Nieuws van RW uitgeverij

Crew
Avatar Surya
13261
Da's inderdaad nogal onnozel. Misschien kan je best een apparte website oprichten voor de rest dan :)
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/04/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door woelfie
Als ik het goed begrijp mag je dus geen catalogus maken met op dezelfde pagina de cover van Batman én Spiderman?


Niet als vertalende uitgeverij. Zou het een crossover comic zijn, dan gelden daar weer andere regels voor.

Origineel geplaatst door woelfie
Indeed. Wereldvreemd, noem ik dat :rolleyes:


Precies andersom is het. Copyright is niet voor niets in leven geroepen en RW is nu even slachtoffer van een wagonlading regels. We kiezen nu voor de weg van de minste weerstand. Willen wij dit oplossen, dan moet daar veel tijd en geld in gestoken worden wat we ons inziens beter in onze produkten kunnen steken.
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 28/04/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Surya
Da's inderdaad nogal onnozel. Misschien kan je best een apparte website oprichten voor de rest dan :)


Dan zouden we op een constructie a la Juniorpress/Baldakijn Boeken uitkomen. Met als gevolg dat we voor die éne website met een handvol produkten weer andere copyright rechten moeten verkrijgen. Alsnog een boel tijd en geld.

en dan weet ik momenteel niet of ik Image en Dark Horse naast elkaar mag zetten... denk het niet... dus dat zouden dan al drie aparte sites worden.
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 28/04/2014
Deze regel geldt dan toch niet voor winkels hoop ik? Want dan zijn ze allemaal in overtreding...
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/04/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Deze regel geldt dan toch niet voor winkels hoop ik? Want dan zijn ze allemaal in overtreding...


Nee natuurlijk niet. Een website is een publicatie en dáár ligt het probleem. Wat ik al eerder zei:

mezelf
Let wel, op de site. Produkten zelf is geen enkel probleem.
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 28/04/2014
Crew
Avatar woelfie
4108
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door woelfie
Indeed. Wereldvreemd, noem ik dat :rolleyes:

Precies andersom is het. Copyright is niet voor niets in leven geroepen en RW is nu even slachtoffer van een wagonlading regels.

Ik geef jullie volledig gelijk om geen moeite te doen die je beter in nieuwe uitgaven kan steken. Het wereldvreemde richt ik totaal op DC. Dat er copyright is, begrijp ik maar al te goed, maar dat je daarom geen cover mag plaatsen naast die van een andere uitgeverij is compleet van de pot gerukte onzinnigheid. Ik ga eens de publiciteitskrantjes van Delhaize/Albert Hein bekijken of er daar ook geen reclame van Fanta op dezelfde pagina als Pepsi cola of Schweppes staat.
Te lachwekkend voor zo veel woorden, gewoon.
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/04/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door woelfie
Het wereldvreemde richt ik totaal op DC. Dat er copyright is, begrijp ik maar al te goed, maar dat je daarom geen cover mag plaatsen naast die van een andere uitgeverij is compleet van de pot gerukte onzinnigheid.


Nogmaals, dit is niet enkel DC. En ons vergelijken met een verkoopfolder is appels en peren... Als er een vinger gewezen zou moeten worden, dan kan dat naar onszelf toe dat we hier in de eerste onderhandelingen over het publiceren van DC materiaal geen rekening hier mee hebben gehouden.
Geplaatst op 28/04/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 28/04/2014
Avatar Gently
634
De volgende batch wordt binnenkort verstuurd:

100 Bullets 12
Transmetropolitan 7
Batman Noel
Aquaman 1 De Trog (New 52)

Héél blij met de laatste 2
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 06/05/2014
Crew
Avatar witam
5316
Kan je een kleine beschrijving geven van aquaman.. zegt me niet direct iets?
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 06/05/2014
Het is een man en hij leeft in het water...
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 06/05/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Het is een man en hij leeft in het water...


heh ;)

Aquaman is in Nederland relatief onbekend. In de classics tijd heeft hij net als Zwarte Valk, Flash en Green Lantern (Flits en Groene Lantaarn... brrrr) 36 uitgaves gekend in zwart/wit.

Het karakter is DC's Koning van de 7 zeeen en de heerser van Atlantis. Veelal belachelijk gemaakt dankzij de jaren 60 tv shows waarin zijn kracht om zeedieren op te roepen werd uitgemeten als het meest belangrijke terwijl zijn kracht behoorlijk moet zijn om onder vele meters water te kunnen zwemmen.

Maar kort gezegd, meer zou ik er niet over moeten zeggen want Johns herintroduceert het karakter in deze verhaallijn perfect. Voorkennis is overbodig.
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 06/05/2014
Crew
Avatar witam
5316
Ah goed, want voorkennis heb ik absoluut niet.. ben benieuwd!
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 06/05/2014
Avatar MartinMnd
686
Aquaman is een van de beste New 52 comics samen met Wonder Woman, Batman, Animal Man, Swamp Thing en The Flash. Aquaman leest lekker makkelijk weg, maar het blijft boeien.
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 06/05/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door MartinMnd
Aquaman is een van de beste New 52 comics samen met Wonder Woman, Batman, Animal Man, Swamp Thing en The Flash. Aquaman leest lekker makkelijk weg, maar het blijft boeien.


Dat is goed om te weten. Komt nu al hoger op mijn te bekijken lijst. Thanks!
Geplaatst op 06/05/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 06/05/2014
Avatar Gently
634
Risso zal op F.A.C.T.S. aanwezig zijn. Huzzah!
Geplaatst op 06/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 06/06/2014
Avatar Gently
634
Nu even een korte tijd sinds de vorige releases - niet verwonderlijk dankzij de vertragingen destijds.. ;)

Maar het is nu tijd voor:

Harley Quinn 1 (de reeks uit 2000, dus niet een New 52 uitgave)
Superman Godfall
Before Watchmen Dr Manhattan
100 Bullets 13 (waarna sommigen de reeks wéér opnieuw kunnen gaan lezen :D :D :D )

Binnenkort wordt dit verzonden en zal dan zsm richting SSZ-en gaan
Geplaatst op 10/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 10/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Gently

100 Bullets 13 (waarna sommigen de reeks wéér opnieuw kunnen gaan lezen :D :D :D )



Heb van 100 Bullets voor alle zekerheid maar een lijstje met namen opgemaakt, van wie in welk kamp zit, of lijkt te zitten. Zal immers niet altijd pinksterWE zijn om de hele reeks te herlezen hé :)
Geplaatst op 11/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door Gently

100 Bullets 13 (waarna sommigen de reeks wéér opnieuw kunnen gaan lezen :D :D :D )



Heb van 100 Bullets voor alle zekerheid maar een lijstje met namen opgemaakt, van wie in welk kamp zit, of lijkt te zitten. Zal immers niet altijd pinksterWE zijn om de hele reeks te herlezen hé :)


Goed idee! Moet ik ook eens mee beginnen.
Geplaatst op 11/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 11/06/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door witam
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door Gently

100 Bullets 13 (waarna sommigen de reeks wéér opnieuw kunnen gaan lezen :D :D :D )



Heb van 100 Bullets voor alle zekerheid maar een lijstje met namen opgemaakt, van wie in welk kamp zit, of lijkt te zitten. Zal immers niet altijd pinksterWE zijn om de hele reeks te herlezen hé :)


Goed idee! Moet ik ook eens mee beginnen.

Je kan ook gewoon het lijstje van Fumetti vragen, wie weet is hij wel zo bereidwillig om het door te geven. Bespaart je weer wat werk... ;)
Geplaatst op 11/06/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door witam
Origineel geplaatst door Fumetti
Origineel geplaatst door Gently

100 Bullets 13 (waarna sommigen de reeks wéér opnieuw kunnen gaan lezen :D :D :D )



Heb van 100 Bullets voor alle zekerheid maar een lijstje met namen opgemaakt, van wie in welk kamp zit, of lijkt te zitten. Zal immers niet altijd pinksterWE zijn om de hele reeks te herlezen hé :)


Goed idee! Moet ik ook eens mee beginnen.

Je kan ook gewoon het lijstje van Fumetti vragen, wie weet is hij wel zo bereidwillig om het door te geven. Bespaart je weer wat werk... ;)


Eens proberen..

Fumetti.. please, please, please.... pretty please :D
Geplaatst op 11/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 11/06/2014
Pretty please ... en ik zit nog maar aan trade nr 3 ;-)
Geplaatst op 11/06/2014 Citeren
Avatar
Rand Altor
Geplaatst op 11/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Zal het eens uittypen en wie het hebben wil geeft maar een gil :-)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Fumetti
Zal het eens uittypen en wie het hebben wil geeft maar een gil :-)


GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL .. hehe.. ;-)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Het is een man en hij leeft in het water...


heh ;)

Aquaman is in Nederland relatief onbekend. In de classics tijd heeft hij net als Zwarte Valk, Flash en Green Lantern (Flits en Groene Lantaarn... brrrr) 36 uitgaves gekend in zwart/wit.

Het karakter is DC's Koning van de 7 zeeen en de heerser van Atlantis. Veelal belachelijk gemaakt dankzij de jaren 60 tv shows waarin zijn kracht om zeedieren op te roepen werd uitgemeten als het meest belangrijke terwijl zijn kracht behoorlijk moet zijn om onder vele meters water te kunnen zwemmen.

Maar kort gezegd, meer zou ik er niet over moeten zeggen want Johns herintroduceert het karakter in deze verhaallijn perfect. Voorkennis is overbodig.


Ik heb hem gisteren uitgelezen en goed bevonden. Komt het vervolg ook nog? (ik hoop van wel want er staat een nr 1 op de rug, maar om zeker te zijn toch even de vraag stellen)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
[i]
GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL .. hehe.. ;-)


een zeer vrouwelijke gil :)

stuur ik het je via bericht in je persoonlijke mailbox?
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door witam
Ik heb hem gisteren uitgelezen en goed bevonden. Komt het vervolg ook nog? (ik hoop van wel want er staat een nr 1 op de rug, maar om zeker te zijn toch even de vraag stellen)


De 1 zetten we er inderdaad niet voor Jan met de korte achternaam op ;)

Even een alinea uit de aankondigingen voor het derde kwartaal:


Welke we dan ook vervolgens zullen uitgeven natuurlijk. Evenals andere New 52 delen zoals Justice League, Detective Comics, Wonder Woman, Flash, Green Lantern, Aquaman en Batwoman. Dit zijn allen tweede delen. Een tweede deel verschijnt dan ook van Under the Red Hood, geen officiele New 52, maar wel relevant! Ook Harley Quinn zal een tweede deel gaan zien.


Ik hoop eerlijk gezegd dat we het redden want we hebben fiks wat hooi op de vork genomen ;) We doen ons best - niet voor niets is het aantal vertalers uitgebreid met Hans Pols en Arco van Os. Er staat er overigens nog één in de coulissen zoals dat heet ;) Jawel, RW groeit ;)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Denk dat je weinig tegenkanting zal krijgen op dit forum, Gently :)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Fumetti
Denk dat je weinig tegenkanting zal krijgen op dit forum, Gently :)


Of op welk ander forum dan ook ;)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Het is een beetje zoals op de bus.. Als men opstapt: "Kan je ons verwittigen aan halte X?" "Ja hoor, geen probleem".. enige tijd later: "hier is de halte, mijnheer" .. "ben je zeker?"... "euh... ja, ik denk van wel.. hehe.." .... *stilte*

Maar goed om te horen dat het er zeker, definitief, echt komt... ooit... ;-)

Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door witam
Ik heb hem gisteren uitgelezen en goed bevonden. Komt het vervolg ook nog? (ik hoop van wel want er staat een nr 1 op de rug, maar om zeker te zijn toch even de vraag stellen)


De 1 zetten we er inderdaad niet voor Jan met de korte achternaam op ;)

Even een alinea uit de aankondigingen voor het derde kwartaal:


Welke we dan ook vervolgens zullen uitgeven natuurlijk. Evenals andere New 52 delen zoals Justice League, Detective Comics, Wonder Woman, Flash, Green Lantern, Aquaman en Batwoman. Dit zijn allen tweede delen. Een tweede deel verschijnt dan ook van Under the Red Hood, geen officiele New 52, maar wel relevant! Ook Harley Quinn zal een tweede deel gaan zien.


Ik hoop eerlijk gezegd dat we het redden want we hebben fiks wat hooi op de vork genomen ;) We doen ons best - niet voor niets is het aantal vertalers uitgebreid met Hans Pols en Arco van Os. Er staat er overigens nog één in de coulissen zoals dat heet ;) Jawel, RW groeit ;)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door witam
Het is een beetje zoals op de bus.. Als men opstapt: "Kan je ons verwittigen aan halte X?" "Ja hoor, geen probleem".. enige tijd later: "hier is de halte, mijnheer" .. "ben je zeker?"... "euh... ja, ik denk van wel.. hehe.." .... *stilte*

Maar goed om te horen dat het er zeker, definitief, echt komt... ooit... ;-)


Misschien omdat een dergelijke bus in Nederland niet rijdt, maar die vergelijking zie ik niet. En stilte zul je van mij zeker niet krijgen.

Voel ik me 'gebelgd'? Dat is wat overdreven, maar dat ik dit een vreemde reactie vind op een normaal antwoord is zeker zo.
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Goh, neen het was zelfs helemaal niet aan u gericht, dat grapje. Het was fun maken over mijzelf, daar ik bij de lijn (busmaatschappij) werk.. en die niet geheel zinvolle vragen ook hoor. Ik stond nu namelijk eens aan de kant van de onnozele vraagsteller en nam mijzelf dus op de korrel.

Sorry dat het totaal niet overkwam zoals het bedoeld was. Zeker niet beledigend bedoeld. Integendeel. Soms kan schriftelijk iets zeggen zo verkeerd uitdraaien. Nogmaals mijn verontschuldigingen.
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
In NL zal "Geen dienst" ook mss niet de meest bezochte eindbestemming zijn hé :))
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door witam
Goh, neen het was zelfs helemaal niet aan u gericht, dat grapje.


ah ;) dan vrees ik dat ik vlaamse humor gewoon niet vat ;) Ik zal me er op voorbereiden wanneer ik onze Mad uitgave eens ga lezen waarvan ik weet dat die nogal vlaams vertaald is 8o


Origineel geplaatst door witam
Nogmaals mijn verontschuldigingen.


Ik vind altijd in geval van misverstanden dat niet meer nodig wanneer we elkaar begrijpen 8) maar als je die wil vertalen in gezamenlijk een Gentse Strop consumeren bij F.A.C.T.S dan heb ik daar geen probleem mee :D
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Gently
Origineel geplaatst door witam
Goh, neen het was zelfs helemaal niet aan u gericht, dat grapje.


ah ;) dan vrees ik dat ik vlaamse humor gewoon niet vat ;) Ik zal me er op voorbereiden wanneer ik onze Mad uitgave eens ga lezen waarvan ik weet dat die nogal vlaams vertaald is 8o


Origineel geplaatst door witam
Nogmaals mijn verontschuldigingen.


Ik vind altijd in geval van misverstanden dat niet meer nodig wanneer we elkaar begrijpen 8) maar als je die wil vertalen in gezamenlijk een Gentse Strop consumeren bij F.A.C.T.S dan heb ik daar geen probleem mee :D


Pfffww.. een pak van mijn hart! :-)

Oei.. dan ga ik toch eens moeten gaan naar FACTS. Ben daar nog nooit geweest vanwege de verhalen over de lange rijen en het urenlange aanschuiven. Hehe.. we spreken dan zeker af als ik toch durf te komen.. :-)

Origineel geplaatst door Fumetti
In NL zal "Geen dienst" ook mss niet de meest bezochte eindbestemming zijn hé :))


Hehe.. nog zo ene waar er echt vragen over gesteld worden.. Soms is het echt onwaarschijnlijk.. maar wel grappig. ;-)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door witam


Oei.. dan ga ik toch eens moeten gaan naar FACTS. Ben daar nog nooit geweest vanwege de verhalen over de lange rijen en het urenlange aanschuiven. Hehe.. we spreken dan zeker af als ik toch durf te komen.. :-)


Rijen zijn voor degenen die (hand)tekeningen willen - de mijne zijn vrijelijk verkrijgbaar :D en wanneer je rond alle op hol geslagen Madame Tussaud poppen kan laveren is het er redelijk toeven...

(zoekt dekking voor de verontwaardigde cosplayers... :evil: )
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Fumetti
Zal het eens uittypen en wie het hebben wil geeft maar een gil :-)

Yow
(mannelijke gil) ;)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Iets geheel anders - ik ben hard aan het nadenken om een wie is wie te maken voor 100 Bullets en Fables. Wat Fables aangaat, voornamelijk als verwijzing naar de originele figuren. Snow White is bij iedereen natuurlijk duidelijk, maar Rose Red zal sommigen al een raadsel kunnen zijn.

Ik heb dat in een ver verleden al eens gedaan en lijkt me misschien wel leuk om zoiets online te plaatsen op de site van RW, wat uiteraard versterkt is door de opmerkingen die hier de afgelopen tijd geplaatst zijn over 100 Bullets ;)
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar Project_Z
1156
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Project_Z
Sneeuwwitje en Rozerood ;)


Dankzij de naam direct vindbaar ;) maar er zijn er genoeg in Fables die niet enkel door de naam te vinden zijn. Ik weet dat Peter (de huidige vertaler) dankzij mij oorspronkelijke uitzoeklijst lang geleden op het Weeklydose forum niet in de fout viel van de vertaler die voor De Vliegende Hollander werkte aan Fables.
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 13/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Gently
Iets geheel anders - ik ben hard aan het nadenken om een wie is wie te maken voor 100 Bullets en Fables. Wat Fables aangaat, voornamelijk als verwijzing naar de originele figuren. Snow White is bij iedereen natuurlijk duidelijk, maar Rose Red zal sommigen al een raadsel kunnen zijn.

Ik heb dat in een ver verleden al eens gedaan en lijkt me misschien wel leuk om zoiets online te plaatsen op de site van RW, wat uiteraard versterkt is door de opmerkingen die hier de afgelopen tijd geplaatst zijn over 100 Bullets ;)


Wat mij betreft, zou ik het graag zien. Wordt er dan ook een beetje uitleg gegeven over het personage.. ik bedoel Sneeuwwitje kennen we allemaal wel, maar zelfs in deel zaten er enkele onbekenden. Je hebt dat niet echt nodig om het verhaal te kunnen volgen, maar het maakt het wel leuker om de achtergrond mee te hebben. Dan snap je direct meer het hoe en waarom van dat karakter.. allez, vind ik.
Geplaatst op 13/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 13/06/2014
Avatar Gently
634
De Belgen hebben geluk - hun SSZen zijn bevoorraad, de Nederlandse volgen komende week.

Overigens zal ik binnenkort een kleine enquete starten over de spreiding van onze lezers.
Geplaatst op 20/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 20/06/2014
Avatar Gently
634
Een enquete opgezet om inzicht te krijgen over de spreiding van onze uitgaves, alsook de spreiding van onze lezers:

Doe mee, hij is lekker kort ;) hoe meer hoe beter en dan verwacht ik ook meer te gaan maken in de toekomst.
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 25/06/2014
Crew
Avatar beus
1554
done

wel ambetant als je een stiripwinkel in de buurt hebt waar je je boeken koopt kan je een vraag niet goed invullen
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 25/06/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Ook ingevuld.
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/06/2014
Crew
Avatar woelfie
4108
³
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door beus
done

wel ambetant als je een stiripwinkel in de buurt hebt waar je je boeken koopt kan je een vraag niet goed invullen


Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik dacht dat ik dat juist ondervangen had... volgens mij kan je dat juist wel duidelijk invullen.
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 25/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Done..

Ik hoop wel dat ik vraag 2 juist geinterpreteerd heb. Is de leverancier bedoeld als vraag naar de naam van de ssz (dat ik bij vraag één had aangeduid)?
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 25/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door witam
Done..

Ik hoop wel dat ik vraag 2 juist geinterpreteerd heb. Is de leverancier bedoeld als vraag naar de naam van de ssz (dat ik bij vraag één had aangeduid)?


oww... zit dáár de verwarring misschien in... Ja, daar bedoel ik inderdaad de leverancier mee. Daar de leverancier één van de drie kan zijn die in vraag één als antwoord is gegeven heb ik daarvoor een generieke term gebruikt.
Geplaatst op 25/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 25/06/2014
Origineel geplaatst door woelfie
³

4
Geplaatst op 26/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
ikke ook
maar vond moeilijk kiezen welke de SSZ is waar ik het meest kom, probeer toch wel te variëren. Het voordeel, of nadeel, van op "den buiten" te wonen
Geplaatst op 26/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 26/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Gently, zijn er plannen om ook de andere cycli van The Sandman te vertalen?
Geplaatst op 27/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 27/06/2014
Avatar Gently
634
Origineel geplaatst door Fumetti
Gently, zijn er plannen om ook de andere cycli van The Sandman te vertalen?


als je daarmee bedoelt de overige delen uit de Deluxe reeks, dan jazeker. Er wordt momenteel als een gek aan deel 2 gewerkt en ik begreep dat men van hogerhand deel 3 dit jaar ook nog wil realiseren. Ik denk dat het laatste niet helemaal zal lukken, maar goed, ik hou een slag om de arm.

Gaan wij het nieuwe Sandman materiaal uitgeven? Daar is nog niks over besloten, maar op het gevaar af me hier énorm in de vingers te snijden, we zouden gek zijn het niet te doen.
Geplaatst op 27/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 27/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
Goed nieuws dus :-)
Bedoelde idd de deluxeversie
Geplaatst op 27/06/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 27/06/2014
Avatar Gently
634
Redelijk wat reacties inmiddels binnen op de enquete en wat me opvalt is dat er toch relatief weinig mensen online bestellen. Veelgehoorde klacht op beurzen was namelijk de beschikbaarheid - iets wat ik terugzie in de keuze voor boekhandel/tijdschrifentenwinkel, die is zeer laag.

Maar goed, wat niet is kan nog komen ;) Leeuwendeel van de respondanten komt uit Belgie en het randstedelijk gebied van Nederland waar de dichtheid van Strip Speciaal Zaken een stuk hoger is dan het Noorden en Oosten van Nederland en daar heb ik nog amper respons vandaan. ;)
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 30/06/2014
Crew
Avatar witam
5316
Ik kom jullie tegen in beide ssz in Leuven, maar ook in de fnac. Die laatste wel nooit met het laatste nieuwe.
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 30/06/2014
Avatar Gently
634
Onwetende Hollander, maar fnac? Is dat een soort Supermarkt of zo?
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 30/06/2014
Crew
Avatar Veter
7841
In elk geval een groothandel, ja. Oorspronkelijk een Franse cooperatieve, die nu ook al lang in België actief is. Bieden een groot gamma van multimedia, entertainment en cultuurproducten als films, boeken en strips aan.
Zijn in België ook een grote concurrent van de SSZ omdat je als FNAC-lid een rechtstreekse korting krijgt van 20% op je strips, en ze eigenlijk ook een groot aanbod hebben.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fnac
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/06/2014
Avatar Gently
634
20%???

wat een absurd hoge korting...
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 30/06/2014
Crew
Avatar Veter
7841
Tja, dat hangt van het gezichtspunt af. Als klant is dat toch wel erg aantrekkelijk. :)
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/06/2014
In Brussel zijn er stripspeciaalzaken die ook 20% geven hoor...
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/06/2014
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Veter
Zijn in België ook een grote concurrent van de SSZ omdat je als FNAC-lid een rechtstreekse korting krijgt van 20% op je strips, en ze eigenlijk ook een groot aanbod hebben.

Die korting is inmiddels teruggeschroefd tot 10% als ik me niet vergis...
Geplaatst op 30/06/2014 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 30/06/2014
Crew
Avatar Fumetti
3673
dacht dat fnac nog steeds 20% gaf op alle strips, maar op nieuwe producten krijgt iedereen 10% en is er voor leden een extra 10%. Tenzij het idd veranderd is ondertussen...

Meeste SSZ in Vkla geven 10%, sommigen (een enkeling) 20%
Geplaatst op 01/07/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 01/07/2014
Crew
Avatar Veter
7841
Origineel geplaatst door Fumetti
dacht dat fnac nog steeds 20% gaf op alle strips, maar op nieuwe producten krijgt iedereen 10% en is er voor leden een extra 10%. Tenzij het idd veranderd is ondertussen...


Inderdaad

En er zijn SSZ waar je gewoon géén korting krijgt, ook al ben je daar een goede klant.
Geplaatst op 01/07/2014 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 01/07/2014
Avatar kaeten
356
Ik zit sinds kort zonder SSZ! Jullie weten niet wat een geluk jullie hebben :(
Geplaatst op 01/07/2014 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 01/07/2014