede comicreeks gevonden zonder dat helden/speciale gaven gebeuren?


Om te beginnen (er is veel meer) : Vertigo comics, zie deze thread : VERTIGO comics

Uitgeverijen als Dark Horse, Oni, of reeksen als Sin City of Criminal, zijn er ook nog natuurlijk, en nog veel meer. Maar Vertigo is een goed begin.

Alhoewel Criminal door iedereen zou moeten gelezen worden, ook door mensen die anders geen comics lezen. :D
Geplaatst op 18/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 18/09/2008
Avatar spock
3030
Ik heb Cages van Dave McKean gelezen.
Wat kan ik daar over zeggen ?
Een oversized HC van 500 blz, iedere review zou dat boek te kort doen.

Eén woord : GENIAAL !!!

En nog eens prachtig getekend ook.

http://www.fantasticfiction.co.uk/images/n8/n42547.jpg

Finally, after years of critically acclaimed collaborations with comics legends such as Neil Gaiman (Sandman) and Grant Morrison (Batman: Arkham Asylum), Dave McKean, widely acknowledged as one of the most talented artists in the comics world, presents Cages. The engaging story of an artistic 'household', including:- our protagonist, Sabarksy, a painter searching for inspiration in solitude; Angel, a jazz pianist; and a host of other fascinating inhabitants, McKean's work is a conglomeration of character studies, beautiful artwork across a dazzling range of styles, and an exploration of the artistic process itself, coming together in a moving and thoughtful meditation which will thrill, inspire and captivate you.

Ik kan het zelf niet beter zeggen. :D

http://www.sequart.com/members/graphics/18/cages0044sm.png

http://firstsecondbooks.typepad.com/mainblog/images/2007/10/16/cages.jpg

http://img.timeinc.net/time/daily/2002/0208/cages_page0827.jpg



Voor wie het boek ter hand kan nemen : blz 208 is gewoon subliem ! ;)
Het toppunt van stripkunst... :D
Geplaatst op 19/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/09/2008
Avatar GoldWes
54
ff een vraag tussendoor

Weet iemand wanneer de eerste tpb's uitkomen van de Marvel reeksen "Cable"; "Deadpool" (niet "Cable & Deadpool)?
Geplaatst op 19/09/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 19/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door GoldWes
ff een vraag tussendoor

Weet iemand wanneer de eerste tpb's uitkomen van de Marvel reeksen "Cable"; "Deadpool" (niet "Cable & Deadpool)?


Uitgekomen maart 2008
http://images.comiccollectorlive.com/B3D6F3D6-B060-4D83-AF7C-563532554933/D53DC685-FAFA-4FE5-BA27-831E58B7298E/319C4C21-0BC0-4572-9AA7-A66F7F21E5FD.jpg

Uitgekomen Mei 2008
http://images.comiccollectorlive.com/B3D6F3D6-B060-4D83-AF7C-563532554933/12B51F41-C4A2-456D-AF5D-E277753BEFDF/18CC1DE5-9732-4934-B63E-F249E4079445.jpg

Zijn de recentste wel Classics... van 2008 weet ik niet
Geplaatst op 19/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 19/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Geplaatst op 19/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 19/09/2008
Avatar GoldWes
54
Bedankt, maar ik had het over de nieuwe reeksen van "cable" en "deadpool"

cable-reeks zit reeds aan 6 nummers dacht ik
en deadpool aan 1

maar ik wil wachten op de tpb (niet dat ik kan wachten)
Geplaatst op 19/09/2008 Citeren
Avatar
GoldWes
Geplaatst op 19/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door GoldWes
Bedankt, maar ik had het over de nieuwe reeksen van "cable" en "deadpool"

cable-reeks zit reeds aan 6 nummers dacht ik
en deadpool aan 1

maar ik wil wachten op de tpb (niet dat ik kan wachten)


Weet ik die TPB´S van hierboven zijn van elk afzonderlijk 'classics' waarmee ik wil zeggen de oude reeks (elk apart)

Laatste cable issue, en de Deadpool van hierboven(verwacht 24 september) is weldegelijk van de nieuwe reeks dit is een voorpublicatie hé
http://images.comiccollectorlive.com/B3D6F3D6-B060-4D83-AF7C-563532554933/98EE3D69-8720-4941-A6C2-E7E82CA35B11/4E5BC29B-3481-47F9-BF8D-A5320BA0D6BA.jpghttp://www.comicbookresources.com/assets/images/preview/1058/prv1058_cov.jpg

En er zijn nog geen TPB´s van deze twee reeksen :( heb nog niets gevonden


http://images.tfaw.com/covers_tfaw/100/AU/AUG082412D.jpg

en hier het toetje een voorpublicatie van Cable 7 verwacht 1 oktober ;)

en het laatste toetje
Deadpool #3 (verwacht 8 oktober)
http://images.tfaw.com/covers_tfaw/100/AU/AUG082383D.jpg


:)) ;)
Geplaatst op 20/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 20/09/2008
Avatar Jean-Paul
384
Origineel geplaatst door spock
Ik heb Cages van Dave McKean gelezen.


Ik heb weleens naar dit boek gezocht, zowel in winkels als online, maar het alleen kunnen vinden als peperdure (> 100 euro) tweedehands. Waar heb jij jouw exemplaar gekocht? En wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?
Geplaatst op 20/09/2008 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 20/09/2008
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Jean-Paul
Origineel geplaatst door spock
Ik heb Cages van Dave McKean gelezen.


Ik heb weleens naar dit boek gezocht, zowel in winkels als online, maar het alleen kunnen vinden als peperdure (> 100 euro) tweedehands. Waar heb jij jouw exemplaar gekocht? En wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?


Ik heb 'm gewoon in de winkel gekocht, waar ik al mijn tpb's en graphic novels koop, nl. Betty Boop in Gent.
Ik heb de coverprijs betaald, $50.00 (oversized HC van 500 blz), omgerekend naar euro met de winstmarge voor de winkelier op het moment dat het boek is binnen gekomen (2003) en toen stond de dollar veel hoger dan nu, dus ik heb er €65,00 voor betaald.
Ik had het er voor over. Ik wist niet eens dat het boek in de winkel aanwezig was, dus ik was blij toen ik 'm vond. :]

Het boek is sedert 2003 out of print, dus op het Internet zullen ze er wel veel geld voor vragen.

Maar : ik heb gehoord dat Dark Horse het boek zou gaan herdrukken, eerst in 12 losse comics, en daarna in GN. Ik ben dit niet 100% zeker, maar toch... dus als je geduld hebt (een jaar of twee ? ) ... 8)
Geplaatst op 23/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/09/2008
Avatar spock
3030
Stray Toasters (Bill Sienkiewicz) : waanzinnige, geflipte scifi nachtmerrie op speed, met zwarte humor. Over haat, liefde, wraak en familie. Zeer goed boek, I like it. Subliem getekend (uitgevoerd) door Sienkiewicz.

http://multimedia.fnac.com/multimedia/images_produits/zoom_planche_bd/9/4/6/9782847893649_5.jpg

Mocht ik er ooit nog aan twijfelen waarom ik mijn strips altijd twee keer lees, dan moet ik maar eens aan Cages en Stray Toasters terug denken. Beide boeken zijn nog duizenden keren beter (vooral Cages, een geniaal meesterwerk) bij tweede lezing. 8)
Geplaatst op 23/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/09/2008
Avatar spock
3030
STRANGE EMBRACE and other nightmares (David Hine * Image HC)

Dit was een aangename verassing. Ik had er al veel in gebladerd, in dit boek, maar het nog niet gekocht omdat er telkens wel genoeg andere dingen te kopen waren. Maar de prachtige uitvoering (HC, 250 blz, glanzend ‘vergeeld’ papier, mooi getekend en ingekleurd…) had ervoor gezorgd dat dit boek mijn aandacht had.

En zoals ik al zei : het boek is een aangename verassing. David Hine (GB) tekende Strange Embrace begin de jaren ’90, maar de eerste Amerikaanse B&W bundel kwam er pas in 2003. Maar die was me nooit opgevallen. Nu is het boek dus ingekleurd en prachtig heruitgegeven. Normaal gezien zie ik een oorspronkelijk B&W verhaal liever in zwart/wit gedrukt, maar deze keer is de inkleuring zo goed, en sfeerbepalend, dat ik er geen probleem mee heb dat de strip werd ingekleurd.

Om te citeren ;) : “Ik ga het kort houden… De man kan tekenen, de man kan verhalen vertellen. Als je van meer psychologische horror houd, KOOP DIT DAN!!! Achteraan staan er ook nog wat kortverhalen van zijn hand.”
Yep, psychologische horror, en seksuele remmingen met de perverse uitwassen die deze remmingen meebrengen in Victoriaans Engeland… Wat wil je nog meer ? ;)
Wat een sfeer zit er in dit boek. Het hoofdverhaal (het is een verhaal in een verhaal in een verhaal, wich I like) speelt zich dus af in Victoriaans Engeland, WAT EEN SFEER !!! (of ik zei dit al zeker ? )
De verteller van dit verhaal, verzamelt verhalen in de vorm van geesten van mensen wiens verhalen hij vertelt (euhm). Tijdens hun leven kon hij nl. in hun hoofden kijken.

David Hine kan er wat van. Ik zou bijna durven roepen : klassieker ! En de tekeningen vind ik ZO mooi.


http://www.comicrazy.com/gold/items/sehc1_lg.jpg


http://i60.photobucket.com/albums/h29/xeero0/strangeembrace89-1.jpg

http://i60.photobucket.com/albums/h29/xeero0/l_191fdf655bc973fd0b5f68afbf3ca12d.jpg
Geplaatst op 24/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/09/2008
Avatar spock
3030
LOCAL (Oni Press) Brian Wood – Ryan Kelly.


Local begon met de idee van weer eens 12 one-shots te schrijven, alhoewel Wood al had laten verstaan dat dat verdomd moeilijk is. Maar hij houdt van dat formaat, een afgerond verhaal, met de nodige emoties erin, op 22 blz. En tja, hij maakt het zichzelf graag moeilijk zeker ?

Deze HC bundel is weer prachtig uitgegeven, op dik papier, en met de nodige bijlagen erin, dus het is een dik boek geworden, en kost $ 29.99 (wat eigenlijk nog meevalt). Over de inhoud wist ik niks, behalve dan dat een vriend die ik vertrouw me had gezegd dat Local nog beter is dan Demo. En het is dan ook een ZEER goed boek. Maar beter dan Demo, dat weet ik nog zo niet. Het is natuurlijk totaal iets anders, en appelen kan men niet met peren vergelijken. Soit, het is zeker niet slechter dan Demo. ;)

Het hoofdpersonage is Megan McKeenan. In de twaalf hoofdstukken dat het boek telt, doet Megan 12 verschillende steden aan, en ze wordt in de loop van het boek ook 12 jaar ouder. Ze begint dus als puber van 17-18 jaar, en op het einde van het boek is ze een vrouw van 30 jaar. Over een PRACHTIGE evolutie van het personage gesproken ! Ze heeft het niet altijd makkelijk, soms scheelt er iets met haar (ook psychologisch), ze maakt ook heel wat mee, maar vooral : ze leeft !

In sommige hoofdstukken heeft ze slechts een bijrol, in de eerste hoofdstukken van het boek zie je ook dat het de bedoeling was van one-shots te maken, maar hoe meer het boek vordert, hoe meer Megan de hoofdrol krijgt, en, hoe meer je met haar begint mee te leven.
Op het einde van het boek, komen alle hoofdstukken ook mooi samen in het afsluitend hoofdstuk. Dus, toch geen 12 aparte one-shots ? Toch een overall story-arc ?
huh, LEES HET ZELF ! Je zult jezelf een groot plezier doen. :)

http://www.khepri.com/local-hc-big.jpg


http://farm3.static.flickr.com/2124/2398215135_38d6436e71.jpg

http://www.comicbookresources.com/images/previews/onipress/local/local.01.10.jpg (klik, afbeelding te groot)

http://www.comicbookresources.com/images/previews/onipress/local/Local.02.01.jpg (idem)
Geplaatst op 25/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 25/09/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Somebody add this to the database, dan kan ik 'm in mijn verlanglijst steken!
Geplaatst op 25/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Somebody add this to the database, dan kan ik 'm in mijn verlanglijst steken!


Gebeurd :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=63291
Geplaatst op 25/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 25/09/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Tnx!
Geplaatst op 26/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/09/2008
Avatar spock
3030
Ik plaats dit hier, maar ik heb getwijfeld om het bij de achtergrondartikels te posten. Maar aangezien het in het engels is, en ik het niet zelf schreef...

Graphic novel viewed as contemporary literature, professor says

Thursday, September 25, 2008 | 8:09 p.m. CDT
BY Kelsey Allen

COLUMBIA – Using the traditional three rows of three panels, the comic book has become more than a pastime for the socially awkward. It is now considered contemporary literature — even art, says Andrew Hoberek, associate professor of English and director of Graduate Studies at MU.

While it usually takes time to judge if something has become a part of the contemporary world, it looks like the comic book — or graphic novel — has already secured its place, Hoberek said during a lecture Wednesday night at Stephens College.

"(Graphic novels) sort of seem to have some of the characteristics (of contemporary literature)," Hoberek said. "They get written about as though they are literature. They get taught in classrooms."

All incoming students to Stephens College had to read the graphic memoir "Persepolis" over the summer. "Persepolis," by Marjane Satrapi, uses pictures and text to tell Satrapi's story of her life.

Hoberek said that part of what makes graphic novels, specifically graphic memoirs, so popular is their constant association with superheroes.

"Part of why these memoirs are so interesting is it's actually a way of communicating that people associate with superheroes," Hoberek said, "so there is kind of automatically tension if you are describing details of everyday life. It is so completely un-heroic that it makes it interesting."

Making the graphic novel even more complex is the challenge of balancing the text and the picture, said Judith Clark, English department chairwoman at Stephens.

Hoberek suggests reading the graphic novel at a slower pace than you would a regular novel.

"You have to study the picture, and sometimes the words are contradicting the picture," Hoberek said. "It is slowed down a bit because in part what you are doing is contemplating the pictures the way you would a painting."
Geplaatst op 26/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 26/09/2008
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door spock
... the comic book has become more than a passtime for the socially awkward ...


Dat kan tellen als statement ...
Geplaatst op 26/09/2008 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 26/09/2008
Crew
Avatar Surya
13273
Gelieve een link naar de bron in dat bericht te posten, om geneut van de originele poster te vermijden.
Geplaatst op 26/09/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Weet er iemand dé webwinkel waar ik al de issues die tot nu toe zijn verschenen van de nieuwe Hulk serie (2008 ) (alle 6 stuks) Kan Kopen in één keer in EURO´s geen dollar !

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_63169.jpg


Vindt geen site waar ze alle in een keer staan in euro´s :(

Thx
Geplaatst op 27/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 27/09/2008
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Surya
Gelieve een link naar de bron in dat bericht te posten, om geneut van de originele poster te vermijden.


Het stond gewoon op Newsarama.
Ik vind het al niet meer terug... :rolleyes:
Geplaatst op 28/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/09/2008
Avatar spock
3030
Gelezen : Loveless 3 en Abe Sapien 1. Ik ga me niet moe maken :

Ghostdog schreef :

LOVELESS VOL. 3: BLACKWATER FALLS (Vertigo).



Wel, BLACKWATER FALLS deed mijn gedacht over Loveless overslaan naar het positieve deel van de kwaliteitsmeter. Wederom weet ik niet of deze reeks nu gecancelled werd of gewoon ten einde liep, maar Azza heeft hier mijns inzien veel goedgemaakt. In plaats van rechtdoor te vertellen maakt hij hier veel meer bochten. Het verhaal is veel meer verhakkelt en door elkaar gehaald dan in de twee vorige volumes. Het is wel even wennen en het maakt het er niet gemakkelijker op om volgen, maar het wordt o zo veel boeiender. Man en vrouw Cutter (Wes en Ruth) verdwijnen veel meer op de achtergrond, het zijn andere personages die het verhaal verder beleven. Zelfs de drie laatste hoofdstukken die zich later in de toekomst afspelen (nadat het verhaal van Wes en Ruth al voorbij is) geven een meerwaarde aan dit boek i.p.v. dat het enkel bladvullingen zijn.

Voor de voorstanders van klare, heldere en afgewerkte eindes zal dit fenomeen misschien eerder storend zijn. Wie zal het zeggen… Waarschijnlijk die voorstanders van klare, heldere en afgewerkte eindes zelf. De tijd zal het uitwijzen… Wat mij betreft, ik ga mijn drie trades van Loveless koesteren. Met BLACKWATER FALLS erbij, maakte Azza er een wat wringende korte western reeks van. Ik hou wel van zaken die wringen, dus voor mij zit heel Loveless wel snor. Ik ga me niet direct een paard en een paar revolvers aanschaffen, maar het zit wel snor…


ABE SAPIEN: THE DROWNING (Dark Horse).

Mike Mignola, Jason Shawn Alexander en Dave Stewart. Mignola vertelt zoals we van hem gewoon zijn. Het is hier vooral de combinatie van Alexander en Stewart die het hem doet. Magistraal durf ik het te noemen! Niet dat er al ooit een Mignola productie uitkwam, dat het niet verdiende om het daglicht te zien wat tekeningen en kleur betreft. Verre van! Maar dit stijgt er volgens mij nog bovenuit!

Ik maak nooit veel spel rond inkleurders, maar deze Dave Stewart verdient het hier om even in de spotlight te staan. Zowel bij Abe hier, als bij Solomon hierboven, deed hij wat nodig was om de art het verhaal optimaal te doen uitbeelden! En dat is ook niet elke dag het geval, toch niet van dit niveau.

Het is 1982 en Abe moet hier een zaakje oplossen voor de BPRD en hij heeft wat plankenkoorts. Verstaanbaar, hij werkt er nog niet zo lang en het is de eerste zaak die hij alleen moet doen… Hoe zou je zelf zijn? Wetende met welke zaken ze soms te maken krijgen bij de BPRD...

Einde citaat.

Beter kan ik het niet schrijven. Voila. :)
Jason Shawn Alexander is ook magistraal in bijv. Queen & Country (1 story arc) en The Escapists (van BKV).

ps : Ghostdog is een goeie vriend van me, die niet meer op het Internet raakt, dus hij mailt me die besprekingen door, en ik mag ze voor 'm op fora zetten. Ik kan dus geen link geven. ;)


Abe Sapien pag. 3 :
http://images.darkhorse.com/common/salestools/previews/asdss1/asdss1p3.jpg
Geplaatst op 29/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/09/2008
Avatar spock
3030
Snelreview nr. zoveel :


The Death of Captain America vol. 2 : The Burden of Dreams (Brubaker - div). Ongelofelijk hoe goed dit blijft. Cap is ondertussen al een tijdje dood, en toch weet Brubaker deze reeks levendig te houden. ;) Deze keer vallen de (euhm) terroristen (zal ik maar zeggen) Amerika op economisch gebied aan, en tiens, dat is wel heel actueel, met de bankcrisis. Maar de mysteries rond Agent 13, The Winter Soldier, enz. spelen natuurlijk (en gelukkig maar) ook weer een belanrijke rol in dit deel.

100Bullets vol. 12 : Dirty (Azzarello - Risso). Een dunner deeltje, deze keer, met 5 one-shots in, of zo lijkt het toch, maar iets zegt me dat het meer dan one-shots zijn.
Weeral ZEER goed en sfeervol, maar, en ik val in herhaling, ik moet nodig de reeks herlezen, want het begint een beetje onbegrijpelijk te worden. Of nee, dat is een verkeerd woord. Laat ik het zo zeggen : ik kan niet alle intriges meer volgen, wegens te lang geleden dat ik voorgaande delen las. Want de tijd van Agent Graves en zijn koffertje met een pistool en 100 kogels, dat is al heel lang geleden...
Geplaatst op 29/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/09/2008
Avatar Icarus
113
Ik heb deel 1 tot 3 gelezen, na het eerste deel hoopte ik dat ik dat het beter werd, echter dit werd het niet.

Ben dan ook verstandelijk mijn schaarse tijd in iets anders beginnen steken.

Hetgeen waar ik wel tijd in wil steken is World War hulk..
Geplaatst op 29/09/2008 Citeren
Avatar
Icarus
Geplaatst op 29/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Hetgeen waar ik wel tijd in wil steken is World War hulk


Ik heb nu de eerste 2 delen gelezen van Red Hulk (onder voorvoegsel C)

en ik moet zeggen iets of wat langs de trage kant verteld, namelijk in het eerste issue gebeurd er niet echt zoveel... Abnomination ligt er vermoord en door wie ? Op CSI achtige manier door onderzoek van voetafdrukken enz begint het verhaal op gang te komen. Maar de tekeningen vindt ik persoonlijk geslaagd met af en toe één grote tekening die de volledige 2 pagina´s in beslag neemt. Maar als je een Hulk fan bent raad ik deze gloednieuwe epos aan waarin Rick Jones een grote rol in speelt...

Denk dat het wel een serie is voor jou Icarus :))

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_63187.jpg
Geplaatst op 29/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 29/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
En Icarus dacht me te herinneren dat je ook wel Deadpool wel ziet zitten, kijk eens onder de B

;)

Degene van 2008...

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_63810.jpg
Geplaatst op 29/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 29/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik heb nu eindelijk eens de drempel overgestoken en... m n eerste AM Comics zijn besteld!!

Aangezien ik met pijn in het hart vroeger afscheid moest nemen van m n goede groene vriend en het altijd jammer vond ik er geen meer kon bijkopen aangezien ik alle nederlandstalige JP uitgaven bezit (behalve de Oberon,Pocket reeksen) ik nu toch besloten heb er een paar uit te proberen na het "lezen van red hulk" als je weet wat ik bedoel :D heb ik de 2 delen die nu verkrijgbaar zijn van Marvel Adventures besteld ben benieuwd wat het gaat geven... (zal ook wel eens een world war hulk bestellen enz) dus zie hier mijn bestelde issue´s:

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_63032.jpghttp://www.stripinfo.be/images/strip/strip_63033.jpg
Geplaatst op 30/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/09/2008
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik heb nu eindelijk eens de drempel overgestoken en... m n eerste AM Comics zijn besteld!!



Hola ! Nu is het begonnen zie ! Dat gaat je geld kosten, want eens begonnen, is rap verslaafd. :D ;)

Ik spreek uit ondervinding... 8)
Geplaatst op 30/09/2008 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 30/09/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Geplaatst op 30/09/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/09/2008