Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door Surya
Demo 2: Wood bevestigt alweer hoe goed hij is, en Cloonan wordt enkel beter. Zeer goed!


Ik ben benieuwd wat ze met Conan gaan uitspoken... alhoewel ik eigenlijk totaal niets met die reeks heb
Geplaatst op 11/01/2012 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 11/01/2012
Crew
Avatar beus
1554
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door Surya
Carthago Adventures 1: Vakwerk met zeer goed tekenwerk en een knappe inkleuring. Het verhaal is echter nogal rechtlijnig en herbergt geen verrassingen. Niets bijzonder dus



Ben het helemaal eens. Uitgemolken vertelsels toch willen in een nieuw designtje steken is niet voldoende. Spijtig want de eerste 2 albums waren veel beter


dit is dan ook al een spin-off van de hoofdreeks die nog maar twee delen telt
dus je kan het verhaal niet echt vergelijken met de hoofdreeks
en ik vind het nogal vroeg om al een spin-off te maken van een reeks die zelf nog maar de titel van reeks heeft verdient
Geplaatst op 11/01/2012 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 11/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Dat is uiteraard allemaal waar, maar het enige dat echt telt is: is het album goed, en in dit geval is het maar zeer doornsee.
Geplaatst op 11/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Storm 25: alweer een doorsnee Storm album. Ik zie dit tekenwerk wel iets liever dan dat van Lawrence

Dit was het laatste uit de gewone reeks, op naar de Tussentijd :)
Geplaatst op 12/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/01/2012
Avatar kaeten
356
De eerste box van "Bone" uitgelezen.
Zeker niets mis mee.
Ga beginnen a box2!
Geplaatst op 12/01/2012 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 12/01/2012
Avatar lagaffe
351
zojuist onderhande de psy nr 14 gelezen,kmoet zeggen toch een vd beste van de reeks.
voor de rest nog een paar robin hoeds en uit de ouwe doos een "lowietje" en sophie.
mn stapel is halfweg lol
Geplaatst op 12/01/2012 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 12/01/2012
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door lagaffe
zojuist onderhande de psy nr 14 gelezen,kmoet zeggen toch een vd beste van de reeks.
voor de rest nog een paar robin hoeds en uit de ouwe doos een "lowietje" en sophie.
mn stapel is halfweg lol


Flink .... :).
Geplaatst op 12/01/2012 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 12/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Storm: Kronieken van de Tussentijd 1: Het tekenwerk is duidelijk Matena, minder gedetailleerd dan dat van Lawrence. Tja, da's een kwestie van smaak. Mij stoorde 't niet echt. Het verhaal is in de eerste helft nog OK, maar 't wordt een potje op 't einde, en al dat gedoe met die Stal&in en die 'Russen' is nogal belachelijk.
Ook opvallend: dit is het enige album uit de 'Diepe wereld' periode tot nu toe dat zich niet op de aarde zelf afspeelt.
Geplaatst op 13/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Storm: De kronieken van 30 jaar Storm: De achtergrondinfo is zowaar boeiender dan de strips zelf!

Genetiks 2: Zeer degelijk. Ik vond het eerste deel goed, maar niet zo goed als het Chimpansee Syntroom. Dit 2de album komt aardig in de buurt!
Geplaatst op 14/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/01/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
De vierde kracht 1 & 2
Matige reeks; op alle gebied. In m'n herinneringen was het eerste album beter ('k had de Talentuitgave beter eerst herlezen vooraleer tot aankoop van de Medusa-boekjes over te gaan).
Geplaatst op 14/01/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Ik meende me zo iets te herinneren, en heb ze om die reden niet gekocht. Rommelig scenario dacht ik?
Geplaatst op 15/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/01/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ja, inderdaad. 't Springt vaak van de hak op de tak en ook de opbouw is niet je-dat. Bovendien heeft ook het tekenwerk vaak geen hoog niveau.
Geplaatst op 15/01/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Om die reden heb ik ook Ik, draak niet gekocht, dat heeft hij immers ook zelf geschreven.
Geplaatst op 15/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/01/2012
Alan's War: de Engelse integrale versie, dit boek kan je niet in één keertje uitlezen. Heeft niet de bedoeling een spannend avonturenverhaal te zijn en is eerder een genuanceerd en gefragmenteerd beeld van een mensenleven. Uiteindelijk zitten we allemaal anektodisch in elkaar.
Geplaatst op 15/01/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 15/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Storm: Kronieken van de Tussentijd 2: Storm is een reeks over avonturen in een vreemde, buitenaardse wereld. Behalve als 't zich afspeelt in de USA in 1962 natuurlijk. Wat was Lodewijk aan 't denken? Dit slaat nergens op! Een doorslagje van een zwak sus & wis album!
Geplaatst op 16/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/01/2012
L'Ile sans sourire van Enrique Fernandez.

Heeft zijn charmes, redelijk cartoonesk getekend, maar toch te pruimen. Misschien wel eerder voor een jonger publiek.
Geplaatst op 16/01/2012 Citeren
Avatar
Black Rock
Geplaatst op 16/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Storm Kronieken van de Tussentijd 3: Minder onnozel dan de 2 vorige albums, maar al bij al toch behoorlijk zwak

Ik ben er door, en de conclusie is: Storm is op z'n best middelmatig, en het tekenwerk kan me niet echt bekoren, dus de grootste troef van de reeks doet 't niet voor mij.

Volgende reeks die ik integraal ga doornemen: raad eens?
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/01/2012
Origineel geplaatst door Surya


Volgende reeks die ik integraal ga doornemen: raad eens?


Trigië?
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Als zelfs de redactie van de uitgever de verhalen niet goed vond... neen, dank je :)
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/01/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Volgende reeks die ik integraal ga doornemen: raad eens?

Suske & Wiske?
Jommeke?
Kiekeboe?
:P
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 17/01/2012
beter nog: Urbanus!
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Nah, toch maar Robbedoes :)
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/01/2012
aaah daar zitten ook pareltjes tussen...
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Ook? :P
Geplaatst op 17/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Rob & Kwab 1: Een allegaartje van random verhalen. Dit deed me meer denken aan een vroege Sus & Wis dan de latere Rob & Kwab. Nogal random en ongefocust, alsof de auteur zelf niet wist hoe 't verhaal verder zou lopen. Oh ja, wie the hell is Piet? :)

Rob & Kwab 2: Ah, dit is reeds een volwaardig, herkenbaar Rob & Kwab avontuur. Gedurende het album krijgen de figuren ook reed hun herkenbaar uiterlijk, dat was in het eerste album nog aanzienlijk losser. Wel jammer is dat de eerste 2 derde vlot lopen en opbouwen, maar toen was 't verhaal gedaan, en moest Franquin vlug nog wat extra plots bedenken om het album vol te krijgen. Die overgang had natuurlijker gekund. Hoopgevend :)
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/01/2012
Sin City - De grote vuile moord : Knap album van Frank Miller. Het noire genre kan niet donkerder dan hier. Brutaal en sexy.

Vijfduizend kilometer per seconde : In 2011 het beste album van Angoulême... maar geen spek voor mijn bek. Een wat raar driehoeksverhouding stationsromannetje dat van hier naar daar gaat maar nergens diep genoeg. En door dat het verhaal niet boeit kan ik de tekeningen annex aquarellen ook niet smaken. Neen echt niet voor mij en ik plak hier dan maar het stripinfo.be verdict van matig op.

Ik zou wel graag weten wat er zo goed aan is van iemand die het wel heeft kunnen appreciëren.
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 19/01/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Royale de luxe
[URL=http://stripinfo.be/strip.php?strip=111158]

Ik zou wel graag weten wat er zo goed aan is van iemand die het wel heeft kunnen appreciëren.


Heb je mijn recensie gelezen?
Altijd leuk als albums tegenstrijdige gevoelens oproepen.
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 19/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Vijfduizend kilometer per seconde : In 2011 het beste album van Angoulême... maar geen spek voor mijn bek. Een wat raar driehoeksverhouding stationsromannetje dat van hier naar daar gaat maar nergens diep genoeg. En door dat het verhaal niet boeit kan ik de tekeningen annex aquarellen ook niet smaken. Neen echt niet voor mij en ik plak hier dan maar het stripinfo.be verdict van matig op.

Ik zou wel graag weten wat er zo goed aan is van iemand die het wel heeft kunnen appreciëren.

Als je 'm mij eens leent zal ik je laten weten wat ik er over denk :)
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/01/2012
Origineel geplaatst door pepzaza
Origineel geplaatst door Royale de luxe
[URL=http://stripinfo.be/strip.php?strip=111158]

Ik zou wel graag weten wat er zo goed aan is van iemand die het wel heeft kunnen appreciëren.


Heb je mijn recensie gelezen?
Altijd leuk als albums tegenstrijdige gevoelens oproepen.


Ja ik had die gelezen en moet zeggen dat dat ook een van de redenen was om dat album aan te kopen. Moet blijken dat ik het niet zo ervaren heb als jij.
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 19/01/2012
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Vijfduizend kilometer per seconde : In 2011 het beste album van Angoulême... maar geen spek voor mijn bek. Een wat raar driehoeksverhouding stationsromannetje dat van hier naar daar gaat maar nergens diep genoeg. En door dat het verhaal niet boeit kan ik de tekeningen annex aquarellen ook niet smaken. Neen echt niet voor mij en ik plak hier dan maar het stripinfo.be verdict van matig op.

Ik zou wel graag weten wat er zo goed aan is van iemand die het wel heeft kunnen appreciëren.

Als je 'm mij eens leent zal ik je laten weten wat ik er over denk :)


Ik laat hem eens achter bij Nelly, zal wel volgende week zijn. Dees week geen tijd meer om langs te gaan.
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 19/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Geen haast
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/01/2012
Avatar Waldorf
479
Origineel geplaatst door Royale de luxe


Vijfduizend kilometer per seconde

Ik zou wel graag weten wat er zo goed aan is van iemand die het wel heeft kunnen appreciëren.


Ik vond dat echt een heel mooi boek. Prachtige tekeningen en een sterk verhaal.
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
Waldorf
Geplaatst op 19/01/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Royale de luxe

Ja ik had die gelezen en moet zeggen dat dat ook een van de redenen was om dat album aan te kopen. Moet blijken dat ik het niet zo ervaren heb als jij.


Mijn droom over stripinfo is dat niet alleen elke strip een recensie heeft, maar er zelfs meerdere heeft, zodat je verschillende meningen hebt over elke strip.
Op die manier kan je natuurlijk een beter beeld hebben.
Maar hij zit toch in mijn top10 van 2011.
Geplaatst op 19/01/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 19/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Magasin General 6: Dit album brengt niet veel dingen die het grote verhaal vooruit helpen. Maar dat is niet erg, het is gewoon genieten! En de cliffhanger op 't einde mag er wezen!
Geplaatst op 20/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/01/2012
Iamboree: onleesbaar, zelf na een drie maand durende poging

Asterios Polyp: interessant experiment, maar geen meeslepend verhaal, ik mis misschien het punt van de strip, want voor anderen scoort hij erg goed (9.09 met 9 stemmen)
Geplaatst op 22/01/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 22/01/2012
Origineel geplaatst door belgianbingo

Asterios Polyp: interessant experiment, maar geen meeslepend verhaal, ik mis misschien het punt van de strip, want voor anderen scoort hij erg goed (9.09 met 9 stemmen)


Blijkbaar moet je daarvoor een speciaal gevoel hebben. Ik snapte de hype rond dit album ook niet zo goed.
Geplaatst op 22/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/01/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door belgianbingo

Asterios Polyp: interessant experiment, maar geen meeslepend verhaal, ik mis misschien het punt van de strip, want voor anderen scoort hij erg goed (9.09 met 9 stemmen)


Blijkbaar moet je daarvoor een speciaal gevoel hebben. Ik snapte de hype rond dit album ook niet zo goed.


Het lijkt me meer een Weekend Knack strip dan een Focus Knack strip.
Geplaatst op 22/01/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 22/01/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Storm - De Banneling van Thoem
Aangenaam tussendoortje. Niets meer, niets minder. Het verhaal is eerder pover met weinig nieuwe zaken. De tekeningen zijn ok, maar minder consistent en gedetailleerd dan wat we gewoon zijn.
Geplaatst op 22/01/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 22/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 3: Matig allegaartje van verhaaltjes die duidelijk stammen van voor deel 2

Robbedoes 4: Best aardig. De introductie van zowel Wiebeling als de marsupilami zijn uiteraard grote pluspunten :)

De Azuren Boeddha 1: Goed album, ben benieuwd naar het vervolg
Geplaatst op 23/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/01/2012
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door belgianbingo

Asterios Polyp: interessant experiment, maar geen meeslepend verhaal, ik mis misschien het punt van de strip, want voor anderen scoort hij erg goed (9.09 met 9 stemmen)


Blijkbaar moet je daarvoor een speciaal gevoel hebben. Ik snapte de hype rond dit album ook niet zo goed.


Ik ook niet. Maar ik heb dat wel meer, met die (kuch) zogezegde high brow (kuch) graphic novels. :rolleyes:
Geplaatst op 23/01/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/01/2012
Avatar Waldorf
479
Origineel geplaatst door spock
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door belgianbingo

Asterios Polyp: interessant experiment, maar geen meeslepend verhaal, ik mis misschien het punt van de strip, want voor anderen scoort hij erg goed (9.09 met 9 stemmen)


Blijkbaar moet je daarvoor een speciaal gevoel hebben. Ik snapte de hype rond dit album ook niet zo goed.


Ik ook niet. Maar ik heb dat wel meer, met die (kuch) zogezegde high brow (kuch) graphic novels. :rolleyes:


Asterios Polyp is een zeer sterke strip. Ik vind dat een fantastisch mooi boek. Die verschillende kleuren en tekenstijlen en lettertypes voor de verschillende personages. Ik kan daar geen slecht woord over horen. Nèm! :P
Geplaatst op 23/01/2012 Citeren
Avatar
Waldorf
Geplaatst op 23/01/2012
Path of the assassin 6-7
Niet slecht. Geen Lone Wolf & Cub, en hier en daar wat langdradig maar kom.
Geplaatst op 24/01/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Marzi: A memoir: Zeer leuk EN informatief. Zeker de moeite waard!

De Azuren Boeddha 2: Goed, maar ik had iets meer gehoopt voor de ontknoping. Goed, maar niet bijzonder dus.
Geplaatst op 25/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/01/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Cicso 3: rommel!

Metropolitan 1: heel mooi getekend, maar in bed gelezen en halfweg in slaap gevallen, dus verhaal weet ik niet zo goed, vond het nogal verwarrend maar kan aan slaapgebrek liggen
Geplaatst op 25/01/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 25/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Bedoel je Sisco?
Geplaatst op 25/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/01/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Surya
Bedoel je Sisco?


ja, zo slecht dat ik het niet eens juist kan schrijven
Geplaatst op 25/01/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 25/01/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_41267.jpg

opnieuw gelezen omdat hij nog maar negen stemmen had
geweldig goed (vind ik toch, de rest blijkbaar niet)
ben dan ook een fan van Jim Thompson
hard boiled en noir zonder de overdrijving van Frank Miller en ook wel intelligenter opgebouwd en met geloofwaardiger karakters
Geplaatst op 25/01/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 25/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 5: Degelijk
Geplaatst op 26/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/01/2012
Origineel geplaatst door Surya
Magasin General 6: Dit album brengt niet veel dingen die het grote verhaal vooruit helpen. Maar dat is niet erg, het is gewoon genieten! En de cliffhanger op 't einde mag er wezen!


Inderdaad soms zelfs wat traag, maar o zo knappe beeldjes.

Wat ik me wel af vraag is hoe ze hier een einde gaan aan breien... Nu is het verhaal zo levensecht dat je moeilijk een einde ziet aankomen. Alhoewel die cliffhanger wel het een en ander kan betekenen.
Geplaatst op 26/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 26/01/2012
Carthago adventures 1: mooie tekeningen, maar rommelig scenario. de mythes van sasquatch en wendigo zijn door elkaar gehaald, die van wendigo is zelfs onjuist en doet eigenlijk niks in dat verhaal. Er is een romance aan het ontluiken, maar toch niet. Bec staat normaal gezien garant voor spanning, maar hier allesbehalve. Teleurstelling.

Dan heb ik me een stuk meer geamuseerd met Lost in the Andes van Donald Duck!

En ook nog Path of the Assassin 8 gelezen.
Geplaatst op 27/01/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/01/2012
Avatar castor
69
Na de nacht : Vond ik heel goed, knap scenario, knappe sfeer (deed me hard denken aan unforgiven) alleen soms wat last met de tekeningen. Ik heb er geen verstand van hoe dat tekenen juist in zijn werk gaat maar ze gebruiken soms te veel donkere inkleuringen waardoor er precies details in de originele tekening verloren gaan.

Jorikus Magnus : Ook een meevaller, las vlot was goed getekend en met de "chaotische" kadertjes vond ik het een leuke bladspiegel hebben.
Ben nu al benieuwd naar het volgende deel

En nu 5 minuutjes geleden Magasin General 2 uitgelezen. Vind deel 2 beter dan het ook al voorteffelijke eerste deel. Leuke mengeling van kolder, feel good momenten, en toch wel herkenbaar voor iemand die in een klein dorp woont. En niet te vergeten enorm knappe tekeningen.
1 van de komende dag deel 3 nog eens vastnemen.
Geplaatst op 27/01/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 27/01/2012
Avatar Bor
327
vandaag:
Magasin General - 1 - Marie
Blacksad - 1 - Ergens tussen de schaduwen


Met beide heb ik me enorm vermaakt.
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 28/01/2012
De grote dode: Niet nieuw maar wel een goed, zij het wat langzaam begin. Jaja Loisel en zijn companen die deze reeks maken weten van wanten.
Geplaatst op 29/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 29/01/2012
path of the assassin 9

en ZOT! black & white collection
Bijna 600 pagina's en daardoor te lang, zelfs als je de compilatie in de tijd spreidt. Individueel zitten er heel goede issues in.
Hoewel de personages consistent zijn, is de verhaallijn dat niet. Het varieert van een "gewoon" (hoewel) superheldenverhaal naar een zoeterig coming-of-age tienerverhaal op verscheidene werelden. Soms wel verwarrend niet altijd even geslaagd.
Geplaatst op 29/01/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/01/2012
Avatar castor
69
S&W : Het spaanse spook
gouwe oude van vandersteen. Voor een sus en wis heel knap getekend en voor de rest gewoon een leuk avonturenverhaal met wat geschiedkundige achtergrond.
Mijn zoon voor wie ik het voorlas vond het ook heel leuk.
Geplaatst op 30/01/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 30/01/2012
Origineel geplaatst door castor
S&W : Het spaanse spook
gouwe oude van vandersteen. Voor een sus en wis heel knap getekend en voor de rest gewoon een leuk avonturenverhaal met wat geschiedkundige achtergrond.
Mijn zoon voor wie ik het voorlas vond het ook heel leuk.


Is een van de betere albums vind ik zelf. Zelfs vandaag steekt ie uit als je het gaat vergelijken met wat er geproduceerd wordt.
Geplaatst op 30/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 30/01/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 6-7-8: Allemaal niet erg bijzonder maar wel amusant en vlot leesbaar. Vakwerk zonder meer.
Geplaatst op 31/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/01/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe
De grote dode: Niet nieuw maar wel een goed, zij het wat langzaam begin. Jaja Loisel en zijn companen die deze reeks maken weten van wanten.


Deel 2. Er gebeurt heel wat en er wordt serieus de tijd genomen om je duidelijk te maken dat er serieuze problemen zijn, zowel met een van de hoofdpersonages als met de wereld. Het tekenwerk is om van te snoepen!
Geplaatst op 31/01/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 31/01/2012
Crew
Avatar beus
1554
wacht dan maar tot je ontdekt wat er allemaal aan de hand is in deel drie!

het wordt nog veel vreemder, alhoewel het zich terug in onze wereld afspeelt!

gisteren "de laatste bronst" gelezen, de nieuwste vrije vlucht van servais

wat kan die man mooie natuurplaten tekenen zeg!
na het ontgoochelende orval tweeluik is er dit keer wel sprake van een leuk verhaal
Geplaatst op 31/01/2012 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 31/01/2012
Avatar kaeten
356
De grote dode is idd klasse!
Geplaatst op 31/01/2012 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 31/01/2012
Avatar spock
3030
Behalve in deze thread, enkele blz geleden, heb ik hier nog eens geprobeerd mijn licht te laten schijnen over het tijdsreizen in Universal War One, de beste europese SF reeks. :D
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/02/2012
aaah tijdsreizen.... als je het wilt vatten dan moet je steeds tegen de tijd in redeneren. Dit wil zeggen:

Je gaat naar de verste gekende datum in de toekomst en keert dan terug op de stappen die zijn genomen van de diegene die het tijdsreizen heeft geinitieerd.

Maar UW1 is perfect uitgewerkt volgens zijn eigen regels.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar spock
3030
Volgens die theorie, die jij aanhaalt, en waar Ellis' Planetary op gebaseerd is, kan je nooit verder terugkeren in de tijd, dan tot op het punt van de eerste tijdsreis. Die theorie vindt niet veel bijval ;) en is een goed verhaalelement in Planetary (subliem reeksje).
Gelukkig heeft Bajram zijn reeks op een totaal ander principe gebaseerd.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Headshot 1-3: Geen bijzonder verhaal, maar het Tarantinoeque geleuter is wel leuk. Ik hou ook wel van de ruwe tekenstijl van Wilson. Leuk, maar niet bijzonder.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2012