Filmtopic

Crew
Avatar Surya
13271
Nowhere Boy: degelijk drama over John Lennon's jonge jaren.
Geplaatst op 16/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Prince of Persia: Sands of Time: Niet echt hoogstaand, maar wel amusant. Waarom de Perzen allemaal met Engels accent moeten spreken is mij een beetje een raadsel.
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/08/2010
Amerikanen associëren slechterikken in films met Engelse accenten. Misschien een overblijfsel van hun onafhankelijkheidsoorlog...
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Ook de helden in 't verhaal spreken met Brits accent, ook al is Gyllenhaal een Amerikaan...
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/08/2010
Misschien vonden ze het beter passen in de 'exotische' setting?
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Ja, want Engeland is echt exotisch :)
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/08/2010
Avatar spock
3030
The Road : saaie, high brow post-apocalyptische film, met slechts enkele goeie sènes. voor de rest : saai, langdradig, veel overbodige flash backs en totaal ongepaste high brow (huh, wat dat ook juist weer wil zeggen).

Crazy Heart : heel mooie, trage film over een alcoholische countryzanger op zijn retour, maar met een natuurlijk, ongeforceerd happy end, en met geloofwaardige clichés, vooral dankzij de acteerprestaties. Prachtige muziek, ook. Jeff Bridges is niet alleen een goed acteur (eindelijk die Oscar !), maar ook een geel goed zanger.
Prachtige film.
Dit is zo'n film die op mijn netvlies staat gebrand, en die ik al zappend direct zal herkennen en blijven bekijken, hoever de film ook al is gevorderd. (ik heb dat bij nog enkele films, zoals bijvoorbeelt The Straight Story, om er één te noemen.)
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 17/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door spock
The Road : saaie, high brow post-apocalyptische film, met slechts enkele goeie sènes. voor de rest : saai, langdradig, veel overbodige flash backs en totaal ongepaste high brow (huh, wat dat ook juist weer wil zeggen).

Inderdaad. Ze probeerden het meer te laten zijn dan het was. Helemaal mislukt.

Origineel geplaatst door spock
Crazy Heart : heel mooie, trage film over een alcoholische countryzanger op zijn retour, maar met een natuurlijk, ongeforceerd happy end, en met geloofwaardige clichés, vooral dankzij de acteerprestaties. Prachtige muziek, ook. Jeff Bridges is niet alleen een goed acteur (eindelijk die Oscar !), maar ook een geel goed zanger.
Prachtige film.

Klopt, al vond ik de muziek maar niets. Country kan me ECHT niet boeien

Origineel geplaatst door spock
The Straight Story

Daar gebeurt nu eens niets in zie. Schitterend!
Geplaatst op 17/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Solidarity Man: best aardig drama maar niet bijzonder
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Ben puur uit nostalgie The A-Team nog eens aan het bekijken, woaaaw heb er indertijd wel een paar gemist... :))
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 18/08/2010
Avatar spock
3030
The Wolfman : bij momenten een lekker ouderwetse weerwolf film, bij momenten jammer genoeg niet. Deze film probeert zowel een sfeerfilm als een blockbuster te zijn, en ze hadden beter voor het eerste gekozen. Deze film is ongeveer 10 minuten te lang (die 10 minuten hadden beter in de extra's gezeten) en is al bij al een goeie film, ook al is het noch mossel noch vis.
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 18/08/2010
Avatar spock
3030
Surya : Straight Story, daar gebeurt toch het één en ander in hoor. ;)
Al is het maar de prachtige locaties met de prachtige muziek. Maar ook de afzonderlijke verhaaltjes zijn prachtig.
Vergeleken bij een hedendaagse blockbuster gebeurt er inderdaad niks in die film. Schitterend ! ;) :D 8)


:]
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 18/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door spock
The Wolfman : bij momenten een lekker ouderwetse weerwolf film, bij momenten jammer genoeg niet. Deze film probeert zowel een sfeerfilm als een blockbuster te zijn, en ze hadden beter voor het eerste gekozen. Deze film is ongeveer 10 minuten te lang (die 10 minuten hadden beter in de extra's gezeten) en is al bij al een goeie film, ook al is het noch mossel noch vis.

Ik zou 't anders verwoorden: de film is ongeveer 10 minuten lang. Toen was 't verhaal op en hebben ze er wat opvulsel bijgestoken om 'm lang genoeg te maken en hun special effects to kunnen showen. Zwak, zwak, zwak!
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ben puur uit nostalgie The A-Team nog eens aan het bekijken, woaaaw heb er indertijd wel een paar gemist... :))


Die mochten er vroeger zeker zijn, hoe vaak ik er daar toen niet naar gekeken heb ...
Maar bijziend dat die allemaal waren, miljoenen kogels zijn er in die serie verschoten en behalve B.A. die één keer in zijn been is geraakt is er voor de rest nooit iemand geraakt ! 8)
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 18/08/2010
Of de achtervolgers die ALTIJD op dezelfde manier overkop gingen.

I love it when a plan comes together...
Geplaatst op 18/08/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/08/2010
haaa, Classic albums gezien vandaag, en het was er eentje om te zoenen (al zal het niet iedereens smaak zijn): Number of the Beast van Iron Maiden.

Fantastische plaat die ik regelmatig beluister/ probeer na te spelen (met de nadruk op proberen)
Geplaatst op 19/08/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/08/2010
Avatar scifiwim
118
[i]Fantastische plaat die ik regelmatig probeer na te spelen (met de nadruk op proberen)


RUN TO THE HILLS!!!

(LOL, kweetniet hoor, waarschijnlijk speel je fantastisch) :)
Geplaatst op 19/08/2010 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 19/08/2010
Heu, de solo's zijn vrij problematisch...
Geplaatst op 19/08/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 19/08/2010
Avatar spock
3030
The Imaginarium of Doctor Parnassus is soms visueel verbluffend, maar is toch niet zo subliem als ik verwachtte na al die goeie kritieken. Stelde eigenlijk niet zo heel veel voor, en er zaten zelfs ronduit belachelijke scènes in. Hier had ik dus duidelijk veel meer van verwacht. Maar ik heb me niet verveeld. Gewoon goed dus en niet uitzonderlijk goed.
Geplaatst op 19/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/08/2010
Avatar spock
3030
Ben begonnen met Brotherhood seizoen 3.
Laatste seizoen. ;(
Slechts 8 afleveringen. Ik ga het wat rustig aan doen. ;)
Geplaatst op 20/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 20/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Paper Man: zeer aardig indie drama. Blij dat ik 'm gezien heb
Geplaatst op 20/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/08/2010
Avatar spock
3030
Daarnet de laatste aflevering gezien van Brotherhood (Showtime).
Zéér goed.
3 seizoenen, 29 afleveringen van gemiddeld 50 minuten.
Dit is van het beste wat ik ooit zag.
Enige minpunt : het is gedaan.
Geplaatst op 22/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 22/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Were the world mine: leuke romantisch/drama/comedy/musical geïnspireerd op Midsummer nights dream
Geplaatst op 22/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Eclipse: "het boek is beter" zei Myriam. Ik hoop het, want anders verdoen VEEL mensen hun tijd. Wat een rommel.
Geplaatst op 23/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/08/2010
Avatar spock
3030
Shutter Island : goed gemaakt, goeie fotografie en sfeer, enkele goeie acteerprestaties, maar jammer genoeg, het verhaal : a load of belachelijke crap. Geen moment is er spanning of ook maar een geloofwaardig verhaal. Too bad.
Geplaatst op 23/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
The Ghost Writer: knappe film van Polanski. Hij deed me wat aan Hitchcock films denken op een manier. Leuk dat je niet echt weet waar het verhaal heen gaat en het samen met de protagonist ontdekt, terwijl de plot zich langzaam ontplooit. Nice!
Geplaatst op 24/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/08/2010
Avatar voske44
364
the 40 year old virgin: wat me eerst een heel domme komedie leek, heeft me toch verrast. Ok de humor kan zeer seksistisch worden maar veel grappen gaan dieper dan dat, tevens en sterke prestatie van steve carell: leuk werk

the secret of kells: deze animatie-film is een puur magie/kunst/goud of hoe je het ook wilt noemen, absoluut een aanrader :D :D
Geplaatst op 25/08/2010 Citeren
Avatar
voske44
Geplaatst op 25/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door voske44
the secret of kells: deze animatie-film is een puur magie/kunst/goud of hoe je het ook wilt noemen, absoluut een aanrader :D :D

De strip gelezen?
Geplaatst op 25/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/08/2010
Crew
Avatar woelfie
4122
ik heb de twee albums thuis liggen maar nog niet gelezen.
gewoon gekocht voor de super-pradchtige tekeningen, die op geen enkel moment doen denken aan een tekenfilm
hopelijk is het verhaal even goed
Geplaatst op 26/08/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 26/08/2010
Avatar voske44
364
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door voske44
the secret of kells: deze animatie-film is een puur magie/kunst/goud of hoe je het ook wilt noemen, absoluut een aanrader :D :D

De strip gelezen?

Ik wist nie eens dat daar en strip van was :D
Geplaatst op 26/08/2010 Citeren
Avatar
voske44
Geplaatst op 26/08/2010
Avatar spock
3030
Braindead : I still love it a lot. Ik zag deze zombie/splatter/slapstick klassieker van Peter Jackson indertijd in de cinema (1992 of 93 ? waar is de tijd) in ik vond 'm zeer goed. En dat vind ik nu nog steeds. De zaal liep wel leeg toen, er zaten veel mensen die eigenlijk een andere film hadden willen zien, maar die waren al volzet, maar die enkele geeks die bleven zitten, hebben gelachen voor een volle zaal. :)


Fringe season 1 :
I like it. Laten we wel wezen, het is geen X-files of de opvolger van X-files (nope, X-files is toch nog wel een heel stuk beter), maar het heeft wel potentieel.
Eens je de personages gewoon bent, en je je neerlegt bij de ongeloofwaardigheden eigen aan tv shows (beperkt budget) dan is deze nieuwe reeks van JJ Abrams (ea) zeer goed te smaken.
De eerste drie afleveringen waren de minste, maar dat is misschien omdat ik er teveel van verwachtte, maar vanaf aflevering 4 verandert de toon, en na de midseason hiatus verbetert de reeks nog zienderogen. En vanaf dan zitten er ook 'monster of the week episodes' in. Yep, loved it. Sommige scènes deden me denken aan vergeten x-files episodes, maar ipv Mulder en Scully in small town America en in een sleezy motelleke, krijg je andere personages, en minder doordachte scenarios, maar al bij al : ik blijf dit volgen en amuseer er me uitstekend mee.
Net zoals bij de X-files zijn er dus mythology episodes (The Pattern, Massive Dynamic, the Observer, enz) en Monster of the Week episodes, maar je moet er in deze reeks een alwetende crazy professor bijnemen, en meer scifi elementen (niet altijd even geslaagd) om de zaken op te lossen. En ja, van een zekere sexuele spanning tussen de twee hoofdpersonages is er ook sprake. ;)
Geplaatst op 28/08/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/08/2010
Crew
Avatar Surya
13271
In a dream: docu over een boeiend artist, makke film

Toe to Toe: had een beklijvend drama kunnen zijn, maar wat slecht gedaan zeg

The Expendables: zwak, zwak, zwak. Van ver niet genoeg humor. De actiescenes worden overschaduwd door een overload aan schietscenes. Wie cast er nu Jet Li en laat hem stomweg mensen afknallen in plaats van knappe stunts te doen? Zwak, zwak, zwak!

Bullshit: matige documentaire over een boeiend onderwerp, de macht van bedrijven zoals Monsanto en hoe ze die misbruiken om zichzelf te verrijken. Maar eer zijn betere documentaires over het zelfde onderwerp
Geplaatst op 30/08/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2010
Avatar spock
3030
Kick-Ass vond ik zeer goed. Fucking coole finale, drie keer. Het einde is anders dan in het boek, maar toch in de geest van het boek. Goed gedaan !

Nu ben ik bezig met Twin Peaks nog eens te bekijken. Prettig terugzien. :)
Geplaatst op 01/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 01/09/2010
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy - ongrappig, want een probleem is voor een komedie.
Geplaatst op 01/09/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 01/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door belgianbingo
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy - ongrappig, want een probleem is voor een komedie.

Dat vind ik nu eens van ELKE Will Farrel film zie. Die kerel is gewoon storend ongrappig, en de films waarin hij verkiest te spelen zijn dat ook. Gelukkig kan ik kiezen er niet naar te kijken :)

Date Night: Steve Carell is wel soms grappig, en zijn films ook soms. Enkele zeer geslaagde grappen, aandoenlijke situaties van het koppel en een over the top plot. Best leuk, maar het blijft een doorsnee Hollywood komedie.
Geplaatst op 01/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/09/2010
Origineel geplaatst door spock
Kick-Ass vond ik zeer goed. Fucking coole finale, drie keer. Het einde is anders dan in het boek, maar toch in de geest van het boek. Goed gedaan !

Nu ben ik bezig met Twin Peaks nog eens te bekijken. Prettig terugzien. :)


Die reeks heb ik onlangs ook nog gezien... super om naar te kijken en blijft goed.

Kick-ass staat hoog op mijn verlanglijst om te kijken, dat gaat voor dit weekend zijn!
Geplaatst op 01/09/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 01/09/2010
Avatar mi-jah
1739
De trailer voor de Walking Dead tv-serie is er!!!
Ziet er zeer veelbelovend uit...
Veel dingen uit de comic overgenomen, maar op het eind van de trailer zien we toch nog iets onverwachts...

Ik kan haast niet wachten op deze adaptie!
Geplaatst op 01/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 01/09/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Origineel geplaatst door mi-jah
De trailer voor de Walking Dead tv-serie is er!!!
Ziet er zeer veelbelovend uit...
Veel dingen uit de comic overgenomen, maar op het eind van de trailer zien we toch nog iets onverwachts...

Ik kan haast niet wachten op deze adaptie!


Ziet er als die andere film, het begint hetzelfde maar dan met een vrouw???

COOL 8)
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 02/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Hourse of Numbers: Zeer boeiende documentaire die eens een ander licht werpt op het hele HIV/AIDS verhaal. Zeer boeiend, zeker voor mensen die HIV/AIDS hebben of mensen kennen die dat hebben. Aanrader!
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/09/2010
Gisteren naar the A-Team gekeken. Als aktie film is het echt over the top cinema. JE weet waar je aan begint. Evenwel kunnen de acteurs niet het "echte" A-Team gevoel neerzetten.

Maar toch leuke entertainment voor een no-brainer.
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/09/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door mi-jah
De trailer voor de Walking Dead tv-serie is er!!!
Ziet er zeer veelbelovend uit...
Veel dingen uit de comic overgenomen, maar op het eind van de trailer zien we toch nog iets onverwachts...

Ik kan haast niet wachten op deze adaptie!

Ziet er als die andere film, het begint hetzelfde maar dan met een vrouw???

COOL 8)

Was dat niet Shaun of the Dead?
Heb ikzelf nog niet gezien, maar de schrijver (Kirkman) van The Walking Dead werd daar door zn lezers al over gemaild toen de reeks net was gestart.
Hij had die film toen nog niet gezien zegt ie, en ik geloof m wel. ;)

Ik verwacht hier echt heel veel van, vooral omdat het verhaal zo ongelofelijk goed is uitgewerkt in de comics. De situaties en reacties zijn (ondanks de zombies) erg geloofwaardig neergezet.
Ik hoop dat de tv-reeks dit goed gaat overbrengen...
Als ze dat doen, zou het me niet verbazen als het qua populariteit zo groot zou worden als X-Files of Lost...
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 02/09/2010
eerste vier afleveringen van Andromeda, met Kevin Sorbo in de hoofdrol als commandant van een starship die 300 in de tijd heeft vastgezeten en zijn oude 'volkerenbond' wil herstellen .

Redelijk flauw als je het mij vraagt. Heb tijdens de afleveringen zelfs zitten werken aan de site...
Mooi schip wel.

Denk wel dat de serie kan groeien.
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/09/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door mi-jah
De trailer voor de Walking Dead tv-serie is er!!!
Ziet er zeer veelbelovend uit...
Veel dingen uit de comic overgenomen, maar op het eind van de trailer zien we toch nog iets onverwachts...

Ik kan haast niet wachten op deze adaptie!

Ziet er als die andere film, het begint hetzelfde maar dan met een vrouw???

COOL 8)

Was dat niet Shaun of the Dead?
Heb ikzelf nog niet gezien, maar de schrijver (Kirkman) van The Walking Dead werd daar door zn lezers al over gemaild toen de reeks net was gestart.
Hij had die film toen nog niet gezien zegt ie, en ik geloof m wel. ;)

Ik verwacht hier echt heel veel van, vooral omdat het verhaal zo ongelofelijk goed is uitgewerkt in de comics. De situaties en reacties zijn (ondanks de zombies) erg geloofwaardig neergezet.
Ik hoop dat de tv-reeks dit goed gaat overbrengen...
Als ze dat doen, zou het me niet verbazen als het qua populariteit zo groot zou worden als X-Files of Lost...


Heb even zitten denken, zou het niet resident evil 1 kunnen zijn?
De openingsscène uit de eerste film, ik weet dat in het spel ongeveer dezelfde gedachte werd gevolgd die dan later in de film werd overgenomen... :(

Het is al een tijdje geleden, dus ben er niet zeker van?
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 02/09/2010
Andromeda is van Gean Roddenberry en heeft 5 seizoenen gelopen, herinner me alleen niet meer of dat ook een einde had of dat het een abrupte stopzetting was, ik dacht gelezen te hebben dat het niet goed genoeg was.


Waar ik ook naar aan het kijken ben is Warehouse 13. Een leuke reeks over een groep special agents die speciale items moeten gaan zoeken. Een van de leukere was toch wel als ze HG Wells terug levend krijgen. Hoe en wat moet je natuurlijk zelf kijken.
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/09/2010
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Andromeda is van Gean Roddenberry


'k vond al dat er nogal wat ideeën Star trek-achtig overkwamen.

En wat ik nog vergeten te zeggen was: een verschrikkelijk irritante soundtrack!
Geplaatst op 02/09/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/09/2010
Prince of Persia, The Sands of Time.

Leuk gemaakte hemmerich film. goede acteurs, die het karakter zeker goed inpakken. De aktiescnes zijn zeer goed uitgewerkt en de stunts zijn van het oude type. Vallen van gebouwen en trappen, met paarden enzo.
Ja 't is een entertainende film als je van het thema houdt.

Film is allezins beter dan het boek van onlangs.
Geplaatst op 03/09/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/09/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door mi-jah
De trailer voor de Walking Dead tv-serie is er!!!
Ziet er zeer veelbelovend uit...
Veel dingen uit de comic overgenomen, maar op het eind van de trailer zien we toch nog iets onverwachts...

Ik kan haast niet wachten op deze adaptie!

Ziet er als die andere film, het begint hetzelfde maar dan met een vrouw???

COOL 8)

Was dat niet Shaun of the Dead?
Heb ikzelf nog niet gezien, maar de schrijver (Kirkman) van The Walking Dead werd daar door zn lezers al over gemaild toen de reeks net was gestart.
Hij had die film toen nog niet gezien zegt ie, en ik geloof m wel. ;)

Ik verwacht hier echt heel veel van, vooral omdat het verhaal zo ongelofelijk goed is uitgewerkt in de comics. De situaties en reacties zijn (ondanks de zombies) erg geloofwaardig neergezet.
Ik hoop dat de tv-reeks dit goed gaat overbrengen...
Als ze dat doen, zou het me niet verbazen als het qua populariteit zo groot zou worden als X-Files of Lost...


Heb even zitten denken, zou het niet resident evil 1 kunnen zijn?
De openingsscène uit de eerste film, ik weet dat in het spel ongeveer dezelfde gedachte werd gevolgd die dan later in de film werd overgenomen... :(

Het is al een tijdje geleden, dus ben er niet zeker van?

Punten voor $tripo! (y)

Hier ff 2 scans uit de brieven die Robert Kirkman toen kreeg:
http://img683.imageshack.us/img683/4353/twdbrief01.jpg

http://img816.imageshack.us/img816/5934/twdbrief02.png
Geplaatst op 03/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 03/09/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Nu dat ik dat lees van '28 days later', ja inderdaad die openingsscène is inderdaad ook zo!

Maar toch zit ik vol spanning te wachten voor het eerste deel...
Geplaatst op 03/09/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 03/09/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Heb juist de eerste 63 gelezen, waaow dit vind ik super 8)!!! :]
Geplaatst op 03/09/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 03/09/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door $tripofiel
Heb juist de eerste 63 gelezen, waaow dit vind ik super 8)!!! :]

Yep, ik ben er ook helemaal van ondersteboven!
Het verhaal zit zoooo goed in elkaar!
Je hoeft niet eens van zombies te houden om dit te waarderen!
(y)
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 04/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Robin Hood (de nieuwe van Ridley Scott): niet het klassieke (afgezaagde) verhaal, maar iets anders dat eigenlijk wel goed werkt. Helemaal niet slecht. De muziek vond ik wel wat te Hollywood bombastisch.
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/09/2010
Avatar voske44
364
Origineel geplaatst door Surya
Robin Hood (de nieuwe van Ridley Scott): niet het klassieke (afgezaagde) verhaal, maar iets anders dat eigenlijk wel goed werkt. Helemaal niet slecht. De muziek vond ik wel wat te Hollywood bombastisch.


ik heb altijd wat geaarzeldt om robin hood te gaan kijke omdat ik niet wil dat het een kopie is van gladiator
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
voske44
Geplaatst op 04/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Dat is het ook niet hoor :) Het verhaal neemt enkele andere wendingen, maar heeft uiteraard hier en daar ook wel een overeenkomst. Maar 't is duidelijk opgebouwd met de elementen van het Robin Hood verhaal en de geschiedenis van die periode.
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/09/2010
Geen film gisteren gezien, maar naar Massive Attack gaan kijken in het sportpaleis! Subliem gewoon. Die gasten kunnen er nog altijd het beste van maken.
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Wou ook wel gaan maar vond het toch wel wat duur. Veel gast zangers of veel met zang van 3D?
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/09/2010
De hele set gast zangers was er, alleen DJ shadow heeft het laten afweten als voorprogramma... dat was spijtg.

Toply bird, Horace Andy en nog een andere zangeres waren er wat altijd cool is vooral Horace... maar verder was het 3G en Daddy G, met life drums en guitars. Nou ja het was dezelfde set als in de Lotto Arena, alleen waren er 5 nieuwe nummers bij en een onbekend liedje... wat minder klassiekers maar hé. Het was een prachtige show met voor het sportpaleis heel goed geluid.
Geplaatst op 04/09/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/09/2010
Avatar spock
3030
Nog eens naar Twin Peaks en Twin Peaks : Fire Walk with Me gekeken.
Zéér goed, newaar, en jammer dat dat gecancelled werd.

Toen ik de reeks voor de eerste keer ging bekijken enkele jaren geleden, waarschuwde men mij voor twee dingen :

1) het is Lynch, dus niet volledig te begrijpen. Als je alles na elkaar bekijkt (thank god for dvd), met de film erbij, dan is alles zeer goed te begrijpen. Alleen jammer dus, dat het gecancelled werd, de cliffhanger van seizoen 2 zal wel nooit een vervolg krijgen.

2) Het tweede deel van seizoen 2 en de film zouden niet goed meer zijn. Niet waar ! Ik vind het allemaal nog zeer goed. :)
Geplaatst op 06/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 06/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Iron Man 2: amusant, maar ik had 't gevoel dat in de eerste meer humor zat. Ze steken ook niet weg dat er een Avengers film aan staat te komen
Geplaatst op 06/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/09/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door spock
Nog eens naar Twin Peaks en Twin Peaks : Fire Walk with Me gekeken.
Zéér goed, newaar, en jammer dat dat gecancelled werd.

Toen ik de reeks voor de eerste keer ging bekijken enkele jaren geleden, waarschuwde men mij voor twee dingen :

1) het is Lynch, dus niet volledig te begrijpen. Als je alles na elkaar bekijkt (thank god for dvd), met de film erbij, dan is alles zeer goed te begrijpen. Alleen jammer dus, dat het gecancelled werd, de cliffhanger van seizoen 2 zal wel nooit een vervolg krijgen.

2) Het tweede deel van seizoen 2 en de film zouden niet goed meer zijn. Niet waar ! Ik vind het allemaal nog zeer goed. :)

Ik wil die ook weer eens gaan herbekijken. Was er vroeger erg van onder de indruk.
Prachtsfeer. (y)
Geplaatst op 06/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 06/09/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Royale de luxe
De hele set gast zangers was er, alleen DJ shadow heeft het laten afweten als voorprogramma... dat was spijtg.

Toply bird, Horace Andy en nog een andere zangeres waren er wat altijd cool is vooral Horace... maar verder was het 3G en Daddy G, met life drums en guitars. Nou ja het was dezelfde set als in de Lotto Arena, alleen waren er 5 nieuwe nummers bij en een onbekend liedje... wat minder klassiekers maar hé. Het was een prachtige show met voor het sportpaleis heel goed geluid.

Horace Andy is geweldig, vooral als ie met Massive Attack aan de gang is!
Paar jaar geleden heb ik ze gezien in de haven van Bristol!
Het hoofdterrein was voor betalende bezoekers, maar overal in de haven was het goed te volgen, dus zaten alle bruggen vol met mensen op dekentjes en flessen wijn. :)
Wij hadden een lekkere fles whisky mee. :D
Heerlijke avond!
Geplaatst op 06/09/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 06/09/2010
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door spock
Nog eens naar Twin Peaks en Twin Peaks : Fire Walk with Me gekeken.
Zéér goed, newaar, en jammer dat dat gecancelled werd.

Toen ik de reeks voor de eerste keer ging bekijken enkele jaren geleden, waarschuwde men mij voor twee dingen :

1) het is Lynch, dus niet volledig te begrijpen. Als je alles na elkaar bekijkt (thank god for dvd), met de film erbij, dan is alles zeer goed te begrijpen. Alleen jammer dus, dat het gecancelled werd, de cliffhanger van seizoen 2 zal wel nooit een vervolg krijgen.

2) Het tweede deel van seizoen 2 en de film zouden niet goed meer zijn. Niet waar ! Ik vind het allemaal nog zeer goed. :)

Ik wil die ook weer eens gaan herbekijken. Was er vroeger erg van onder de indruk.
Prachtsfeer. (y)


Inderdaad. Het is vooral voor de sfeer dat ik er nog eens naar gekeken heb. Binnen enkele jaren nog eens. 8)
Geplaatst op 08/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 08/09/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Daarjuist de nieuwe van Resident Evil gezien, niet slecht al lag de verwachting niet hoog! ;)
Geplaatst op 14/09/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 14/09/2010
Crew
Avatar Surya
13271
Bo: realistisch drama van Vlaamse makelij. Niet slecht
Patrik 1.5: flauwe Zweedse komedie
Geplaatst op 15/09/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/09/2010
Avatar spock
3030
Ik heb nog eens naar Barbarella gekeken. En ik vind dat nog steeds een goeie film, ook al is-ie dan 42 jaar oud. Die film was zijn tijd ver vooruit ;) en er zit leuke humor in. En mooie vrouwen met schone kostuums. (en ook scifi natuurlijk, jaren 60 scifi, wat de film zo leuk maakt, en goeie muziek hier en daar)

http://lh4.google.ca/abramsv/R7K4EqoD1JI/AAAAAAAAITU/AQD5cFyHupw/s800/Barbarella.jpg

http://barbarella.mon-oueb.com/barbarella-01/images/barbarella-09.jpg
Geplaatst op 15/09/2010 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 15/09/2010