Comics and Graphic Novels

Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door witam
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Eindelijk uit: Stray Bullets ûber alles edition
1200 pagina's van action-packed drama
fantastisch gewoon...


Ohhh dan gaat mijne ook komen.. yes!


Vorige week al binnengekomen. Niet gelukt om in een ruk uit te lezen maar het scheelde niet veel. Wat een feestje is deze verzameling. Lang leve Lapham....
Geplaatst op 01/05/2014 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 01/05/2014
The Books of Magic 1-75

Goeie reeks, al zijn niet alle deeltjes nodig. Het heeft jaren (15!) geduurd vooraleer ik bijna alle deeltjes bij elkaar had, en deze reeks gelezen heb.
Nu nog de eerste reeks van Gaiman zelf...
Geplaatst op 11/05/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/05/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
The Books of Magic 1-75

Goeie reeks, al zijn niet alle deeltjes nodig. Het heeft jaren (15!) geduurd vooraleer ik bijna alle deeltjes bij elkaar had, en deze reeks gelezen heb.
Nu nog de eerste reeks van Gaiman zelf...


Ahh.. ik heb altijd getwijfeld om hier aan te beginnen, maar je mening geeft me een duw richting aanschaf en lezen. Thanks!
Geplaatst op 11/05/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 11/05/2014
Deadpool by Daniel Way 1

Lotsa action and even more crazy oneliners = loads of fun!
Geplaatst op 17/05/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/05/2014
Planetary Omnibus: zeeeeeeeeeeeeeeer goed. Must read voor iedereen dia al eens graag iets leest dat van ver met superhelden te maken heeft.

Star wars legacy book 3: 400 en zoveel pagina's in 1 ruk uitgelezen... Boeiend verhaal over een achterkleinzoon van Luke Skywaker.
Geplaatst op 07/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
je maakt het me moeilijker en moeilijker om mn principe "enkel NL-talig" te blijven volhouden...
Geplaatst op 07/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 07/06/2014
marvel Zomnibus: zeer amusant in het begin, maar na 400 pagina's begint je wel het déjà-vugevoel te bekruipen. Eens het nieuwe ervan af is, beginnen de verhalen wel te verwateren. De humor van in het begin verdwijnt ook, wat het geheeld nog minder verteerbaar maakt. De laatste 300 pagina's zorgen voor een overdosis...
Dus, als je de 1200 pagina's wilt lezen, doe het dan mondjesmaat, en niet op een 10 dagen tijd zoals ik.

De strip is wel zeer aanbevolen voor wie aan musculatuur doet: hij weegt 3.6 kilo.
Geplaatst op 14/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/06/2014
Gekocht in World's end vandaag:
Lock & key 6 (I'm gonna enjoy this...)
Scalped 2-3-4
The unwritten 6
Deadpool by Daniel way vol. 2
Hellblazer 7 (Ennis/Dillon)
Fatale 1-2-5
Fear Agent Vol. 1
Geplaatst op 11/10/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/10/2014
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Gekocht in World's end vandaag:
Lock & key 6 (I'm gonna enjoy this...)
Scalped 2-3-4
The unwritten 6
Deadpool by Daniel way vol. 2
Hellblazer 7 (Ennis/Dillon)
Fatale 1-2-5
Fear Agent Vol. 1


Mooie lijst Chris....

Ik heb net mijn hele Scalped serie van de hand gedaan. Zucht... ik moet toch de aangekondigde hardcover editie in de kast hebben.

De Hellblazer waarin Ennis heeft meegewerkt is trouwens te gek! Wat een schrijver is hij toch. Ken niets van hem wat tegenvalt.
Geplaatst op 12/10/2014 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 12/10/2014
Origineel geplaatst door Rutger

Mooie lijst Chris....

Ik heb net mijn hele Scalped serie van de hand gedaan. Zucht... ik moet toch de aangekondigde hardcover editie in de kast hebben.

De Hellblazer waarin Ennis heeft meegewerkt is trouwens te gek! Wat een schrijver is hij toch. Ken niets van hem wat tegenvalt.


Daarom dat ik die Hellblazer gepakt heb. Heb er maar bitter weinig van, maar als je Ennis/Dillon ziet staan, kan je toch niks anders doen dan kopen...

Lock & key 6 is trouwens al gelezen.
Fant-tas-tische reeks. Van het beste dat ik ooit al gelezen heb.

Ben nu halfweg Fear Agent 1 (library edition) : jolly good fun!
Geplaatst op 12/10/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/10/2014
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Lock & key 6 is trouwens al gelezen.
Fant-tas-tische reeks. Van het beste dat ik ooit al gelezen heb.


Ik ben een even grote fan! :)
Geplaatst op 12/10/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 12/10/2014
Avatar Rutger
763
Zal weer eens verder gaan met Locke & Key. Blijven hangen in boek 2 voordat 3e deel nog moest verschijnen. Wel supertof idd. Maar voor mij niet een serie waarvan ik de delen met grote tussenpozen moet lezen. Dan raak ik de draad kwijt. Heb ze nu allemaal staan in de mooie verzameldoos. Volgende week naar de Ardennen en denk dat ik ze maar eens mee ga nemen voor een regenachtige dag...
Geplaatst op 12/10/2014 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 12/10/2014
Fatale 1 gelezen. Noir met een duivelse twist.
Heel sterk. Nog beter dan Criminal.
Geplaatst op 16/10/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/10/2014
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Fatale 1 gelezen. Noir met een duivelse twist.
Heel sterk. Nog beter dan Criminal.


Brubaker en Phillips..... een fijne combie!
Geplaatst op 25/10/2014 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 25/10/2014
Astonishing X-men by Whedon en Cassaday - ultimate 1 en 2

Fantastische run. Ik lees maar sporadisch een marvelsuperheldenverhaal, maar dit is toch wel gefundenes fressen voor de comicfan. Heel goed character-driven actieverhaal, met de magistrale John Cassaday aan de tekentafel. Must have.

Saga boek 1: zeer goeie fantasy-sciencefiction van Brian K. Vaughan. En de tekeningen van Fiona Staples zijn om van te smullen.

Hack/slash omnibus 1: Leuke horror, beetje dollen met de clichés van het slashergenre, leuk gebracht.

Irredeemable 6 - 7 : hoewel geen topreeks van Mark Waid, blijft dit beter dan het leeuwedeel aan comics.
Geplaatst op 07/12/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/12/2014
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Astonishing X-men by Whedon en Cassaday - ultimate 1 en 2

Saga boek 1: zeer goeie fantasy-sciencefiction van Brian K. Vaughan. En de tekeningen van Fiona Staples zijn om van te smullen.



Super gestarte reeks, vond wel dat de originaliteit op het einde wat minder werd. Maar ik wacht ook graag het vervolg af!
Geplaatst op 08/12/2014 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 08/12/2014
The Elektra Saga by Miller - Janson
lang geleden dat ik deze nog las, en hoewel dit boekje ondertussen 30 jaar oud is, blijft het toch wel 'hot shit'. aaaah, wat maakte Miller fantastische dingen in die tijd.
Geplaatst op 09/12/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/12/2014
Hack/Slash omibussen 1 tot en met 5
over-the-top horrocomic over een slasher-slasher
Tussen de vele nevenreeksen/crossovers in de omnibussen zit heel wat kaf, maar de hoofdreeks is zeker een aanrader.

JLA earth 2. Ik begrijp dat dit boekje in de uitverkoop stond. Flutverhaal, en dat zijn we niet van Morisson gewend.
Geplaatst op 31/12/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/12/2014
mij momenteel rot aan het amuseren met Chew.

Superman, move over, Poyo rules!
Geplaatst op 02/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/01/2015
Star wars omnibus: Knights of the old republic 1.

Vindt enkele duizenden jaren vóór episode 1 plaats. Heel goeie reeks, de KOTOR.
dringend deel 3 opsnorren voordat die niet meer te verkrijgen is.

Marvel heeft verklaard dat de reeksen van Dark Horse 'buiten de continuïteit' liggen...
Zullen waarschijnlijk dus niet voortgezet worden.

Benieuwd of ze de Dark Horse- verhalen ooit zullen heruitgeven?
Geplaatst op 04/01/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/01/2015
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Benieuwd of ze de Dark Horse- verhalen ooit zullen heruitgeven?


Ja, Marvel verzamelt die in de Star Wars Legends Epic Collection. Het eerste deel The Empire Vol. 1 verschijnt in april.

http://www.collectedcomicslibrary.com/wp-content/uploads/2014/08/Star-Wars-Legends-Epic-Collection-The-Empire-Vol-1-193x300.jpg

Geplaatst op 05/01/2015 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 05/01/2015
Knights of the old republic omnibus 2 en 3
Spannend verhaal moet ik zeggen, leuke read.

Quantum & Woody 1. Hilarische superhelden over 2 broers die elkaar haten, maar gedoemd zijn samen te blijven, of anders sterven ze. Knap getekend en heel goed geschreven, was echt een ontdekking.

The punisher : Barracuda. The Punisher krijgt te maken met iemand die nog badass-er is dan hij. Sterk verhaal van Garth Ennis.

Lone ranger Omnibus. Mweh, minder mijn ding. Een cowboy die zilveren kogels afvuurt maar weigert mensen te doden.

Fear Agent Library edition 2 . Damn, haal deze reeks nu in huis. Elk deel is zo'n 450 pagina's, op een groot formaat met goed papier en HC, en dat voor 45 euro. En dat verhaal is zo fantastisch goed. Goeie sci-fi en knap getekend door Toni Moore (eerste tekenaar van Walking dead)

Ronin. Om de een of andere reden nooit gekocht/gelezen. Nu dus wel. Moet zeggen, na alle ophemelingen toch meer van verwacht. Was wellicht baanbrekend toen die uitkwam, maar die kracht is weggeëbd. Misschien te veel van verwacht.

Trillium van Jeff Lemire. Wow, qua complexiteit kan dit toch wel met Andreas ijveren.
2 mensen uit een andere wereld en een andere tijd zijn toch verbonden met elkaar.
Aangrijpend einde.
Geplaatst op 28/02/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/02/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ronin. Om de een of andere reden nooit gekocht/gelezen. Nu dus wel. Moet zeggen, na alle ophemelingen toch meer van verwacht. Was wellicht baanbrekend toen die uitkwam, maar die kracht is weggeëbd. Misschien te veel van verwacht.
.


Ben blij dat ik niet de enige ben die die zwaar overroepen vindt. :)

Geplaatst op 28/02/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/02/2015
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
The punisher : Barracuda. The Punisher krijgt te maken met iemand die nog badass-er is dan hij. Sterk verhaal van Garth Ennis.

Trillium van Jeff Lemire. Wow, qua complexiteit kan dit toch wel met Andreas ijveren.
2 mensen uit een andere wereld en een andere tijd zijn toch verbonden met elkaar.
Aangrijpend einde.


Van het Barracuda verhaal heb ik ook erg genoten.
Trillium ligt al erg lang op het nog te lezen stapeltje, moet er binnenkort eens van komen...

Geplaatst op 28/02/2015 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/02/2015
Gotham central INT 2

verhalen over gotham police department, af en toe met superschurken en -helden. Noir van de bovenste plank van Brubaker, met al even "stemmige" tekeningen van Micheal Lark. Zeer aan t eraden voor wie als eens de betere politie- of detectivereeks kan smaken.
Geplaatst op 06/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 06/03/2015
Star wars Legacy II INT 3 en 4
mooie afsluiter van een van de beste Star wars-reeksen. Spijtig dat de afsluiter er al moest komen, maar ja , Dark Horse mag niet langer SW-reeksen maken..
Geplaatst op 08/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/03/2015
Scalped trades 5 - 6 - 7

Keiharde actie van in een van de beste reeksen ooit.
Maar deel 7 bevat meer dan keiharde actie. De zwangerschaps- en relatiekwestie tussen Dashiel en Carol in dit deel is zowat het meest emotionele stuk dat ik ooit gelezen heb. Punt. Ik was er echt niet goed van.
En da's sterke schrijfkunst.
Geplaatst op 15/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/03/2015
Ik heb TP 6 net achter de kiezen. Inderdaad top reeks, zeer sterk geschreven!
Geplaatst op 17/03/2015 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 17/03/2015

Star wars omnibus: A long time ago 1

Bevat verhalen tussen de films episode IV en V.
Bof, gedateerd, zowel scenario als tekeningen. Het eerste verhaal is zelfs de eerste film, met vernietiging van de death star en al. Ik twijfel of ik het verhaal zou gesnapt hebben, mocht ik de de film niet gezien hebben. Verwarrend verteld, en de tekeningen zijn gewoon belabberd.
Geplaatst op 22/03/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/03/2015
Rex Mundi trades 1-6
1 lang verhaal over nazaten Merovingische koningen, de heilige graal, christendom, kruisvaart enzovoort, in een alternatief Europa rond WO II. Oh ja, there is also the inquisition, although not the Spanish one...
Knap verhaal met veel raadsels en twists. steengoeie reeks, die bijzonder Europees aanvoelt voor een comic.

Rw uitgeverij, mochten jullie ooit Dark Horse mogen doen: vertalen deze handel...

meer info op de website van de comic



Geplaatst op 27/04/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/04/2015
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Rw uitgeverij, mochten jullie ooit Dark Horse mogen doen: vertalen deze handel...


Ze doen natuurlijk al Hellboy :)
Geplaatst op 28/04/2015 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 28/04/2015

Gelezen :

Batman: Knightfall : de verhaallijn waarin Batman Bane bevecht, zijn rug gebroken wordt (tot daar de film), en zijn vervanger, Jean-Paul Valley/Azrael compleet de pedalen kwijtraakt.

Een van de beroemdere verhalen uit de Batmanmythologie, en toch iets dat je als Batmanfan moet gelezen hebben. Aangezien het een event was, zijn de verhalen over meerdere reeksen gespreid. Niet alles is goed, maar het was beter dan wat ik me herinnerde. En met ongeveer 1900 pagina's aan verhaal ben je wel even zoet.

Batman: No man's land
In cataclysm wordt Gotham volledig verwoest door een aardbeving. De regering van de VS besluit Gotham op te geven, waardoor No Man's land wordt gecreëerd. Wie kan, maakt dat hij weg komt. Zelfs Batman lijkt te zijn gevlucht. Maar niet iedereen kan of wil weg. Zo blijft Gordon achter om te vechten voor zijn stad, die ondertussen verdeeld is in verschillende facties. Batman was echter wegomdat Bruce Wayne trachtte de politici te overtuigen Gotham te helpen. Tevergeefs. Batman keert daarop terug om de orde trachten te herstellen, maar zijn relatie met Gordon is geknakt: Gordon vergeeft Batman niet dat hij Gotham maanden aan haar lot heeft overgelaten. Batman probeert alsnog het tij te keren, met behulp van verschillende bondgenoten.

Ook dit was een mega-event, maar valt zwakker uit dan Knightfall. Vooral de zijverhalen met Azrael, Young Justice en Catwoman zijn zwak en meestal afgrijselijk getekend. Enfin, 'k heb het gelezen...

Wolverine by Jason Aaron
Ziekelijk makend begin: Wolverine zit in een diepe put en wordt om de 10 minuten beschoten met een .50 kaliber machinegeweer om te voorkomen dat hij ontsnapt.
Leuke lectuur voor de rest...

Fantastic Four by Hickman omnibus 1
Ben zelf niet zo'n fan van de FF, meestal te veel gadgets en zo naar mijn smaak, en te veel gegeoochel met alternatieve universa etc. Ook dit keer is dat allemaal van de partij, maar ik heb hier toch plezier aan beleefd.

New avengers omnibus 1 (Bendis)
Niet het beste van wat ik van de Avengers gelezen heb, en dat is dan nog niet zo veel ook. Maar niettemin goeie lectuur.

The sculptor
Wordt veel geprezen, zal hem nog eens herlezen voor ik een eindoordeel vorm...

Batman incorporated TPB 1
Batman reist de wereld af om een leger te stichten in de strijd tegen een of andere organisatie
euh... weinig samenhang in de verhalen vond ik, een paar springen eruit, maar het laatste verhaal is zo afgehaspeld dat ik er kop noch staart aan kreeg...

Superman Rode zoon
Zeer goed verhaal over een goedbedoelende communistische Superman. Thema van macht die corrumpeerd, verlicht despotisme enz.
Heb me wel een paar keer geërgerd aan slordigheden in de vertaling, die er hadden moeten uitgegomd zijn door een editor...
voorbeeld: plaat 7: "Wat me stoort is dat ik met iemand praat die tussen twee schaakzetten door." Ik vermeld dit maar omdat ik dit absoluut niet gewend ben van RW...

Black Beetle
Leuke noir-crime in de stijl van Mignola.

en ik ben er vast nog een paar vergeten...


Geplaatst op 29/08/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/08/2015
Captain America : de 3 eerste omnibussen van de Brubaker-run, tot en met de dood van Cap. De eerste 2 vond ik zeer sterk geschreven. De derde begon het minder te worden. En dat Cap op het einde terugkwam, vond ik toch wel wat voorspelbaar...

Wonder Woman (Lion) 2: goed verhaal.

Fullmetal alchemist volume double 13: (OK ok, geen comic, maar , nem!) einde van de reeks, en een heel goeie reeks.

Echoes : ijzingwekkende thriller.

Wat Valiant universe:
X-O Manowar 1 : damn that's good.
Unity 4 : gewoon goed
Harbinger 1 : mjam!
Archer & Armstrong 1 : lekker!
Quantum & woody 3 en 4 : make mine Valiant!

League of extraordinary gentlemen 1 : de enigmatische gentlemen worden eigenlijk geleid door een mysterieuze vrouw, maar om de tuin geleid door professor M. hemzelve. Nu snap ik waarom Alan Moor niks met de film te maken wilde hebben: die film heeft niks te maken met het oorspronkelijke verhaal...

Batman: Hof der uilen 2: wat zwakker dan het eerste deel, maar toch nog goed.

Invincible 19 en 20. Blijft wel leuk leesvoer.

Elephantmen 1 : mmm, zal deze nog eens moeten herlezen voorlaeer ik mij er een mening over vorm.

Uncanny Avengers (standaard) 1: Schitterend tekenwerk van Cassaday (een van de beste in de business wat mij betreft), maar als je totaal geen voorkennis hebt, loop je verloren. Ik heb een beetje voorkennis, en ik heb af en toe maar dingen moete aannemen om voort te kunnen lezen. Niet voor kinderen en gevoelige lezers trouwens...

Geplaatst op 17/10/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/10/2015
Avatar Rutger
763
Haha... die CA omnibussen heb je er snel doorheen gewerkt Chris. Toch behoorlijk wat pagina's leesvoer bij elkaar. Blij dat ze (grotendeels) goed bevielen!
Geplaatst op 21/10/2015 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 21/10/2015
Ben ik het of is die All-new X-men (Standaard) moeilijk om te volgen? Soms wist ik echt niet meer waar het verhaal zat.
Geplaatst op 13/01/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/01/2016
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben ik het of is die All-new X-men (Standaard) moeilijk om te volgen? Soms wist ik echt niet meer waar het verhaal zat.


Ah.. ik heb die genoteerd als verstaanbaar toen ik 1 en 2 las.. Alleen het switchen van verhaal vond ik wel ambetant.
Geplaatst op 13/01/2016 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/01/2016
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben ik het of is die All-new X-men (Standaard) moeilijk om te volgen? Soms wist ik echt niet meer waar het verhaal zat.


Volgende keer die donkere trappist maar laten staan he
Geplaatst op 13/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 13/01/2016
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben ik het of is die All-new X-men (Standaard) moeilijk om te volgen? Soms wist ik echt niet meer waar het verhaal zat.


Volgende keer die donkere trappist maar laten staan he


't was genen donkeren
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/01/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben ik het of is die All-new X-men (Standaard) moeilijk om te volgen? Soms wist ik echt niet meer waar het verhaal zat.


Nee hoor, niet moeilijk om te volgen... maar je mist wel wat door de overlap met 2 andere X-Men series die toen liepen... nl. Wolverine & the X-Men en (vooral) Uncanny X-Men... de laatste was door dezelfde schrijver...

Wacht maar, als ze ooit aan Battle of the Atom geraken... een event/crossover tussen alle X-reeksen van dat moment... hoe ze dit ooit (begrijpelijk) gaan kunnen uitgeven... maar dat is pas voor over een jaar of zo...
Geplaatst op 14/01/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 14/01/2016
Gotham Central 1 - 4 gelezen.
Damn , wat een goeie politiereeks. Voor de fans van Hill Street Blues: dit is even goed. Drama over een politiebureau dat af en toe te maken krijgt met een superheld, maar het intermenselijke aspect primeert.

4 delen , afgerond geheel
-> Is iets voor RW uitgeverij!
Geplaatst op 24/01/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/01/2016
ook nog: Trail of the Catwoman: deel 1 van de Brubarker-run op Catwoman, voor het overgrote deel getekend door Darwyn Cooke.
uitstekend leesvoer
Geplaatst op 24/01/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Gotham Noir is, zoals door Chris elders al gezegd, echt wel een topverhaal
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 25/01/2016
Avatar MartinMnd
686
Yep ik ben ook fan van Gotham Central. Dat behoort tot het beste dat ik heb gelezen in comics land.
Geplaatst op 25/01/2016 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 25/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Project_Z
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ben ik het of is die All-new X-men (Standaard) moeilijk om te volgen? Soms wist ik echt niet meer waar het verhaal zat.


Nee hoor, niet moeilijk om te volgen... maar je mist wel wat door de overlap met 2 andere X-Men series die toen liepen... nl. Wolverine & the X-Men en (vooral) Uncanny X-Men... de laatste was door dezelfde schrijver...

.


Zijn dat de Wolverine en Uncanny die ook bij Standaard worden uitgegeven? moet je die dan "samen" lezen?
Geplaatst op 04/02/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/02/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Wolverine van Standaard is de toenmalige solo-reeks van Wolverine, wat een andere reeks was dan Wolverine & the X-Men...
Ook Uncanny Avengers is een andere reeks dan Uncanny X-Men...

comics... 't is nie simpel, zene...
Geplaatst op 04/02/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 04/02/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
I don't know much maar dat had ik al door :-)
Geplaatst op 04/02/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/02/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Och, ik volg X-Men/X-Mannen al van begin jaren 90 en ik kan vaak nog niet volgen...
Geplaatst op 04/02/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 04/02/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
dedju ik wou je net vragen om eens een bijleske te geven in het Veussels :-)
Geplaatst op 04/02/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/02/2016
Punisher Max door Jason Aaron omnibus.

Een waardige afsluiter van de run die door Ennis begonnen was, met een Punisher die neergaat, all guns blazing, zoals het hoort. Aaron is op zijn meest Ennis' eigenlijk, en de tekeningen van Steve Dillon zorgen voor exact dezelfde sfeer als bij de Ennis-run.

Nice!
Geplaatst op 05/04/2016 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/04/2016
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Gotham Central 1 - 4 gelezen.
Damn , wat een goeie politiereeks. Voor de fans van Hill Street Blues: dit is even goed.
-> Is iets voor RW uitgeverij!


Ik ken een zekere vertaler die dit waarschijnlijk uit zijn hoofd kan doen ;) Je kan met Brubaker niet misgrijpen, Rucka evenmin en dan die twee samen???
Geplaatst op 06/04/2016 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 06/04/2016
Avatar Rutger
763
Oeh... beter. Ik vind de Ennis run van Punisher heerlijk leesmateriaal. Wat heb ik daar van genoten. Jouw beschrijving smaakt naar meer....

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Punisher Max door Jason Aaron omnibus.

Een waardige afsluiter van de run die door Ennis begonnen was, met een Punisher die neergaat, all guns blazing, zoals het hoort. Aaron is op zijn meest Ennis' eigenlijk, en de tekeningen van Steve Dillon zorgen voor exact dezelfde sfeer als bij de Ennis-run.

Nice!
Geplaatst op 13/04/2016 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 13/04/2016