Filmtopic

Avatar spock
3030
Twintig blz ! Hoe lang ben je daar niet mee bezig geweest ? ;)

Soms keer ik ook eens enkele blz terug om eens een stuk van de thread te herlezen, maar nooit de volledige 20 blz. :)
Geplaatst op 27/05/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 27/05/2013
Was idd de moeite, toch efkes mee bezig geweest. Heb trouwens als mede trekkie met veel plezier over je Star Trek perikelen gelezen ;-)
Geplaatst op 27/05/2013 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 27/05/2013
Avatar spock
3030
Ik heb de thread ook eens overlopen, en hier en daar iets gelezen.
Leuk om eens opnieuw te lezen wat ik de laatste jaren allemaal heb gezien.
Soms beschaamd over mijn stijl of taal, soms verrast in goede zin over mijn stijl of taal. :)
Geplaatst op 28/05/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/05/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Ik een (klein) stukje van Gamer gezien. Die hoef ik niet gans te zien. Ook een klein stukje Next gezien. Idem

In HMV alweer een BELACHELIJKE deal gedaan. Box met alle Alien films op Blue Ray, allemaal original en Directos cut versies. De prijs? £9.99 8o
Geplaatst op 29/05/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
In HMV alweer een BELACHELIJKE deal gedaan. Box met alle Alien films op Blue Ray, allemaal original en Directos cut versies. De prijs? £9.99 8o

Da's inderdaad een belachelijk GOEIE deal! Hier betaal je toch een stuk meer...
Geplaatst op 29/05/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 29/05/2013
WOW, nice idd!
Geplaatst op 29/05/2013 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 29/05/2013
Avatar MartinMnd
686
Guess who's going to England dit weekend? Zal eens kijken of ze nog een box hebben staan!
Geplaatst op 29/05/2013 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 29/05/2013
Crew
Avatar Surya
13271
HMV, the place to be!
Geplaatst op 30/05/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/05/2013
Avatar spock
3030
Samurai Avenger - The Blind Wolf zeer graag gezien :) heb me rot geamuseerd. Kitsch, exploitation, zombies, bloedfonteinen, samurai keizersnee, hypno-boobs, beetje uitleg en Samurai techniek tussendoor, goed gefilmd :)... yep, vond het een leuk filmke (FRS, € 3,75, huren kost meer).


Ik wou eigenlijk True Blood S5 kopen, maar ze waren er al mee weg. Morgen komt het opnieuw binnen.
Geplaatst op 03/06/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/06/2013
Avatar spock
3030
Star Trek Into Darkness gezien. Tja...
Bij bepaalde stukken heb ik me echt goed geamuseerd als fan sinds lang, maar... de film duurde te lang, was te luid (soms leek het Rambo in Space), en mistte de impact van The Wrath of Khan. Wie beide zag, weet wat ik bedoel. ;)
Goed gemaakt amusement, maar om Star Trek te zijn, véél te vrijblijvend. Dan vond ik JJA's eerste, die ook heel vrijblijvend was natuurlijk, toch een heel stuk beter. En die had ook meer impact voor bepaalde personages.
Hrmpf. Gemiste kans. Nu ja, nu we JJA kwijt zijn aan de concurrentie ;)zoeken ze nu misschien een regisseur die wel terug wat diepgang geeft aan de franchise.
Nog een geluk dat de personages wel goed werden neergezet.



True Blood Seizoen 5 vond ik zeer goed. Véél beter dan de twee voorgaande (die ik ook graag zag).
De eerste twee afleveringen waren misschien niet helemaal goed ge-edit, of geregisseerd, maar langs de andere kant waren ze ook het rechtstreeks vervolg op de laatste aflevering van vorig S, dus het duurde even voor ik weer mee was.
Dit vijfde seizoen is eigenlijk een afsluiting van een hoop verhaallijnen, begonnen in de twee vorige seizoenen. En de clifhanger, en de evolutie voor bepaalde personages, mogen er wezen.
Voor de rest weer veel bloed, naakte en/of schone vrouwen, alles met een vette knipoog, maar ook een goed verhaal.
Geplaatst op 10/06/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 10/06/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Jack the Giant Slayer: meh verhaal en slechte special effects.

Snitch: Ik was aangenaam verrast. Spannend.
Geplaatst op 10/06/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/06/2013
Avatar MartinMnd
686
Eind van seizoen 3 van Game of Thrones gekeken. Wow wat een topserie is dat toch. Kan niet wachten tot seizoen 4 begint!

Binnekort gaan volgens mij Dexter, The Newsroom en Breaking Bad weer verder, evenals Magic City. Leuk leuk leuk.
Geplaatst op 10/06/2013 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 10/06/2013
Avatar spock
3030
Mits hier en daar klikken, twee trailers van The Hobbit : The Desolation of Smaug : http://www.cinebel.be/nl/film/1008709/The%20Hobbit:%20The%20Desolation%20of%20Smaug
Geplaatst op 12/06/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 12/06/2013
SG-1 10 seizoenen, SG Atlantis 5 Seizoenen en SG-U 2 seizoenen uitgekeken. Moet enkel nog de films van SG-1 bekijken.

Moet zeggen dat het top entertainement is! 17 seizoenen lang. Nu kan ik het weer voor minstens 5 jaar begraven!! (allee niet alle afleveringen maar toch 80%!)

Ik denk nog eens Farscape boven te halen, een andere goede scifi reeks.
Geplaatst op 12/06/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 12/06/2013
RIP James Gandolfini, bedankt voor de prachtige Sopranos reeks!
Geplaatst op 21/06/2013 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 21/06/2013
Avatar spock
3030
Hij heeft een hoofdrol in Roskams nieuwe film, Animal Rescue. Moet raar zijn om een film te zitten editten, terwijl de acteur, met wie Roskam het zeer goed kon vinden, ondertussen overleden is.

Ik zag Gandolfini voor het eerst aan het werk in True Romance, en ik was fan.

RIP James !
Geplaatst op 24/06/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/06/2013
Avatar spock
3030
Vorig weekend naar Street Kings gekeken op tv. Had geen verwachtingen, maar het was toch een goeie film. Keanu viel best mee, een ook Whitaker kon er mee door. Ik ben geen fan van Whitaker, ik vind 'm altijd overacteren.
Geplaatst op 05/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 05/07/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Da's om te kompenseren voor zijn lodder oog :)
Geplaatst op 05/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/07/2013
Avatar spock
3030
Zaterdagnacht op de VPRO naar Aanrijding in Moscou gekeken. Mooi. heel mooi.

Gelukkig was er ondertiteling. ;)
Geplaatst op 08/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 08/07/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Verstond je dat niet? Fijne film trouwens
Geplaatst op 08/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/07/2013
Avatar spock
3030
tuurlijk verstond ik dat.
Ziet niemand dan meer de ;) staan ?
Waarvoor dienen die smilies nog... :rolleyes:
Geplaatst op 08/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 08/07/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Overgelezen. Die blauwe cirkel op die witte achtergrond, dat valt niet op :)

De enige niet Franstalige film die ik de afgelopen 2 jaar met ondertitels bekeek was Rundskop. Daar verstond ik echt geen hol van.
Geplaatst op 08/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/07/2013
Avatar spock
3030
Daar had ik ondertitels voor nodig.

Wat ik ook niet begreep, was dat die film overal zo werd opgehemeld. Ja, het was een goeie film, maar als Matthias niet in beeld was, vond ik het soms een mislukte kolderfilm. :D
Geplaatst op 09/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 09/07/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Ik vond hem ook gewoon goed, niet waanzinnig ongelofelijk spetterend fantastisch.
Geplaatst op 09/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/07/2013
Avatar MartinMnd
686
The Walking Dead gekeken afgelopen week. Wat een serie, echt geweldig! Ik was nogal sceptisch, want ik heb het niet zo op zombies, maar de spanning in de serie en het feit dat het niet over de zombies gaat, maar over het overleven van de mensen, heeft me op het puntje van mijn stoel doen zitten.

Toch eens de comics gaan lezen.
Geplaatst op 14/07/2013 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 14/07/2013
The Walking Dead heerst!!! Absolute top reeks, en zoals je zegt niet gewoon mindless zombie bashen maar diepgaande karakters en menselijke reacties in een post apocalyptische situatie. Niet verbloemd maar soms keihard. De comics zijn ook subliem en genoeg materiaal voor een nog een aantal seizoens.

On another note, ben gisteren World War: Z gaan zien, en toegegeven, ik ben wel een zombie fan, maar dat is een schitterende film. Ik ben geen Pitt fan, maar na top films als Meet Joe Black, Legends of the Fall, een goede casting als Achilles en een verdienstelijk entertainende film met het vrouwtje in Mr and Mrs Smith moet ik toch zeggen dat hij er iets van kent. Ik had WW:Z al in het Engels en Nederlands gelezen maar de verfilming mag er ook zijn. Toppie!!! Gaan zien dus ;-)
Geplaatst op 14/07/2013 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 14/07/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Is ie ook geschikt voor mensen die niet van zombies houden (erm, er een lichte afkeur voor hebben, maar Warm Bodies toch amusant vonden)
Geplaatst op 14/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/07/2013
Avatar spock
3030
Vrijdag op de VPRO : De Helaasheid der Dingen. Zeer goed.

Gelukkig was er ondertiteling. ;)
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 15/07/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Dat dialect valt toch mee? Of is het omdat het nogal klinkt als de taal die in mijn geboortestreek gesproken wordt dat het voor mij geen probleem is?
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/07/2013
Ja, t'is een reideleke poiging tot Oilsjters, moar goeir'et wel goe da ze ni van de streek zèn, behalve da betje Leeds van dieje Koen
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/07/2013
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Surya
Dat dialect valt toch mee? Of is het omdat het nogal klinkt als de taal die in mijn geboortestreek gesproken wordt dat het voor mij geen probleem is?


Er stond een ;)

Ik dacht dat ge dat nog wel onthouden zoudt hebben van de vorige post...
:P
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 15/07/2013
@ Surya, je moet geen hardcore zombie fan zijn om em te gaan zien. Hij wijkt ook fel af van gevestigde stramien van zombie films. Geen traag waggelende, kreunende, rottende zombies maar meer zoals in 28 Days/Weeks Later spurtende, hondsdolle freaks.

Knap verhaal dat zich niet zoals veel post apocalytische films louter patriottistisch in de VS afspeelt maar over de hele wereld. Is ook vrij geloofwaardig alhoewel de manier waarop ze krioelend over muren kruipen er over is doch wel indrukwekkend!

Gewoon een keigoede actie film die niet echt horror is omdat er geen gore in zit, tis ook KT.
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 15/07/2013
Avatar MartinMnd
686
Origineel geplaatst door Surya
Dat dialect valt toch mee? Of is het omdat het nogal klinkt als de taal die in mijn geboortestreek gesproken wordt dat het voor mij geen probleem is?


Tijdje geleden gezien, maar die ondertiteling was echt nodig kan ik mij herinneren. (geen knipoog) Wel hele goede film!
Geplaatst op 15/07/2013 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 15/07/2013
Avatar spock
3030
Stargate Universe gekocht. Nu nog Atlantis. ;)

En dan is't gedaan. Genoeg dvd's. Kan ik de reeksen op mijn gemak herbekijken ipv altijd nieuwe binnen te halen. 8)
Geplaatst op 16/07/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 16/07/2013
Avatar spock
3030
En bijna een maand later, zonder een post tussen, schreef hij :

Gezien tijdens het verlof :
Stargate Universe : ik vind dit nog steeds zeer goed, en het is jammer dat het zo vroeg gestopt is.

Ook Stargate Atlantis begonnen. Blij weerzien na al die jaren. Vooral met Teyla.
Goeie reeks ook.
Geplaatst op 12/08/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 12/08/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Beginnen kijken tijdens het verlof: ST:DS9

S1 tot halverwege helemaal gezien, daarna door geskipt. Veder gegaan vanaf de laatste episode van S2, wanneer de Dominion er voor het eerst inkomen. Is al veel beter tot nu toe.
Geplaatst op 12/08/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/08/2013
Avatar spock
3030
Stargate Atlantis blijft goed tot op het eind. Alleen jammer dat ze de reeks hebben stopgezet om SGU te maken. Daardoor heeft ook SGA een open einde.
Volgens mij had SGA nog wel enkele seizoenen verder gekund, daar waar SGU, hoe goed ook aanvankelijk, in S2 zijn grenzen al had berijkt.
Maar TPTB wouden en zouden een donkerder versie van Stargate maken, BSG in gedachten. Het heeft niet gewerkt. Deels door de fanboys, en deels door de financiële crisis die hard toesloeg waardoor MGM chapter 11 moest toepassen (aanvragen ? ) (euh)...

Er zouden bioscoopfilms van Stargate op stapel staan (gerucht !), maar dat zou een reboot zijn, of een verderzetten van de allereerste film, zonder rekening te houden met de tv-reeksen...
tsja.
Geplaatst op 19/08/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/08/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Wat niet noodzakelijk iets slecht wil betekenen
Geplaatst op 19/08/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/08/2013
Avatar spock
3030
Zeker niet. Maar ik had toch ook graag de verhaallijnen van SGA en SGU zien eindigen. SGU liefst met een direct to dvd film, SGA liefst met een zesde (7de, 8ste...) seizoen. :)
Geplaatst op 20/08/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 20/08/2013
vooral SGU verdient het. De reeks heeft niet de kans gekregen om zichzelf te bewijzen, iets wat SGA al had gedaan.

Die vervloekte economie... ;(
Geplaatst op 20/08/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/08/2013
Avatar spock
3030
Zelfs voor de ...(euhm) zoveelste keer, blijft Twin Peaks zéér goed. Ja, ook de tweede helft van S2. Ik vind trouwens dat de minste afleveringen van de reeks de drie afleveringen zijn net voor de afleveringen met de Grote Onthullingen. Daarna vindt de reeks een nieuwe adem.
De reeks heeft ongelofelijke scènes, die me telkens weer kippenvel geven. De muziek heeft daar ook een groot aandeel in.
Daarnaast is Twin Peaks een sublieme mystery reeks en tegelijk een zeer goeie soap met prachtige humor.
Nog 10 afleveringen, en dan heb ik de reeks weer helemaal gezien. En dan kan ik er weer tegen, voor een jaar of drie, vier. :)
Geplaatst op 02/09/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 02/09/2013
Sfeer, mysterie, goede soundtrack... terecht een van de topreeksen van de jaren 90.
Geplaatst op 02/09/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/09/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Nog steeds niet gezien :(

Misschien na DS9 :)
Geplaatst op 02/09/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/09/2013
Avatar spock
3030
Wegens Stargate, en nu Twin Peaks, bitter weinig gelezen, de laatste weken.
Achterstand...

En in september komen Sons of Anarchy 5 (11/9), Star Trek Into Darkness (idem), Dexter 7 (18/9) en Walking Dead 3 (25/9) uit, volgens de laatste gegevens die ik heb. En er zullen er nog wel uitkomen...

Damn, waar is de tijd dat dat allemaal in mei/juni uitkwam, zodat ik dat in het verlof allemaal rustig kon bekijken ? ;)
Geplaatst op 04/09/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 04/09/2013
Avatar spock
3030
Sons of Anarchy seizoen 5 was weer meer dan zeer goed. Het game of thrones begonnen in het vorig seizoen krijgt zijn beslag, maar niet zonder erge gevolgen natuurlijk, de jonge prins begint meer en meer op de ouwe koning-klootzak te lijken, en de queen-mother-bitch heeft nog steeds alle touwtjes in handen. Heel sterk. Enkele scènes staan voor altijd in mijn geheugen gegrift, en ik krijg nog kouwe rillingen als ik er aan terug denk.
Ja, er gebeurt weer veel, en ja, soms lijkt het wat overdreven. Maar goed drama mag overdrijven. En ik geloofde alles wat ik zag. Sterk scenario, sterk geacteerd, goed geregisseerd… ja dus, méér dan zeer goed.
Nu weer een jaar wachten… (nu ja, ik ga binnenkort S5 nog eens bekijken).
Geplaatst op 16/09/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 16/09/2013
Heb ondertussen Star Trek in to Darkness 2x gezien en moet zeggen dat het weer een en al actie was. Wat me wel opviel is dat nu dat de acteurs wat meer hun karakter moeten zijn, het allemaal niet zo overtuigend is. Niet dat het storend is, want ik vrees dat het ook wel een beetje ligt aan de manier waarop de film gemonteerd is.

Het is dus een spectakel film met af en toe adembenemende shots, een beetje meer karakterdiepgang en heel wat vette knipogen naar de andere tijdlijn... ik heb er in zijn geheel 2 keer neig van genoten. :D
Geplaatst op 16/09/2013 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 16/09/2013
Avatar spock
3030
De tweede keer STID beviel me ook veel beter. Zie Star Trek thread ;)
Geplaatst op 16/09/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 16/09/2013
Avatar spock
3030
Dexter S7 heb ik weer graag gezien. :)

En, na wat gezaag op een ander forum :
Ik heb niet gezegd dat S7 goed of slecht was. Over al het ongeloofwaardige van die reeks lig ik al sinds S1 niet meer wakker. De meeste SF is geloofwaardiger dan Dexter. Maar ik hou van de personages, de stad, de sfeer, de humor. En ik ben verslaafd aan Jennifer Carpenter en haar vuilbekkend personage.
Ik zie die reeks dus graag. De ene verhaallijn is al beter dan de andere. Maar ik kan ook zonder probleem gewoon een dvd vastpakken en naar een aflevering kijken, zonder de rest van dat bepaald seizoen dan ook te bekijken. Gewoon voor de sfeer en de personages.
En S7 was beter dan de vorige twee seizoenen.


Modern Family bekijk ik sinds kort nu en dan op 2BE, maar ik begrijp echt niet wat men hier ZO ONGELOFELIJK goed aan vindt. Slecht is het niet, maar er zitten ook gewoon veel belachelijke situaties in, en de personages zijn typetjes, geen echte personages.
Vind ik.



BSG Blood & Chrome gezien. Vind m niet goed. Slecht is wat overdreven, maar zeker niet goed. De personages zijn van bordkarton, maar dit is dan ook een pilot, dus in de reeks zouden ze de personages dan wel verder hebben uitgediept, en het verhaal is maar flauw en steekt vol clichés.
Ik had er wellicht meer kunnen over vertellen als ik er geen zere kop aan had overgehouden door de regie en de frakking lense flare. Het is echt belachelijk. In JJA‘s Star Trek zit géén lense flare vergeleken met dit... Nu ja, alle decors zijn CG dus men moest dat wat verdoezelen, zeker ?
Ergens spijt het me dat BSG zo moet eindigen, de laatste film van Stargate SG1 trok ook al op niks, eigenlijk zouden ze er beter met hun fikken afblijven, soit, ergens spijt het me dus, maar ik vind het zeker ook niet jammer dat hier geen reeks van gekomen is.


Begonnen met Breaking Bad.
Seizoen 1 vond ik zeer goed. Heb ook meer gelachen dan een volledige week comedy op 2be samen, en BB is dan nog geen comedy. De twee eerste afleveringen van s2 vond ik echter niet zo goed. Heel die Tuco verhaallijn hangt met haken en ogen aaneen. Gelukkig is die verhaallijn om zeep ;)

De rest van Breaking Bad Seizoen twee graag gezien. Is goed :). S2 kabbelt rustig verder, maar ik zie graag trage films en reeksen, met nu en dan eens een kopstoot van jewelste. Gaandeweg verandert de sfeer ook, de comedy valt meer en meer weg, en de sfeer wordt een heel stuk dreigender. Sterk.
Maar het seizoen zit ook onevenwichtig in elkaar. Ze hebben bijvoorbeeld tijd om een volledige aflevering te maken over vier dagen in de camper (geen probleem, ’t is een goeie aflevering, die wel soms gevaarlijk dicht bij slap stick komt), maar op het eind van het seizoen is er dan precies plots paniek van de makers : shit, we zitten aan’t eind van het seizoen ! waardoor ze er enkele toevalligheden in steken om de reeks vooruit te helpen, en plots zelf enkele weken overslaan, en dan snel-snel een bommetje droppen.
Maar hey, ik amuseerde me.
Geplaatst op 08/10/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 08/10/2013
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door spock
BSG Blood & Chrome gezien. Vind m niet goed. Slecht is wat overdreven, maar zeker niet goed. De personages zijn van bordkarton, maar dit is dan ook een pilot, dus in de reeks zouden ze de personages dan wel verder hebben uitgediept, en het verhaal is maar flauw en steekt vol clichés.
Ik had er wellicht meer kunnen over vertellen als ik er geen zere kop aan had overgehouden door de regie en de frakking lense flare. Het is echt belachelijk. In JJA‘s Star Trek zit géén lense flare vergeleken met dit... Nu ja, alle decors zijn CG dus men moest dat wat verdoezelen, zeker ?
Ergens spijt het me dat BSG zo moet eindigen, de laatste film van Stargate SG1 trok ook al op niks, eigenlijk zouden ze er beter met hun fikken afblijven, soit, ergens spijt het me dus, maar ik vind het zeker ook niet jammer dat hier geen reeks van gekomen is.

2
Geplaatst op 08/10/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 08/10/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Idd, BSG B&C is niet goed.

Masters of Sex: de eerste 3 afleveringen gezien. Showtime doet een HBOke, en \'t is gelukt. Ik blijf dit volgen.
Geplaatst op 09/10/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/10/2013
Avatar spock
3030
Hoe bedoel je, Showtime doet een HBO'ke ?

Showtime heeft een betaalzender, net als HBO, en heeft met bijv. Brotherhood één van de beste reeksen ooit afgeleverd. Wat heb ik nog gezien van die mannen...

Sleeper Cell : zeer goeie reeks over terroristen opsporen. Homeland is ook Showtime, maar toch een stuk rechtser hoor ik overal.
Californication : dat is tenminste een echt goeie, moderne sitcom (in tegenstelling met Modern Family, die teveel belachelijke situaties bevat, en geen echte personages).
Dexter : van zeer goed, tot jammer genoeg te lang duren, maar ik zie het toch nog steed graag ;).
Brotherhood : één broer is bij de Ierse maffia, de andere zit in de senaat van een kleine staat in New England, wat uiteindelijk bijna hetzelfde is. Heb deze drie seizoenen in vier dagen uitgekeken. Zo Goed ! Van het beste wat ik ooit zag.
De eerste vijf seizoenen van Stargate SG1 waren ook van Showtime. Daarmee dat er in de Pilot een naakte vrouw mocht voorkomen, zeker ? :) (but ok, dit is meer een SyFy reeks dan een HBO reeks. En SyFy heeft de reeks ook overgenomen).

Nog gekende reeksen, maar daar zag ik er dus minder tot niks van : Weeds, The Borgias, Episodes, The Tudors, ... zie wiki.
Geplaatst op 09/10/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 09/10/2013
Avatar spock
3030
Nee nee nee... Showtime herleiden tot een afkookseltje van HBO... Nee. Dat kan echt niet door de beugel ! 8)
Geplaatst op 09/10/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 09/10/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Ik bedoelde het dus als een compliment. En ik weet wel dat ze wel vaker goed werk leveren hoor, ik volg Weeds en Californication ook, maar dit deed me denken aan Six Feet Under, en dat niveau had ik zelf nog niet gezien in een Showtime serie. Vandaar :)
Geplaatst op 09/10/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/10/2013
Avatar spock
3030
Een compliment. ok. dan is't goed. ;)
Geplaatst op 09/10/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 09/10/2013
Avatar spock
3030
Breaking Bad

S3 was zeer goed. De sfeer verandert in een fractie van een seconde van luchtige, grappige soap, naar grimmig en dreigend drama, dankzij goede acteurs, dialogen, regie, cameravoering, licht, kleuren, muziek. Zeer sterk. Alleen jammer dat ze ook in S3 twee keer een toeval gebruiken om de plot vooruit te helpen. In S2 deden ze dat ook al. Vind ik toch wat gemakkelijk.
Verslavende reeks ! Vooral dankzij de personages.


En toen :
S4 van Breaking Bad is nog meer verslavend... Ik ga er véél te vlug door. :)
Voor ik aan S5 begin, zal ook 5.2 eerst moeten uit zijn. Dat geeft me tijd om S1-S4 op mijn gemak (kuch) nog eens opnieuw te bekijken.
Fringe S5 en Star Wars Clone Wars S5 die deze week uitkomen, moeten ook maar wachten.
Gisteren tot aan ep. 11 van S4 geraakt. Steek het op SM, maar ik heb me verplicht van te stoppen, alhoewel de finale van E11 on-ge-lo-fe-lijk goed was. En spannend. 8o
Voorlopig geen toevaligheden tegengekomen in S4 ;)


En dan :
Laatste twee afleveringen gezien van S4. Zeer goed :)
En met min of meer een einde, dus ik kan op mijn gemak wachten tot S5 volledig is. Om mijn verslaving te voeden, ga ik dus wel 1, 2, 3, 4 herbekijken ;)


Ik ben toch content dat ik de dvd's kocht, omwille van de vele extra's (die me voor het grootste deel niet interesseren) : de extended versions en uncensored versions van afleveringen, extra scènes (naast deleted scènes), grappige filmpjes, enz.
Geplaatst op 21/10/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/10/2013
Avatar spock
3030
Mijn plan om te wachten met S5 van Breaking Bad tot dat het tweede deel van het seizoen ook uit is op dvd ?
... mislukt.
Geplaatst op 28/10/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/10/2013
Geplaatst op 16/11/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/11/2013
Avatar spock
3030
Nogal wat dvd’s gekeken de laatste maand, waardoor ik minder gelezen heb,
oa wat Breaking Bad herhaald, for the fun of it,
S5 van Star Wars Clone Wars, en ik zie dat ook nog altijd graag,
wat superhero films (oa de twee Hellblazers, The Wolverine, de twee F4’s)
The Hobbit extended edition (5 dvd versie) met alweer prachtige extra's, ongelofelijk dat dat alweer tien jaar geleden is dat ik me zo amuseerde met die van LoTR. 9 uur extra's, heb me geen seconde verveeld. Anders kijk ik amper naar extra's, maar deze dvd's zijn een grote uitzondering. Prachtig. :)

en FRINGE S5 !

FRINGE S5 vind ik zeer goed. Een mooi einde. Alhoewel ze van mij nog wel even hadden mogen verder doen

Fringe = 3 reeksen voor de prijs van één :)

Eerste twee seizoenen wat X-files-achtige mistery en SF maar helemaal anders,
seizoenen drie en vier meer rode draad met LOSTesque SF (maar helemaal anders :) ) en nu en dan wat experimenteren,
en dan nog seizoen vijf, dat het weer over een andere boeg gooit. Sterk.

Ook leuk is dat de camp, pulp en goofyness volledig aanvaardbaar is, en wordt afgewisseld met sfeervolle, sterke scènes.
Maar het belangrijkste zijn de personages, en ik hou van hen allemaal.

Jammer dat het gedaan is. :(

Aflevering 9 van S5 is een hoogtepunt in de reeks. Walter loopt een hele aflevering te trippen op LSD ;)
Geplaatst op 28/11/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/11/2013
Crew
Avatar fluiten
7764
Eindelijk aan Mad Men begonnen en momenteel aflevering 5 van jaargang één achter de kiezen. Prachtige reeks. Had ik toen maar geleefd. Roken en zuipen op het werk zoveel het hartje beliefd.... :]
Geplaatst op 28/11/2013 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 28/11/2013
Avatar spock
3030
Tot het hartje er véél te vroeg mee ophoudt.
Geplaatst op 28/11/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/11/2013
Avatar spock
3030
Nog eens naar Sin City gekeken. Zelfs voor de vijfde keer (of zo) blijft dit een sublieme film.

Ook Pacific Rim gezien. Goed gemaakt, dat wel. Maar voor de rest vind ik dat een belachelijke cliché film.
Geplaatst op 09/12/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 09/12/2013
Avatar spock
3030
Op tv naar THE MECHANIC gekeken. Vond die goed. Had dat niet verwacht.
Daarna WORLD WAR Z, en die vond ik zeer goed, ook al is het dan een blockbuster zombie film. En dan nog met hardlopende zombies... normaal gezien vind ik dat niet kunnen ;)

Ook A GOOD DAY TO DIE HARD gezien. Wat leuke actie, maar voor de rest stelt het niet veel meer voor.
Waar is de tijd dat ik DIE HARD twee keer in de cinema zag, met enkele maanden tussen. Toen kon dat nog...


In februari startte ik met het herdenken van de twintigste verjaardag van The X-files, en met het herbekijken van de dvd‘s. Door omstandigheden, lees : veel dvd boxen gekocht en gekeken, zit ik nog maar zestien afleveringen ver. Maar daar ga ik nu mee verder doen. Het eerste seizoen was eigenlijk al zeer sterk. Dat vergeet ik altijd.
Vandejaar wel al veel ouwe X-files comics gelezen, en die blijven ook zeer goed. Dus de herdenking was er toch al gedeeltelijk :)
Geplaatst op 16/12/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 16/12/2013
Avatar spock
3030
Oblivion gezien, een film naar een nooit verschenen Graphic Novel. Zeer goed gemaakt, dat wel, maar het verhaal en de personages laten mij volledig koud. Couldn't care less.
Geplaatst op 24/12/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/12/2013
Crew
Avatar Surya
13271
Snowpiercer oftewel de verfilming van de strip De ijstrein. Ik weet niet hoe goed de strip gevolgd wordt en of de vervolgen er ook in verwerkt zitten, maar ik vond de film in elk geval de moeite. Bij momenten vrij halucinant :)
Geplaatst op 25/03/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/03/2014