Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Origineel geplaatst door spock
Volgens die theorie, die jij aanhaalt, en waar Ellis' Planetary op gebaseerd is, kan je nooit verder terugkeren in de tijd, dan tot op het punt van de eerste tijdsreis. Die theorie vindt niet veel bijval ;) en is een goed verhaalelement in Planetary (subliem reeksje).
Gelukkig heeft Bajram zijn reeks op een totaal ander principe gebaseerd.


je denkt al veel te ver spock... ik heb geen kennis van QM en weet dus heel weinig van die tijdstheorien af en zelf denk ik daar heel simplistisch over. Maar om een verhaal uit te vlooien en te bekijken of er geen hiaten in zitten teken ik een tijdbalk, daar zet ik de opgegeven data op en redeneer ik van rechts naar links. En het voordeel van iemands strip te lezen is dat je perfect weet wat er gebeurd is voor de eerste tijdsreis. Voor mij gaat het er meer om dat de auteur geen al te grove tijdsfouten maakt.

Wat Bajram niet doet. Het klopt als een bus.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar spock
3030
Ah, ok. ;)
Ik zat weeral met verschillende tijdsreis theorieën in mijn hoofd. 8)

Inderdaad : Bajrams UW1 klopt tot in de kleinste details.

In de franse integrale versie, zit een volledige strip met extra's, en daarin zit Bajrams tijdsbalk. Nu ja, met al die lussen en verschillende tijdsbalken ondereen, is het veel meer dan zomaar een tijdsbalk. Maar je ziet goed dat Bajram vooraf zijn volledig verhaal klaar had, en daar nooit van is afgeweken, zelfs niet om de reeks langer te maken. Chapeau !
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Beter nog, binnenkort begint hij aan UW2 te werken, en blijkbaar gaat hij hem toch zelf tekenen. Yiba!
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar spock
3030
Yep. En komt uit bij Casterman. Dus ... ander formaat ? andere look ?
Welke vertaald ?

vragen, vragen... ?(


;)
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar spock
3030
Wel ja : maar vertaalt Casterman nog veel ?
Of laten ze dat nu ook over aan 'vertaaluitgeverijen' ?
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Ik ben er ZEER zeker van dat als Casterman het niet zelf doet, dat Daedalus het wel zal oppicken!
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar spock
3030
Ok. dan zal het in orde zijn. ;)
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar Bor
327
Loopgravenoorlog

erg deprimerend, word meer elke keer ik deze weer lees.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar castor
69
magasin general 5, meer van het "goede " zelfde. Maar over het geheel vond ik hem iets minder dan deel 3 en 4.

Wat UW1 betreft, ik was enorm tevreden dat ik eindelijk deel 5 en 6 heb kunnen lezen. En idd alles klopt als een bus.

Maar waarom UW2? Verhaal is mooi afgerod zoals het is, vrees dat UW2 nooit gaat kunnen wedijveren met UW1.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 03/02/2012
Quand est-ce qu'on mange? het verzamelde werk van cartoonist Pierre Krol uit Le Soir en CineTeleRevue: zijn actauliteitscartoons gedoemd om saai en ongrappig te worden te na een bepaalde tijd? De Facebook cartoons van Pierre Kroll vind ik bij de beteren in het genre, maar alles in één keer, gekleurd en in een veel te dure hardcover, neen, dat werkt echt niet bij mij.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door castor
Maar waarom UW2? Verhaal is mooi afgerod zoals het is, vrees dat UW2 nooit gaat kunnen wedijveren met UW1.

Dat is zo. Maar blijkbaar was het plan vanin het begin om 3 cycli te maken. De 2de cyclus zou door iemand anders getekend worden (dat gaat dus niet door, hij gaat het zelf doen) en de 3de zou hij dan weer zelf doen.
Geplaatst op 03/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/02/2012
Avatar castor
69
Magasin General 6. (very) Good as usual. Nu is het verhaal weer opgefrist om deel 7 aan te vatten.
Geplaatst op 05/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 05/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 12: Tot nu toe het beste album. Wel vreemd dat ze ineens rijden met de Tarbot 1 die in het vorige album vernield was :)
Geplaatst op 06/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
In de Schaduw van de Zon 1 herlezen. Dit was een van de eerste NL uitgaves van Glenat. Kleiner formaat dan we nu van hen gewend zijn, dun karton voor de HC, zeer fletse kleuren in de druk. De inkleuring van de eerste pagina's is bovendien nog zwak ook, maar dat betert aanzienlijk tegen het einde van het album. De tekenstijl is veel gedetailleerder dan in Headshot. Het verhaal is goed, maar niet echt bijzonder. Maar de setting maakt veel goed :)
Geplaatst op 06/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/02/2012
Avatar castor
69
magasin general 7 : Charleston

Eindelijk de nieuwste worp uit de magasin general reeks gelezen en ... goedgekeurd.
En nu al benieuwd naar wat er in december 2012 te gebeuren staat in deel 8
Geplaatst op 06/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 06/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
In de Schaduw van de Zon 2: Dit album werd uitgegeven door Blitz, niet door Glenat. Het formaat is groter, het papier is beter an de druk is ook van veel hogere kwaliteit, en dat is wel een groot plus punt. De tekeningen komen veel beter tot hun recht. Zelf zie ik dit graag. Het verhaal is degelijk maar nog steeds niet echt bijzonder.
Geplaatst op 08/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Boeddha 5: meer van 't zelfde = more good stuff!

Robbedoes 14: matig verhaaltje, sorry Greg!

In de Schaduw van de Zon 3: Ik herinnerde me slechts weinig meer van dit album, ik herinnerde me de ontknoping helemaal niet meer. En ik moet zeggen dat die goed gevonden en eigenlijk ook wel grappig is. Ik heb hier plezier aan beleefd. En Wilson kan ruimteschepen en -pakken tekenen zeg!
Beste album van de reeks als je 't mij vraag, maar vreemd genoeg heeft het een veel lagere score ?(
Geplaatst op 09/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/02/2012
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door Royale de luxe
De grote dode: Niet nieuw maar wel een goed, zij het wat langzaam begin. Jaja Loisel en zijn companen die deze reeks maken weten van wanten.


Deel 2. Er gebeurt heel wat en er wordt serieus de tijd genomen om je duidelijk te maken dat er serieuze problemen zijn, zowel met een van de hoofdpersonages als met de wereld. Het tekenwerk is om van te snoepen!


Deel 3 uit, en moet zeggen WAAR BLIJFT DAT 4de DEEL!!!!!

Meer vragen dan antwoorden uiteraard maar het volgende deel belooft volgens mij toch wat spektakel.
Geplaatst op 09/02/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 15: Leuk album, en toch niet onbelangrijk voor de verdere verloop van de reeks. Dat zwierige tekenwerk van Franquin is echt wel sterk!

Elfquest 1: Aardige opener, duidelijk enkel een introductiealbum. Het tekenwerk is wel behoorlijk goed, de inkleuring is niet volgens de huidige standaarden. Jammer van de slechte kwaliteit van de uitgave, de pagina's vallen er zowat uit, hoe voorzichtig je ook bent!
Geplaatst op 10/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/02/2012
Aspe Het Liefdesnest
Zeer mooi getekend. Enkel gelezen omdat ik de serie en de boeken zo fantastisch vind :)
Geplaatst op 11/02/2012 Citeren
Avatar
standard de li?ge
Geplaatst op 11/02/2012
Umbrella Academy: De Apocalyps Suite Een vertaling van De Vliegende Hollander, die onder de radar is gebleven en nu terug te vinden valt tussen de afgeprijsde koopjes. Nochtans een erg erg erg leuk boekje! Ik heb er veel plezier aan beleefd. Met tekeningen van Gabriel "Daytripper" Ba.
Geplaatst op 11/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 11/02/2012
Avatar Bor
327
Pinokkio
Grappig en grof, maar vooral anders.

verder ook gelezen de afgelopen week:
Vriend Jarvin
Herinneringen aan de grande armee 1 & 2
een aantal S&W
Geplaatst op 12/02/2012 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 12/02/2012
Kenshin 1 -> 10: Me like.

Biebel nr 10: what the hell is that all about?

I kill giants: wree wijs

Magasin général 1 ->7 tja, uitstekend hé.

Afspraak in nieuwpoort: Goed, geen Loopgravenoorlog, maar toch sterk dankzij de invalshoek. Een zeer sterke sequentie op het einde. Blij dat ook een Vlaamse auteur erin slaagt dit lugubere hoofdstuk uit onze vaderlandse geschiedenis recht aan te doen.
Geplaatst op 12/02/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/02/2012
Crew
Avatar beus
1554
casus 6 het goud van der kaiser: leuke afsluiter van een reeks one shots met spectaculaire overvallen dit maal speelt het zich af in de jaren dertig, meerbepaald in nazi-Duitsland. Enkele spectaculaire scènes, en je weet echt niet wat ze van plan zijn tot een spectaculaire laatste scène. Wel alleen maar voor mensen die van krasserige tekeningen houden

de rattenvanger van hamelen : prachtige uitgave van daedalus, de tekeningen kunnen lijken weggelopen uit de gezellen van de schemering van bourgeon; prachtige grote tekeningen van een middeleeuws stadje bevolkt door lelijke mensen. Dit verhaal is echter van Houot! het gekende verhaal wordt verteld door een rondtrekkende verhalen verteller, en zo zit er nog een leuke twist in het verhaal
Geplaatst op 13/02/2012 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 13/02/2012
Avatar castor
69
servitude 1 & 2: herlezen en (nog steeds) goed bevonden. Klassieke fantasy, maar met een pak meer vlees aan dan gemiddeld. En heel knappe tekeningen. Nu hopen dat daedalus snel deel 3 vertaald. (spijtig genoeg staat deel drie niet op de planning t.e.m mei)
Geplaatst op 13/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 13/02/2012
Orphanimo - Inpakken en Weg wezen!

Best wel een leuk verhaal. Had nog nooit over Orphanimo gehoord, maar het beviel me wel. Ook het tekenwerk is meer dan behoorlijk. Zijn dit allemaal vervolgen of telkens aparte verhaallijnen?
Geplaatst op 18/02/2012 Citeren
Avatar
standard de li?ge
Geplaatst op 18/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 19: wat een slapstick zeg! Franquin amuseert zich duidelijk, niet verbazingwekkend dat hij zo graag Guust deed :)
Geplaatst op 18/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/02/2012
Jason Brice 1+2+3: Deel 1 had ik gelezen toen het net verschenen was, en ik was toen behoorlijk onder de indruk. Nu de volledige cyclus gelezen en alles wordt vrij aanvaardbaar afgerond. Het eerste deel steekt er wel bovenuit.

Het verbond van de Opalen 1+2: Niet slecht, maar ook niet echt bijzonder. Op het einde van deel 2 wordt het wel interessanter, dus toch benieuwd naar de resterende 2 delen.
Geplaatst op 18/02/2012 Citeren
Avatar
Surfer Billy
Geplaatst op 18/02/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door standard de liège
Orphanimo - Inpakken en Weg wezen!

Best wel een leuk verhaal. Had nog nooit over Orphanimo gehoord, maar het beviel me wel. Ook het tekenwerk is meer dan behoorlijk. Zijn dit allemaal vervolgen of telkens aparte verhaallijnen?

Van echte vervolgen kan je niet spreken en de albums zijn los van elkaar te lezen. 't Is wel leuk/handig als je de achtergronden uit vorige albums 'n beetje kent.
Geplaatst op 18/02/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/02/2012
Morning Glories gelezen ... gewoon wow. Heel erg sterk.
Geplaatst op 20/02/2012 Citeren
Avatar
Black Rock
Geplaatst op 20/02/2012
Origineel geplaatst door Black Rock
Morning Glories gelezen ... gewoon wow. Heel erg sterk.


Over wat gaat dat ook alweer?
Geplaatst op 20/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 20/02/2012
Avatar Bor
327
De Legers van de Veroveraar

Mooie tekeningen, veel details.
Leuk om te lezen.
Geplaatst op 21/02/2012 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 21/02/2012
@ belgian bingo - de eerste 6 delen gaan over veelbelovende tieners, die in een amerikaanse prep school terecht komen. Het wordt al heel snel duidelijk dat er vanalles niet pluis is op de school.

Ik zou er meer over schrijven, maar wil niet verklappen wat er allemaal gebeurt - niet weten wat er gaat komen is echt een onderdeel van het boek ;-)
Geplaatst op 21/02/2012 Citeren
Avatar
Black Rock
Geplaatst op 21/02/2012
Avatar castor
69
Duisternis 1 : Snel weglezende fantasy pulp met bovengemiddelde tekeningen. Allen vond ik de personages nogal houterig. Maar een goed half uur amusement --> en geweldige scene op de ijsvlakte
Geplaatst op 21/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 21/02/2012
Avatar spock
3030
Toen het pas uit was :
Morning Glories vol. 1 : For a Better Future (Image Shadowline * Nick Spencer – Joe Eisma)
Ja, dat is goed, maar het is ook ferm overroepen op het Internet, vind ik. Ik begrijp dat men dit met LOST vergelijkt, maar het is gelukkig toch helemaal iets anders. Qua thema lijkt het er misschien wel op, maar qua verhaal en uitwerking lijkt het er in de verste verte niet op (gelukkig maar).
Het verhaal vind ik een ietsje overdreven, en de personages gaan er wel heel gemakkelijk over, over wat hen allemaal overkomt. Een beetje meer diepgang en achtergrond zou geen kwaad kunnen.
De tekeningen vallen nu en dan tegen, vind ik, waardoor het verhaal niet goed overkomt.
Soit, ik las het graag (voor het grootste deel, andere delen moest ik me door sleuren), maar ik zit ook niet ongeduldig te wachten op het vervolg.

edit vandaag : Doordat ik totaal geen voeling had met de personages, heb ik het vervolg zelfs nog niet gekocht, en het zal er waarschijnlijk niet meer van komen ook.
Ik vind het jammer dat geen enkel personage wordt uitgewerkt : bordkartonnen personages beleven ongelofelijke dingen (teveel ineens) en vinden dat heel normaal. Meeleeffactor : nul.
Geplaatst op 22/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/02/2012
Avatar castor
69
Wollodrin 1 en 2 : Leuk verhaal, vlot leesbaar en knap getekend. Zo heb ik mijn strips graag.
Geplaatst op 23/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 23/02/2012
Jommeke - De Blauwe Wenssteen
Na opgegroeid te zijn met deze stripreeks, deed het nog eens deugd om een album ervan te lezen. Verhaal is een beetje simplistisch, maar ik heb er toch van genoten :)

Catherine - Dringend Ergens Anders Willen Zijn
Verhaal wordt verteld op een eigenzinnige manier. De sfeer zit goed, het boeit,... Binnenkort 2 en 3 eens lezen.
Geplaatst op 24/02/2012 Citeren
Avatar
standard de li?ge
Geplaatst op 24/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 23: Tot nu toe het beste album van Fournier, zowel grafish als qua verhaal. Grafisch probeert hij vanalles uit, vaak met succes, en hij haalt ook allerlei visuele grapjes uit. Leuk. Het verhaal is ook wat minder rechttoe rechtaan dan zijn vorige albums, die niet slecht waren, maar vooral meer van 't zelfde brachten.
Ik hoop wel dat hij in zijn volgende albums niet telkens opnieuw de Driehoek zal opvoeren, 't is welletjes geweest :)
Geplaatst op 24/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/02/2012
Aspe - De Ijskoningin
Nummer 2 ook nog maar eens gelezen. Verhaal blijft van de hak op de tak springen, maar het is o zo mooi getekend :)
Geplaatst op 24/02/2012 Citeren
Avatar
standard de li?ge
Geplaatst op 24/02/2012
DMZ 5: The Hidden War
Wereldklasse. Alleen een strip kan New York tijdens een tweede Amerikaanse Burgeroorlog weergeven. Geef dit verhaal aan Hollywood, en als zij ondanks de crisis toch het nodige geld kunnen vrijmaken, zal dat grote budget de nuances in het verhaal dooddrukken.
Geplaatst op 25/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 25/02/2012
Het verbond van de Opalen 3+4: De reeks wordt op een deftige manier afgerond. Ene Hans Bekker laakte in zijn recensie op deze site de moralistische boodschap aan het eind, en daar kan ik mij wel in vinden. Een beetje jammer.
Geplaatst op 25/02/2012 Citeren
Avatar
Surfer Billy
Geplaatst op 25/02/2012
DMZ 6: Blood in the game
Toch wel wat minder: vrede vertelt zich minder goed dan burgeroorlog blijkbaar.
Geplaatst op 26/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 26/02/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Ythaq 1 tem 9: meer dan aangename reeks. heel entertainent en op geen enkel moment vervelend. Mooi ook dat het verhaal, zonder nodeloos rekken, eindigt met deel 9. ('k Ben wel benieuwd of er een spin-off komt?)
Geplaatst op 26/02/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 26/02/2012
Avatar spock
3030
Op een ander staat dit in twee verschillende threads, naargelang het onderwerp :

Na jaren dus opnieuw gekocht : Yoko Tsuno : 1 t.e.m. 12 (met de backcovers uit mijn jeugd, dus enkele zijn dan ook eerste drukken)

Dit weekend heb ik Yoko Tsuno nr. 2 Het Helse Orgel en nr. 4 Avonturen met Elektronika gelezen. En dat was jaaaaaaren geleden.
Naast Suske & Wiske, De Rode Ridder, Spinneman, Superman, Batman en Star Trek, had ik niet zoveel strips toen ik kind was. Eén van de eerste reeksen die ik kreeg, toen, was Yoko Tsuno, nadat ik er één uit de bibliotheek gelezen had (nr. 4 was dat).

Het Helse Orgel was toen mijn favoriete YT strip, en nu, vind ik het nog steeds een goeie strip, maar niet meer zoals toen. Hoe gaat dat ? Kinderlijke verwondering is weg ? Maar oh, wat deed het deugd om na al die jaren nog eens een YT opnieuw te lezen.

Van nr. 4 was ik als kind nooit echt fan. Ik vond ‘m niet slecht, hoor, maar kortverhaaltjes, nee, ik dat was niks voor mij. En nu is het net omgekeerd : ik heb die zeer graag gelezen. Liever dan vroeger. Het kan verkeren. Ik was er echt van gepakt. 8) Ah nostalgie…
Noem mij dan een huilebalk, maar Het Kerstengeltje vind ik nu zo schoon… 2 blz slechts, but I loved it. ;)
En ook : de jaren ’70, de auto’s, de straten, de kleren, telefoons… prachtig. ;)


-----


Na al die jaren dus opnieuw gekocht : Jugurtha : 4 t.e.m. 15 (met de covers uit mijn jeugd, en ook meestal eerste drukken (wat een dikke strips waren die indertijd), want jeugdsentiment; ik twijfel nog over nr. 3; 1,2 & 16 hoef ik niet terug te hebben)

Franz was in mijn jeugd mijn favoriete tekenaar. Ik heb er toen dan ook bijna alles van gelezen: Jugurtha, Lester Cockney, Brougue, Thomas Noland, Hannah...

Ah, Jugurtha…
Met moeder mee naar de Macro, daar zaten de strips toen per twee verpakt, en de minst ‘blote’ cover tonen aan ma, en met grote ogen vragen : ‘mag ik dit meedoen ? ‘… en dat mocht, (dat waren dan nr. 5 en nr. 7, dacht ik). Waar is den tijd ?

Van’t weekend nr. 4 Het Eiland van de Opstanding en nr. 5 De Oorlog van de 7 Heuvels gelezen.
Nrs. 1 en 2 hoef ik niet terug (tekeningen Hermann), daar vond ik niks aan, over nr. 3 twijfel ik nog, en de moeilijk te vinden nr. 16 moet ik ook niet opnieuw hebben (wat een scenario… en die was overigens ook nog slecht getekend, door een tekenaar die later heeft bewezen veel beter te kunnen (Suro)).

Nr. 4 is een leuk album, maar meer niet. Veel gebeurt er niet in, Chabrias verveelt zich wat, en rijdt wat te paard, Jugurtha is een bouwer… Eigenlijk is dit album een kleine misstap, mr. Vernal. Waarom de hoofdfiguren vast zetten op een eiland, waar niks gebeurt, terwijl de avonturen op het vasteland te vinden zijn.
Nr. 5 : dit was de eerste Jugurtha die ik ooit las, en dat is de enige reden waarom ik ‘m opnieuw kocht. Net als nr. 3 (die ik dus niet kocht) is dit album een verderzetting van de verhaallijn uit de eerste twee albums. Voor mij begint de reeks pas echt bij nr. 6. Maar ik wou dit album er zeker bij, uit pure nostalgie. Ja, ik word oud.
En ook, euhm, eigenlijk… nr. 5 is natuurlijk de eerste verschijning van Vania … ;) Dus daarom is deze strip ook wel de moeite waard. 8)
Al bij al heb ik deze twee strips heel graag herlezen, na al die jaren, maar had Franz ze niet getekend, ik zou ze niet meer opnieuw hebben gekocht.

http://www.cubitusbd.com/Illustrations/page%2005/0104bis.gif

http://www.artvalue.com/photos/auction/0/48/48806/drappier-franz-franz-1948-2003-jugurtha-2704028.jpg


Ah Vania…

http://www.coinbd.com/series-bd/jugurtha/le-feu-des-souvenirs/images/planche/3493_t11.jpg
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 27/02/2012
Crew
Avatar Project_Z
1156
Door al dat gebabbel hier en op een ander over Yoko Tsuno krijg ik ook goesting om die reeks eens te herlezen, maar ik heb zoveel leesachterstand dat dat toch nog effe zal moeten wachten... een jaartje ofzo :D

ik merk net dat de "roman" (nog) niet in de database staat ? of kijk ik erover...
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 27/02/2012
Avatar spock
3030
Mijn leesachterstand ligt nog in de winkel. :D
Net zo gemakkelijk.
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 27/02/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Project_Z
ik merk net dat de "roman" (nog) niet in de database staat ? of kijk ik erover...

Tiens, je hebt gelijk. Nochtans zou ik durven zweren dat die hier vroeger wel aanwezig was! Misschien is die verwijderd wegens geen strip?
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 27/02/2012
Crew
Avatar Veter
7845
Romans horen inderdaad niet thuis in onze stripdatabank. :)
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/02/2012
Avatar spock
3030
Nee, ok, maar...
Het is natuurlijk wel Yoko... :P
Geplaatst op 28/02/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/02/2012
Avatar Deecee1
1350
http://www.hetbeeldverhaal.nl/images/airborne_44_4_cover.jpg

Mooi tweeluik, prachtig in beeld gebracht, best aardig .... maar o zo cliché .... 8)
Geplaatst op 28/02/2012 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 28/02/2012
Avatar castor
69
Dat is dan hetzelfde als de eerste cyclus van airbourne 44.
Was ook goed maar nogal veel cliché en toevalligheden. Toch met het nodige plezier gelezen.
Geplaatst op 28/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 28/02/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 30 - 32: Het nieuwe team maakt zeer vlot lezende albums, maar ook zeer matige albums. Niet vervelend, maar niet memorabel, op geen enkel momment.
Geplaatst op 29/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/02/2012
Avatar spock
3030
Van Yoko Tsuno Trio in het Onbekende en Vulanus’ Smidse gelezen.
Graag gelezen, maar in mijn geheugen was Trio beter. Vulcanus is nooit een favoriet geweest van me.
Maar ik lees deze strips nog steeds graag, na al die jaren.
De wereldse strips (zal ik maar zeggen) lees ik toch liever dan de Vineaanse. Behalve missch nr. 6, maar daar ben ik nog niet.

Jugurtha nr. 6 De Steppewolven
Het scenario is niet om over naar huis te schrijven, Jugurtha zoekt Vania (hoe zou je zelf zijn), maar de tekeningen zijn prachtig !
Ik heb ‘m na al die jaren toch graag opnieuw gelezen, maar de betere strips uit deze reeks moeten nog komen.

http://www.topstrips.be/shop/images/Jugurtha%206.jpg

Op blz. 30 van deze strip, staat een tekeningske van Vania, dat ik vroeger enkele keren heb nagetekend. Met wisselend succes. :)

FF zoeken op een ander waar ik dat ooit eens gepost heb, onder een andere nick…

Hmmm...
Is van 1985 dus ik was nog jong,
het is gewoon in potlood, A4 formaat, en de afbeelding/foto is gemaakt met een simpele gsm :

http://www.stripdatabank.be/stripforum/files/vania_100.jpg
Geplaatst op 01/03/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 01/03/2012
Crew
Avatar Surya
13273
Robbedoes 33, 34: De eerste albums van Tome & Janry. Na 3 zwakke albums met veel te gladde tekeningen, zijn de ruwe borstelstreken van Janry een verademing. De albums voelen ook veel moderner aan, ook al komen ze maar 4 jaar na die van Fournier. De verhalen zijn goed, maar niet bijzonder. Vakwerk, maar 't schiet er niet bovenuit.
Geplaatst op 01/03/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/03/2012
Geplaatst op 01/03/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 01/03/2012
never mind
Geplaatst op 01/03/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 01/03/2012
Avatar spock
3030
:D

Mijn afbeeldingen bewerken, en op het internet publiceren :
ik zal u de factuur opsturen. ;) :P
Geplaatst op 01/03/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 01/03/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Ik heb het iets mooier gemaakt...want nu zie je toch niet echt je tekenkunst he spock

http://public.bay.livefilestore.com/y1pNcOqI7W2yzBKuCg1jVo-yAEblZwcgezrbRiQEz-sh3tXReqL1vXa6dWP42O6LnXZ9C-sKs6kc3JpY8Voo1PzVA/S1%201.jpg


De stripwereld is een groot talent misgelopen...
Geplaatst op 01/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 01/03/2012
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door pepzaza

De stripwereld is een groot talent misgelopen...


Bof... :D

Nu ja, ik heb ze al al die jaren financieel gesteund. ;) :P
Geplaatst op 02/03/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 02/03/2012
Avatar spock
3030
Ondertussen :

Yoko Tsuno nrs 5 en 6 gelezen.
Nr 5 viel me veel zwaarder tegen dan vroeger...
Nr 6 was ok, de beste van de Vineaanse boeken. 8)
Geplaatst op 02/03/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 02/03/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
Ben wat comics die hier op zolder lagen aan het ingeven.
In nr 104 van spiderman staat een bijverhaaltje achteraan: Countdown
getekend door Humerto Ramos
prachtige tekeningen vind ik dat
alhoewel spidey blijkbaar aan anorexia lijdt

http://www.comicstripshop.com/images/database/9m7GPf042cdDXAcwpoG3

Dat brengt me ook bij een probleempje van stripinfo
als ik dan de auteur op zoek
staat er wel in welke reeks hij voorkomt
maar sommigen reeksen tellen meer dan honderd delen
zoeken naar een speld in de hooiberg
(of is er een oplossing voor?)
Geplaatst op 02/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 02/03/2012
Crew
Avatar woelfie
4127
Rechts onder de naam van de auteur klik je op "Sorteeropties".
Daar kies je dan "Sorteren op strip".
Je krijkt dan ene lijst van alle strips waar die auteur aan heeft meegewerkt, met de functie erbij.

Maar die lijst kan dan wel behoorlijk lang worden.
Geplaatst op 02/03/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/03/2012
Crew
Avatar pepzaza
902
bedankt woelfie, goede tip
Geplaatst op 02/03/2012 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 02/03/2012