Filmtopic

Avatar spock
3030
Ik kan ze zien ;) maar zonder afbeelding zou ik zo weten welke Gorn je bedoelt. 8)
Ik heb trouwens nog een goeie Wildstorm HC van TNG die iets voor hebben met de Gorn. 8)

Ik heb enkel de dvd 'Best of Star Trek' met vier van die afleveringen op met zogezegde verbeterde FX. Ik vind dat toch niet zo goed. De helft van de charme van de reeks was nu eenmaal die jaren 60 feel.

Maar ik ben meer fan van TNG.
Toen ik die 4 TOS afleveringen bekeek, dacht ik bij mezelf: hmm, toch blij dat ik niet heel de reeks gekocht heb, want het zou toch lastig zijn om erdoor te geraken : die afleveringen zijn meer dan 5 minuten langer dan die van TNG, en ze hebben meestal maar één verhaallijn, terwijl TNG meestal een hoofd- en een neven- story arc had.

Maar mochten de TOS afleveringen in originele versie ooit in goedkope boxen uitkomen, dan zou ik ze me wel kopen (die plastieken boxen met de originele versies in, waren veeeeeeel te duur).
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/06/2010
Ik ben onlangs ergens TOS aan 50€ tegengekomen. Dat waren 3 seizoenen dacht ik op Bluray... ik dacht nog dat is niet duur.

Maar ik heb hetzelfde probleem als Spock, ik ben er beginnen naar te kijken en na 3 afleveringen de moed op gegeven. Geef me dan maar de filmen, iets anders van Kirk en Co. krijg ik er echt niet in.


Gisteren trouwens nog eens naar een Nobrainer gekeken. National Treasure. Man man wat er toch allemaal gemaakt wordt
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Gisteren trouwens nog eens naar een Nobrainer gekeken. National Treasure. Man man wat er toch allemaal gemaakt wordt

Inderdaad. Hij was zo slecht dat ze een sequel moesten maken :(
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/06/2010
Neeen.... man man man.

BTW wie kan me helpen, ik zag een tijd geleden een film van gasten die kogels konden afschieten van kwee niet hoe ver en iemand doodschieten. Of gewoon rond een object... ik zoek de titel ik wil wel eens weten hoe die film in elkaar zit
Geplaatst op 28/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/06/2010
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Neeen.... man man man.

BTW wie kan me helpen, ik zag een tijd geleden een film van gasten die kogels konden afschieten van kwee niet hoe ver en iemand doodschieten. Of gewoon rond een object... ik zoek de titel ik wil wel eens weten hoe die film in elkaar zit


Dat moet dan WANTED uit 2008 zijn. Prachtige over-de-top aktie satire.
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 29/06/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Virtuality: 12 mensen op een interstellar trip naar nieuwe home world. Spanningen tussen hen loopt uiteraard op. En hun VR, de enige vorm van ontspanning die ze hebben, begint te flippen. Klassieke elementen, maar niet slecht. Blijkbaar was dit een pilot van een TV serie die er niet is gekomen, alhoewel ik ze wel zou willen gezien hebben. Zelfde schrijver/producer als BSG.
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door cuppenh
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Neeen.... man man man.

BTW wie kan me helpen, ik zag een tijd geleden een film van gasten die kogels konden afschieten van kwee niet hoe ver en iemand doodschieten. Of gewoon rond een object... ik zoek de titel ik wil wel eens weten hoe die film in elkaar zit


Dat moet dan WANTED uit 2008 zijn. Prachtige over-de-top aktie satire.


En de strip is nog tien keer beter ! 8)
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/06/2010
Avatar spock
3030
Gisteren op 2BE na de voorlopig laatste Big Bang Theory ;( eens naar Mercury Rising gekeken. Die film is toch al uit 1998 en ik had die nog niet gezien. Het is verre van een hoogvlieger, deze conspiracy actie-thriller (weeral) met Bruce Willis, maar ik heb me er niet mee verveeld.
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/06/2010
Origineel geplaatst door spock
Origineel geplaatst door cuppenh
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Neeen.... man man man.

BTW wie kan me helpen, ik zag een tijd geleden een film van gasten die kogels konden afschieten van kwee niet hoe ver en iemand doodschieten. Of gewoon rond een object... ik zoek de titel ik wil wel eens weten hoe die film in elkaar zit


Dat moet dan WANTED uit 2008 zijn. Prachtige over-de-top aktie satire.


En de strip is nog tien keer beter ! 8)


Dat is hem inderdaad! THX
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 29/06/2010
Origineel geplaatst door spock
Gisteren op 2BE na de voorlopig laatste Big Bang Theory ;( eens naar Mercury Rising gekeken. Die film is toch al uit 1998 en ik had die nog niet gezien. Het is verre van een hoogvlieger, deze conspiracy actie-thriller (weeral) met Bruce Willis, maar ik heb me er niet mee verveeld.


Dan vond ik lucky number slevin leuker om naar te kijken. Ik ben wel een beetje fan van Bruce en vond zijn over the top film Die hard 4 ook best wel leuk.
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 29/06/2010
Crew
Avatar cuppenh
1519
En wanner je over-de-top schietpartijen leuk vind mag SHOOT 'EM UP uit 2007 niet op je lijstje ontbreken... :D
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 29/06/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door cuppenh
En wanner je over-de-top schietpartijen leuk vind mag SHOOT 'EM UP uit 2007 niet op je lijstje ontbreken... :D


Dat is zo'n film uit mijn BIG-FUN-dvd-collectie. :D


---
Slevin vond ik niet zo denderend, eigenlijk, maar missch moet ik 'm nog eens opnieuw zien...

--
Die Hard 5 is in de maak.
Waar is de tijd van den eerste... Heb die twee keer in de cinema gezien indertijd, met enkele maanden tussen. Toen kon dat nog. Nu zijn de films al na enkele weken uit roulatie.
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 29/06/2010
Crew
Avatar Surya
13261
En toen had de man met de staalblauwe oogen nog veel meer haar!
Geplaatst op 29/06/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/06/2010
Crew
Avatar Surya
13261
TiMER: romcom waarin veel mensen een armband hebben die hen zegt wanneer ze de ware zullen vinden. En dat zorgt voor enige complicaties, zoals mensen die iedereen dumpen van zodra ze zeker weten dat hij/zij de ware niet is, of mensen die geen mensen willen die de armband niet hebben. Onderhoudend.
Geplaatst op 01/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/07/2010
Avatar spock
3030
En ook nog gezien vandeweek, op tv (ja, ik heb geen leesachterstand voor het moment, en daarbij 't is te warm) :

The Number 23 : hmm, interessant gegeven, maar langdradig en zelfs saai bij momenten. En natuurlijk de verplichte plottwist die het geheel nog meer ongeloofwaardig maakt.

En in de categorie 'al een ouwe film (1991) maar nog nooit bekeken' :
The Last Boy Scout, ook al met Bruce Willis (zie hoger). hawel ja, ik heb me daar niet mee verveeld, integendeel zelfs. Leuke film, maar ik had er nog nooit naar omgezien wegens weinig enthousiasme in de boekskes. Maar toch, leuk zomeravond vermaak.
Geplaatst op 02/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 02/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Klopt en klopt :)

Chloe: erotisch getinte film (uiteraard) van Egoyan. Knap gefilmd, nergens overdone. Nice!
Geplaatst op 02/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/07/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door spock
Clint Eastwood

En deze spelen meer dan 2 verschillende rollen?


Sergio Leone heeft ooit over Clint Eastwood het volgende gezegd: "Clint heeft twee gezichtsuitdrukkingen: eentje met cowboyhoed en eentje zonder". :))


Onderschat Eastwood niet! Hij was diegene die de stilzwijgende cowboy zonder naam heeft uitgevonden. De Italiaan Leone wilde hem steeds vanalles laten uitleggen, maar Eastwood schrapte steeds alle tekst.
Hij heeft zijn beperkingen, maar hij kent die en weet die uitstekend te gebruiken.
En vooral: hij is fantastisch als regisseur: Unforgiven, The Bridges Of Madison County, Bird, White Hunter Black Heart,...)

http://henrysheehan.com/essays/def/eastwood.jpg http://southerngent.files.wordpress.com/2009/12/unforgiven.jpg http://www.siambig.com/shop/photo_product/penguinmovieshop156595.jpg http://img508.imageshack.us/img508/1731/birdjv7.jpg http://cinemarama.files.wordpress.com/2009/01/503426white-hunter-black-heart-posters.jpg
Geplaatst op 03/07/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 03/07/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Kurt
Jongens, Clint is cool, maar de king of cool is toch wel zeker Steve McQueen. Le Mans, The great Escape, Bullit, The magnificent Seven, ...

En what about Mel Gibson in The Patriot en Braveheart (mijn topfilm).


Beide waren erg cool op het scherm, maar blijkbaar klootzakken in het echte leven.
Geplaatst op 03/07/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 03/07/2010
Origineel geplaatst door pepzaza
Origineel geplaatst door Kurt
Jongens, Clint is cool, maar de king of cool is toch wel zeker Steve McQueen. Le Mans, The great Escape, Bullit, The magnificent Seven, ...

En what about Mel Gibson in The Patriot en Braveheart (mijn topfilm).


Beide waren erg cool op het scherm, maar blijkbaar klootzakken in het echte leven.


Van Steve McQueen weet ik het niet, maar voor zijn vrouw en voor de joden is Gibson blijkbaar ook een Mad Max, vooral als hij weer eens zat is ...
Geplaatst op 03/07/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Kurt
En what about Mel Gibson in The Patriot en Braveheart (mijn topfilm).

Ik vond het beiden over the top (in een negatieve zin) opgepompte patriotistische Hollywood crap. In The Patriot willen ze je zowaar laten geloven dat de burgeroorlog gewonnen is door in slow motion met de Amerikaanse vlag te zwaaien. Komaan zeg. Welja, 't is niet mijn ding!

Gisteren Invictus gezien (hee, nog een film van Clint E). Degelijke formulefilm, goede vertolkingen, maar ik vond ik niet meer dan degelijk. Iets te formule, hij kon geen seconde verrassen.
Geplaatst op 03/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Kick-Ass: amusant maar er zat meer in, en dat kwam er helaas niet uit. Bovendien was de muziek te luid gemixt naar mijn goesting. Soms storend.
Geplaatst op 04/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/07/2010
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Kurt
En what about Mel Gibson in The Patriot en Braveheart (mijn topfilm).

Ik vond het beiden over the top (in een negatieve zin) opgepompte patriotistische Hollywood crap. In The Patriot willen ze je zowaar laten geloven dat de burgeroorlog gewonnen is door in slow motion met de Amerikaanse vlag te zwaaien. Komaan zeg. Welja, 't is niet mijn ding!

Gisteren Invictus gezien (hee, nog een film van Clint E). Degelijke formulefilm, goede vertolkingen, maar ik vond ik niet meer dan degelijk. Iets te formule, hij kon geen seconde verrassen.


The Patriot gaat niet over de burgeroorlog, die komt jaren later pas tussen Noord en Zuid, The Patriot gaat over de onafhankelijkheidsoorlog tegen de roodjassen, zijnde de Engelsen.
Geplaatst op 04/07/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 04/07/2010
In se in de onafhankelijkheidsoorlog ook een burgeroorlog. Ze is namelijk gestart als een oorlog van Engelsen die zich wilden afscheuren tegen Engelsen die bij Engeland wilden blijven. Pas enkele jaren na het begin hebben de Amerikanen zich onafhankelijk verklaard, en pas tegen het einde van de oorlog werden de Verenigde Staten ook erkend als land.
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Wat er niet toe doet, mijn redenen om hem niet goed te vinden blijven dezelfde, omdat ze niet gaan over de inhoud, maar de manier waarop ze gebracht worden.
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/07/2010
Avatar spock
3030
True Blood S2E1-S2E7 gezien en I STILL LOVE IT. Ik vind het nog beter dan het eerste seizoen (hoe is het mogelijk). HBO is weer op dreef.
It’s sexy, it’s bloody, it’s southern sensuality, it’s damn good story tellin’ met een vleugje gitzwarte humor. Een zéér goeie reeks met mystery en fantasy, over vampieren, heksen, changelings en mensen (!). Het wordt beter en beter, maar ook weirder en perverser (wich is good ! (die orgies!)). En de broeierigheid van de zuiderse staten stroomt van het scherm af. Nog 5 afleveringen van de 12 en dan is S2 ook weeral gedaan. Damn.
Ik denk dat ik dit ga kopen. En de IDW bundels die er ooit zullen van komen waarschijnlijk ook. De boeken waarop deze reeks gebaseerd is… Ik denk het niet. Maar niks is zeker. :)
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 05/07/2010
Origineel geplaatst door Surya
Wat er niet toe doet, mijn redenen om hem niet goed te vinden blijven dezelfde, omdat ze niet gaan over de inhoud, maar de manier waarop ze gebracht worden.


Mijn probleem met die films is dat het altijd de Amerikanen zijn die niks misdoen, de anderen zijn steevast de slechten of het zijn alleen de Amerikanen die op heroïsche wijze de wereld kunnen redden van de ondergang en blabla. En inderdaad, je ziet de Stars en stripes te pas en te onpas.
Wat ik me nu afvraag, met welk vendel zwaait Gibson eigenlijk? Is het een hedendaagse Stars en strips?
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/07/2010
Crew
Avatar Veter
7840
Nee, ik vermoed dat dat soort zaken historisch nogal juist zat. Daar zouden ze anders toch nogal zwaar op afgerekend worden. Met foute vlaggen staan zwaaien... :)
Maar inderdaad een typische Hollywood spektakelfilm.

http://static.guim.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2009/7/22/1248275809281/Mel-Gibson-in-The-Patriot-001.jpg
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 05/07/2010
Avatar Kurt
132
Nog een leuke film : Rambo 4. Die is zo over the top dat het leuk wordt om naar te kijken. Die ouwe Rambo maait op zijn eentje een heel leger neer, ik denk dat hier meer doden vallen dan in pakweg The longest day. De scene waarin hij achterin een jeep springt en met het zware gemonteerde machinegeweer op de chauffeur schiet terwijl er een paar emmers bloed en ingewanden op hem worden uitgekapt, is zo overdreven :-) Eigenlijk is dit een parodie op zijn vorige films.

Verstand op nul en lachen maar.

(voor de rest ben ik normaal hoor).
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
Kurt
Geplaatst op 05/07/2010
Gisteren nog eens naar Rush Hour gekeken.

Onderhoudend en leuk.
Geplaatst op 05/07/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 05/07/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Kurt
Nog een leuke film : Rambo 4. Die is zo over the top dat het leuk wordt om naar te kijken. Die ouwe Rambo maait op zijn eentje een heel leger neer, ik denk dat hier meer doden vallen dan in pakweg The longest day. De scene waarin hij achterin een jeep springt en met het zware gemonteerde machinegeweer op de chauffeur schiet terwijl er een paar emmers bloed en ingewanden op hem worden uitgekapt, is zo overdreven :-) Eigenlijk is dit een parodie op zijn vorige films.

Verstand op nul en lachen maar.

(voor de rest ben ik normaal hoor).


Jah ;) Totaal onverwacht vond ik dat ook een goeie film.
Het was bijna een komische horror film. Zo bloederig en over the top.
Ik heb me daar goed mee geamuseerd, met die film. 8)
Geplaatst op 06/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 06/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
When you are strange: docu over The Doors. Boeiend, ook al kan je mij geen fan of kenner noemen. Ik heb eigenlijk voor de rest enkel hun muziek gehoord in de film die Oliver Stone ooit over hen maakte.
Geplaatst op 06/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/07/2010
Avatar spock
3030
The Doors' muziek niet kennen ??? 8o ?(

;)


In de categorie ouwe films, nog nooit (helemaal) gezien : Point Break.
Bof. Onderhoudend. Keanu is natuurlijk keanu en wordt door al de rest naar huis gespeeld. ;)


Gisteren True Blood verder bekeken en het was weer zéér goed. Beetje over the top, maar op een heel goeie manier. Kom maar op met dat derde seizoen. 8)
Geplaatst op 06/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 06/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door spock
The Doors' muziek niet kennen ??? 8o ?(

Wel, er zijn enkele nummers die ik wel ken natuurlijk, zoals Light My Fire en Riders of the Storm, en als ik een nummer van hen hoor, zou ik de stijl misschien wel herkennen, maar een kenner kan je me dus niet noemen :)
Geplaatst op 06/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/07/2010
Avatar spock
3030
Yep, Ik heb TRUE BLOOD seizoen 1 gekocht. 8)
Seizoen twee is nog niet uit. Die versies die ik huurde waren import.

en omdat ik het niet beter kan zeggen : http://www.humo.be/tws/dvd-reviews/6636/serie-true-blood-seizoen-1.html

http://www.locoporlasseries.com/dvd/catalog/images/TrueBlood_DVD_Season1.jpg
Geplaatst op 07/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 07/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Al veel goeds van gehoord, maar 't onderwerp spreekt me niet aan.

Gisteren Waiting for Armageddon gezien. Docu over de Evangelicals in de USA. Man man man, hoe intelligente mensen toch compleet tilt kunnen slaan als het over hun geloof gaat. Ongelofelijk. Niet ininteressant dus, maar een dubbel zo lange docu (ze was maar 74 minuten) had ook dubbel zo diep kunnen gaan.
Geplaatst op 07/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/07/2010
Gisteren nog naar Practical Magic gekeken.

Leuke tover/romantiek film met Sandra Bullock en Nicole Kidman.

http://www.moviedownfree.com/picz/mov_practical_magic.jpg
Geplaatst op 07/07/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 07/07/2010
Origineel geplaatst door Surya

Gisteren Waiting for Armageddon gezien. Docu over de Evangelicals in de USA. Man man man, hoe intelligente mensen toch compleet tilt kunnen slaan als het over hun geloof gaat. Ongelofelijk. Niet ininteressant dus, maar een dubbel zo lange docu (ze was maar 74 minuten) had ook dubbel zo diep kunnen gaan.


Ja, men spreekt hier veel over het fanatisme in moslimlanden, maar in sommige streken van de VS is het al even erg. In de Bible Belt ben je een alien als je zegt dat je atheïst bent. Veel van die diepgelovige groeperingen hebben meer gemeen met een theocratisch regime à la Iran dan met de Westerse seculiere samenleving.
Geplaatst op 07/07/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 07/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Inderdaad. Grappig was: een van de Evangelicals was bezig over dat Moslims als doel hebben de hele wereld te bekeren en dat ze te extremistisch zijn en what not, en meteen daarna bewees hij dat zij eigenlijk exact het zelfde zijn. Tja...

The Losers: Heb de TP niet gelezen, maar dit was amusant.
Geplaatst op 08/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
The Revolution will not be Televised: docu over de betrokkenheid van de media in de 2002 coup in Venezuela. Duidelijk one sided, maar toch good stuff!
Geplaatst op 09/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/07/2010
Avatar spock
3030
Ik ben herbegonnen met True Blood Seizoen 1, nu ik het gekocht heb. 8)

Big Love ! (vind zo geen emoticon hier)
Geplaatst op 09/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 09/07/2010
Crew
Avatar woelfie
4106
Net genoten van een gezapig TV-avondje:
Juno, een knap gemaakte film over tienerzwangerschap zonder de obligate moraliserende slijmerige plot. Dit keer echt grappig.

En dan bij het zappen gebotst op een schitterende docu over één van de beste Belgische bands ooit: Front 242.
Geplaatst op 10/07/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/07/2010
Ben gisteren beginnen te kijken naar Belpop, maar ik was gewoon té moe. 't was nochtans interessant.
Geplaatst op 10/07/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 10/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Cop Out: Buddy cop comedy met Bruce Willis en van Kevin Smith. Zwak, zwak, zwak, zwak!
Geplaatst op 12/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/07/2010
Crew
Avatar Iyo74
6892
"Day of the Triffids" - remake van 2010.
Véél minder dan het boek! Echt Hollywoodiaans. Ondanks (of juist door) 3 uur film, slaagt de regisseur er niet in om de juiste sfeer te creëren. Jammer...
(PS: Misschien had ik de dvd niet vlak na het lezen van het boek moeten bekijken, maar ja, k was nieuwsgierig...)
Geplaatst op 18/07/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Micmacs: Jeunet film met de klassieke ingredienten. Niet zijn beste, maar zeer leuk!

Leaves of Grass: Edward Norton speelt een tweeling met uiteenlopende karakters. Leuk.
Geplaatst op 18/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/07/2010
Avatar spock
3030
Doghouse : een geestige Britse film over een stel drinkebroers die in een dorpje vol zombievrouwen verzeild raken. Camp van de bovenste plank.

In de reeks ‘oud maar nog nooit volledig gezien’ : The Untouchables. Goeie film, een klassieker volgens de boekskes. Kwam me toch wat oubollig over, om een klassieker te zijn, maar alla : goeie film.
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Untouchables is inderdaad niet meer up to snuff als je 't mij vraagt
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Nog vergeten dat ik donderdag nog een docu zag: "You can heal cancer from the inside out" (ofzo, weet het niet presies meer). Boeiende docu die bevestigde wat ik al voor mezelf beslist had: als ik ooit kanker blijk te hebben, zal ik die NIET op de "aanvaarde" manieren aanpakken. Alternatieve methoden hebben geen bewezen resultaten (volgens de vakpers) maar chemo en dergelijke hebben wel bewezen resultaten. Het is wel zeer duidelijk dat ze NIET werken op lange termijn.
Ze doen ook haarfijn uit de doeken hoe de statistieken beïnvloed worden om de indruk te wekken dat er vooruitgang is, terwijl een mens met kanker nu gemiddeld even slecht af is en gemiddeld even kort leeft als iemand met de zelfde kanker 50 jaar geleden. Oh ja, verbaast het iemand dat dingen als de American Cancer Institution belachelijke winsten maken en op de rankings van charities steeds helemaal onderaan komt als het op nuttige goede doelen aan komt?

Nuja, you catch my drift, ik vond dit zeer boeiend en eigenlijk verplichte kost voor iedereen die wat bewust wil zijn over zijn lichaam en wat hij er mee doet als hij ernstig ziek wordt.
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/07/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Surya
Untouchables is inderdaad niet meer up to snuff als je 't mij vraagt


Neeje :D
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/07/2010
Ik kon er echt niet vantussen en heb nog eens naar Independence day gekeken.... op en topsnot hollywood cinema...

Zelfs al moet je niet nadenken moet ik wel zeggen dat de Aliens er toch cool uitzien...


Oh ja en die untouchables... hij is van 1987 maar ziet er uit als of hij uit begin de jaren 70 komt...
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 19/07/2010
Avatar Kurt
132
Heb vorige week nog eens naar "Borat" gekeken. Man man, dat is echt om te gieren, die reacties van de Amerikaantjes.

In navolging ook naar "Brüno" gekeken, waarin hij een Oostenrijks homofiel typetje speelt dat beroemder wil worden dan de bekendste Oostenrijker aller tijden "Adolf wie?". Deze film gaat er echt over, niet te doen. Minder grappig dan Borat, maar wel bij wijlen degoutant. Op een gegeven moment loopt hij als een janet door Jerusalem met een korte broek, bretellen, een janettenhemdje en zo'n joodse hoed op. Als een paar extreme Joden hem in de gaten krijgen, moet hij lopen voor zijn leven.

Ook in Borat hekelt hij voortdurend de Joden. Moet je weten dat Sacha Baron Cohen zelf een Jood is. Voor Borat hebben bijna alle groepen die aan bod komen klacht ingediend : de Joden, verschillende Amerikanen die in de film de revue passeren, Roemenië (waar op locatie gefilmd werd) en Kazachstan (omdat hij zogezegd een reporter uit Kazachstan is).

Conclusie : Borat moet je gezien hebben, Brüno daar mis je niet veel aan.
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
Kurt
Geplaatst op 19/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Ik vond beide films even goed/slecht. 1 goeie mop per film, veel zeer gedurfde "stunts" waarmee hij bewijst echt wel ballen aan zijn lijf te hebben, maar in the end een onsamenhangende, oninteressante boel. Enkele leuke momenten die niet voldoende zijn om de film een echte film te maken.
Geplaatst op 19/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Karate Kid (de nieuwe): De zoon van Will Smith doet het niet zo slecht als ik gevreesd had. Veel anders positief kan ik hier niet over zeggen.
Geplaatst op 20/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/07/2010
Dus weer een KIDDIE movie zoals de originele filmen?
Geplaatst op 20/07/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/07/2010
Avatar Jean-Paul
384
Origineel geplaatst door Kurt
Conclusie : Borat moet je gezien hebben, Brüno daar mis je niet veel aan.


Films weten mij nog maar zelden aan het lachen te krijgen, maar zowel Borat als Brüno lukte dat veelvuldig. Ben het er wel mee eens dat Borat de betere van de twee was.
Geplaatst op 20/07/2010 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 20/07/2010
Avatar spock
3030
Om de één of andere reden, interesseert die man (Cohen dus, en zijn filmkes) me voor geen meter.
Missch ben ik daar verkeerd in, maar toch, ik zie me nog niet zo vlug een film van 'm huren of zelfs maar bekijken op tv.
Geplaatst op 20/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 20/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Ali G vond ik leuk, wat daarna kwam al heel wat minder...
Geplaatst op 20/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Inception: Amazing, awesome!
Geplaatst op 21/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/07/2010
Gamers: een betere versie van Running Man.
Geplaatst op 21/07/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 21/07/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Greenberg: Boring. Snap echt niet wat ze wouden bewijzen met deze film. Dit is nogthans van de regisseur van The Squid and the Whale wat ik zeer goed vond.

Leep Year: formule romcom, zonder veel humor (1 leuke mop) en totaal ongeloofwaardige romance. Zeer zwak.
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/07/2010
Avatar spock
3030
Dexter S1E1 – S1E6.
Ik heb dat heel graag gezien, ik had helemaal een verkeerd beeld van deze reeks die hier op VT4 of 2BE wordt uitgezonden.
Als je de premisse van de reeks zomaar kan aanvaarden, een gevoelloze seriemoordenaar die door zijn vader de politie agent is klaargestoomd om zonder sporen na te laten slechteriken te vermoorden en die nu als bloedexpert bij de politie werkt, en ik heb daar geen probleem mee eigenlijk met dat gegeven, dan krijg je een zeer goede en volwassen reeks te zien (ik had al gezegd dat Showtime niet moet onderdoen voor HBO). Na tien minuten Pilot was ik al verkocht. Dexters personage is interessant, maar zijn zus, zijn vriendin en andere personages vind ik even interessant (of soms nog interessanter dan Dexter). Yep, dat is voor mij een teken dat ik dit heel goed ga blijven vinden. En ja, soms is het wat ver gezocht of zelfs een tikkeltje ongeloofwaardig, maar dat zijn maar kapstokken voor de donkere en tegelijk luchtige soap over Dexter en zijn (geveinsde) emoties en relaties. Great show so far.
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/07/2010
En de generiek van Dexter is om van te snoepen.

Serie 2 is ook nog goed, maar de derde reeks kon me al wat minder bekoren...
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 22/07/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
En de generiek van Dexter is om van te snoepen.

Serie 2 is ook nog goed, maar de derde reeks kon me al wat minder bekoren...


Yep, dat hoor ik overal, maar ik hoor ook dat de vierde reeks dan weer de beste is van de vier, en dat het einde van reeks vier ongezien goed is. :D

Dus ik zal alles wel huren. ;)
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/07/2010
Origineel geplaatst door spock
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
En de generiek van Dexter is om van te snoepen.

Serie 2 is ook nog goed, maar de derde reeks kon me al wat minder bekoren...


Yep, dat hoor ik overal, maar ik hoor ook dat de vierde reeks dan weer de beste is van de vier, en dat het einde van reeks vier ongezien goed is. :D

Dus ik zal alles wel huren. ;)


Damn je kan al hele reeksen huren ook... het is dan ook jaren geleden dat ik nog eens een videotheek heb bezocht. Wat kost zoiets?
Geplaatst op 22/07/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/07/2010